Discussietopic - Nog een laatste keer

Reactiescore
2.490
Beste spelers,

De aankondiging die ik vandaag naar jullie zal doen is er eentje van een andere orde dan het nieuwste event, de laatste update of de volgende wereld. Vandaag, bijna dag op dag 13 jaar nadat ik de geboorte van mijn zoon aangekondigd heb binnen deze community kondig ik nu mijn afscheid aan.

Op 29 oktober 2006 is de allereerste Tribal Wars wereld gestart. Vanaf die dag was ik er al bij. Kort daarna (begin 2007) ben ik lid geworden van het Tribal Wars Team om dan door te stromen naar Community Manager van de Tribal Wars.nl community. Na eerst succesvol op wereld 1 te spelen (Opus <3) heb ik in de jaren daarna veel mooie momenten gekend en herinneringen gemaakt. Tribal Wars is een belangrijk onderdeel geweest van mijn leven.

Als kleine, beginnende speler op Wereld 1 heb ik gezien hoe de wereld en deze community beïnvloed is door de keuzes die toen gemaakt werden. Ik merk tot op de dag van vandaag dat de .nl cultuur uniek is, de manier van spelen en het voeren van oorlogen tot de Politiek & Propaganda. De basis daarvan dateert al van 17 jaar geleden. Natuurlijk is de community steeds mee gegroeid met de evoluties van het spel en de innovatieve omwegen die spelers steeds vinden om er voor zichzelf het beste uit te halen.

Ik voel me vereerd dat ik deze evolutie mee heb kunnen begeleiden en ik ben trots als ik zie hoe sterk de community geworden is. Want ook al vullen onze nieuwe werelden geen continenten meer zijn en blijven we nog één van de grotere communities van Tribal Wars. Dat allen is te danken aan jullie. Jullie inzet voor het spel en jullie bijdragen aan de community zijn ontzettend belangrijk en waardevol. Deze community is steeds opgebouwd vanuit het principe voor en door de community.

Tribal Wars community managers hebben, in tegenstelling tot de andere spellen van InnoGames, vroeger veel vrijheid gehad over hun community. Dit heeft ervoor gezorgd dat elke Tribal Wars community uniek is. Dit zorgde ervoor dat elke Community Manager zijn taalversie kan modelleren naar de cultuur van de spelers. Dit zorgt voor sterkere communities verbeterd spelerbehoud en dat het team efficiënt ondersteuning kan geven. Dit allen steeds in overleg met en binnen de richtlijnen van InnoGames.

In al die jaren heb ook ik steeds besluiten gemaakt over en voor de community. Het gaat dan om zaken als het op een bepaalde manier instellen van speed-rondes, regelgeving instellen omtrent gebruik van scripts, het uitdelen van premium punten aan speed winnaars of de manier waarop we ondersteuning leveren in tickets. Elk besluit werd steeds gemaakt in het beste belang van de Community en in overleg met InnoGames. Helaas is het zo dat een aantal van die besluiten ervoor zorgen dat ik vandaag afscheid van jullie moet nemen.

Tot het laatste moment heb ik gevochten voor deze community, zijn eigenheid, het speelplezier en het team, het was dan ook mijn wens om deze community vanaf dag 1 tot de allerlaatste dag mee te mogen maken en het licht uit te doen als ik de deur achter me dicht trok. Helaas zal die wens niet in vervulling kunnen gaan. Vanaf 15 januari zal ik niet meer optreden als Community Manager van Tribal Wars.nl en zullen de wegen met InnoGames scheiden.

Om de geruchtentrein direct te stoppen en wild west verhalen te voorkomen, zal ik beknopt toelichten wat de reden is: InnoGames heeft besloten niet langer met mij te willen samenwerken omwille van de hierboven genoemde besluiten, beslissingen die dateren uit voorgaande jaren (2017 en daarvoor) en steeds gemaakt waren in overleg met InnoGames. Helaas verschillen wij vandaag zakelijk van mening over wat het beste werkt en is voor Tribal Wars.nl.

Ik wil graag mijn oprechte dank uitten naar iedereen die elk op hun eigen manier een steentje bijgedragen hebben aan de community. Gaande van het weekblad, de scripters, de wereldspelers en het vrije forum. Jullie zijn toch allen echt wel toffe peren ;). We hebben een krant gehad, een radiozender, talloze meetings, merchandise, en dat allemaal als community, dank aan deze mensen, jullie dus!

