Discussietopic - Tribal Wars Train niet langer toegestaan

Reactiescore
2.489
Tribal Wars train niet langer toegestaan


Beste Community,

Vandaag moeten we helaas aankondigen dat het gebruik van de Browser Extensie met de naam 'Tribal Wars Train' of enige spin-offs met dezelfde werking (ook diegene binnen onze eigen extensie) niet langer mogen toestaan op Tribal Wars. Het verbieden van dit script is een essentiëme stap in het proces om de strijd op te voeren tegen cheaters en illegale scriptgebruikers.

Het script brak technisch gezien reeds onze nieuwe scriptregels:



Wegens een gedoogbeleid op TribalWars.nl was dit de enige uitzondering die ook in onze officiële extensie vervat zat. Dat gedoogbeleid vervalt nu dus.

We willen je dan ook vriendelijk verzoeken om per direct te stoppen met het gebruik van deze tool. Wij zullen eveneens de browser extensie ASAP updaten en deze functionaliteit verwijderen.

De komende 14 dagen zullen we hiervoor nog geen straffen uitdelen. Na deze transitieperiode (7 september) zullen we wel stappen ondernemen ten opzichte van accounts die nog gebruik maken van dit soort scripts.

TribalWars.nl had bewust gekozen voor een gedoogbeleid wegens de handigheid en het nut van dit script. Ik begrijp dat deze aankondiging dus ook heel vervelend is en ik excuseer me persoonlijk voor het ongemak.

We lezen alsnog graag je feedback in het feedbacktopic:

Met vriendelijke groeten,
Jullie Tribal Wars Team

Ik lees graag je feedback.
 
Laatst bewerkt:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
prima update
 
Reactiescore
280
Ben ook wel benieuwd waar dit ineens vandaan komt. Er is nieuw beleid gevormd voor scriptregels waarbij geconstateerd is dat T-timen niet past in het beleid. Desondanks werd destijds de keuze gemaakt om dit te blijven gedogen. Vervolgens wordt dit na enkele maanden weer teruggedraaid. Ben erg benieuwd naar de achtergrond van deze beslissing en zoals Jurrien al zegt: is dit inderdaad iets wat je wel moet willen? Het was een prima toegankelijke optie voor alle spelers terwijl je nu het risico loopt dat er een kleine minderheid mogelijk een eigenhandige oplossing gaat bedenken.
 

DeletedUser69389

Guest
Is er een reden of komt er een ingame optie voor?
want nu gaan mensen gewoon terug vallen op het klasiek t-timen wat niet echt tegen te gaan is door tw maar wat een stuk minder toegankelijk is voor de minder ervaren speler.
Dit is door TW naast hen neergelegd en er wordt voorlopig ook niets mee gedaan volgens Duckje.

Het aspect van faketreinen tegengaan begrijp ik. Maar met name het defensieve element van het makkelijker kunnen snipen vind ik het zonde van dat dit wordt verboden. Door de huidige meta is het zeker voor mindere spelers bijzonder lastig om zich te kunnen verweren. Zeker op niet toren werelden. Vooral als de aanvaller meer edels kan spammen door vlaggenbooster en ze via de ingamefunctie wel de edels kunnen timen. De laatste ontwikkelingen moesten het de minder ervaren spelers eenvoudiger maken om mee te kunnen komen. Maar met het weghalen van dit wordt het hen wel lastiger gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487938569

Guest
Slechte keuze.... Spelers die eerder al moeite hadden met snippen maken juist gebruik van deze functie om het snippen iets dragelijker te maken. Door deze functie nu te verbieden is een belangrijke hulp middel voor beginnende spelers om te kunnen snipen afgenomen. Ook kun je nu als aanvallende partij geen fake treintjes gooien en dat is ook best een leuke techniek om je vijand op een ander spoor te brengen. Dus de tool is wederom een goede toevoegging voor de game.

Betreft "de strijd op te voeren tegen cheaters en illegale scriptgebruikers " is natuurlijk een onzin ding. Alle tools moeten tegenwoordig via de snelijst, dus daarmee hebben jullie een voledig inzicht in wat iemand daar heeft staan. Want het is hosted bij het spel, dus heb je eenmaal inzicht. Ook zijn de scripts via een media inno link gehost, wederom dus een hard bewijs stuk op de server van inno in het gebruik van een script. Verder betvatten alle script een script register waar het script mee begint.
"
ScriptAPI.register(Name', true, 'Athor (Discord_name)', 'mailadresvanDuckje');

"
Dus zelfs als je het script laad wordt er nog een melding gemaakt. Je hebt dus voledig toegang tot het inzien van het script. Je hebt voledig beheer over het script. En je krijgt een registratie van gebruik elke keer dat je gebruikt. Dus de claim dat het tegen false spelen is is onzin.

