energievoorzieningen

DeletedUser

Guest
Masterfire, je denkt nu alleen aan het gebruik, maar je moet ook denken aan de aankoop van zo'n auto, die zijn veel duurder dan Benzine-Auto's en de motor's zullen ook niet even krachtig zijn...
Daar gaat het mij vooral om;)

Bekeerd en wel moet ik het daar mee oneens zijn: de aanschaf waarde is op het moment duuder omdat het on-demand geproduceerd wordt. Zodra dat massa wordt gaat de prijs omlaag... zie de Wiki entry met betrekking tot die laatste auto die hij beschrijft.

wiki zei:
...
The base price of the car due to low volume production is USD $80,000.
...
The original version of the roadster run on 28 Optima Yellow Top Lead Acid batteries which produce 150 kW (200 horsepower) and 177 lbf·ft (240 N·m) of torque at 336 volts (this 28 * 12 V battery-equivalent) which rockets the 1040 kg car from 0 to 60 mph in 4.07 seconds. The single gear ratio limits the car's maximum velocity to 90 mph (145 km/h) at 12,000 rpm, although it is said that early prototypes fitted with multiple gear ratios could hit 155 mph (250 km/h). Even still, it is capable of completing a quarter mile (400 m) drag race in 13.24 seconds.

Dat trekt geen een auto die ik tot nu toe gehad heb :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser710

Guest
Bekeerd en wel moet ik het daar mee oneens zijn: de aanschaf waarde is op het moment duuder omdat het on-demand geproduceerd wordt. Zodra dat massa wordt gaat de prijs omlaag... zie de Wiki entry met betrekking tot die laatste auto die hij beschrijft.

Oke, met dat laatste stukje met die wiki heb je me te pakken;)

Maar als je eraan denkt: de hele wereld zal dan wellicht (teminste een groot gedeelte) op stroom gaan rijden...
En als dan teveel stroom wordt verbruikt dat er gemaakt kan worden, dan hebben we weer een nieuw probleem:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Oke, met dat laatste stukje met die wiki heb je me te pakken;)

Maar als je eraan denkt: de hele wereld zal dan wellicht (teminste een groot gedeelte) op stroom gaan rijden...
En als dan teveel stroom wordt verbruikt dat er gemaakt kan worden, dan hebben we weer een nieuw probleem:rolleyes:

Dat zei ik ook een paar posts terug. Ik denk dat je daar ook gelijk in hebt.
Als iedereen electrisch gaat rijden hebben we een tekort aan electriciteit, dat zal extra opgewekt moeten worden en ook weer voor vervuiling zorgen.

Alleen is het wel zo dat daar meer mee te spelen valt qua uitstoot dan met uitlaatgassen.
 

DeletedUser710

Guest
Dat zei ik ook een paar posts terug. Ik denk dat je daar ook gelijk in hebt.
Als iedereen electrisch gaat rijden hebben we een tekort aan electriciteit, dat zal extra opgewekt moeten worden en ook weer voor vervuiling zorgen.

Alleen is het wel zo dat daar meer mee te spelen valt qua uitstoot dan met uitlaatgassen.

Dat is wel weer, maar een paar posts terug zei iemand dat het niet slim was om op waterstof te rijden, omdat het kan ontploffen...
Kunnen bezine en diesel dan niet ontploffen:rolleyes:
Waterstof lijkt me ook wel een goed idee, maar verder weet ik niet hoeveel kracht/hoeveel het kost...
 

DeletedUser

Guest
Dat kost ook veel energie... stroom kan je opwekken via zon, wind, water, hitte, kernenergie etc. etc. mogelijkheden zat. Alle mensen die nu investeren in olie etc. moeten dan maar gaan investeren in groene stroom want als dat de brandstof van de toekomst word is daar geld in te verdienen.
 

DeletedUser

Guest
En trouwens :cool:

Weten jullie wel hoe waterstof word gemaakt? Met elektrolyse, en wat heb je daarvoor nodig? Stroom!

En hebben jullie enig idee hoeveel plek waterstof wel niet inneemt? Het heeft een hele lage dichtheid dus heb je erg veel plek nodig voor een volle tank...

Derde is bij gebruik van brandstofcellen: de stille aandrijving, als gevolg van het ontbreken van mechanische delen in de brandstofcel, die waterstof omzet in elektrische energie. Het enige geluid komt dan nog van de elektromotoren, die stiller zijn dan verbrandingsmotoren. DUS WERKT OOK OP ELEKTRO MOTOREN! DUH! Ik dacht dat jullie dat wel wisten?
 

DeletedUser1111

Guest
Er is wel nog 1 peobleem met een auto op batterijen denk ik.

Die moet je opladen. En dat duurt enige tijd.
 

DeletedUser

Guest
"Within a single hour, the car can be charged from 0-95%."

Ooit leren klikken op een link en vervolgens de hele pagina gelezen? Het staat er verdomme... Van nul naar vol (een batterij is nooit vol voor 100%) binnen één uur en dan kan je weer 480 rijden. Dus als je 250 km rijd (de max voor het werk denk ik wel zo'n beetje) moet je één half uurtje opladen. Dat vind ik niet echt lang.
 

DeletedUser1111

Guest
en wat als je met de auto op reis gaat.
En je bestemming is 2000 km ver ?
of je gaat met de auto naar turkije?
 

DeletedUser

Guest
|-I

Ok... Rijd jij maar eens 480 kilometer achter elkaar door zonder te stoppen. Je vraagt ze of ze 2 keer zoveel batterijen erin stoppen voor je en dan kan je ongeveer 900 kilometer rijden.

Om even op je volgende post door te gaan, misschien kan je wel 480 km achter elkaar door rijden maar dan moet je toch echt stoppen na 480 km omdat je niet verder kan rijden. Dus strek even je benen, drink wat en eet wat, dan stop je 2 à 3 keer per dag... Doe je in de auto vaak toch wel.
 

DeletedUser710

Guest
En trouwens :cool:

Weten jullie wel hoe waterstof word gemaakt? Met elektrolyse, en wat heb je daarvoor nodig? Stroom!

En hebben jullie enig idee hoeveel plek waterstof wel niet inneemt? Het heeft een hele lage dichtheid dus heb je erg veel plek nodig voor een volle tank...

Derde is bij gebruik van brandstofcellen: de stille aandrijving, als gevolg van het ontbreken van mechanische delen in de brandstofcel, die waterstof omzet in elektrische energie. Het enige geluid komt dan nog van de elektromotoren, die stiller zijn dan verbrandingsmotoren. DUS WERKT OOK OP ELEKTRO MOTOREN! DUH! Ik dacht dat jullie dat wel wisten?

Dan ga ik iets missen:(
Het lekkere gebrul van een Benzine motor...

En dan heb je wss ook geen uitlaat meer nodig...
Da's ook wel jammer:(
 

DeletedUser

Guest
Dan heb je zeker weten geen uitlaat nodig :rolleyes:

Maar ze kunnen vast wel wat soundtracks erop zetten (die met het toerental van de elektro-motoren meegaan), kan niet moeilijker zijn dan de motorgeluiden van Driver 3 onder het spel zetten. Dan kan je een dikke V8, 32 klepper 6L motor geluid onder je Renault Electra serie XD

Ik zou het meest het geluid van een Harley Davidson V-twin missen.
 

DeletedUser

Guest
er zijn er veel die het hier hebben over rijden over elektriciteit

maar die elektriciteitmoet wel gemaakt worden en daar gebruiken ze momenteel vooral fosiele brandstoffen voor


en voor diegene die het hebben over waterstof
weeten jullie hoe ze die waterstof maken?
dat kost ook energie hoor
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofproductie
 

DeletedUser

Guest
OK NOG ÉÉN KEER VOOR DE MENSEN DIE HET NU NOG NIET BEGRIJPEN!

GROENE STROOM IS STROOM DIE WORD OPGEWEKT UIT DINGEN DIE OF CO2 NEUTRAAL ZIJN OF UIT DINGEN DIE NIET SCHADELIJK ZIJN VOOR DE AARDE (ALTHANS WAAR WE IETS TEGEN KUNNEN DOEN; ZON).

BIJVOORBEELD ZONNE-ENERGIE, WATER-ENERGIE, WIND-ENERGIE!!!

BEGRIJPEN WE DAT NU ALLEMAAL?

Anders kreeg ik geen caps, dus heb ik maar citaat gemaakt. En als je een aantal post van mij had gelezen (de laatste paar) dan had je gezien dat ik ook al zei dat waterstof door elektrolyse word onttrokken aan water, en dat gebeurt met elektriciteit (en daar is geen andere manier voor voor zover ik weet). Het hele idee van op waterstof rijden is dat we die waterstof dus met groene stroom opwekken maar daar is nogal wat stroom voor nodig daarom zijn ze aan het onderzoeken om het efficiënter te maken zodat het rendabel is!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser710

Guest
Dan heb je zeker weten geen uitlaat nodig :rolleyes:

Maar ze kunnen vast wel wat soundtracks erop zetten (die met het toerental van de elektro-motoren meegaan), kan niet moeilijker zijn dan de motorgeluiden van Driver 3 onder het spel zetten. Dan kan je een dikke V8, 32 klepper 6L motor geluid onder je Renault Electra serie XD

Ik zou het meest het geluid van een Harley Davidson V-twin missen.

Dat zal zeker niet hetzelfde zijn dan als je die motor zelf hebt:(
Voordat ik mijn rijbewijs heb is het zeker al 2011,2012 en dan heb ik volgens jullie nog 8 jaar om ervan te genieten...
Maar dan zal het zo wel snel zijn gegaan met de benzine etc.
Het bestaat volgens mij ongeveer nog maar 100 tot 110 jaar....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Volgens mij heb je best nog wel ff wat tijd hoor, ik denk echt niet dat tegen 2020 de waterstof auto zijn grote intreden heeft gedaan. En dan alsnog, misschien is het idee de benzine alleen terug te duwen door het duurder te maken (veel duurder!) en waterstof wat goedkoper, hier en daar een subsidie door middel van de accijns op de benzine, en dan word rijden op een benzine motor voor je hobby. Vind ik niks mis mee, en meeste nieuwe auto's als je het volume van de radio op 5 zet hoor je helemaal niks van buiten meer.

Een Peugeot 307 is heel erg stil, die is zo gemaakt dat je praktisch niks hoort van de motor. Je voelt ook niks aangezien de automaat van Peugeot 307 schakeld geluidloos, gevoelloos en je ziet het alleen maar door een digitaal tellertje op je dashboard met daarop 1/2/3/4. Is een heerlijke auto en ik ben bang voor jou, de toekomst van de auto's. Geluidsloos van binnen en zo zacht mogelijk van buiten.

Het is een Automatische sequentiële transmissie (Tiptronic), echt een hele goede (wel een beetje ingewikkeld) transmissie. Voelt als een Variomatic, alleen geen schokkerigheid en veel gecontroleerder.
 

DeletedUser710

Guest
Volgens mij heb je best nog wel ff wat tijd hoor, ik denk echt niet dat tegen 2020 de waterstof auto zijn grote intreden heeft gedaan. En dan alsnog, misschien is het idee de benzine alleen terug te duwen door het duurder te maken (veel duurder!) en waterstof wat goedkoper, hier en daar een subsidie door middel van de accijns op de benzine, en dan word rijden op een benzine motor voor je hobby. Vind ik niks mis mee, en meeste nieuwe auto's als je het volume van de radio op 5 zet hoor je helemaal niks van buiten meer.

Een Peugeot 307 is heel erg stil, die is zo gemaakt dat je praktisch niks hoort van de motor. Je voelt ook niks aangezien de automaat van Peugeot 307 schakeld geluidloos, gevoelloos en je ziet het alleen maar door een digitaal tellertje op je dashboard met daarop 1/2/3/4. Is een heerlijke auto en ik ben bang voor jou, de toekomst van de auto's. Geluidsloos van binnen en zo zacht mogelijk van buiten.

Het is een Automatische sequentiële transmissie (Tiptronic), echt een hele goede (wel een beetje ingewikkeld) transmissie. Voelt als een Variomatic, alleen geen schokkerigheid en veel gecontroleerder.

Ja van TipTronic weet ik het;)
Geweldige transmissie, maar toch heb ik voorkeur aan Lawaaige auto's :p
 
Bovenaan