Drugs 2

DeletedUser

Guest
In Belgie hebben ze wel heel soft beleid wat betreft drugs op festivals enzo.
 

DeletedUser9529

Guest
België is naar mijn mening en ervaring zeer versnipperd op vlak van wietgebruik. In het hele land geldt nu zogezegd een nultolerantie, maar die wordt vooral in Antwerpen en Brussel zeer streng gehanteerd. In een stad als Gent heb je als paffer niet zoveel problemen imo :)
 
Reactiescore
1.015
Nultolerantie qua gebruik op openbare plaatsen, maar dit is al lang zo. Het is recentelijk strenger geworden. Vroeger mocht je 1g op zak hebben als minderjarige en 3G als 18+ op voorwaarde dat je het niet bovenhaalde of consumeerde in het openbaar. Nu is het volgens mij enkel 18+ en 1g op zak.
 

DeletedUser9529

Guest
Bullshit Gilles, als minderjarige was er altijd al een strikte nultolerantie :p

Vroeger was er inderdaad gedoogbeleid dat je als meerderjarige tot 3g op zak mocht hebben voor eigen gebruik, zolang dat niet in de openbare ruimte was. Nu mag je dat in feite zelfs al niet meer bijhebben. Verkopen, kopen of geven ook ten strengste verboden. Plantje mag je hebben voor eigen gebruik, maar maximum eentje en er hangen ook nog wat restricties qua groei en oogst aan vast voor zover ik weet. Als ze je bv in Antwerpen pakken met 1g heb je toch meteen een monsterboete aan je been, als ze je daarmee betrappen in Gent nemen ze 't gewoon af en heb je er verder geen last meer mee :p
 
Reactiescore
1.015
Nee, ook als -18 jarige mocht je wat op zak hebben.

Als meerderjarige mag je altijd nog wat bijhebben normaliter. Ik ga de wet omtrent straks opzoeken nadat ik de kerstboom heb gezet. Hoe dan ook ben ik van dat 1ste punt zeker, aangezien ik het zelf nodig heb gehad.
 

DeletedUser

Guest
Toch ook mooi dat BI dan niet het zelf checkt, maar het heel zeker weet.
 

DeletedUser73016

Guest
Het was wel verboden, maar echt straffen werd er nooit gedaan. Een maat van mij is twee keer betrapt met dealen van cannabis, en ja buiten wat waarschuwingen doen ze ook niet. Ze seponeren quasi alles.
 

DeletedUser9529

Guest
Ja, dat is natuurlijk een andere zaak. Wettelijk gezien mag het absoluut niet, in de praktrijk gaan ze er nogal losjes mee om. Mag het? Nee. Kan het? Af en toe wel ja :p
 

DeletedUser73016

Guest
Wel, ik moet toegeven dat ik ecstacy wat onderschat heb. Ik heb het voor de eerste keer gedaan afgelopen nacht. Een halve pil, meer wou ik niet. Maar ik had niet verwacht dat het effect toch vrij hevig was. Vergeleken daarmee is wiet peanuts, als je al zoiets met een halve pil kan bereiken. Wel vooral positieve effecten gehad, en wat nevenkenmerken die niet echt irritant waren (zoals tanden en tenen die overactief worden.). Alsook een enorm dorstgevoel (dus icm sterke drank). Ik zal wel redelijk veel gedronken hebben, beetje zelfde gevoel nadat je zeer lang in de warmte hebt gelopen, maar dan in combinatie met een erg droge keel. Maar ik heb geen kater of terugval, of wel werkt dat 12 uur na inname nog altijd. Nu, de kans is wel vrij reëel dat mijn hormonenbalans gewoon sowieso al niet goed is.

Je voelt vooral veel activiteit, de zin om iets te doen, de zin om buiten te zijn, om te wandelen, om te lopen, of vooral voor sociaal contact. Sociaal contact wordt ook veel vergemakkelijkt en eventuele angstgevoelens verdwijnen volledig, waardoor je eigenlijk ongeremd bent, maar toch toon je je altijd nog nederig tegenover andere personen (maar dat is mijn karakter). Viel me ook op dat het hallucinerende ervan vrij krachtig was. Southpark-toestanden zijn vrij gewoon (iets volgen is nauwelijks mogelijk. Beetje vergelijkbaar met heel wat cannabis), het kleurenpalet van je belevenis verandert ook totaal (waziger en fletser en snelheid waarmee je door hebt dat beelden en kleuren verhoogd is, wordt enorm verhoogd en dimensies worden compleet anders beleefd. Zo zijn ruimtes absoluut niet vierkantig meer, maar worden ze van zijkanten bekeken, worden dingen op de voorgrond geblurred en op de achtergrond veel zichtbaarder, waardoor details en je attentie plots enorm zichtbaar zijn. Ook opvallend dat je ziet dat het vaak niet-stereotiepe druggebruikers zijn die dit geregeld doen (speed of mdma), absoluut niet macho-types of zelfs mensen uit de lagere klasse.

Ik ben wel niet van plan om het nog meer te doen. Ben me er redelijk bewust van dat dit echt wel krachtig is, en ik ben er vrij van overtuigd dat dit inderdaad schadelijk is op lange termijn. MDMA zou ik nooit legaliseren, maar ik zou gebruik decriminaliseren en MDMA-pillen met veel lagere dosissen in nachtwinkels aanbieden. (ongeveer hoeveelheid 1/10 tot 1/4e van een pil).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
770
nu ziet laki de ware aard van de realiteit: een simpel middel die zijn dansje doet op de hersenen kan de illusie die werkelijkheid is volledig veranderen.
 

DeletedUser73016

Guest
Ja, zal ik wel voor zorgen. Daarvoor heb ik twee te mooie dromen die ik niet wil opgeven en dat zijn reizen rond de wereld doen, en me koppelen aan iemand.

Enig probleem is dat ik zonder drugs / alcohol sociaal veel zwakker ben, terwijl ik best een sterkere positie kan gebruiken in het leven. Maar goed er zijn andere oplossingen. Iemand had me een paar jaar geleden al voorgesteld om een soort anti-depressiva in te nemen. En volgens mij zou alleen al samenwonen al een hele verbetering zijn daarvoor en quasi alles oplossen. Ik denk niet dat ik gemaakt ben om "alleen" te wonen - puur sociaal gezien dan. Maar dat ik altijd mensen rondom me heen nodig heb - hoewel ik wel mijn alleenmomentjes nodig heb, maar ik heb dan liever dat ik samenwoon met iemand en dan s'avonds eens een lange wandeling maak om effe tot rust te komen, dan andersom: dat ik alleen woon en s'avonds naar mensen toega.

Ik heb sowieso zelfs het gevoel dat ik los van MDMA - veel opener ben dan vroeger - en bewust een andere houding heb ingenomen m.b.t. sociaal contact. Alleen versterkte MDMA dat wellicht veel meer uiteraard. MDMA elimineert ook het gevoel van schaamte weg - terwijl dat één van mijn fixatiepunten is normaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73016

Guest
http://www.demorgen.be/wetenschap/-xtc-kan-mensen-met-autisme-van-sociale-angst-afhelpen-b798129e/

Om wat discussie te brengen in het topic, en aangezien ik dat gevoel ook effectief heb, zonder dat ik hiervan op de hoogte was. Ik heb nog steeds de positieve effecten ervan (ik ben niet onder de invloed van MDMA nu, maar ik heb nog altijd een gevoel van minder angst dan voorheen, en zeker wanneer ik tegen anderen spreek was ik niet normaal open).

Een ervaring is misschien wat te voorbarig om hierover te spreken, maar ik wil dit zeker een kans geven mocht er effectief zo een therapie komen - hoewel ik maar "kenmerken" heb van autisme. Ook voor mensen met PTSD zou dit positief werken?

Jullie meningen? En is het mogelijk om dit op een rendabele manier in te voegen, zonder er al te veel negatieve effecten er van te ondervinden? Iemand anders hier ervaringen mee. En hoe zouden jullie hiermee omgaan mocht medische MDMA inderdaad gelegaliseerd worden, en zien jullie dit gebeuren? De hoeveelheid mag voor mij wel een pak naar beneden, want nu vind ik het te geconcentreerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
1/10 tot 1/4 van een pil aanbieden in nachtwinkels? :D Wat merk je nou van een kwartje.

Nuwel, ik moet niet zo stoer doen. Ik weet nog hoe enthousiast ik was de eerste keer. Heb zowel spijt als geen spijt ervan.
 

DeletedUser73016

Guest
Een hele pil zal nooit legaal worden aangeboden. Al blijf ik erbij dat het een goed idee (moet daarvoor niet legaal te zijn) is om het toch aan te bieden, omdat je op die manier de onveilige shit eruithaalt.
 
Bovenaan