Maar @Duckje ik nodig je graag uit om eens mee te spelen op casual om dit te ervaren hoe handig de tool is als verdediger en hoe het is om het niet te hebben. Ik stuur je op 15 uur afstand wel even 1200 edels in treintjes en het enige wat je hoeft te doen is snips zetten. Dan ben ik benieuwd hoe je al die snips gaat zetten, zonder dat je een klein beetje hulp er bij krijgt.

Ik stel dus voor om het script te behouden en hem in snelijst form te zetten. Daarmee heb je ruim voldoende informatie in het backed om spelers die valse spelen te paken en pak je een goede verbetering van het spel niet af. Want als dit wordt verboden dan snap ik niet waarom de time extentie wel toegelaten wordt want ook die is niet zo lastig om een bot van te maken. En extern van tw werkte prima dus waarom niet? Maar ook in deze form zou het gewoon prima een melding in het script gemaakt kunnen worden aan inno. Dus echt onzin onzin dat het gedaan wordt tegen vals spelen dat is gewoon een onjuiste claim.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
383
Ik dacht dat het juist met de tw extention behapbaar werd. Met de oude chrome tool kon je zelf een eventuele grote ms gap invullen tot 1,5e seconde. Dat je dat eruit wilde halen is begrijpelijk. Deze daarentegen haalt een hele dimentie uit het offen en maakt edelspam deffen bijna onmogelijk. Echt weer een rare beslissing zonder overleg met de spelers.
 
Reactiescore
1.089
T timen voor Opera webbrowser nog een ding? Iemand noemde op discord dat dat nog bestond, maar ik dacht dat die functie sinds opera 15 uit Opera was gehaald tegelijk met hun overstap naar chromium.

En scrollwheel timen voor mozzilla? Lijken me opzich wel alternatieven, die functies zijn jarenlang gedoogd.
Weet niet zeker meer maar misschien dat je daar ook makkelijk fake treintjes mee kan sturen. Dan zie ik opzich geen problemen

Als ik de post zo lees dan is Duckje het er ook overigens niet mee eens, en wordt dit van hoger hand geroepen. Of zie ik dat verkeerd?
 

Deleted User - 487938569

Guest
@Duckje of mods, Waarom bewerk je men post op het mail adres van Seppe die publiek wordt weer gegeven elke speler kan dit inzien?
Het is een geldige script regel waar elk script aan moet voldoen dus geen reden toch om het niet op het forum te mogen posten?
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Het scheen dat innogames beter benaderd kon worden met veel reacties hier.

Bij deze dan

1
 
Reactiescore
2.489
@Duckje of mods, Waarom bewerk je men post op het mail adres van Seppe die publiek wordt weer gegeven elke speler kan dit inzien?
Het is een geldige script regel waar elk script aan moet voldoen dus geen reden toch om het niet op het forum te mogen posten?

Er is een verschil tussen iets dat mensen vinden als ze een scriptcode opendoen en iets dat op een publiek forum staat dat gecrawled wordt door Google.

In het kader van spampreventie is het mailadres dus weggehaald. Het is voor je post ook niet van belang.

Duckje
 

Deleted User - 487938569

Guest
Er is een verschil tussen iets dat mensen vinden als ze een scriptcode opendoen en iets dat op een publiek forum staat dat gecrawled wordt door Google.

In het kader van spampreventie is het mailadres dus weggehaald. Het is voor je post ook niet van belang.

Duckje
Ook dit is vrij onzin, Google opent ook urls op forum dus ook de script url’s En dan zoeken ze zeker op code wel naar het @ teken dus dan moet je hem daar niet in de scripts leesbaar zetten. Want dit is natuurlijk onzin roepen

Enige meer spam is van spelers die geen scrip lezen maar jou wel willen spammen echter die vragen anders ook wel in de player base naar mail adres. Dus de opgegeven reden is echt niet zo best Seppe. En nee ik heb het niet nodig in die post, maar dat betekend niet dat het er niet hoeft te staan. Het is immers door jou zelf vrij gegeven op het internet en heeft als doel scripts beveiliging. Wat notabene in alles scripts moet staan. Dus dat je in eens er over in zit dat je spam krijgt vindt ik best wel gek als je het zelf publiekelijk overal neerzet.
 
