ernstige dierenmishandeling neemt toe

DeletedUser

Guest
de dierenmishandling neemt snel toe

er zijn mensen die zo ziek zijn dat ze bijv.
een hond 2 maanden aan de keting vast
dode kittens in het riool dumpen
en kat opensnijden voor de lol
een zwaan in zijn kop steken

en dat soort zieke dingen

per jaar neemt het aantal slachtoffers rond de 1000 toe
er word verwacht dat het aantal nog gaat stijgen


wat vinden jullie daar nou van ?? mishandelde dieren ?
 

DeletedUser

Guest
Als het opzettelijke dieren mishandeling voor vermaak was: doodslaan die beesten

In alle andere gevallen: Per geval bekijken en er vanuitgaan dat het een mens was, geen dier. Dusdanig straffen.

Beredenering: Dieren zijn volledig afhankelijk van de mensen die ze houden. Die verantwoording moet je ook nemen. Daar moet de maatschapij zich hard voor maken. Ik zie het verschil zelf niet zo tussen het zoogdier mens en het zoogdier paard om maar wat te noemen als het om mishandeling gaat.

De volledige afhankelijkheid maakt het erger dan dezelfde handeling bij mensen: die zijn in staat er over na te denken en het in-context te plaatsen en navenant te reageren.
 

DeletedUser

Guest
Als het opzettelijke dieren mishandeling voor vermaak was: doodslaan die beesten

In alle andere gevallen: Per geval bekijken en er vanuitgaan dat het een mens was, geen dier. Dusdanig straffen.

Beredenering: Dieren zijn volledig afhankelijk van de mensen die ze houden. Die verantwoording moet je ook nemen. Daar moet de maatschapij zich hard voor maken. Ik zie het verschil zelf niet zo tussen het zoogdier mens en het zoogdier paard om maar wat te noemen als het om mishandeling gaat.

De volledige afhankelijkheid maakt het erger dan dezelfde handeling bij mensen: die zijn in staat er over na te denken en het in-context te plaatsen en navenant te reageren.


wat denk je nou zelf ?? geen opzettelijke mishandeling

en dan nog is het altijd de fout van degene vanwie het dier is
je hoort op je dier te letten
 

DeletedUser1259

Guest
Ik kan hier wat op zeggen: Ik neem aan dat een dier net zoals wij mensen niet zomaar dood willen of gemarteld willen worden.

In die zin zijn mensen en dieren gelijk. (Mensen zijn ook dieren als we de organismen op inhoud bekijken.)

Ik neem dieren mishandeling zwaar op om de reden dat dieren niet alleen ook bestaansrecht hebben net zoals wij mensen maar dat dieren geen verweer kunnen brengen tegen de intelligentie van de mens. Dit houd in dat het zich niet adequaat kan verweren tegen bepaalde uitspattingen van bepaalde mensen. Dit maakt ze niet alleen afhankelijk maar ook (helaas) ondergeschikt.
Het probleem hiervan is dat als iemand voor de lol een zwaan neersteekt. om maar even dat voorbeeld aan te halen, wil dat zeggen dat deze persoon in staat is geweest om de zwaan tegennatuurlijke dingen op te leggen die de zwaan niet in verweer kunnen brengen vanwege hun ondergeschiktheid in intelligentie. (Hoewel er gedebatteerd kan worden over de intelligentie van deze mensen, is het wel zaak dat deze mensen gehandeld hebben uit vol verstand (anders zaten deze in een inrichting en zijn ze ontoerekeningsvatbaar.)) Dit getuigt van mishandeling en dat mag niet.

Om het even in samen te vatten: Dieren leed mag niet vanwege zooologische en morele bezwaren. Ik persoonlijk vind het ook altijd zo zielig voor de dieren. :mad:
 

DeletedUser

Guest
Ik kan hier wat op zeggen: Ik neem aan dat een dier net zoals wij mensen niet zomaar dood willen of gemarteld willen worden.

In die zin zijn mensen en dieren gelijk. (Mensen zijn ook dieren als we de organismen op inhoud bekijken.)

