De Golden Awards van het jaar 2018, W62.

DeletedUser69389

Guest
Beste mede spelers van dit saaie spel,


het jaar nadert zijn einde. We begonnen (bijna) allemaal met verwachtingen en goede voornemens aan 2018, maar wat is daar nu precies van terecht gekomen? Nog precies 72 uur en kerstavond is begonnen. Het zijn de, met recht, donkere dagen voor kerst. Het is De tijd van het jaar waarin lijsten gepubliceerd worden over het afgelopen jaar. Er zijn vele soorten lijsten namelijk lijsten van het aantal bezoekers van attractieparken of dierentuinen tot lijsten over geraadpleegde zoektermen op google. Ook is het de tijd van de muzikale lijsten als de Top 2000 van NPO Radio 2 of volgens Radio 10 de lijst der lijsten met de Top 4000.

Maar wij weten wel beter, want de lijst der lijsten is natuurlijk de Golden Awars van het Jaar verkiezing. In twaalf categorieën kun je als speler genomineerd worden als de nummer 1 en ook zijn er nog 8 categorieën die stam gerelateerd zijn en twee voor het moment van het jaar. Het werkt als volgt. Voor elke categorie kun je drie mensen nomineren, namelijk voor plek 1, 2 en 3. Voor elke positie kun je punten krijgen en dat werkt als volgt. De nummer 1 ontvangt namens jou 3 punten, de nummer 2 2 punten en de nummer 3 krijgt namens jou 1 punt. Wie na afloop van de verkiezing de meeste punten heeft in die categorie ontvangt dan bijvoorbeeld de titel beste verdediger van het jaar.

Maar dat is nog niet alles. Nee zeker niet beste mensen, want er bestaat ook nog een overall ranking. Het is mogelijk om uiteindelijk gekroond te worden tot de ultieme speler van het jaar. Dit wordt gedaan door alle totaal aan punten bij elkaar op te tellen van de vragen 1, 3, 4, 5, 6, 7 en 9. Vraag 2, 8 en 10 worden afgetrokken van je puntenaantal. Wie na afloop de meeste punten heeft krijgt de eretitel speler van het jaar 2018. Voor de overall ranking stel ik 600 premium punten ter beschikking.

De beloning zal als volgt werken:
De nummer 1 kan 300 premium punten ontvangen.
De nummer 2 kan 200 premium punten ontvangen.
De nummer 3 kan 100 premium punten ontvangen.

Het staat je vrij om ook premium punten ter beschikking stellen stuur mij dan even een prive berichtje via het algemeen forum of spreek mij aan op mijn skype (@ Martijn.henkdeheld).

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1-
2-
3-

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1-
2-
3-

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1-
2-
3-

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1-
2-
3-

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1-
2-
3-

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1-
2-
3-


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1-
2-
3-

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1-
2-
3-

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1-
2-
3-

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1-
2-
3-

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1-
2-
3-

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1-
2-
3-

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1-
2-
3-

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1-
2-
3-

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1-
2-
3-

16. Welke stam was defensief het beste?
1-
2-
3-

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1-
2-
3-

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1-
2-
3-

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1-
2-
3-

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1-
2-
3-

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1-
2-
3-

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1-
2-
3-

De deadline voor het inleveren van de categorieën ligt op 2 januari 2019 om 23:59. Dit vanwege het uitbrakken etc.

Regels:
1.
Eventuele inzendingen na afloop van de deadline zullen niet meer gelden voor de verkiezing.

2.
Het is uitsluitend toegestaan om de inzendingen hier te plaatsen. Eventuele aanpassingen aan je inzending is toegestaan tot aan de deadline. Aanpassingen na het aflopen van de deadline is niet toegestaan en zal nadien resulteren in een diskwalificatie van je inzending.

3. Het is belangrijk om te vermelden dat met uitzondering van de nominaties die AF gerelateerd zijn de overige speler nominaties account gebonden zijn en het dus strikt noodzakelijk is dat je het bewuste spelaccount dat bij die speler behoort benoemd.

4. Het is toegestaan om je eigen account te benoemen bij de nominaties als je bijvoorbeeld je medespeler(s) wilt eren, maar de punten die dan bij een eventuele nominatie horen geldt dan niet mee in de uiteindelijke verkiezing. Dit om eventueel het boosten van je eigen account in de verkiezing te voorkomen.

Ik wens iedereen veel plezier en succes bij zowel het maken als ook bij het lezen van de nominaties. Ook ikzelf zal binnenkort met een inzending komen.
 

DeletedUser69389

Guest
Categorie 6 is geschrapt vanwege zowel positieve als negatieve nominaties, wat het gebruik ervan lastig maakt. Categorie 9 en 10 niet gebruikt, omdat niet iedereen in de positie is geweest om leider te zijn. 11 en 12 staan er voor de leuk bij.

1) Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
Rank 1: Savior of the North met 26 punten.
Rank 2: A Lone Wolf met 21 punten.
Rank 3: Sick Minds met 9 punten.

