- Reactiescore
- 3.426
Een ruïnering van vertrouwen; Kale Poes / Kingsdorp
Liegen, bedriegen, moreel laag spel, verraad en uiteindelijk het stabben, Kale Poes en Kingsdorp deden het allemaal.
Liegen, bedriegen, moreel laag spel, verraad en uiteindelijk het stabben, Kale Poes en Kingsdorp deden het allemaal.
Dit is het verhaal van een kleine leider in een kleine stam genaamd |WAO|, dit topic zal in grote lijnen gaan over Kale Poes en ook kingsdorp krijgt een kleine noemenswaardige vermelding. Voor ik met bewijzen kom geef ik eerste een beeld van hoe het is begonnen en waarom het zo ver is gekomen.
Kale Poes: Het account van Olaf en Jasper kwam van de stam Wind (in tussen verleden tijd) over naar |WAO|. Aangezien de acc eigenaar Olaf zoals altijd inactief was en Jasper dus alles alleen moest doen zochten ze een nieuwe medespeler. Zoals je in deze link kan zien: https://forum.tribalwars.nl/showthread.php?187195-Krachtpatser-gezocht-W42 en zogezegd zo gebeurd er was een nieuwe speler op het account Kale Poes gekomen, genaamd Dennis met het AF account Kjadawnl. De dag dat Dennis erop kwam zal uiteindelijk de ondergang van het account Kale Poes betekenen en wel om het volgende: Zoals altijd kwam Olaf nooit op skype en zag je hem nooit op het account waardoor Dennis al rap de hoofdspeler werd door zijn aanwezigheid, activiteit op het account en in de stamchats. Dennis was een persoon met een fel/aanwezig/gemotiveerd karakter waardoor hij soms wat arrogant over kwam, wat sommige wel eens over mij durven zeggen. Maar zolang je dezelfde mening deelt zijn er geen problemen natuurlijk. We hebben veel goed gepraat in het begin doordat hij net als mij heel geïnteresseerd was in wereldkaartjes en toekomst visies waar we soms meer als een uur over belde. Doordat we dezelfde mening deelde bouwde hij een soort respect/bewondering af voor mij. Hij verkondigde dan ook meermaals tegen zijn buren op TW, mij of stamchats wat een goede leider ik was en dergelijke, zijn motto was toen dat hij de wereld speciaal wou winnen voor mij. Echter stopte onze gedeelde visies op een bepaald punt en kwamen de eerste irritaties tussen ons, die irritaties werden als snel ruzies doordat hij niet zoals elk ander lid gewoon braaf kon luisteren en veel opeiste zoals dorpen, edelruimte. Kort gezegd hij dacht te egoïstisch. Zijn motto veranderde toen naar 'ik wil de wereld voor WAO winnen' doordat hij niet meer goed overeen kwam met mij. Nu goed voor mij geen probleem zolang je maar in stambelang denkt. Enkel kreeg hij ook conflicten met zijn buur stamgenoten en sloot hij zichzelf meer en meer af van de groep en werd hij telkens meer oncontroleerbaar, zijn gedrag werd grover met de dag zijn mentaliteit was beneden alle pijl tegen alle spelers die hem geen gelijk gaven of niet naar zijn pijpen danste. Op een bepaald punt wou hij zelfs zijn def bij account Amen terug trekken midden in een massa van Seau om zijn def te gaan plaatsen tegen speler Annebelle waar die NAP mee had want hij moest zich maar eens niet aan de NAP regels houden. Dat werd hem niet bepaald in dank afgenomen door veel spelers, zeker toen hij dat ook effectief deed en het einde van Amen getekend stond. Kregen meer en meer klachten over hem binnen en niet alleen van WAO spelers maar ook van bevriende stammen. Ik wou hem hier al kicken want ik zag het beetje bij beetje erger en erger worden met hem maar doordat hij zo goed presteerde met Kale Poes en dat mag gezegd worden sinds zijn komst is dat account naar de top gegroeid door zijn activiteit en motivatie en hij ook zijn goede momenten had (de momenten dat we zijn mening wel deelde) greep ik niet in maar hij verloor wel veel krediet bij mij en anderen. Door meer en meer discussies ook met andere spelers binnen de stam veranderde zijn motto naar 'ik wil de wereld voor mezelf winnen' en dat verklaarde die ook zelf. Vanaf dat moment had ik besloten Dennis moet buiten want het team belang primeert en spelers die voor hun eigen spelen zijn niet welkom binnen |WAO|. Ook zijn uitspraken tegen mij dat hij de optie Vitae bekeek kon ik niet smaken. Na onderhandelingen met de leiding hadden we samen besloten om Dennis van het account Kale Poes te kicken. Doordat Jasper enigste actieve (op bepaalde momenten) en goede kennis van Olaf de account eigenaar ook niet zo'n fan was van Dennis en hem al meermaals eens wou kicken voor zijn gedrag. Contacteerde ik Jasper dus om te vragen of hij met Olaf kon regelen dat Dennis gekickt kon worden. Doordat ik nog nooit met Olaf gesproken had doordat zijn bijdrage op Kale Poes buiten de email bezitten er niet is. Maar Jasper was de laatste tijd ook niet echt aanwezig dus raadde hij aan dat ik het zelf ging vragen en dat deed ik. Olaf was het al snel akkoord omdat ik er op aandringde en Dennis was verdwenen van het account. Alles leek opgelost en de rust was weder gekeerd in de |WAO| stamchat.
Echter was de rust van korte duur Olaf die anders nooit poste in de stamchat begon meer en meer online te komen sinds de kick van Dennis. Ik praatte ook meer met hem en stelde voor dat ik voor hem nieuwe medespeler zou zoeken die de boel draaiende kon houden doordat Olaf zoals altijd inactief was, Jasper inactief was en Dennis de actieve gekickt was van het account. Olaf deelde mee dat ik niet moest verder zoeken en hij zelf iemand ging zoeken sterker nog hij had al iemand op het oog een 'RL vriend'. Nu goed ik vond het eerlijk gezegd raar dat iemand die je nog nooit gehoord had ineens initiatief ging tonen maar zocht er verder niets achter. Dennis had al snel de PM die ik de stam rond had gestuurd betreft zijn kick rap vast gekregen waardoor ik begon te twijfelen of hij nog kon loggen. Doordat Olaf mogelijk gelogen zou hebben over zijn kick contacteerde ik de inactieve Jasper om te vragen of hij naar de logs wou kijken op het account Kale Poes. Hij wou dat niet doen want hij had geen zin zich daarin te moeien, geen tijd dus hij verwees me weer door naar Olaf. Waar ik niet bij terecht kon doordat ik hem niet meer vertrouwde.
Ik kon er verder dus niets meer aan doen en hoopte dus dat we wat te paranoïde waren. We gingen het afwachten en indien nodig konden we nog altijd in grijpen. In de tussentijd werd in onze stamchat de nieuwe aanwinst op Kale Poes voorgesteld, genaamd Peter. Peter was nieuw in WAO, nieuw op W42 en nieuw op acc KP. Hij begon al snel kennis te maken met iedereen, hij vroeg dingen van hey Jannes wie ben jij? Robin op welk acc speel jij? Wie speelt er allemaal op Spartacus. Ect dergelijke normale vragen die elke nieuwkomer stelt. Op zich niets mis mee zou je denken maar enkele dagen later werd alles al minder nieuw zo bleek, zijn kennis op w42/WAO werd van 0,0 al snel 10,10 hij schatte de hele wereld perfect in, hij wist van alle afspraken, gebeurtenissen op wereld W42 wat ik en sommige echt heel raar vonden, het werd echter nog vreemder toen zijn gedrag van de eerste dagen toen die extreem aardig was meteen om slaagde in een meer eisende toon je zou denken WTF je speelt slecht paar dagen als nieuwkomer op het account Kale Poes en hij doet precies of hij al de man is die al zoveel heeft gedaan op de wereld en hij had KP naar de top gebracht enzo en dat slechts in enkele dagen???
https://gyazo.com/e4d1fc0e0aad27d9dec81f5fb3a42956
Jasper de inactieve medespeler van KP die dit meedeelde aan iemand en zo is het ook bij ons geraakt, dit citeert van maanden geleden. Maar we waren toen al op de hoogte hiervan enkel een extra bevestiging.
Hij vertelde dit in de WAO fake chat nog vandaag maanden en maanden na de feiten:
https://gyazo.com/3c64e6f17325a44239fdceb8c09e0a1a
Hij kan blijkbaar zichzelf negeren op skype
Voor de oplettende lezer onder ons herhaalde ik zonet de 'fake WAO chat' aan, u heeft dat natuurlijk perfect gelezen en ik zal het van naderbij toelichten.
Sinds wij dus weten dat Dennis/Peter nog op KP speelt en daarbij heel hun acc niet meer betrouwbaar is want ze liegen/bedriegen ons en kunnen elk moment naar een andere stam gaan waren er enkele opties. Mijn eerste gedacht was kicken en op edelen maar dat kon het einde van WAO betekenen ook waren er nog maar 3 mensen op de hoogte van het bedrog/toneelstukje dat Dennis/Peter aan het vertonen was. Wij zaten ook in de moeilijk situatie met de massa's van Seau op Casimodo en konden ons geen extra front veroorloven. Daarom had ik besloten 1 voor 1 de accounts binnen WAO bij mij te roepen om dit nieuws te melden betreft Dennis/Peter zijn vertoning binnen WAO. De reacties waren heel schokkend en sommige konden dat niet eens geloven tot bij de screens toonde van de 2 skype's die hetzelfde IP hadden. De reactie's luide dan: Meen je deze? Ik zit in prive met Peter te praten hoe erg ik mij aan Dennis ergerde binnen de stam. Of, hij zit doodleuk zich van de domme te houden in onze stamchat en het is gewoon Dennis ofwa? Zoals ik al zei was het moeilijk te geloven voor velen en het respect dat sommige voor Dennis hadden was al rap verdwenen.
Laatst bewerkt: