[Discussie] Barbs: to noble or not to noble?

DeletedUser50613

Guest
Heb nooit een probleem gehad met barbs edelen. Voor accounts die uitkijken naar een toekomstig (serieus) front zou ik het zelfs aanraden, niks deft zo makkelijk als een lekker compact cluster.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Heb nooit een probleem gehad met barbs edelen. Voor accounts die uitkijken naar een toekomstig (serieus) front zou ik het zelfs aanraden, niks deft zo makkelijk als een lekker compact cluster.

Merkte alleen op 51 altijd dat sommige accounts zo weinig barbs in hun cluster hadden, dat dodgen op barbs tijdens een massa vrijwel onmogelijk werd.

Vind je dat niet vervelend?
 
Reactiescore
326
Merkte alleen op 51 altijd dat sommige accounts zo weinig barbs in hun cluster hadden, dat dodgen op barbs tijdens een massa vrijwel onmogelijk werd.

Vind je dat niet vervelend?

Er zijn verschillende manieren om te dodgen. Je kan je dorp ook gewoon ondersteuning sturen. Daarnaast prefereer ik vaak om te cancel dodgen, omdat je zo de troepen direct weer kan gebruiken.
 
Reactiescore
222
Merkte alleen op 51 altijd dat sommige accounts zo weinig barbs in hun cluster hadden, dat dodgen op barbs tijdens een massa vrijwel onmogelijk werd.

Vind je dat niet vervelend?
Met de enorm lage hoeveelheid incs & de toren is cancel dodgen weinig werk.
Dus barbs zijn onnodig daarvoor atm.
 

DeletedUser76269

Guest
Ik vind het mooi om te zien dat we serieus aan het verdedigen zijn om bb dorpen te edelen en dit vervolgens onderschat noemen xd..

Dit is puur door pp en die events dat mensen dit doen. Buiten de beginnende spelers die nog niet heel veel begrijpen ect. Door het event een pp kon je zo veel goud munten slaan dat edels te goedkoop zijn. Dus daarom dat bb dorpen edelen ineens een taktiek lijkt.. Ik vind dit nogal bijzonder dat er meerdere spelers in mee gaan. Als je normaal gezien zonder event een pp gaat kijken en je hebt 42 dorpen waarvan 22 bb dorpen. Laten we even wat rekenen, zonder event en zonder pp; je 42e edel moet je 43 goed munten voor hebben.

Geen verassing iedereen weet wat een munt kost maar goed voor de niet reken wonders :
28.000 hout x 43 = 1.204.000 hout
30.000 leem x 43 = 1.290.000 leem
25.000 ijzer x 43 = 1.075.000 ijzer
---------------------------------------------------- +
3.569.000

de edel man erbij gerekend is nog is 140k gs dat komt uit op 3.709.000 gs.

Dus jullie vinden het serieus een tactiek om 500 punten te edelen voor bijna 4 miljoen GS?

Het is jullie account en jullie moeten het zelf weten maar eerlijk zonder pp en zonder events had iemand bijna 4 miljoen gs uit gegeven voor een 500 punten dorp?
 

DeletedUser50613

Guest
Merkte alleen op 51 altijd dat sommige accounts zo weinig barbs in hun cluster hadden, dat dodgen op barbs tijdens een massa vrijwel onmogelijk werd.

Vind je dat niet vervelend?

Hangt ervan af hoe je dodged. Kunt evengoed op bepaalde punten in je cluster dodge-dorpjes hebben waar je gewoon alles van de 5 a 6 omringende lijnen alles in stackt tot de aanvallen voorbij zijn. Zo hou je dat dorp mobiel, en alles staat vrij dichtbij om terug thuis te zijn moest je toch moeten schuiven of snel recaps gooien etc.

Ik vind het mooi om te zien dat we serieus aan het verdedigen zijn om bb dorpen te edelen en dit vervolgens onderschat noemen xd..

