Dat ben ik dus gewoon niet met je eens
Wat ik al zei; ik heb zelf nog op Airranger - volgens mij de meest spraakmakende massa van Ctrl op wereld 19 - gedeeltelijk mogen deffen (een uur of 5-6 op de dag voor aankomst en 2-3 uur op de dag van aankomst). Ja, die schaal is véél groter dan op wereld 42. Toch lag het hoogtepunt qua incommings op de teller op 8000, met 5000 aankomsten op één dag. Airranger was12 miljoen en grotendeels defensief. Er stonden honderden recapedels klaar en een ruime honderd stacks van 200k of dikker. Ctrl's massa was gewoon verpletterend, ramde al het front dood, strooide kapot veel edels en werd gewoon geslacht door Richward en andere Ctrl'ers.
Is dat nog een clearmolen of gewoon een overkill goeduitgevoerde massa. Op 42 waren de incasserende accounts 3 miljoen, kregen ze ook 8000 op de teller, maar frontbash en grootschalig edelen bleef logischerwijs uit. Honderden stacks en recaps waren er natuurlijk niet, aan beide kanten niet. De accounts braken niet bij een harde wave maar werden eerst weken lang dagelijks hard onder vuur gehouden in een sloopoffensief om uiteindelijk te bezwijken onder gerichte edelclears etcetera. Voor één dikke massa neem je 4 dagen vrij en je deffed hem. Voor een aanhoudend offensief van 3 weken zal je in een driemans team weken lang in op je zoldertje moeten vereenzamen.
Intensiteit is dus totaal verschillend en het algehele doel van de massa ook. Dat valt gewoon niet te ontkennen...