[Discussie] Barbs: to noble or not to noble?

Reactiescore
33
3x Rover van de dag
Plunder de meeste grondstoffen in deze wereld.

Beste resultaat: gisteren (6.761.847 grondstoffen)

3.181.135 / 3.181.135
3.181.135 / 3.181.135
Je staat aan kop! De volgende beste speler heeft 1.802.684. Blijf tot middernacht aan kop om deze prestatie te winnen.

^
Dit doen wij barbs en voor ons de beste tactiek. Bonusdorpen mogen MB's uitbouwen maar rest blijft hopelijk liggen.

Wij geven geen 4/5 clears voor een dorpje, gewoon slim edelen ;)

Ja maar dat is gewoon een kwestie van ervaring. Niet iedereen is even goed in het spel. Maarja ben er idd mee eens dat farmen het beste is. Maarja 6300 gs van elk soort elk uur in een dorpje helpt ook wel mee.
 
Reactiescore
326
3x Rover van de dag
Plunder de meeste grondstoffen in deze wereld.

Beste resultaat: gisteren (6.761.847 grondstoffen)

3.181.135 / 3.181.135
3.181.135 / 3.181.135
Je staat aan kop! De volgende beste speler heeft 1.802.684. Blijf tot middernacht aan kop om deze prestatie te winnen.

^
Dit doen wij barbs en voor ons de beste tactiek. Bonusdorpen mogen MB's uitbouwen maar rest blijft hopelijk liggen.

Wij geven geen 4/5 clears voor een dorpje, gewoon slim edelen ;)

Farmen heeft steeds minder impact naarmate je meer dorpen krijgt, omdat je gs productie ontzettend hoog wordt.
Grondstofpakketten maken het ook steeds minder waardevol. 150% op 40 dorpen is al 72M gs. Het combineren is natuurlijk het beste, maar ik geef een voorkeur aan een kwantiteit van dorpen.
 
Reactiescore
533
Dankzij de mega-boosts (vlagbooost, edeldecreet, gs-opslag) is farmen een steeds minder aantrekkelijke inkomstenbron geworden.
En daardoor kan je dus barbs edelen...

Ik doe het echter niet, welke fun heeft dat nu? Barbs edelen. Sommige faken er wat "startegie" bij maar uiteindelijk kost het je een edel en was je strategie enkel om wat easy dorpen te krijgen. De rest was zever omdat je geen speler aandurft.

Ik def alleszins niet op accounts zonder barbs in de cluster. Je kan heel slecht voorruitwerken dan. En dan is een massa pas zwaar en lastig om te doen...
 
Reactiescore
533

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Farmen heeft steeds minder impact naarmate je meer dorpen krijgt, omdat je gs productie ontzettend hoog wordt.
Grondstofpakketten maken het ook steeds minder waardevol. 150% op 40 dorpen is al 72M gs. Het combineren is natuurlijk het beste, maar ik geef een voorkeur aan een kwantiteit van dorpen.

Oh nee?
De barbs hier bouwen tot 3k, oftewel je kan met goed shapewerk alle mines naar 30 laten gaan. Tel uit je winst! ;)

Dat boosten met vlaggenboosters en GS pakketten etc heeft zeker een stuk meer impact. Maar ik vind edelmassas van 200 edels ook leuk om uit te voeren, heb je vaak nodig tegen een degelijke tegenstander met die toren.

W53 was bijvoorbeeld een snelheid 1 wereld, dan merk je al dat barbs zelden worden gepakt omdat alles heel langzaam gaat.
 
Reactiescore
111

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Op een LH wereld kun je barbarendorpen niet farmen (of nouja, nauwelijks), daarmee hebben ze dus direct geen waarde. Dat neemt direct het allergrootste bezwaar om er één te edelen weg. Lijkt mij invloedrijker dan bij 'sommige argumenten'. Ook het verschil tussen barbaren die tot 1500 of tot 3000 groeien is invloedrijk, evenals de wereldsnelheid en de aanwezigheid van 1:20 / moraal instellingen. Mijn punt; je kunt de discussie niet voeren in het algemeen, het is te afhankelijk van de instellingen.
 

DeletedUser69389

Guest
Het edelen van barbarendorpen in zijn algemeen wordt wel onderschat naar mijn mening. Wij als La Kouchov Obarkharov gedoe hadden op W50 te grote gaten in ons cluster. Hadden we de barbaren niet gepakt met ons grote front dan was het schier onmogelijk geweest om te deffen. Echter doordat we massaal tactisch barbaren hebben veroverd wisten we er voor te zorgen dat het cluster compact en goed deffbaar werd. Eentje waar de vijand niet doorheen kon komen.
 
Bovenaan