Ik neem dieren mishandeling zwaar op om de reden dat dieren niet alleen ook bestaansrecht hebben net zoals wij mensen maar dat dieren geen verweer kunnen brengen tegen de intelligentie van de mens. Dit houd in dat het zich niet adequaat kan verweren tegen bepaalde uitspattingen van bepaalde mensen. Dit maakt ze niet alleen afhankelijk maar ook (helaas) ondergeschikt.
Het probleem hiervan is dat als iemand voor de lol een zwaan neersteekt. om maar even dat voorbeeld aan te halen, wil dat zeggen dat deze persoon in staat is geweest om de zwaan tegennatuurlijke dingen op te leggen die de zwaan niet in verweer kunnen brengen vanwege hun ondergeschiktheid in intelligentie. (Hoewel er gedebatteerd kan worden over de intelligentie van deze mensen, is het wel zaak dat deze mensen gehandeld hebben uit vol verstand (anders zaten deze in een inrichting en zijn ze ontoerekeningsvatbaar.)) Dit getuigt van mishandeling en dat mag niet.

Om het even in samen te vatten: Dieren leed mag niet vanwege zooologische en morele bezwaren. Ik persoonlijk vind het ook altijd zo zielig voor de dieren. :mad:

juist
 

DeletedUser

Guest
wat denk je nou zelf ?? geen opzettelijke mishandeling

en dan nog is het altijd de fout van degene vanwie het dier is
je hoort op je dier te letten

Lees anders nog een keer voor je me verkeerd begrijpt :confused:

Het is ook dierenmishandeling als je te dom was om te weten dat je poedel niet in de magnetron gedroogd mag worden. Ik betwijfel echter of de eigenaresse van de Amerikaanse (uiteraart) poedel die dit overkwam er bij stil gestaan heeft dat de hond wel eens zou kunnen exploderen. Dit vindt ik nog steeds aanrekenbaar maar daar ga je niet iemand voor straffen op de manier die ik voorstelde.

In alle andere gevallen ben ik denk ik extremer dan jij in mijn strafmaat voor deze slappe aftreksels van het ras mens.

Ben je overigens vegetarisch ? Zo niet mishandel je ook op dagbasis dieren:
http://nl.youtube.com/watch?v=mmf3Ifed48w
 

DeletedUser

Guest
Lees anders nog een keer voor je me verkeerd begrijpt :confused:

Het is ook dierenmishandeling als je te dom was om te weten dat je poedel niet in de magnetron gedroogd mag worden. Ik betwijfel echter of de eigenaresse van de Amerikaanse (uiteraart) poedel die dit overkwam er bij stil gestaan heeft dat de hond wel eens zou kunnen exploderen. Dit vindt ik nog steeds aanrekenbaar maar daar ga je niet iemand voor straffen op de manier die ik voorstelde.

In alle andere gevallen ben ik denk ik extremer dan jij in mijn strafmaat voor deze slappe aftreksels van het ras mens.

Ben je overigens vegetarisch ? Zo niet mishandel je ook op dagbasis dieren:
http://nl.youtube.com/watch?v=mmf3Ifed48w


nou word die mooi

ik vond gewoon dat je eromheen zat te draaien om de straf ik vind gewoon dat hoe je een beest ook mishandeld straf moet krijgen

en ik ben niet vegetarisch maar dat is niet elke dag mishandeling

en toevallig probeer ik altijd scharrel vlees te eten want die beesten worden NIEt mishandeld
 

DeletedUser

Guest
je hebt helemaal gelijk. dierenmishandeling mag niet gebeuren.

maar wat vind je hiervan. dit is mn oom gebeurt :

mijn oom werd gebeten door een hond . ter verdediging sloeg en schopte hij net zo lang totdat hij losliet. Uiteindelijk klaagde de baas van de hond mijn oom aan en won ook nog is . mijn oom kreeg een boete wegens dierenmishandeling.

no matter what een mens staat boven een dier.
 

DeletedUser

Guest
nou word die mooi

ik vond gewoon dat je eromheen zat te draaien om de straf ik vind gewoon dat hoe je een beest ook mishandeld straf moet krijgen

Ik ook...sterker nog... ik stel voor ze dood te slaan, ongeacht wat ze bij het dier doen. Ik weet alleen dat er HEEL erg domme mensen bestaan... om die nou gelijk voor domme fouten dood te slaan vindt ik wat overdreven...

en ik ben niet vegetarisch maar dat is niet elke dag mishandeling

en toevallig probeer ik altijd scharrel vlees te eten want die beesten worden NIEt mishandeld

MINDER mishandeld.


Ennuh ik gebruik de volgende defenities:

Beesten: Mensen die zich niet menswaardig gedragen
Dieren: Alles in de evolutie 'onder' de mens.
 

DeletedUser

Guest
ik heb een keer actie geprobeerd te voeren tegen bont.
Veel mensen waren het er mee eens maar anderen zetten berichtjes op ons forum als:

boeiend, lekker die dieren mollen, dat ziet er zo grappig uit!

LEVEN EN LATEN LEVEN!!!
ALS MENSEN DAT NOU LEUK VINDEN LAAT HET ZE DOEN DAN!!!

deze vond ik nog het domste... ik bedoel... leven en laten leven...
nou leef en laat de dieren leven dan :roll:

http://nl.youtube.com/watch?v=H5y5WouL-J4

dit filmpje heb ik zelf gemaakt.



verder nog even over dierenmishadeling:
Ik vind dat er veel zwaardere straffen gegeven moeten worden. als zo'n beestje dood gaat door mishandeling gwn 5-20 jaar de cel in.
Je hebt mensen die dan als reden gebruiken:

ja maar een vlieg doodslaan omdat die je irriteerd is dan ook dierenmishandeling dus dierenmishandeling moet kunnen.

B*LLSHIT!!

ik bedoel, een vliegje doodslaan omdat die je irriteerd en je er niet van kan slapen is wel héél anders dan een hond doodschoppen omdat je het leuk vind.
om heel eerlijk te zijn, vind ik het al bijna dierenmishandeling als iemand expres de pootjes van een mier er één voor één af gaan zitten trekken.

Er zijn er toch genoeg van zeggen ze dan.
Nou van mensen ook dus schiet er maar 3 miljard van dood dan.

eigenlijk is de beste leer die je kan volgen het boedhisme.
Hoewel deze weer overdrijven. Als ze ergens een huis willen bouwen halen ze eerst alle wormen daar uit de grond en zetten ze ergens anders uit zodat deze niet dood gaan.

toch is het goed van deze bevolking dat ze gewoon niks doden. Volledig in vrede leven met mens en natuur.

ik ben zelf geen vegetariër, wel eten wij héél vaak vleesvervangers. Zo'n 3 á 4keer in de week. Dat zorgt er misschien voor dat er 25-50 dieren minder hoeven worden geslacht per jaar. Lijkt weinig, als iedereen dat nou zou doen, dan is het verschrikkelijk veel!

reken maar uit 25x 16.000.000.000= heel veel ;). misschien wel over de 100 miljoen koeien en varkens die niet geslacht worden. Dit zou weer betekenen dat er minder dieren gefokt hoeven te worden, ze een groter weiland kunnen krijgen en er minder gassen van hun drollen zullen komen. Wat weer goed is voor het milieu.





edit:

false dieren mogen niet gehouden worden (paar honden).

het enige echte false dier op deze planeet is de mens. Zij zijn de enigen die zomaar moorden mishandelen enz. Dus eigenlijk zouden wij verboden moeten worden.

hoe wordt een hond fals:

1. er is iets mis in zijn hersenen. Kan dat dier ook niks aan doen.
2. hij wordt slecht opgevoed, getrapt of uitgescholden. Dieren snappen dat niet en denken dat geweld gewoon is. Of ze bijten uit angst, dat is ook nog een mogelijkheid.