Dit is puur door pp en die events dat mensen dit doen. Buiten de beginnende spelers die nog niet heel veel begrijpen ect. Door het event een pp kon je zo veel goud munten slaan dat edels te goedkoop zijn. Dus daarom dat bb dorpen edelen ineens een taktiek lijkt.. Ik vind dit nogal bijzonder dat er meerdere spelers in mee gaan. Als je normaal gezien zonder event een pp gaat kijken en je hebt 42 dorpen waarvan 22 bb ....

Dat is ook weer relatief.. je omzet met 42 dorpen ligt ook veel hoger. En barbjes uitbouwen gaat vrij snel, dus die omzet stijgt vlot, terwijl de kosten om ze te veroveren vrijwel nihil zijn qua troepen.
Want als je 4-5 clears en nog wat edels moet gaan inzetten om een 10k dorp te pakken van iemand anders (die een beetje tegenwerkt), dan ben je ook veel kwijt tegen dat je die 20 dorpen hebt geedeld wat je anders op een dag of 2 kan pakken zonder moeite.

Natuurlijk puur barbjes edelen is verre van optimaal, maar om het ronduit slecht te noemen.. vind ik ook weer van niet. Beste beetje afwisselen, als je de troepen hebt om acties te doen, proberen van de vijand te edelen, is het merendeel in opbouw, kan je evengoed edels gebruiken om te clusteren en wat barbjes te pakken. (barbjes in functie van het cluster te dichten weliswaar , niet als uitbreiding)
 

DeletedUser76269

Guest
Dat is ook weer relatief.. je omzet met 42 dorpen ligt ook veel hoger.

zijn omzet komt uit 20 dorpen de overige 22 dorpen zijn ook bb dorpen dus dit is onzin. Daarnaast heb ik het nu over alleen zijn 42e dorp die andere 21 erbij optellen kom je een stuk hoger uit. Ik noem het niet ronduit slecht ik vind het slecht dat het verdedigd word alsof het een goede en slimme tactiek is.
 

DeletedUser50613

Guest
zijn omzet komt uit 20 dorpen de overige 22 dorpen zijn ook bb dorpen dus dit is onzin. Daarnaast heb ik het nu over alleen zijn 42e dorp die andere 21 erbij optellen kom je een stuk hoger uit. Ik noem het niet ronduit slecht ik vind het slecht dat het verdedigd word alsof het een goede en slimme tactiek is.

Natuurlijk puur barbjes edelen is verre van optimaal, maar om het ronduit slecht te noemen.. vind ik ook weer van niet. Beste beetje afwisselen, als je de troepen hebt om acties te doen, proberen van de vijand te edelen, is het merendeel in opbouw, kan je evengoed edels gebruiken om te clusteren en wat barbjes te pakken. (barbjes in functie van het cluster te dichten weliswaar , niet als uitbreiding)

Verdedig zijn geval niet specifiek, maar dacht dat dit topic niet bedoeld was om specifiek over 1 geval te discussieren, maar meer over het principe achter het edelen van barbs. Had die 42 dorpen gewoon als voorbeeld genomen omdat je die gebruikte om tot die 4mio kostprijs te komen :)
 

DeletedUser76269

Guest
Dat kan ik snappen maar gezien deze topic ontstaan is uit mijn reactie bij het GA verdedig ik mijn standpunt. Iedereen edeld vast wel is een bb dorpje, maar het gaat mij er nu vooral om dat het gezien word als tactiek. Als je zo een tactiek nodig hebt om te winnen prima maar kom dan ook niet op het GA met bij antwoorden als beste speler ect zeuren over lage oda als dit een serieuze tactiek is volgens de meeste. Het word dan een spelletje wie edeld het snelst de meeste bb dorpen zonder troepen te verliezen.
 

DeletedUser13688

Guest
Ik vind het mooi om te zien dat we serieus aan het verdedigen zijn om bb dorpen te edelen en dit vervolgens onderschat noemen xd..

Dit is puur door pp en die events dat mensen dit doen. Buiten de beginnende spelers die nog niet heel veel begrijpen ect. Door het event een pp kon je zo veel goud munten slaan dat edels te goedkoop zijn. Dus daarom dat bb dorpen edelen ineens een taktiek lijkt.. Ik vind dit nogal bijzonder dat er meerdere spelers in mee gaan. Als je normaal gezien zonder event een pp gaat kijken en je hebt 42 dorpen waarvan 22 bb dorpen. Laten we even wat rekenen, zonder event en zonder pp; je 42e edel moet je 43 goed munten voor hebben.

Geen verassing iedereen weet wat een munt kost maar goed voor de niet reken wonders :
28.000 hout x 43 = 1.204.000 hout
30.000 leem x 43 = 1.290.000 leem
25.000 ijzer x 43 = 1.075.000 ijzer
---------------------------------------------------- +
3.569.000

de edel man erbij gerekend is nog is 140k gs dat komt uit op 3.709.000 gs.

Dus jullie vinden het serieus een tactiek om 500 punten te edelen voor bijna 4 miljoen GS?

Het is jullie account en jullie moeten het zelf weten maar eerlijk zonder pp en zonder events had iemand bijna 4 miljoen gs uit gegeven voor een 500 punten dorp?
Maar, tegelijkertijd, als ik 4 nukes kwijt ben voor een 4.5k dorpje, of een 1k bb kan edelen zonder verliezen...

Die 4 nukes, laten we even van 7k bijl, 3k lc en 300 rammen uitgaan, kost dan ook:
885.000 570.000 1.090.000 (x4) = 3.540.000, 2.280.000, 4.360.000 = 10.180.000 gs. Ofwel, 3.5 mil vs 10 mil +

En je hebt je 3k lc per dorp nog = non-stop farmen ipv dat je het opnieuw moet opbouwen.

Vervolgens ben ik zo'n 400k/400k/250k kwijt om een bb effectief snel op te bouwen dat deze zelfvoorzienend is en geen gs meer nodig heeft, dus dat is 1.050.000 gs in totaal er nog bij. Dan kost die bb zo'n grove 4.5 mil, en dat 4.5k dorpje met poep moraal en zo goed als volle def kost je dan 10+ mil.

Natuurlijk is het vaak niet zó zwart en wit. (bv als je spelers laat staan kunnen die alleen maar meer turtelen en dan ben je misschien nog veel meer kosten kwijt aan 't einde van de dag, maar dat is speculatief.) Punt is, het is niet heel duur, in vergelijking, om een bb dorpje te pakken, als je alternatief een ander relatief klein spelersdorp is of een kleine speler met slecht moraal.

Uiteraard, als het de keuze is tussen een speler met 4 10k dorpjes en 4 bb dorpjes, dan zou je behoorlijk sukkelig bezig zijn pak je liever die bb dorpjes, maar dat hangt er dan maar eventjes vanaf of die speler niet toevallig helemaal gestacked is :p
 
Reactiescore
326
Zoals ik zeg met de toren. Waarin je dus 90% vd incs kan negeren & je nog geen 100 incs over houd op de gemiddelde wereld.

Mag ik tegen jou fronten als je alle groene incs gaat negeren? :D

Ik vind het mooi om te zien dat we serieus aan het verdedigen zijn om bb dorpen te edelen en dit vervolgens onderschat noemen xd..

Dit is puur door pp en die events dat mensen dit doen. Buiten de beginnende spelers die nog niet heel veel begrijpen ect. Door het event een pp kon je zo veel goud munten slaan dat edels te goedkoop zijn. Dus daarom dat bb dorpen edelen ineens een taktiek lijkt.. Ik vind dit nogal bijzonder dat er meerdere spelers in mee gaan. Als je normaal gezien zonder event een pp gaat kijken en je hebt 42 dorpen waarvan 22 bb dorpen. Laten we even wat rekenen, zonder event en zonder pp; je 42e edel moet je 43 goed munten voor hebben.

Geen verassing iedereen weet wat een munt kost maar goed voor de niet reken wonders :
28.000 hout x 43 = 1.204.000 hout
30.000 leem x 43 = 1.290.000 leem
25.000 ijzer x 43 = 1.075.000 ijzer
---------------------------------------------------- +
3.569.000

de edel man erbij gerekend is nog is 140k gs dat komt uit op 3.709.000 gs.

Dus jullie vinden het serieus een tactiek om 500 punten te edelen voor bijna 4 miljoen GS?

Het is jullie account en jullie moeten het zelf weten maar eerlijk zonder pp en zonder events had iemand bijna 4 miljoen gs uit gegeven voor een 500 punten dorp?

Ik heb het gevoel dat dit over mijn account gaat, dus ik reageer maar even. Het hele punt van barbs edelen is juist dat er een event is geweest. Door een kwantiteit aan dorpen kan ik moeiteloos naar een edellimiet van 100+ komen. Ik vraag mij oprecht af hoe je denkt dat mijn barbs er momenteel uitzien. Quizvraag: Hoe ziet mijn AM template voor barbs eruit?
 

DeletedUser78389

Guest
Mag ik tegen jou fronten als je alle groene incs gaat negeren? :D
Dennis negeert niet alleen de groene, maar ook de rode...

Ik vind barbs edelen wel een echte strategie. Je moet namelijk ook goed plannen wanneer en welke. Zo Kun je rekening houden met bonusdorpen. Dorpen die je front mogelijk kunnen versterken. Dit Kun je mooi doen terwijl je je troepen opbouwt. Als je er teveel overneemt loop je wel al gauw weer een achterstand op, aangezien het opbouwen teveel tijd kost. Dus moet je een juiste balans vinden.

Bb dorpen edelen Kun je dus niet gelijk van de hand wijzen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13688

Guest
Zoals ik het zie, per compleet def dorp dat je niet actief gebruikt (dus volledig uitgebouwd met 24000 pop) kun je 0.5 bb dorp edelen. Heb je 10 volle def dorpen die niet gebruikt worden verder? 50% van dagelijkse inkomsten naar muntjes. 50% naar bb's opbouwen, ofwel, met 10 volle def dorpen kun je 5 bb's gaan opbouwen. Dit moet evenredig blijven, dus heb je die dorpjes gepakt, eerst uitbouwen voordat je weer verder gaat (ze moeten tenminste 30-30-30 gs hebben iig).
 
Reactiescore
2.489
Post even verplaatst aangezien dit wel cross-world besproken kan worden - zal ook in een IGM verstuurd worden.
 
Reactiescore
326
Bonus dorpen met 30 procent GS boost zijn sowieso nuttig om te hebben. Verder kan het handig zijn om zo te kunnen jumpen en te clusterfucken. Valt niet echt iets over te zeggen dus. Veel defensief startende spelers pakken ook eerst een BB dorp en gaan daarna pas een groot dorp pakken, is per tactiek verschillend dus.

Van een speler met 20 dorpen zou je niet moeten verwachten dat die heel veel BB dorpen pakt.

In de late game worden soms wel massaal BB dorpen gepakt, puur omdat je stikt in de edels en je die dorpen toch zo weer uitbouwt met AM en de bergen GS die je hebt.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
3x Rover van de dag
Plunder de meeste grondstoffen in deze wereld.

Beste resultaat: gisteren (6.761.847 grondstoffen)

3.181.135 / 3.181.135
3.181.135 / 3.181.135
Je staat aan kop! De volgende beste speler heeft 1.802.684. Blijf tot middernacht aan kop om deze prestatie te winnen.

^
Dit doen wij barbs en voor ons de beste tactiek. Bonusdorpen mogen MB's uitbouwen maar rest blijft hopelijk liggen.

Wij geven geen 4/5 clears voor een dorpje, gewoon slim edelen ;)
 

DeletedUser47279

Guest
ikzelf ben fervente farmer maar zal het zeker niet laten om BBdopren te edelen

Groetjes De Fossiel
 
Bovenaan