ernstige dierenmishandeling neemt toe

DeletedUser

Guest
omdat de wereld het eindelijk is moet weten. Zo kunnen ze er tenminste wat tegen doen.
 

DeletedUser

Guest
omdat de wereld het eindelijk is moet weten. Zo kunnen ze er tenminste wat tegen doen.

lol. iedereen weet wel dat er dierenmishandeling is hoor. Mensen die hun honden mishandelen gewoon hoge geldboete en nooit meer huisdier laten kopen.

en dat van bont, tjah iedereen zijn mening maar ik vind dat bont gewoon gedragen mag worden (ligt eraan van welk dier). als het van vee is, maakt het niets uit; is het van een zeehondje dan natuurlijk wel. Maar sommigen reageren nogal overdreven hier vind ik. Plus sluit ik me aan bij sergio dat dit topic redelijk overbodig is. Er zijn hier al zoveel 'serieuze' onderwerpen..dierenmishandeling hoeft er nou niet echt bij..Ga dan naar anti-dierenmishandeling fora.
dat is mijn mening en zal zo blijven.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie hier allemaal extremisische dierenaanhangers zeg.
Doodslaan etc... dat is gewoon ziek.
Ik heb pas nog gehoord dat er iemand een hond had en die had al 3 keer iemand gebeten. Maar ze houden hem nog steeds met als excuus dat het steeds op eigen terijn was. Maar zulke honden zijn gewoon niet te vertrouwen en die moet je ook een spuitje geven. die honden leer je het niet af, mensen wel. En als je hem dan per se geen spuitje wil geven dan moet je in ieder geval hem een muilkorf geven.
Ik vind voor mensen die per ongeluk niet goed voor hun dieren zorgen een huisdierverbod en voor mensen die het expres doen gewoon een geldboete, en verder niks.
 

DeletedUser

Guest
bijna helemaal met je eens, ik vind het alleen niet leuk om dieren dood te slaan (sarcasme van kdeb?)

maargoed, ik vind dat mensen die het express doen, geldboete EN huisdierverbod.
 

DeletedUser

Guest
bijna helemaal met je eens, ik vind het alleen niet leuk om dieren dood te slaan (sarcasme van kdeb?)

maargoed, ik vind dat mensen die het express doen, geldboete EN huisdierverbod.

ik doelde daarmee op wat planet-jeroen zei.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie hier allemaal extremisische dierenaanhangers zeg.
Doodslaan etc... dat is gewoon ziek.
Ik heb pas nog gehoord dat er iemand een hond had en die had al 3 keer iemand gebeten. Maar ze houden hem nog steeds met als excuus dat het steeds op eigen terijn was. Maar zulke honden zijn gewoon niet te vertrouwen en die moet je ook een spuitje geven. die honden leer je het niet af, mensen wel. En als je hem dan per se geen spuitje wil geven dan moet je in ieder geval hem een muilkorf geven.
Ik vind voor mensen die per ongeluk niet goed voor hun dieren zorgen een huisdierverbod en voor mensen die het expres doen gewoon een geldboete, en verder niks.

territorium verdedigen. Als het iemand was die daar mocht komen, ben ik het ermee eens. Maar als een kind zomaar ineens de tuin binnen rent ofzo, dan is het eigen schuld dikke bult van dat kind. Het is zielig, maar zo zijn honden nou eenmaal dat is hun natuur.

Maar als ze zomaar aanvallen, zonder enige reden dan ben ik het ermee eens.
 

DeletedUser

Guest
kom op. dus jij geeft een kind de schuld van het iemands tuin inrennen en dat daar toevalling een hond is die hem dan gaat bijten. Het kind weet dat toch niet en terrijn verdedigen, kom op. Tenzij hij daar voor opgeleid is moet hij dat helemaal niet doen. als je dan over hun natuur gaat zeuren dan moet je ze niet als huisdier houden.
 

DeletedUser

Guest
ofterwijl een hond met een spuitje krijgen omdat die een hond is?

dat zeg je.

kind mag je eigenlijk niet de schuld geven.
maar de hond zeker ook niet.

een hond ziet zo iemand als inbreker. Wat doe jij als je een inbreker tegenkomt?
of je valt hem aan, of je belt de politie, of je houd je stil.

een hond doet dus de eerste.
 

DeletedUser

Guest
territorium verdedigen. Als het iemand was die daar mocht komen, ben ik het ermee eens. Maar als een kind zomaar ineens de tuin binnen rent ofzo, dan is het eigen schuld dikke bult van dat kind. Het is zielig, maar zo zijn honden nou eenmaal dat is hun natuur.

Maar als ze zomaar aanvallen, zonder enige reden dan ben ik het ermee eens.

en dat kind kan ruiken dat die hond gaat bijten?

kinderen van jonge leeftijd nemen niets serieus, ze zijn zich van geen gevaar bewust, dus wat denken ze : ooh een mooie hond, en als de ouders eventjes niet opletten loopt het kind naar die hond...

voor het zelfste geld bijt die hond dat kind dood, ga jij dan afkomen met het excuus van : hij verdedigde zijn territorium.....

ze kunnen op zen minst dat dier een muilkorf aandoen fzo...
 

DeletedUser

Guest
en een hond kan wel ruiken dat zo'n kind niks doet?

nee ook niet.
maarja in deze idiote maatschappij mogen mensen alles en dieren niks.
als een hond voor de lol wordt doodgetrapt krijg die persoon een geldboete die niks voorstelt.

en als een hond uit zijn natuur zijn territorium verdedigd wordt die meteen gedood.
 

DeletedUser

Guest
ja. klopt. mensen kan je iets aanleren. honden heb je alles al aangeleerd en als dat niet werkt dan moet er een andere oplossing gevonden worden. je kan een speciale hondengevangenis maken maar denk niet dat het werkt. een muilkorf werkt zeker goed en vind ik ook beter dan een spuitje maar spuitjes kunnen ook.
 

DeletedUser

Guest
ja. klopt. mensen kan je iets aanleren. honden heb je alles al aangeleerd en als dat niet werkt dan moet er een andere oplossing gevonden worden. je kan een speciale hondengevangenis maken maar denk niet dat het werkt. een muilkorf werkt zeker goed en vind ik ook beter dan een spuitje maar spuitjes kunnen ook.

we zullen jou is een muilkorf opzetten... kijken wat jij ervan vind...

jou mening:

zijn dieren, hebben geen rechten, zorg dat we geen last van ze hebben anders vermoord je ze maar.

mensen kan je opvoeden dus zijn beter.

mijn mening:

honden, horen bij de natuur, doe mee aan de natuurbalans.

mensen, overbodig, verneuken de planeet alleen maar, halen de natuur uit balans.



wat is erger?
mens of dier?
 

DeletedUser

Guest
Ik zie hier allemaal extremisische dierenaanhangers zeg.
Doodslaan etc... dat is gewoon ziek.

Ik geef toe dat mijn terminologie een beetje agressief is. Ziek vindt ik het echter niet...

Als een mens mishandeld wordt schreeuwt iedereen moord en brand.

Als een paard bruut mishandeld wordt dan volstaat een geldboete ?

Wat maakt een dierenleven minder waard dan een mensenleven ?

En al die geldboetes helpt lekker hè... er worden steeds minder kinderen sexueel mishandeld en steeds minder dieren mishandeld ... ahum.

Je moet niet gelijk maximaal straffen...dat gaf ik overigens ook al aan, maar bij herhaling moet er gewoon geen medeleven/begrip meer voor de dader zijn. Dat kost onze maatschappij veel te veel geld.
 

DeletedUser

Guest
we zullen jou is een muilkorf opzetten... kijken wat jij ervan vind...

jou mening:

zijn dieren, hebben geen rechten, zorg dat we geen last van ze hebben anders vermoord je ze maar.

mensen kan je opvoeden dus zijn beter.

mijn mening:

honden, horen bij de natuur, doe mee aan de natuurbalans.

mensen, overbodig, verneuken de planeet alleen maar, halen de natuur uit balans.



wat is erger?
mens of dier?

over die muilkorf , stel, jij loopt rond in het park met een kindje van 4-5 jaar, jij praat even met vrienden en je kind loopt wat rond, plotseling ziet jouw kind een hond beetje verder aan de leiband, hij loopt ernaar toe en de hond bijt je kind in het gezicht...

zouw je dan nog tegen muilkorven zijn?

ikzelf ben voor dieren en sommige dieren hebben muilkorven nodig, mijn hond ook, schat van een beest doet niemand kwaad behalve vroeger toen ik klein was mocht niemand aan mij komen of mijn hond beet ze... oplossing : muilkorf.
 

DeletedUser

Guest
we zullen jou is een muilkorf opzetten... kijken wat jij ervan vind...

jou mening:

zijn dieren, hebben geen rechten, zorg dat we geen last van ze hebben anders vermoord je ze maar.

mensen kan je opvoeden dus zijn beter.

mijn mening:

honden, horen bij de natuur, doe mee aan de natuurbalans.

mensen, overbodig, verneuken de planeet alleen maar, halen de natuur uit balans.



wat is erger?
mens of dier?

Ik ben inderdaad van de mening dat een hond minder is dan een mens. Ik ben niet iemand die dieren mishandeld en ik eet nog steeds scharreleieren om de juiste reden, maar heb wel even iets op te merken.

honden horen niet meer bij de natuur sinds wij ze in huis gehaald hebben. ze zijn nu afhankelijk van ons en dat betekent ook iets. je kan mij een muilkorf opzetten maar ik bijt in ieder geval niet. Ik heb het ook niet nodig, maar die honden wel. je moet even realistisch zijn en niet alleen maar denken "ah arme diertjes" Als een hond iemand aanvalt dan moet hij een muilkorf om omdat gewoon niks anders werkt.

Het is waar dat we de planeet verneuken etc... maar wat kan je er aan doen.

Wat zou jij doen als zoals lunat1c al bedacht gebeten zou worden door een hond. zou jij dan ook niet liever hebben dat ze een muilkorf dragen.
tuurlijk verdienen de mensen die dieren mishandelen een hogere straf dan je nu denkt dat het is. Maar sommige mensen kunnen zeker wel gevangenisstraf voor het mishandelen voor dieren.
 

DeletedUser

Guest
over die muilkorf , stel, jij loopt rond in het park met een kindje van 4-5 jaar, jij praat even met vrienden en je kind loopt wat rond, plotseling ziet jouw kind een hond beetje verder aan de leiband, hij loopt ernaar toe en de hond bijt je kind in het gezicht...

Dan heb je als ouder niet goed op zitten letten en valt dat JOU aan te rekenen, niet de hond. Kinderen hoor je te leren dat ze eerst aan de baasjes vragen of het wel mag cq kan. Daar komt bij dat je behoorlijk gefaald hebt als je kind onbeheerd naar een vreemde hond loopt. Dat had ook de sloot kunnen zijn. Moeten nu alle sloten gedempt worden ?

Je zal maar een hond zijn en de hele dag van die zeikerige kinderen op je af krijgen die niet weten hoe ze met dieren om moeten gaan.

Ik vindt het de omgekeerde wereld om honden muilkorven te laten dragen omdat ouders hun kinderen niet opvoeden.

Ik weet dat er gevallen zijn waar een muilkorf wél nodig is, maar dat is zo'n kleine groep dieren dat dat in dit verhaal niet relevant is.

In alle andere gevallen moet je de verantwoordelijkheid bij de baasjes of de ouders zoeken, en niet de dieren.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben inderdaad van de mening dat een hond minder is dan een mens.

Mag ik daar motivatie bij ?

honden horen niet meer bij de natuur sinds wij ze in huis gehaald hebben. ze zijn nu afhankelijk van ons en dat betekent ook iets.

Dat betekent idd dat de verantwoordelijkheid bij de mens ligt. Dat begint bij opvoeding... als het daar mis gaat krijg je valse dieren ja...

Kan het dier niets aan doen, maar die moet er wel de consequenties van dragen.
 

DeletedUser

Guest
we zullen jou is een muilkorf opzetten... kijken wat jij ervan vind...

jou mening:

zijn dieren, hebben geen rechten, zorg dat we geen last van ze hebben anders vermoord je ze maar.

mensen kan je opvoeden dus zijn beter.

mijn mening:

honden, horen bij de natuur, doe mee aan de natuurbalans.

mensen, overbodig, verneuken de planeet alleen maar, halen de natuur uit balans.



wat is erger?
mens of dier?


nou, weet je wat? neem een vliegtuig en ga in de natuur leven ergens diep in de bossen van Canada. zijn we daar ook weer vanaf. Dieren verkiezen boven mensen, die is gek.
Ten eerste, honden zijn tamme beesten. Vallen ze dus een onschuldig iemand aan, moet je die honden een spuitje geven. Vallen ze iemand aan die het beest slaan, schoppen, mishandelen etc. dan geef ik het dier alle recht. Maar wat jij hier voor onzin uitkraamt :confused:
 
Bovenaan