Drugs 2

DeletedUser73204

Guest
Ik ben voor het legaliseren van wiet en hasj om dezelfde reden en voorwaarden dat alcohol legaal is.
tis toch al legaal?
[QUOTEAlcohol verbieden.
Deze drug staat hoog (zo niet bovenaan..) op de lijst van verkeersdoden bijvoorbeeld. En andere agressieve misdaden.][/QUOTE]

dat ligt nie aan de alcohol maar meer aan de mensen die er nie mee kunnen omgaan. En als je moet rijden, niet drinken en niet blowen. Doe je dat wel dan mogen ze wat my betreft gewoon een kogel door je kop jagen want dan ben je echt bewust verkeerd bezig
 

DeletedUser7072

Guest
Ik ben voor het legaliseren van krokodillen drug, omdat het zulke leuke effecten heeft.
 

DeletedUser9529

Guest
Ik snap de hele hetze rond cannabis niet echt. Alcohol heeft (op korte termijn) een veel nefaster effect op iemands gedrag, perceptie en coördinatie. Ook vind ik het over het algemeen aangenamer om nuchter bij mensen te zitten die een joint hebben gerookt dan bij mensen die enorm zat zijn, met die laatste valt vaak geen deftige conversatie meer te voeren.

Ik drink en rook zelf ook af en toe een joint, maar beide met mate. Het probleem met cannabis is dat er nog niet genoeg sluitend wetenschappelijk onderzoek naar verricht is waardoor men de impact op langere termijn nog niet 100% kan inschatten. Maar als men op die basis het plantje gaat verbieden, mag men voor mijn part ook alcohol gaan verbieden.

Cannabis kan voor de overheid een grote goudmijn zijn, zoals hier al gezegd wordt. Daarbij ga je door het te illegaliseren het gebruik niet doen afnemen, maar zal je het hoogstens gaan marignaliseren. Als mensen willen blowen vinden ze wel een manier om eraan te geraken en een plek om dit te doen. Door te regulariseren/decriminaliseren (in België) is er trouwens een veel betere controle op de kwaliteit van het product.

Voorwaarden voor legalisering van cannabis? Sowieso een absolute nultolerantie wat betreft autorijden. Dit hoeft geen onderbouwing, dit is vrij vanzelfsprekend (net zoals er wat mij betreft ook een nultolerantie qua alcohol mag komen). Vergunningen kunnen inderdaad, al kan dit weer stigmatiserend werken. Blow je niet, dan doe je het gewoon niet. Doe je het wel, hou je aan de voorwaarden en heb respect voor mensen in de omgeving. Via vergunningen ga je gewoon aparte groepen creëren, en de mensen die graag eens iets bij hun tabak roken worden zo opnieuw gestigmatiseerd als 'die paffers'.
 

DeletedUser73016

Guest
Welke partijen steunen legalisatie van cannabis, enkel groenlinks of ook d66?
 

DeletedUser73016

Guest
Canada zou wel eens het volgende land kunnen worden dat wiet gaat legaliseren. Staat op het programmapunt van de liberalen, die zullen winnen en wellicht coallitie vormen met nieuw democratische partij - ook centrumlinks en voor het gebruik van medicinaal cannabis. Dus komt zeker in orde daar. vrij progressief land. En Canada is wat anders dan Uruguay.

Let the legalisation begin!
 

DeletedUser72524

Guest
Wat mij betreft kunnen ze alles beter illegaal maken, pubers houden eenmal ervan om iets illegaals te doen. Zodra je soft drugs gaat legaliseren zullen ze eerder hard-drugs opzoeken.
 
Reactiescore
770
Wat mij betreft kunnen ze alles beter illegaal maken, pubers houden eenmal ervan om iets illegaals te doen.

>pubers doen graag illegale dingen
>dus maak alle drugs illegaal

ben je dan dus pro of contra??
 

DeletedUser

Guest
Als je alcohol en wiet legaliseert, wordt wiet een minder grote 'instapdrug' naar harddrugs, omdat de mensen vanwaar de wiet moet komen niet al actief zijn in het criminele circuit. Tuurlijk is wiet niet 'goed voor je' maar het is er nu eenmaal en het gaat duidelijk niet zomaar weg. Je kan het niet meer uitbannen. Het gebruik is wijdverspreid, illegaal of niet. De gevolgen zijn minimaal, illegaal of niet.
 

DeletedUser73016

Guest
http://www.usatoday.com/story/news/world/2015/10/20/canadas-new-governing-party-promises-legalize-regulate-marijuana-sales/74260334/

Links heeft gewonnen afgelopen maandag (dacht ik). Trudeau heeft al beloofd dat legalisatie van marihuana op de agenda komt, als hij verkozen wordt (wat gebeurd is), dus Canada zou wel eens na Uruguay het volgende land zijn dat wiet legaliseert voor recreationeel gebruik.

Australie heeft enkele dagen geleden een wet er door gekregen dat het gebruik van cannabis decriminaliseert.
 
Reactiescore
1.701
Fijn maar ik vind Cannabis echt kut. Laat ze allemaal MDMA maar legaliseren :).
 

DeletedUser73091

Guest
Vergeef me mijn ontwetendheid over dit onderwerp, maar ik dacht dat het gebruik van cannabis in Belgie toegestaan was. (gedoogbeleid).
 

DeletedUser9529

Guest
Ondertussen met de nieuwe regering al nultolerantie op papier, maar stad per stad verschilt het nog steeds sterk.
 

DeletedUser5148

Guest
Ik ben voor het legaliseren van wiet. België voert nu al jaren oorlog tegen de drugs terwijl ik denk (lees: ik ben niet zeker) dat het nu meer wordt gebruikt dan vroeger. Legaliseer het en je kan er controle op krijgen. Daarnaast geeft wietgebruik bijlange niet dezelfde gevolgen als bijvoorbeeld alcohol. Alcohol is een veel meer dodelijke drug (en ik neem aan dat jullie allemaal wel verstaan dat alcohol ook een drugs is).

De aanpak van de war on drugs in BE is op dit moment niet zo om over naar huis te schrijven. Helaas.
 

DeletedUser

Guest
Alcohol verbieden.
Deze drug staat hoog (zo niet bovenaan..) op de lijst van verkeersdoden bijvoorbeeld. En andere agressieve misdaden.

Absoluut of relatief? Graag wel ff bronvermelding zodat ik dit kan napluizen.
 
Bovenaan