ernstige dierenmishandeling neemt toe

DeletedUser

Guest
Dan heb je als ouder niet goed op zitten letten en valt dat JOU aan te rekenen, niet de hond. Kinderen hoor je te leren dat ze eerst aan de baasjes vragen of het wel mag cq kan. Daar komt bij dat je behoorlijk gefaald hebt als je kind onbeheerd naar een vreemde hond loopt. Dat had ook de sloot kunnen zijn. Moeten nu alle sloten gedempt worden ?

Je zal maar een hond zijn en de hele dag van die zeikerige kinderen op je af krijgen die niet weten hoe ze met dieren om moeten gaan.

Ik vindt het de omgekeerde wereld om honden muilkorven te laten dragen omdat ouders hun kinderen niet opvoeden.

Ik weet dat er gevallen zijn waar een muilkorf wél nodig is, maar dat is zo'n kleine groep dieren dat dat in dit verhaal niet relevant is.

In alle andere gevallen moet je de verantwoordelijkheid bij de baasjes of de ouders zoeken, en niet de dieren.

totaal niet mee eens, honden kunnen altijd aanvallen, ook al hebben ze hier praktisch geen reden voor.

geen enkel dier is betrouwbaar, zelfs al zijn ze de tamste die er zijn.

de baasjes kunnen er 9/10 niks aan doen als hun hond een persoon bijt, omdat het vaak de eerste keer is.
en als honden mensen bijten en het vaak opnieuw doen is het idd beter van ze een spuitje te geven, want anders geraken ze in een asiel waar ze bijna niet verzorgt worden en niemand wil een hond die bijt, dus volgens mij is levenslang opgesloten zitten in een asiel met een minimum aan verzorging slechter dan een spuitje...
 

DeletedUser

Guest
totaal niet mee eens, honden kunnen altijd aanvallen, ook al hebben ze hier praktisch geen reden voor.

geen enkel dier is betrouwbaar, zelfs al zijn ze de tamste die er zijn.

de baasjes kunnen er 9/10 niks aan doen als hun hond een persoon bijt, omdat het vaak de eerste keer is.
en als honden mensen bijten en het vaak opnieuw doen is het idd beter van ze een spuitje te geven, want anders geraken ze in een asiel waar ze bijna niet verzorgt worden en niemand wil een hond die bijt

Jij hebt duidelijk geen ervaring met honden. Ik wel. Ik kan je verzekeren dat een hond NIET en NOOIT zomaar aanvalt, tenzij de hond in questie niet goed opgevoed is, en hey, dat was weer de verantwoordelijkheid van de mens.

De baasjes kunnen er ALTIJD wat aan doen. Dat ze vaak te dom zijn om door hebben wat er daadwerkelijk in hun huisdier omgaat is wat anders, maar niet de schuld van het dier.

Iemand die goed met honden om kan gaan kan een waakhond aaien op het terein dat hij moet bewaken, mits er geen opdracht tot aanvallen wordt gegeven op dat zelfde moment.

Lees je eerst eens in over dieren en hun gedragingen voor je statements gaat maken die nergens op slaan.

dus volgens mij is levenslang opgesloten zitten in een asiel met een minimum aan verzorging slechter dan een spuitje...

Dat zal je aan de hond in questie moeten vragen... zolang je dat niet kan is dit een aanname, en je weet hoe het daar mee zit?

Assumption is the mother of all fuck-ups

Never Assume anything because it will make an ass of u and me
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1111

Guest
Ik ben het bijna met je akkoord.
Maar Ik denk toch dat er gevallen zijn waarin een hond zonder reden aanvalt.

Als is het nog de tamste hond uit. Het blijt een dier. En van dieren weet je niet hoe ze denken tenzij je zelf een dier bent

Ook denk ik dat je geen waakhond kan aaien als hij iets aan het bewaken is. Die is er namelijk op getraind om alles dat beweegt aan te vallen behalve zijn baas.
Als je een waakhond kan aaien als je niet zijn baas bent dan is die hond gewoon slecht getraind
 

DeletedUser

Guest
tuurlijk zijn er mensen die honden perfect kunnen trainen, maar soms zijn het gewone mensen en zeer valse honden en die vallen toch aan.
 

DeletedUser1259

Guest
Om maar even aan te geven:

'Een mens en dier word niet vals geboren maar vals gemaakt.' ;)
 

DeletedUser1111

Guest
Daar heb je een punt. Het karakter van mensen en dieren word gevormd tijdens de opvoeding
 

DeletedUser

Guest
nou er zijn ook valse honden zonder valse eigenaars. hoe verklaar je dat dan. soms doen de baasjes echt niks hoor.
 

DeletedUser

Guest
tuurlijk zijn er mensen die honden perfect kunnen trainen, maar soms zijn het gewone mensen en zeer valse honden en die vallen toch aan.

Dus de oplossing is een verplichte cursus / opleiding 'Hoe om te gaan met uw huisdier'. Als je die niet haalt hoor je geen dieren te hebben.

Mbt tot een post eerder: Vroeger toen ik nog heel veel dingen deed die niet mochten haalde ik lege kratten van een industrie terrein dat bewaakt werdt door 2 dobermans. Daar was ik de beste vriendjes mee. Je bent wel even bezig om vertrouwen te winnen, maar met genoeg geduld lukt dat.

Ik was overigens de enige die het terrein op kon. Niet dat ik zo bijzonder ben, maar wel anders opgevoed.

Je hoeft geen dier te zijn om het te begrijpen. Wij zijn mensen en hebben het gigantische voorrecht om ons in te kunnen leven in anderen, ook dieren.
 

DeletedUser

Guest
nou er zijn ook valse honden zonder valse eigenaars. hoe verklaar je dat dan. soms doen de baasjes echt niks hoor.

Dat is dus ook het probleem...dat niets doen.

Hoe verklaar je treiterende kinderen bij keurige ouders ?

Juist, gebrek aan opvoeding. Dat de eingenaar niet vals is betekend niet dat hij/zij de opvoeding goed doet.
 

DeletedUser

Guest
Dus de oplossing is een verplichte cursus / opleiding 'Hoe om te gaan met uw huisdier'. Als je die niet haalt hoor je geen dieren te hebben.

Mbt tot een post eerder: Vroeger toen ik nog heel veel dingen deed die niet mochten haalde ik lege kratten van een industrie terrein dat bewaakt werdt door 2 dobermans. Daar was ik de beste vriendjes mee. Je bent wel even bezig om vertrouwen te winnen, maar met genoeg geduld lukt dat.

Ik was overigens de enige die het terrein op kon. Niet dat ik zo bijzonder ben, maar wel anders opgevoed.

Je hoeft geen dier te zijn om het te begrijpen. Wij zijn mensen en hebben het gigantische voorrecht om ons in te kunnen leven in anderen, ook dieren.

een verplichte cursus hoe je met een dier omgaat vind ik een meer dan uitstekend idee.
 

DeletedUser

Guest
mijn mening is dat ze op de basisschool, ook al is het maar één uur per week ze iets met huisdieren moeten doen. Dit zou al zoveel verschil maken.

Er zijn honden die fals zijn terwijl ze goed opgevoed zijn.
bij deze honden is er dan iets mis. Wrs in de hersennen. Er is niks of niemand die daar wat aan kan veranderen.
Deze dieren mogen van mij wel gemuilkorft worden. Die kunnen namelijk wel zomaar bijten.
 

DeletedUser

Guest
Denk even na. er zijn ook mensen allergisch voor dieren. dat kan je niet op de basisschool doen. En niet iedereen houd van dieren.
 

DeletedUser

Guest
waaronder ik, ik vind huisdieren prachtig enzo,
maar jammer genoeg waarschijnlijk niet voor mij weggelegd.
als een hond een dag door mijn huis loopt, kun je mij beter een dwangbuis aandoen, anders krab ik mezelf het graf in.
 

DeletedUser

Guest
Er zijn honden die fals zijn terwijl ze goed opgevoed zijn.
bij deze honden is er dan iets mis. Wrs in de hersennen. Er is niks of niemand die daar wat aan kan veranderen.
Deze dieren mogen van mij wel gemuilkorft worden. Die kunnen namelijk wel zomaar bijten.

Eens. Maar dit is wat, 1% van de dieren ?

Deze categorie mensen heb je ook. Die worden ook opgenomen in een psychiatrische inrichting iod. Maar voor de discussie lijkt het me zinnig om er vanuit te gaan dat het dier in questie daar geen last van heeft. Het overgrote meerendeel van de agressieve honden heeft baasjes die dat maar wat stoer vinden, of die géén idee hebben wat opvoeden inhoud.

De basisschool is niet de plek voor deze bewustwording denk ik. Een kind kan over het algemeen nog niet bevatten wat opvoeden inhoud, omdat het zelf nog in die fase zit.

Iedere volwassenen die een dier wil houden zou gesubsidieerd een curses moeten volgen om met dieren om te leren gaan. Haalt ie die niet dan is bewezen dat hij/zij niet in staat is om op een verantwoorde manier voor dat dier te zorgen. Ik denk ook dat hier een jaarlijkse afnamen voor zou moeten plaatsvinden; al was het alleen maar om experts naar de dieren te laten kijken voor wat betreft hun ontwikkeling.
 

DeletedUser

Guest
Eens. Maar dit is wat, 1% van de dieren ?

Deze categorie mensen heb je ook. Die worden ook opgenomen in een psychiatrische inrichting iod. Maar voor de discussie lijkt het me zinnig om er vanuit te gaan dat het dier in questie daar geen last van heeft. Het overgrote meerendeel van de agressieve honden heeft baasjes die dat maar wat stoer vinden, of die géén idee hebben wat opvoeden inhoud.

De basisschool is niet de plek voor deze bewustwording denk ik. Een kind kan over het algemeen nog niet bevatten wat opvoeden inhoud, omdat het zelf nog in die fase zit.

Iedere volwassenen die een dier wil houden zou gesubsidieerd een curses moeten volgen om met dieren om te leren gaan. Haalt ie die niet dan is bewezen dat hij/zij niet in staat is om op een verantwoorde manier voor dat dier te zorgen. Ik denk ook dat hier een jaarlijkse afnamen voor zou moeten plaatsvinden; al was het alleen maar om experts naar de dieren te laten kijken voor wat betreft hun ontwikkeling.


mag niet hopen dat 1 procent vals is, dat zou betekenen,..
3,6 miljoen katten en bijna 2 miljoen honden in Nederland

20.000 valse honden??
 

DeletedUser

Guest
over dat basisscholen. Ik bedoel niet zo zeer opvoeden, maar vooral hoe ze ermee moeten omgaan. Dat je ze niet mag schoppen en slaan enzo. De simpele dingen.

cursussen zullen er nooit doorkomen.
Je moet weten dat de overheid de dieren als geldpot gebruikt. In Rotterdam mag je nu én de hondenpoep zelf opruimen én de hoogste hondenbelasting van Nederland betalen.
 

DeletedUser

Guest
nee het is minder...

anders zouden er ook 160.000 mensen in een inrichting zitten.
Denk dat het eerder rond de 0,5% zit misschien nog lager..
 
Bovenaan