Een speciale shout-out naar de Community Managers die mij ondersteund hebben in het begeleiden van deze community. Flachi, Klovadis, Ramoth, Kaneel en Poo. Elk op hun eigen manier hebben ze een bijzonder waardevolle bijdrage geleverd.

Bovenal wil ik graag mijn team bedanken, oude teamleden die ondertussen niet meer gekend zijn maar ook het huidige team. Als vrijwillig teamlid spendeer je tijd om mensen te helpen en om een bijdrage te leveren aan een community. Het creëren van een veilige plek voor alle spelers, het beantwoorden van vragen en het simpelweg aanwezig zijn voor een babbeltje. Al deze elementen zijn bijzonder waardevol gebleken in de afgelopen 16 jaar en zullen dat ook in de toekomst zijn.

Er zijn helaas nog ontelbaar andere mensen en personen die een bijzondere impact hebben gehad op de community wie ik graag persoonlijk bedank. Maar dan zou deze post al snel voorbij de toegestane karakterlimiet gaan van een forumpost.

Vanuit het huidige team wil ik mijn dank uitten naar Ropiloot11 voor de duizenden speed-rondes die er zonder hem niet zouden zijn. Amancho voor het beantwoorden van 10.000 tickets in zijn tijd als moderator, steeds correct en gemiddeld binnen de 2 uur. Denduvel voor zijn frisse wind in het team te brengen toen het team dat nodig had en voor zijn kwinkslagen op de chat, Poeikes om moderator te willen worden, ook nog na al die jaren en Qui Intus Diaboli voor het overnemen van het scripts-gedeelte en ook daar je eigen stempel op te drukken.

Het pijnigt maar ontroerd me ook om aan te kondigen dat deze 5 teamleden naar aanleiding van deze onverwachte wending ook besluiten te stoppen met modereren voor Tribal Wars.nl. Zij zullen op hun manier eveneens afscheid nemen.

De volgende stappen voor de .nl community zijn voor mij ook onduidelijk, vanaf maandag zal er een ander tijdperk starten. Eentje waar ik niet meer in betrokken ben maar eveneens eentje die de vruchten zal plukken van ons harde werk. Ik moedig jullie dan ook aan om dit werk voort te zetten en de Tribal Wars.nl community uniek te laten blijven binnen het ecosysteem van InnoGames.

Dit vertrek binnen de community zal ongetwijfeld een impact hebben. Ik vertrouw er echter op dat de community ook deze opnieuw kan doorstaan.

Zoals altijd lees ik al jullie feedback graag in het feedbacktopic

Seppe, Duckje,
Ex-Community Manager Tribal Wars.nl



In het terugblikken op mijn administratie ben ik me onbewust van opzettelijke fouten, echter ben ik me niettemin te bewust van mijn gebreken om het waarschijnlijk te achten dat ik veel fouten heb begaan.
- George Washington
 
Reactiescore
2
Oh Duckje, ik zal je hard missen. Alleszins hartelijk dank voor de hulp die je mij geboden hebt en voor het beantwoorden van al mijn onnozele vragen. Ik hoop van harte dat je geen spijt zal hebben van je beslissing, want ik voel de pijn die je had bij het schrijven van deze afscheidsbrief. Mijn allerbeste wensen voor een gelukkig jaar 2024.
 
Reactiescore
581
We kunnen heel veel zeggen, maar ik ga het kort houden: Seppe/Duckje hartelijk dank, voor wat je voor ons gedaan hebt. Heel veel geluk in wat je hierna gaat doen en het allerbeste voor jou en je gezin toegewenst. Het ga je goed!
 
Reactiescore
2
Howlyyy, ik viel bijna van mijn stoel.

Bedankt Seppe voor al de mooie jaren die je deze community hebt gegeven. Alsook bedankt indertijd voor mezelf een kans te geven binnen het team, dit waren memorabele tijden.

Jammer dat je nu (moet) gaan, maar zeer veel succes toegewenst in alles wat je nog gaat doen in de toekomst!
 
Reactiescore
5
Beste Duckje / Seppe
,
Wat een vervelend nieuws om te horen! Ik ben zelf actief sinds de beta in tribalwars. De laatste jaren ben ik niet altijd even actief geweest, maar ik had het er laatst nog met een collega (die vroeger tw heeft gespeeld) over hoe verworven jij was met de Tribalwars community.

Deze community heeft inderdaad hele mooie dingen neergezet onder jou. Ik wil je heel graag bedanken voor de inzet die je hebt getoond. Er is soms kritiek geweest, af-en-toe terecht, af-en-toe iets te hard, maar dat kwam vooral vanuit oprechtheid en passie van de community. Dat betekend dat we een hechte groep waren en jij trots mag zijn op het feit dat je een grote online vriendengroep (of familie) hebt gevormd. Waarschijnlijk gaan we nu zien hoe groot en onmisbaar je bent (geweest) voor ons alle.

Als we terug zien wat er allemaal is neergezet, de kranten, scripts, talloze scripts, het vrije forum, het spellenforum, dan kan ik niks anders zeggen dan: chapeau.

Voor mij persoonlijk, was de hulp en toereikende hand van het 100e editie van weerwolven van wakkerdam het toppunt. Aangezien ik betrokken was bij de organisatie en daarmee eigenlijk voor het eerst in direct contact stond met de community manager(s). Dat we een eigen subforum kregen met daarin verschillende topics voor de weerwolven / dorpen etc toonde voor mij hoe goed de community manager(s) betrokken waren.

Een van de jongens uit de community noemde jou altijd the godfather, omdat hij had dan niet eens was met een van de besluiten van de managers / moderators. Als familiehoofd van tribalwars.nl ga jij (voor mij) zeker de boeken in als the godfather. Uit dankbaarheid voor voor je leiding, loyaliteit en respect jegens de community.

Bedankt voor alle jaren van toewijding, en hopelijk gaat het je goed.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.277
ik wil je bedanken voor de vele jaren van suppressie en onderdrukking op het VF. Zonder jou was het niet hetzelfde geweest. dat klinkt negatief, maar het voelde toch als ying en yang dat elkaar in evenwicht moest houden. No guts no glory en die eendenballen durfde je wel zo nu en dan op tafel te leggen. Spijtig dat het zover moest komen. ik denk dat men bij Innogames een fout maakt. we zullen het je opvolger moeilijk proberen te maken.
 
Reactiescore
661
Gelezen
 
Reactiescore
1.532
het ga je goed. bedankt voor de strijd tussen het vf en de moderatoren. het zal nooit meer hetzelfde zijn. het was altijd stiekem genieten als dr weer een vf’ed gebanned werd (op de perma’s na… dat was kinderachtig). succes in de toekomst en dit zullen wij innogames NOOIT VERGEVEN!
 
Reactiescore
439
Ik weiger onterecht onderdrukt te worden en de mond gesnoerd te worden door iemand anders dan cuckje.

Bij deze kondig ik ook mijn afscheid aan.
 
Reactiescore
1
Duckje.. Een naam die sinds mijn beginjaren (2006/2007) al menig keer voorbij is gekomen. Af en toe ook met nodige probleempjes maar dat terzijde.. Het ga je goed en ik hoop dat je de juiste keus hebt gemaakt. Adieu!
 
Reactiescore
7.942
Blijf je nog rondhangen hier Seppe? Je hebt het al die jaren goed gedaan, al kon ik me soms mateloos aan je ergeren, ben je toch een stabiele factor voor dit spel gebleven. Complimenten en het ga je goed.
 
Reactiescore
48
Beste duckje,

Als alles eerst bedankt voor alle jaren voor de inzet door jou en de tw community voor alle jaren tw plezier frustraties en gevechten het was een eer

Maar zal w100 niet eerder toepasselijk einde zijn? Mischien zijn geschillen groot of niet maar om nu gelijk heel nieuw team op community te creëren weet niet als dat de tribalwars die we kennen zal overleven en om tw NL goed einde te geven en natuurlijk ook voor je zelf is dit wel iets om over na te denken en vecht voor goed afscheid en je niet zomaar aan de kant laten zetten als vertegenwoordiger van ons tribalwars

Natuurlijk weet ik niet wat toekomst gaat brengen maar tribalwars heeft hier in Nederland al een evolutie gehad en weet niet als dit nou wel een goed iets zou zijn als jullie zomaar zonder het gevecht aan te gaan zouden opstappen ook al wil inno games andere weg inslaan mischien alle spelers vragen om hun mening te geven en dat te presenteren aan inno games want zonder ons is er geen tribalwars


Mvg

Dennis
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan