Eindejaarswensen en 2013

DeletedUser60138

Guest
Wat gebeurt er eigenlijk met de PA op accounts onder langdurige VV, na 14 februari?
Verdwijnt die PA gewoon?
Niet ingezette premium punten blijven gewoon op het hoofdaccount staan. Als die speler op een andere wereld speelt of nieuw start op een andere wereld dan kan hij ze inzetten, of anders naar een ander account overzetten. Reeds ingezette PA vervalt.


lijkt me intelligent om dit dan toch nog in overweging te nemen. maar dan moet ik niet vergeten dat intelligentie hier vaak ver te zoeken is.
1 van die topics is door Duckje gemaakt, en dat was niet voor niets, maar om de meningen van spelers te peilen. Die afweging is dus reeds gemaakt.
 
Reactiescore
0
Wat ik hier geschreven heb is puur mijn eigen mening geweest. Heeft niets te maken met of ik mod ben of niet.

Je bent niet verplicht om die barbaren te edelen hoor. Heeft, zeker op de oudere werelden, ook geen zin om de overwinning te behalen. De overwinning gaat daar over het bezit van bewoonde dorpen en niet over onbewoonde dorpen.
Natuurlijk ben je niet verplicht die BB-dorpen te edelen. Het is veel leuker om eerst de tegenstander een zooi BB-dorpen in je stam-cluster te laten edelen, en zo het front in elkaar te laten storten.
Speel je dit spel eigenlijk zelf nog wel eens? Je klinkt namelijk nogal wereldvreemd.

1 van die topics is door Duckje gemaakt, en dat was niet voor niets, maar om de meningen van spelers te peilen. Die afweging is dus reeds gemaakt.
Bij een stemming over het opheffen van accounts na 365 dagen (!!!) onder v.v. was al de meerderheid tegen.
Het lijkt er dus sterk op dat de persoonlijke mening van de TW mods zwaarder weegt dan de mening van de spelers.

Heel jammer, deze maatregel.
Ik voorspel je dat dit weer een rits accounts gaat kosten.
 

DeletedUser66026

Guest
Je moet weten dat een vv-acc veel veiliger is dan een bb zeetje bij je deur je vijand kan je erg voor schut zetten en als die vijand actief is en jullie stam niet. Wat dus weer een oneerlijk voordeel is.

En jullie mods houden dus echt geen rekening met ons, er zijn geen spelers genoeg om al die inactieve acc's te bemannen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser60138

Guest
Je moet weten dat een vv-acc veel veiliger is dan een bb zeetje bij je deur je vijand kan je erg voor schut zetten en als die vijand actief is en jullie stam niet. Wat dus weer een oneerlijk voordeel is.

Wat is er oneerlijk als je vijand actief is en je eigen stam niet? Dat je VV accounts inzet om die vijand tegen te houden toch zeker niet? Als je vijand actief is en je bent dat zelf niet, dan verlies je, dat is toch vrij simpel en logisch?
 

DeletedUser66026

Guest
Wat is er oneerlijk als je vijand actief is en je eigen stam niet? Dat je VV accounts inzet om die vijand tegen te houden toch zeker niet? Als je vijand actief is en je bent dat zelf niet, dan verlies, je dat is toch vrij simpel en logisch?

Ok, dus midden in je stamcluster is er een bb zee en de vijand komt er vestigen. Blijkt dat jij ook niet meer echt tw speelt als je niet weet hoeveel defence dat gaat kosten?

Ik vraag me toch dan af waarom een bb zee dan even veilig is als een vv acc? met een vv acc heb je evenveel controle als normaal en je ziet wanneer een dorp word aangevallen door de vijand anders dus niet.

Er is een groot spelertekort op oude werelden dus jij wilt 1/3rde bb van al de werelden? goed bezig zo.
 

DeletedUser46057

Guest
Ik vind de regel vernieuwing van de VV`s echt TOP.

Dan moet een stam snel een vervanger zoeken/interne, dan bloeden oorlogen niet dood door inactief account aan het front die 100% def zijn en een slimme VVer op zit...

Op W11 merk ik het ook en ik denk dat het wat BB met zich mee brengt maar ook veel actie en daar gaan we voor!
 

DeletedUser66026

Guest
Er is een massa spelers tekort als ik alleen al kijk in sommige stammen zie ik echt veel tekorten. bij ons in onze stam is dat zeker het geval maar ik vermeld het aantal inactieve acc's niet voor vijanden.
 

DeletedUser17472

Guest
Natuurlijk ben je niet verplicht die BB-dorpen te edelen. Het is veel leuker om eerst de tegenstander een zooi BB-dorpen in je stam-cluster te laten edelen, en zo het front in elkaar te laten storten.
Speel je dit spel eigenlijk zelf nog wel eens? Je klinkt namelijk nogal wereldvreemd.

Ja hoor, W5 en de classic, zo wereldvreemd ben ik dus niet.
 

DeletedUser64702

Guest
Tuurlijk worden deze regels uitgevoerd Mods en alles luisteren niet. want ze zijn zo corrupt als de pest. ze bannen maar in het rond zonder bewijs. blokkeren zomaar supports zonder antwoord of uitleg. Ik had dit al lang verwacht als je ziet hoe ze tw onderhouden.

Ja ik beschuldig jullie , nu word mijn post zeker verwijdert.
 

DeletedUser

Guest
Ok, dus midden in je stamcluster is er een bb zee en de vijand komt er vestigen.
Hou even rekening met de 45 uur looptijd van edels en je begrijpt ook wel dat de kans dat ze zich midden in je stamcluster vestigen klein is. Maar de randgebieden vormen echter wél een risico! Randen waar de vijand nu al op zit te beuken komen extra onder druk te staan... Edels moeten van het front naar het grensgebied met de barbaren getrokken worden om gaten te dichten. Nog wat extra druk op die spelers, waardoor het al snel té veel druk kan worden en spelers stoppen (hun accounts delete of VV, dat is nog niet zeker)
 

DeletedUser

Guest
Overgangsperiode

Deze regel gaat in vanaf 1 januari 2013

We geven spelers de kans tot 1 februari 2013 om een nieuwe eigenaar te zoeken voor de account of om de account te internen

Vanaf 1 februari zullen blokkades volgen op accounts die voor meer dan 80% van de tijd in vakantievervanging gespeeld worden.
Hier is er nog een vorm van onduidelijkheid...
Als je bv. op 20 januari een nieuwe speler gevonden hebt voor een acc dat nu 120+ dagen op VV draait, dan is dat account op 1 februari nog steeds voor meer dan 80% als VV bezet... Vliegt dat account er dan alsnog uit of aanvaarden jullie de nieuwe eigenaar ondanks de 80+ %?
 

DeletedUser3866

Guest
ik dacht dat tribalwars een spel was voor de spelers. dat wij bepaalde hoe wij het spel spelen omdat we dat leuk vinden.
maar als jullie regels gaan door dringen die niemand leuk vind kan je beter stoppen met het spel promoten. wand het spel zal langzaam uitsterven.

tw team. waardeer de speler die jullie hebben en ga niet tegen ze in wand zonder de spelers is er geen tw. de speler van tw is altijd jullie leiden alleen maar.
 

DeletedUser37850

Guest
niets anders dan anders, buiten dat je niet zo moet opletten of je al dan niet legaal bezig bent (buiten de 3 weken regel) wordt alles automatisch geblokkeerd. dus is er niets veranderd?

met betrekking tot de vv wordt er altijd 120 dagen teruggekeken

als er in de afgelopen 120 dagen voor 80% (96 dagen) een vv actief was staat dat zo in ons systeem, we zullen dan kijken of er normale logins zijn op de account. met normale logings wordt bedoeld alleen de eigenaar van het account, neem ik aan?

zoja is er niets aan de hand (want dan is er een eigenaar).

zo neen zullen we de account blokkeren. Dit omdat deze niet actief door een normale bestaat er dan ook een abnormale eigenaar? :p eigenaar bespeeld wordt. wordt er eerst overleg gepleegd met degene die de vv heeft? Voldoende redenen om te bedenken waarom iemand 3 maanden niet actief kan zijn.

Wat is er nog meer gewijzigd?
TribalWars.nl in 2013

Om de community te kunnen blijven ondersteunen hebben we samen met het team de spelregels onder de loep genomen en vanaf 1 januari 2013 zal de vernieuwde versie van de spelregels toegepast worden. De voornaamste wijzigingen zullen plaatsvinden binnen paragraaf 2 en 3. (Meerdere spelers op 1 internetverbinding en Vakantievervangingen).


P.s.: Op de de/het account issues... Google het en bewijs dat we fout zitten ;)
http://forum.tribalwars.nl/images/icons/icon12.png

met vriendelijke groeten,
duckje

:D een geweldig 2013 toegewenst..!

Wat ik hier geschreven heb is puur mijn eigen mening geweest. Heeft niets te maken met of ik mod ben of niet. Het feit dat vakantievervanging misbruikt wordt in plaats van te gebruiken waarvoor hij bedoeld is, dat wordt door velen hier helaas niet gezien. Maar welke speler is er daadwerkelijk 120 dagen op vakantie? Daar wil ik dan graag mee ruilen.

Je bent niet verplicht om die barbaren te edelen hoor. Heeft, zeker op de oudere werelden, ook geen zin om de overwinning te behalen. De overwinning gaat daar over het bezit van bewoonde dorpen en niet over onbewoonde dorpen.

Ikke.. en nee ik ga niet ruilen. :D

Hou er rekening mee dat niet alleen vakantie een reden zou kunnen zijn dat iemand niet actief kan zijn. Wat dacht je van een diep triest overlijden van een naaste? Een grote verhuizing en evt een verbouwing?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik ben voor de nieuwe beperking van de vakantievervanging. Er zijn eerder discussies geweest hierover en diverse spelers refereren hier naar die discussies en zeggen daarbij dat het massaal is weggestemd, maar ik zie toch iets heel anders.

2 recente discussies over dit onderwerp:
http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?152457-Langer-dan-365-dagen-onder-VV-Delete-ermee!
http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?148625-Permanente-vakantievervangingen
In de poll is het 32-34 en in de reacties van het andere topic staan toch ook erg veel voorstanders. Het argument dat anderen in deze discussie gebruiken dat iedereen massaal tegen is klopt dus gewoon niet en is stemmingmakerij.

Ik ben voor om verschillende redenen. Ten eerste, elke speler mag met maximaal 1 account deelnemen per wereld. Met name op de oudere werelden worden langdurige VV accounts nu gebruikt als verlengstuk daarvan. Echte spelers zitten er al lange tijd niet op, maar andere spelers gebruiken de accounts, vaak als def account, in hun oorlogen en hebben er zo dus ook voordelen van. Die vallen nu weg, bij iedereen, wat me een goeie zaak lijkt.

Verder zie ik als mod ook regelmatig overtredingen begaan met langdurige VV accounts. Vaak overtredingen van de 3 weken regel maar ook vaak meer bewuste overtredingen met illegale logins om zo dingen ermee te kunnen uitvoeren. Daarmee worden voordelen behaald die er niet zijn als iedereen echt alleen het eigen account bespeelt.

Overigens gaat het niet om heel grote aantallen accounts. Het zijn vooral op de oude werelden wel grote accounts, maar er gaan geen honderden bans vallen. De uiteindelijke impact zal dus wel meevallen.


Ik vind het dus een goeie zaak dat vakantievervanging teruggaat naar waar dat voor bedoeld is. Iedereen speelt 1 account en niemand kan meer voordelen halen uit het gebruik of misbruik van verlaten accounts. Een stam had voor die verlaten accounts al die tijd een nieuwe speler kunnen zoeken, maar dat is vaak niet gedaan. Nu kan dat alsnog gebeuren, accounts die nu weer bemand worden hebben geen last van deze regel. De overgangstijd is misschien niet heel lang, maar dat is geen echt excuus voor het feit dat het al die tijd op zijn beloop gelaten is.

Mag ik je erop wijzen dat deze regelverandering jullie zelf erg veel tegen zal werken?
Het is echt huge makkelijker meerdere IP's te geneneren, en zo meerdere accounts vanop 1 computer te onderhouden.
Dit is tot huidig moment niet nodig geweest.
Echter dwingen jullie spelers nu tot dergelijke praktijken.
Verder zie ik duckje hier geen enkel gefundeerd antwoord geven over deze kwestie.

Geen woorden ervoor
Alweer geen degelijke argumenten of bewijzen van jou juist zijn?(Like always...:rolleyes:)
Ik zou deze petitie nog haast gaan ondertekenen:)


Steeds opnieuw doet duckje doorvoeringen, en telkens laat hij overkomen dat hij niet anders kan van 'hogeraf'.
Tijd dat er dan es een nieuwe CoMa komt. Seppe heeft zijn tijd gehad, hij mag zijn gaan bezig houden met zijn kind en vrouw, de laatste meeting was er niet bepaald naar...:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser67584

Guest
en wat als mijn co nog actief is op zijn account? op een andere wereld? wat dan?:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused: want ik wil geen account ban; want hij betaalt de pp
 

DeletedUser

Guest
fijn eindejaar gewenst voor iedereen en een goed 2013 voor tw :)
dus als je wil fuseren met je broer moet je 3 weken wachten :D
 
Reactiescore
1.094
Re: Wijzigingen regels

Er werd hier een tijdje terug een discussie over gevoerd, waaruit duidelijk bleek dat de meerderheid tegen een dergelijke wijziging was, dat de argumenten tegen deze nieuwe regel veel sterker waren dan de argumenten voor. En nu wordt het gewoon alsnog doorgevoerd? Slaat nergens op.


Ja community vertegenwoordiger doe er wat aan, want dan gaan er giga klappen vallen voor sommige stammen in bepaalde werelden, ook kunnen er dan zo n 10 werelden beeindigd worden, dat betekent minder pa opbrengsten , dus ook slechter voor innogames
 
Reactiescore
978
Quote Origineel geplaatst door Vakantievervangingen
® Permanente vakantievervangingen zijn niet toegestaan. Accounts die over een periode van 120 dagen meer dan 80% (96 dagen) in vakantievervanging doorgebracht zullen geblokkeerd worden.

Zou dus betekenen dat in de erg late game enorme gaten in het achterveld vallen, die actieve spelers dan weer moeten opedelen... Zeer handig voor de motivatie...

Ook leuk is als een nieuwe speler op een account komt met veel vakantie dagen, en dus de eerstvolgende vakantie niet eens vv kan afgeven omdat die anders over de 80% komt. Ook zeer handig...

Enige wat je hiermee bevordert is grote barb velden en nog meer mensen die via andere ip's gaan dubbel accounten. Kan me herinneren toen dit werd aangehaald dat veruit de meeste tegen waren, waarom dan alsnog invoeren?
 

DeletedUser17472

Guest
Ikke.. en nee ik ga niet ruilen. :D

Hou er rekening mee dat niet alleen vakantie een reden zou kunnen zijn dat iemand niet actief kan zijn. Wat dacht je van een diep triest overlijden van een naaste? Een grote verhuizing en evt een verbouwing?

Hoeft niet hoor :)

Het verbaast mij altijd dat als mensen TribalWars spelen, ze denken dat niet te hoeven doen als er iets is want niet met vakantie te maken heeft. Maar als mensen lid zijn van een voetbalclub en er is bijvoorbeeld een grote verbouwing, dan gaan ze wel trainen, doen ze dat niet, dan staan ze buiten de wedstrijd zelf en zitten ze op de bank tijdens die wedstrijd. Zelf ben ik in mijn tw periode tweemaal verhuisd, waarvan eenmaal geëmigreerd. Ik had daar echt geen 120 dagen voor nodig hoor.
Nogmaals, ik blijf van mening dat iemand zijn eigen account moet blijven bespelen of anders moet stoppen. Geen tijd is niet spelen, simpel. De stam heeft ruimschoots de tijd om het account te internen alvorens het wordt geblokt en barbaar wordt. Nu wordt dat allemaal op zijn beloop gelaten. Het is wel makkelijk zo.... we zadelen een stamlid op met de vv en internen doen we niet. Nogmaals, daar is de vv niet voor bedoelt. Vakantievervanging is vervanging tijdens vakantie en niet vervanging voor het leven.
 
Reactiescore
1.094
Daarbij, met deze regels kan je het als core stam dus schudden, waardoor iedereen wilt rimmen (minder front, dus minder risico op verloren front accs), handig...

En hoe willen wij (de tw spelers)nieuwe spelers gaan zoeken voor die accounts terwijl de nieuwe werelden 4x zo klein zijn omdat de tw community management & innogames zelf het afgelopen jaar een gigantisch aantal spelers heeft weggejaagd. Belachelijk!
 
Bovenaan