Waarom dit niet gewoon dogen? Een van de oudste tactieken en tevens technieken weghalen is gewoon zonde. Zoals ik het begrijp, hebben jullie gewoon inzicht op ieder script doordat alles in de snellijst moet, dat is de hele omslag geweest. Dan kun je dit gewoon dogen.
Ik vind het persoonlijk ook vrij slap om eerst hier een speciale extensie voor op te zetten om vervolgens een paar weken later weer terug te krabbelen. T-timen via extensie voelt bijna als een TW grondrecht? Breng het dan in de game zelf zoals je wel met edeltjes kunt?
Ze zien inderdaad wat er in je snellijst staat, maar dit wordt ook nog eens beperkt tot alleen linkjes van een bepaald formaat en inhoud die alleen door het team zijn bekeken, goedgekeurd en online gehouden. En als of dat niet genoeg was hebben ze nog een element met de script registratie in het script. Dus elke keer als je gebruikt krijgen ze ook een melding in het systeem.
Echter de extensie is bedoeld om ze dus standaard te laden zodat je niet elke keer op de snelijst link hoeft te klikken. En in die tool is het gebouwd en niet geheel overzicht op. Maar dit kan dus prima door inno met een stuk code gecontroleerd worden en anders als snelijst link kan dit ook nog eens prima gemaakt worden.
Het is dus helemaal niet zo gek dat ze het misschien anders willen doen dan het nu met de controle op de extensie is, maar het maar verbieden is gewoon de simpelste oplossing en zorgt alleen maar voor negativiteit en totaal geen spel verbetering.
Ik zou er dan ook best voor zijn als het 4 tabs sturen via de snelijst gaat en op die manier net als alle andere scripts een volledige inzage geeft.
Daarmee kunnen ze gewoon zie als het gedoogd was of dat het een anders script was en kunnen ze inderdaad vals spelers pakken. Want met Tamper was dit best lastig, maar nu alles bij gehouden wordt hoeven ze dus alleen bewijs te hebben dat je iets gebruikt wat niet geregistreerd staat. Ongeacht wat het dan doet ben je al strafbaar.
Verder ben ik van mening dat de tool weg doen vooral de spelers zonder script kennis hard raakt en de spelers die juist nu al de illegaliteit opzoeken niet eens raakt. Dit wegens er prima andere oplossingen zijn die tw niet kan verbieden en het zelfde voordeel geven. Denk aan de oude snel keys van opera zet tabs close bij elkaar en stuur met enter en sluit keys. Dit is voor een casual wereld met een 200 ms gap al ruim voldoende om alle 4 tabs binnen 800 ms te raken. Want het systeem kijk toch naar eerst verstuurde en dan plakt hij de andere bevelen gewoon 200 ms later ongeacht deze op verschillende ms gaps zijn verstuurd, zolang je maar onder de wereld instelling blijft en maximaal 5 bevelen per seconde.
Ook denk ik dat het goed is om toch bottenkraker even aan te halen. De regels waren zo gebogen dat het illegaal was, maar omdat de scripter het volledig extern maakte kon tw niks er tegen doen. En na overleg een uitzondering en ook via de snelijst nu te krijgen. Ook daar heeft tw niet voldoende bij stil gestaan.
En ik zou graag Seppe uitnodigen om eens een casual mee te gaan draaien zodat hij door heeft wat die tool nou echt voor voordelen in de game heeft en welke nadelen het heeft om deze te verbieden. Echt mocht je het willen ervaren Seppe wat het aan impact heeft op de onervaren player base en wat voor voordeel je hiermee naar de off kant haalt is gewoon enorm. En zeker op casual is deze tool niet alleen een belangrijke voor kleine spelers, maar ook voor grote spelers.
Casuals zijn al zo snel dood na de range, maar als deze tool weg valt dan spreken we over dat je na de 2e range verbreding al gewoon geen strijd meer hebt, omdat spelers de boel niet meer aan kunnen.
Echt een ongelofelijke stomme zet die genomen wordt die ook wel eens er voor kan zorgen dat de oude spelers ook zeggen het is klaar. Tw wordt steeds kleiner en kleiner voor de nl en beslissingen worden niet juist genomen.
Er komt steeds meer ga pakjes in game en er wordt hopeloos geklaagd over veel te veel edels. Inplaats van dat aanpakken, pakken ze het script aan om andere gs te sturen, maar het probleem is niet zo zeer het ga sturen. Tuurlijk helpt wel, maar het probleem ligt veel dieper.
munt vlaggen van -24%
Edel discrete -10%
vlaggen verdubbelaar -24%
Event bonus (castle asult) -10%
standaard kost een munt 30k leem (hoogste van alle ga dus de belangrijkste). Maar met al die voordelen kost een munt nog maar 12,600 leem. Tijdens dat ene event zakt het dan nog 3000 grondstoffen. Daarmee betaal je dus nog maar 1/3 van de standaard ingestelde prijs. Dus stel dat we 10.000 munten slaan watreal is als je 100 dorpen hebt ongeveer. Dan zou je normaal 300.000.000 leem kwijt zijn, maar door al die boosters ben je maar 126.000.000 kwijt. Dus je slaat 23.809 munten inplaats van 10.000.
En dan heb je casual nog eens. Hier gaat de munt kost nog verder. Naar beneden met de standaard prijs -80% die buiten om de andere boosters gaat. Elke range gaat er een stukje af en dat betekend meer edels. De laatste stap is dan ook dat de munten standaard 6.000 leem kosten. En daar mag je dan de gehele -58% nog af halen en kun je dus slaan voor 2.520 leem. Dus als we dan weer de som maken met de 10k munten voor 300.000.000 leem, komen we op 119.047 munten. En dan gek vinden dat je veel edels hebt in de game ?
En boven op dit alles komt de toename van ga pakketjes die ook nog eens heel veel extra edels en munten geven.
Dus als aanvaller kun je gewoon op casual gerust 1k edels op je buurman gooien in ongeveer 3 uurtjes tijd. En dan mag de verdediger niet hulp hebben van ez snippen, maar de aanvaller mag wel treintjes sturen? Dit begint weer op delayed support praktijken te lijken alleen dan voor aanvallen sterker te maken. En dat is echt niet nodig defence is zoveel meer werk dan aanvallen.