Reactiescore
1.752
Ik wil t-timen terug, alvast bedankt
 
Reactiescore
94
Mensen laten op Discord zien dat ze bots hebben lopen die al weken elke avond op meerdere dorpen 10 clears, edels en deff timen in 75 Ms, zonder enigen moeite van de speler zelf. Dit kan allemaal, en zonder melding van de aangevallen partij kun je dit gewoon abnormaal lang volhouden. Maar een simpel script dat beginnende spelers ook maar iets kan helpen? Nee dat kan echt niet!

Betaal maar lekker voor een programma wat nog geen 5 euro per maand kost, spendeer 10 minuten om het op te zetten, en alles zal vanzelf gebeuren. En we weten allemaal wel dat dit al jaren lang een probleem is.

De player base krimp elke wereld aanzienlijk, en als je het ook nog eens verdomt lastig maakt voor de al zeldzame gevallen die aan dit spel beginnen, zal het niet lang duren voor de volgende nieuwe premium functie zal komen.

Ik vind dit een zeer spijtig besluit, en kan geen enkele reden vinden om dit goed te praten.
 

Deleted User - 487938569

Guest
Mensen laten op Discord zien dat ze bots hebben lopen die al weken elke avond op meerdere dorpen 10 clears, edels en deff timen in 75 Ms, zonder enigen moeite van de speler zelf. Dit kan allemaal, en zonder melding van de aangevallen partij kun je dit gewoon abnormaal lang volhouden. Maar een simpel script dat beginnende spelers ook maar iets kan helpen? Nee dat kan echt niet!

Betaal maar lekker voor een programma wat nog geen 5 euro per maand kost, spendeer 10 minuten om het op te zetten, en alles zal vanzelf gebeuren. En we weten allemaal wel dat dit al jaren lang een probleem is.

De player base krimp elke wereld aanzienlijk, en als je het ook nog eens verdomt lastig maakt voor de al zeldzame gevallen die aan dit spel beginnen, zal het niet lang duren voor de volgende nieuwe premium functie zal komen.

Ik vind dit een zeer spijtig besluit, en kan geen enkele reden vinden om dit goed te praten.
Helemaal met je eens

De claim die ze geven het is tegen het false spelen is onzin. Daar waren de nieuwe script regels voor en die kunnen prima dit script zo detecteren dat het voor inno 100% te zien is. Neem een voorbeeld aan de genoemde dingen en trek eens de manieren van 1c er bij en je weet het 100% zeker wie false speelt dus tegen vals gebruik is echt niet nodig om dit weg te doen.
 
Reactiescore
5.595
Waarom dit niet gewoon dogen? Een van de oudste tactieken en tevens technieken weghalen is gewoon zonde. Zoals ik het begrijp, hebben jullie gewoon inzicht op ieder script doordat alles in de snellijst moet, dat is de hele omslag geweest. Dan kun je dit gewoon dogen.

Ik vind het persoonlijk ook vrij slap om eerst hier een speciale extensie voor op te zetten om vervolgens een paar weken later weer terug te krabbelen. T-timen via extensie voelt bijna als een TW grondrecht? Breng het dan in de game zelf zoals je wel met edeltjes kunt?
 

Deleted User - 487938569

Guest
Waarom dit niet gewoon dogen? Een van de oudste tactieken en tevens technieken weghalen is gewoon zonde. Zoals ik het begrijp, hebben jullie gewoon inzicht op ieder script doordat alles in de snellijst moet, dat is de hele omslag geweest. Dan kun je dit gewoon dogen.

Ik vind het persoonlijk ook vrij slap om eerst hier een speciale extensie voor op te zetten om vervolgens een paar weken later weer terug te krabbelen. T-timen via extensie voelt bijna als een TW grondrecht? Breng het dan in de game zelf zoals je wel met edeltjes kunt?

Ze zien inderdaad wat er in je snellijst staat, maar dit wordt ook nog eens beperkt tot alleen linkjes van een bepaald formaat en inhoud die alleen door het team zijn bekeken, goedgekeurd en online gehouden. En als of dat niet genoeg was hebben ze nog een element met de script registratie in het script. Dus elke keer als je gebruikt krijgen ze ook een melding in het systeem.

Echter de extensie is bedoeld om ze dus standaard te laden zodat je niet elke keer op de snelijst link hoeft te klikken. En in die tool is het gebouwd en niet geheel overzicht op. Maar dit kan dus prima door inno met een stuk code gecontroleerd worden en anders als snelijst link kan dit ook nog eens prima gemaakt worden.

Het is dus helemaal niet zo gek dat ze het misschien anders willen doen dan het nu met de controle op de extensie is, maar het maar verbieden is gewoon de simpelste oplossing en zorgt alleen maar voor negativiteit en totaal geen spel verbetering.

Ik zou er dan ook best voor zijn als het 4 tabs sturen via de snelijst gaat en op die manier net als alle andere scripts een volledige inzage geeft.

