exodus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser1380

Guest
Als iemand 1edelman over heeft weet je zeker dat hij diezelfde dag moeilijk een edeltrein naar jouw kan sturen. LET OP ik zeg moeilijk aangezien ik niet weet hoeveel gs hij in die dorpen heeft en hoeveel munten hij daarmee kan maken.

Ook wat king zei is volledig waar je kan makelijker berekenen wat waar en niet waar is.

Al is het makelijk over te liegen lijkt dit mij nog meer zinloos dan het gewoon te verzwijgen ;)

Berekenen is niet moeilijk.
Per edel moet je 1 munt meer slaan, even excelsheetje openen en je hebt het.
 
Reactiescore
1.734
Berekenen is niet moeilijk.
Per edel moet je 1 munt meer slaan, even excelsheetje openen en je hebt het.

klote is dat ik geen moer snap van excel :p. dat kregen we pas het einde van het schooljaar. en dus hebben we dat nooit afgemaakt bij informatica.
 

DeletedUser1380

Guest
klote is dat ik geen moer snap van excel :p. dat kregen we pas het einde van het schooljaar. en dus hebben we dat nooit afgemaakt bij informatica.

Je kan het met formules doen (wat zeer handig is) en hierin dan nog wat uitbreiden (bv aantal edels ingeven en dan zegt excel hoeveel munten er nodig voor zijn).

Wat ik dan voor u zou aanraden is gewoon een sheet openen en dan in A1 nr 1, in A2 nr 2 en in A3 nr 3 typen. Hierna selecteer je alle 3 de vakken, ga je met je muis naar de dikke knobbel (rechts beneden) die je ziet op de vakken die je geselecteerd hebt en klik je erop (linkermuisknop) en sleep je naar beneden (muisknop vasthouden). Je ziet dan rechts onder je muis nummertjes verschijnen, zo kan je aflezen welk getal in elk vak komt. Dus gewoon doortrekken tot je het gewenste aantal bereikt hebt en hierna muisknop loslaten.

in het volgende vak schrijf je dan deze formule:

=som(A1:x)
waarbij x gelijk is aan het vak waar het laatste getal in staat. Bv: A251

Have fun.
 
Reactiescore
1.734
Je kan het met formules doen (wat zeer handig is) en hierin dan nog wat uitbreiden (bv aantal edels ingeven en dan zegt excel hoeveel munten er nodig voor zijn).

Wat ik dan voor u zou aanraden is gewoon een sheet openen en dan in A1 nr 1, in A2 nr 2 en in A3 nr 3 typen. Hierna selecteer je alle 3 de vakken, ga je met je muis naar de dikke knobbel (rechts beneden) die je ziet op de vakken die je geselecteerd hebt en klik je erop (linkermuisknop) en sleep je naar beneden (muisknop vasthouden). Je ziet dan rechts onder je muis nummertjes verschijnen, zo kan je aflezen welk getal in elk vak komt. Dus gewoon doortrekken tot je het gewenste aantal bereikt hebt en hierna muisknop loslaten.

in het volgende vak schrijf je dan deze formule:

=som(A1:x)
waarbij x gelijk is aan het vak waar het laatste getal in staat. Bv: A251

Have fun.


pff dat laat ik mijn slaaf king wel doen ;). nou kingiepingie ga je gang.
 

DeletedUser

Guest
Shit hee waar gaat dit over:p..

Volgens mij ging het over exodus en niet over edelmannen.,:eek:

Nou ja fvg is einde verhaal.. 2 2GO Freshmo a.k.a EJ is nep
 

DeletedUser

Guest
Als iemand 1edelman over heeft weet je zeker dat hij diezelfde dag moeilijk een edeltrein naar jouw kan sturen. LET OP ik zeg moeilijk aangezien ik niet weet hoeveel gs hij in die dorpen heeft en hoeveel munten hij daarmee kan maken.

Ook wat king zei is volledig waar je kan makelijker berekenen wat waar en niet waar is.

Al is het makelijk over te liegen lijkt dit mij nog meer zinloos dan het gewoon te verzwijgen ;)


Maar we hebben het niet over 1 edelman. Hij zegt dat hij er 100 heeft. En dat is wel een groot verschil. Als hij er maar 4 of 5 heeft kan ik me voorstellen als je niks zegt maar als je er op 100 hebt maakt het niet meer uit als het er 101 of 120 zijn.

En bedankt ik zie dat ik gelijk heb ^^
 

DeletedUser

Guest
Maar we hebben het niet over 1 edelman. Hij zegt dat hij er 100 heeft. En dat is wel een groot verschil. Als hij er maar 4 of 5 heeft kan ik me voorstellen als je niks zegt maar als je er op 100 hebt maakt het niet meer uit als het er 101 of 120 zijn.

En bedankt ik zie dat ik gelijk heb ^^

als hij beweerd dat ie er 100 heeft kan het 2 dingen betekenen

1) hij heeft de laatste tijd weinig tot geen dorpen ingenomen of
2) hij heeft (minstens 90) dorpen verloren de laatste tijd

heeft ie geen van de bovenstaande zaken dan liegt ie gewoon..
 

DeletedUser

Guest
als hij beweerd dat ie er 100 heeft kan het 2 dingen betekenen

1) hij heeft de laatste tijd weinig tot geen dorpen ingenomen of
2) hij heeft (minstens 90) dorpen verloren de laatste tijd
Hij zit ingebouwd door stamleden en andere stammen.

Dus tenzij hij dorpen veroverd van die andere stammen is zijn enige uitweg internen of verlaten dorpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Kijk naar zijn plek op de map.
Even TW-stats bekijken voor meer info kan ook nooit kwaad.

klopt.

je zou z'n hoeveelheid edelmannen kunnen beredeneren door:


y = x * ((((b+c)/g)/e)+f)* d


y = aantal dorpen ( keuze alle volle dorpen of alleen defence)
x = edelmannen
b = aantal grondstof wat een dorp per dag kan produceren
c = marktfactor ( ijzer ruilen voor leem)
d = aantal dagen geen tot weinig veroverd
e = factor aantal munten per edelman, dit getal is op te vragen
f = kosten edelman in grondstoffen
g = kosten grondstof per munt


en dan blijft het nog steeds beredeneren want je weet niet wat zijn kosten/verliezen zijn aan aanvallen en of verdedigen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1380

Guest
klopt.

je zou z'n hoeveelheid edelmannen kunnen beredeneren door:


y = x * ((((b+c)/g)/e)+f)* d


y = aantal dorpen ( keuze alle volle dorpen of alleen defence)
x = edelmannen
b = aantal grondstof wat een dorp per dag kan produceren
c = marktfactor ( ijzer ruilen voor leem)
d = aantal dagen geen tot weinig veroverd
e = factor aantal munten per edelman, dit getal is op te vragen
f = kosten edelman in grondstoffen
g = kosten grondstof per munt


en dan blijft het nog steeds beredeneren want je weet niet wat zijn kosten/verliezen zijn aan aanvallen en of verdedigen

Vergeet je nog wel iets, namelijk dat ik lange tijd in de top5 heb gestaan. Ergo, dat ik lange tijd meer dorpen gehad heb dan de rest om munten in te slaan.

Daarbij komt ook nog het feit dat je tussen je eigen dorpen res kan sturen om zo je capaciteit te maximaliseren qua munten slaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
klopt.

je zou z'n hoeveelheid edelmannen kunnen beredeneren door:


y = x * ((((b+c)/g)/e)+f)* d


y = aantal dorpen ( keuze alle volle dorpen of alleen defence)
x = edelmannen
b = aantal grondstof wat een dorp per dag kan produceren
c = marktfactor ( ijzer ruilen voor leem)
d = aantal dagen geen tot weinig veroverd
e = factor aantal munten per edelman, dit getal is op te vragen
f = kosten edelman in grondstoffen
g = kosten grondstof per munt


en dan blijft het nog steeds beredeneren want je weet niet wat zijn kosten/verliezen zijn aan aanvallen en of verdedigen

Volgens mij kan je die marktfactor niet eens bepalen? Of vergis ik me hier nu zo hard in??:eek:

En je "d" factor is ook niet 100% zeker aangezien je ook munten kunt slagen als je veel veroverd of niet =p weliswaar minder als op dagen dat je geen verliezen hebt of iets veroverd maar je hebt altijd overschotten.

Hoe dan ook het zal altijd gokken zijn ;)
 

DeletedUser

Guest
Vergeet je nog wel iets, namelijk dat ik lange tijd in de top5 heb gestaan. Ergo, dat ik lange tijd meer dorpen gehad heb dan de rest om munten in te slaan.

Daarbij komt ook nog het feit dat je tussen je eigen dorpen res kan sturen om zo je capaciteit te maximaliseren qua munten slaan.

niks vergeten, je kunt dat achterhalen met tw stat.
en dat rondsturen zou je marktfactor kunnen noemen, leem voor ijzer
 

DeletedUser

Guest
Shit hee waar gaat dit over:p..

Volgens mij ging het over exodus en niet over edelmannen.,:eek:

Nou ja fvg is einde verhaal.. 2 2GO Freshmo a.k.a EJ is nep

Ben ik "nep"?
Dat mag je me toch eens uitleggen, ik zie er namelijk nogal echt uit.

Ej/FresHmo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan