Ik ben een tijdje weggeweest, maar voor zover ik mij herinner hebben 40+ en Astra* afwisselend rake klappen uitgedeeld en ontvangen.
Je kan het Nilva verwijten dat ze naïef zijn geweest. Maar aan de andere kant was er ook geen reden om FUL niet te vertrouwen. Iedereen wilde toen van Astra* af, ook FUL. Bovendien werd er ons op het gedeelde forum altijd beloofd dat ook FUL zou aanvallen. CCC16 was misschien niet de meest eerlijke strijdkracht, maar het was een bondgenootschap à l'ancienne. Een woord is een woord en we knallen gewoon tot Astra* breekt. Dat was toch ook de indruk die het op mij naliet. En wie weet hoe het was gedraaid als Astra* door toedoen van de vier anderen was gevallen. Waarom zouden FUL en Curam dan niet samen strijden tegen Nilva of 40+? En wat met de overblijvers van het voormalige Astra*? Het lijkt me net krom om te zeggen dat na CCC16 FUL aan de beurt zou zijn. Nilva had de slechtste papieren met een enorm front aan Curam en FUL.
Volgens mij was het eerst 40+ wat uitdeelde en daarna astra. Maar goed, maakt niet echt verder uit.
De overblijvers van Astra* mochten in principe nergens opgenomen worden, dat werd geeisd (of het afgesproken was weet ik niet, ik zat er immers toen nog zelf in). En tuurlijk FUL heeft zich niet echt in het mooiste daglicht gezet door hun deelname van de ccc16 af te blazen. Maar dat zeg ik, als ze ermee door waren gegaan, en GoH XL en Curam ook niet astra spelers had gerecruit, dan was de situatie (theoretisch) als volgt geweest:
4 stammen, gohxl/40+ FUL Nilva en Curam, deze stammen zouden dan astra (spelers) wegwerken. Nilva en curam hadden BG. 40+ en FUL hadden oorlog. Hokuz had iets geroepen dat FUL aanvallen de enige optie was erna. Nou dat vind ik net zo betwistbaar, dan is het gewoon de hele wereld tegen FUL, en voila, dan was de volgende logische stap 40+/GoH XL.
Het is dus minstens net zo betwistbaar gezien je dan gewoon misbruik maakt van de situatie. Eerst met men allerlei afspraken maken om hoofdtarget uit de schakelen, en dan diezelfde mensen gewoon als een blok laten vallen. Dus daarom zei ik, dat het wel erg naief zou zijn geweest, als je had gedacht dat men zich zo makkelijk zou laten strikken. En dat kan je zus en zo uitleggen. Maar het komt erop neer dat er verwijten komen naar FUL, terwijl het andersom net zo goed zou kunnen gebeuren, of zelfs zou gebeuren.
Dus ik vind het allemaal een beetje onzin die verwijten.
EDIT:
En tuurlijk, de wereld had ook gelijk anders kunnen lopen, FUL en 40+ zouden bijv. hun oorlog kunnen bijleggen. Maar dan krijg je bijna exact dezelfde situatie waarmee de oorlog/wereld is gewonnen, alleen die paar astra spelers niet, die zouden dan in dorpjes net iets wat evenwichtiger zijn verdeeld over de 4 stammen (waarschijnlijk). Dus again, ik snap alle verwijten niet.