Daarmee kunnen ze gewoon zie als het gedoogd was of dat het een anders script was en kunnen ze inderdaad vals spelers pakken. Want met Tamper was dit best lastig, maar nu alles bij gehouden wordt hoeven ze dus alleen bewijs te hebben dat je iets gebruikt wat niet geregistreerd staat. Ongeacht wat het dan doet ben je al strafbaar.

Verder ben ik van mening dat de tool weg doen vooral de spelers zonder script kennis hard raakt en de spelers die juist nu al de illegaliteit opzoeken niet eens raakt. Dit wegens er prima andere oplossingen zijn die tw niet kan verbieden en het zelfde voordeel geven. Denk aan de oude snel keys van opera zet tabs close bij elkaar en stuur met enter en sluit keys. Dit is voor een casual wereld met een 200 ms gap al ruim voldoende om alle 4 tabs binnen 800 ms te raken. Want het systeem kijk toch naar eerst verstuurde en dan plakt hij de andere bevelen gewoon 200 ms later ongeacht deze op verschillende ms gaps zijn verstuurd, zolang je maar onder de wereld instelling blijft en maximaal 5 bevelen per seconde.

Ook denk ik dat het goed is om toch bottenkraker even aan te halen. De regels waren zo gebogen dat het illegaal was, maar omdat de scripter het volledig extern maakte kon tw niks er tegen doen. En na overleg een uitzondering en ook via de snelijst nu te krijgen. Ook daar heeft tw niet voldoende bij stil gestaan.

En ik zou graag Seppe uitnodigen om eens een casual mee te gaan draaien zodat hij door heeft wat die tool nou echt voor voordelen in de game heeft en welke nadelen het heeft om deze te verbieden. Echt mocht je het willen ervaren Seppe wat het aan impact heeft op de onervaren player base en wat voor voordeel je hiermee naar de off kant haalt is gewoon enorm. En zeker op casual is deze tool niet alleen een belangrijke voor kleine spelers, maar ook voor grote spelers.

Casuals zijn al zo snel dood na de range, maar als deze tool weg valt dan spreken we over dat je na de 2e range verbreding al gewoon geen strijd meer hebt, omdat spelers de boel niet meer aan kunnen.

Echt een ongelofelijke stomme zet die genomen wordt die ook wel eens er voor kan zorgen dat de oude spelers ook zeggen het is klaar. Tw wordt steeds kleiner en kleiner voor de nl en beslissingen worden niet juist genomen.

Er komt steeds meer ga pakjes in game en er wordt hopeloos geklaagd over veel te veel edels. Inplaats van dat aanpakken, pakken ze het script aan om andere gs te sturen, maar het probleem is niet zo zeer het ga sturen. Tuurlijk helpt wel, maar het probleem ligt veel dieper.

munt vlaggen van -24%
Edel discrete -10%
vlaggen verdubbelaar -24%
Event bonus (castle asult) -10%

standaard kost een munt 30k leem (hoogste van alle ga dus de belangrijkste). Maar met al die voordelen kost een munt nog maar 12,600 leem. Tijdens dat ene event zakt het dan nog 3000 grondstoffen. Daarmee betaal je dus nog maar 1/3 van de standaard ingestelde prijs. Dus stel dat we 10.000 munten slaan watreal is als je 100 dorpen hebt ongeveer. Dan zou je normaal 300.000.000 leem kwijt zijn, maar door al die boosters ben je maar 126.000.000 kwijt. Dus je slaat 23.809 munten inplaats van 10.000.

En dan heb je casual nog eens. Hier gaat de munt kost nog verder. Naar beneden met de standaard prijs -80% die buiten om de andere boosters gaat. Elke range gaat er een stukje af en dat betekend meer edels. De laatste stap is dan ook dat de munten standaard 6.000 leem kosten. En daar mag je dan de gehele -58% nog af halen en kun je dus slaan voor 2.520 leem. Dus als we dan weer de som maken met de 10k munten voor 300.000.000 leem, komen we op 119.047 munten. En dan gek vinden dat je veel edels hebt in de game ?

En boven op dit alles komt de toename van ga pakketjes die ook nog eens heel veel extra edels en munten geven.

Dus als aanvaller kun je gewoon op casual gerust 1k edels op je buurman gooien in ongeveer 3 uurtjes tijd. En dan mag de verdediger niet hulp hebben van ez snippen, maar de aanvaller mag wel treintjes sturen? Dit begint weer op delayed support praktijken te lijken alleen dan voor aanvallen sterker te maken. En dat is echt niet nodig defence is zoveel meer werk dan aanvallen.
 
Bovenaan