chiwawa's:

het is altijd zo zielig om te zien dat zo'n dier altijd wordt opgetilt. Meesten hebben zelfs een kattenbak waar ze hun behoefte op moeten doen!
Die beesten willen ook gwn buiten lopen, ze zijn misschien klein, maar voor een hond maakt dat niet uit. Die zien geen grote, kans is groot dat het diertje 'bevriend wordt' met een labrador of een nog grotere hond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
bij de mannen die doen

lul afhakken stukje voor stukje

de vrouwen die dit doen

besnijden met een heggeschaar


:mad:
 

DeletedUser

Guest
bij de mannen die doen

lul afhakken stukje voor stukje

de vrouwen die dit doen

besnijden met een heggeschaar


:mad:


kijk dat gaat dan weer te ver. Ik bedoel, dat is oog om oog tand om tand.
Dat helpt niet.

weet je wat trouwens ook erg is?
stierenvechten.
Het blijft niet alleen bij stierenvechten. Er worden van die dieren het water ingejaagd eruitgetrokken en er weer ingejaagd keer op keer.
Ze worden gewoon gepest en getreiterd en verschrikkelijk pijnlijk mishandeld.

EN DIE REGERING DOET ER GWN NIKS AAN!!!
ik ben altijd blij als er mensen doodgaan bij dat stierenvechten, zoiets van lekker voor jullie moeten jullie er maar niet aan meedoen.

Als een dier zijn baasje die hem mishandeld zou bijten in zijn kruis zou ik zeggen; goedzo.

als het na de dood van dat dier moet gebeuren... nee. Krijg je dat beestje ermee terug? nee, wraak is zinloos. Wraak lokt wraak uit. Als dierenactivisten mishandelaars gaan vermoorden, gaan mishandelaars dierenactivisten vermoorden.

that's the way the cookie crumbles...
 

DeletedUser243

Guest
nou word die mooi

ik vond gewoon dat je eromheen zat te draaien om de straf ik vind gewoon dat hoe je een beest ook mishandeld straf moet krijgen

en ik ben niet vegetarisch maar dat is niet elke dag mishandeling

en toevallig probeer ik altijd scharrel vlees te eten want die beesten worden NIEt mishandeld

Ik ben vegetarisch :). En de beweringen van de mensen hier kloppen. Weinig aan toe te voegen.
 

DeletedUser243

Guest
Man die dier doodsteekt ==> Hooguit geldboete denk ik?

Hond die getreiterd wordt en baasje aanvalt ==> Spuitje




Klopt er hier iets niet of ligt het aan mij?
 

DeletedUser

Guest
je hebt helemaal gelijk. dierenmishandeling mag niet gebeuren.

maar wat vind je hiervan. dit is mn oom gebeurt :

mijn oom werd gebeten door een hond . ter verdediging sloeg en schopte hij net zo lang totdat hij losliet. Uiteindelijk klaagde de baas van de hond mijn oom aan en won ook nog is . mijn oom kreeg een boete wegens dierenmishandeling.

no matter what een mens staat boven een dier.

kijk dat slaat gewoon weer nergens op van die hond
die hond valt jou oom aan dus ik snap niet waarom jou oom de schuld krijg

als een wildvreemde hond tegen mij aan gaat staan duw ik hem ook weg

tenzij die het natuurlijk wilt spelen


ik heb een keer actie geprobeerd te voeren tegen bont.
Veel mensen waren het er mee eens maar anderen zetten berichtjes op ons forum als:

boeiend, lekker die dieren mollen, dat ziet er zo grappig uit!

LEVEN EN LATEN LEVEN!!!
ALS MENSEN DAT NOU LEUK VINDEN LAAT HET ZE DOEN DAN!!!

deze vond ik nog het domste... ik bedoel... leven en laten leven...
nou leef en laat de dieren leven dan :roll:

http://nl.youtube.com/watch?v=H5y5WouL-J4

dit filmpje heb ik zelf gemaakt.



verder nog even over dierenmishadeling:
Ik vind dat er veel zwaardere straffen gegeven moeten worden. als zo'n beestje dood gaat door mishandeling gwn 5-20 jaar de cel in.
Je hebt mensen die dan als reden gebruiken:

ja maar een vlieg doodslaan omdat die je irriteerd is dan ook dierenmishandeling dus dierenmishandeling moet kunnen.

B*LLSHIT!!

ik bedoel, een vliegje doodslaan omdat die je irriteerd en je er niet van kan slapen is wel héél anders dan een hond doodschoppen omdat je het leuk vind.
om heel eerlijk te zijn, vind ik het al bijna dierenmishandeling als iemand expres de pootjes van een mier er één voor één af gaan zitten trekken.

Er zijn er toch genoeg van zeggen ze dan.
Nou van mensen ook dus schiet er maar 3 miljard van dood dan.

eigenlijk is de beste leer die je kan volgen het boedhisme.
Hoewel deze weer overdrijven. Als ze ergens een huis willen bouwen halen ze eerst alle wormen daar uit de grond en zetten ze ergens anders uit zodat deze niet dood gaan.

toch is het goed van deze bevolking dat ze gewoon niks doden. Volledig in vrede leven met mens en natuur.

ik ben zelf geen vegetariër, wel eten wij héél vaak vleesvervangers. Zo'n 3 á 4keer in de week. Dat zorgt er misschien voor dat er 25-50 dieren minder hoeven worden geslacht per jaar. Lijkt weinig, als iedereen dat nou zou doen, dan is het verschrikkelijk veel!

reken maar uit 25x 16.000.000.000= heel veel ;). misschien wel over de 100 miljoen koeien en varkens die niet geslacht worden. Dit zou weer betekenen dat er minder dieren gefokt hoeven te worden, ze een groter weiland kunnen krijgen en er minder gassen van hun drollen zullen komen. Wat weer goed is voor het milieu.





edit:

false dieren mogen niet gehouden worden (paar honden).

het enige echte false dier op deze planeet is de mens. Zij zijn de enigen die zomaar moorden mishandelen enz. Dus eigenlijk zouden wij verboden moeten worden.

hoe wordt een hond fals:

1. er is iets mis in zijn hersenen. Kan dat dier ook niks aan doen.
2. hij wordt slecht opgevoed, getrapt of uitgescholden. Dieren snappen dat niet en denken dat geweld gewoon is. Of ze bijten uit angst, dat is ook nog een mogelijkheid.



chiwawa's:

het is altijd zo zielig om te zien dat zo'n dier altijd wordt opgetilt. Meesten hebben zelfs een kattenbak waar ze hun behoefte op moeten doen!
Die beesten willen ook gwn buiten lopen, ze zijn misschien klein, maar voor een hond maakt dat niet uit. Die zien geen grote, kans is groot dat het diertje 'bevriend wordt' met een labrador of een nog grotere hond.

mensen die dan achtelijke berichtjes plaatsen zeg..

zielig hoor ik zou het liefst zo'n plastic kaartje in hun oor doen net zoals een koe met erop ZIELIG MENS
 

DeletedUser

Guest
ik was op vakantie in een dierentuin in het buitenland

daar zag je 2 hele kleine aapjes zitten in een heel klein hokje

e bewogen niet maar zaten allebei in een hoek

toen draaide een zijn hoofd om

toen leek het net of die aan het huilen was
 

DeletedUser

Guest
ik had een protest tegen dierenmishandeling en het lukte goed
2500 handtekeningen die ertegen waren heb het opgestuurt naar greenpeace
ik ben wel geen veganist ofzo maar ja
 

DeletedUser

Guest
de dierenmishandling neemt snel toe

er zijn mensen die zo ziek zijn dat ze bijv.
een hond 2 maanden aan de keting vast
dode kittens in het riool dumpen
en kat opensnijden voor de lol
een zwaan in zijn kop steken

en dat soort zieke dingen

per jaar neemt het aantal slachtoffers rond de 1000 toe
er word verwacht dat het aantal nog gaat stijgen


wat vinden jullie daar nou van ?? mishandelde dieren ?

waaar gaat dit over ??? iedereen vind dit toch zielig of niet??:cool: :cool:
 

DeletedUser

Guest
als je dierenmishandeling niet zielig vindt, of niet ziek, dan ben je dat zelf
 

DeletedUser

Guest
als de dieren maar eens waren als de mens dan kon ie zig zelf beter verdedigen
 
Bovenaan