8 Punten: Gele Kanarie
2 Punten: Repelsteeltje& Beilstreider.
1 Punt: Runner 5 & LoneWalker.



2) Wie was dé flopspeler van 2018? Wie is jou het meeste tegengevallen?
Rank 1: Sophia Palaigologina met 16 punten.
Rank 2: Icescreambe, Doske & .Repelsteeltje met 11 punten.
Rank 3: Callisthenes met 4 punten.


3 Punten: Cali & Flaming Phoenix.
2 Punten: Savethewhalemarryanobese.
1 Punt: Morgen Weedman, *Get High*, Kingdonkeykong & A Paroxysm of Guilt.



3) Verdediger van het Jaar: Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
Rank 1: Sick Minds met 25 punten.
Rank 2: .Repelsteeltje met 14 punten.
Rank 3: Thetrainsgoeschuchu met 11 punten.


6 Punten: Sophia Palaiologina.
2 Punten: Le Roy .
1 Punt: Icescreambe .



4) Aanvaller van het Jaar: Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
Rank 1: A Lone Wolf met 24 punten.
Rank 2: Savior of The North met 18 punten.
Rank 3: Gele Kanarie met 13 punten.


7 Punten: Runner 5.

6 Punten: Beilstreider & Callisthenes
3 Punten: Sick Minds


5) Meest Veelbelovende Speler van 2018: Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
Rank 1: .Repelsteeltje met 8 punten.
Rank 2: Lord Neos met 7 punten.
Rank 3: Unexplainable Miracle & A Lone Wolf met 4 punten.


3 Punten: Savior of the North & Swordrage.
2 Punten: Faithless & Flaming Phoenix.
1 Punt: Beilstreider & Gele Kanarie.



7) Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018?
Rank 1: Savior of the North met 14 punten.
Rank 2: *Get High* met 10 punten.
Rank 3: Unexplainable Miracle & TheTrainGoesChuChu met 7 punten.

6 Punten: Beilstreider.
4 Punten: A Lone Wolf & Sick Minds
3 Punten: Callisthenes & Gele Kanarie.

2 Punten: Swordrage & Faithless.
1 Punt: Flaming Phoenix



8) Stumper van het Jaar: Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
Rank 1: Sophia Palaoilogina met 13 punten.
Rank 2: Doske met 5 punten.
Rank 3: A Paroxysm of Guilt, Gele Kanarie, Icescreambe, & Runner 5 met 3 punten.


2 Punten: .Repelsteeltje & Sick Minds.

1 Punt: Kingdonkeykong


11) AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
Rank 1: @Escalation Is Real , @Judaism & @underground tacticz. met 6 punten.

Rank 2: @kingsdorp & @slizz met 5 punten.
Rank 3: @Jus soli & @nyade met 4 punten.

3 Punten: @firedrakan & @.Sensation .

2 Punten: @dirk-janusIV & @Pimsie. .


12) Forumposter van het Jaar: Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
Rank 1: @fabian93 met 10 punten.
Rank 2: @Calamity. & @Serenity met 8 punten.
Rank 3: @slizz met 6 punten.


3 Punten: @Gelukzaligen, @kingsdorp , @Aletheias Signaalvuur , @the bickymeister & @Judaism .
2 Punten: @Felicitys & @Single Malt
1 Punt: @Serratus Anterior


Overall Standing Beste speler van het jaar 2018.
Rank 1: Savior of The North en zij zijn met 61 punten de beste speler van het jaar 2018.
Rank 2: Moeten het met zilver doen en grepen net naast het goud: A Lone Wolf met 53 punten.
Rank 3: Een verdiende derde plek voor Sick Minds met 39 punten.

Net naast het podium op plek 4 en 5: Gele Kanarie (22 Punten) en TheTrainGoesChuChu (18 punten).

Hartelijk dank voor het meedoen. Spijtig dat er niet meer lijstjes zijn gepost, maar nogmaals dank voor diegene die het wel hebben gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.278
Mooi topic, zal eens kijken of ik dit weekend tijd heb voor een lijstje.

Krijgt de laatste plaats ook iets?:oops:
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Leuk topic. Was zelf van plan om einde wereld awards te doen, maar die zal ik wel even skippen denk ik?
 
Reactiescore
853
Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?

Rank 1: Sick Minds

Dit is een van de weinige accounts die zich staande heeft kunnen houden tegen een massa. Verder hebben ze op eigen gelegenheid winsten weten te pakken op Runner (en ook Sophia geloof ik). Als we strikt genomen kijken naar welke accounts het meeste hebben laten zien hoort dit account toch zeker in de top 3.

Rank 2: Jesse - .Repelsteeltje
De verrassing voor velen op W62, een speler met karakter die zich niet direct uit het veld liet slaan door massa's, iets wat toch al vrij bijzonder is op de huidige werelden. Als we dan meenemen dat dit zijn eerste serieuze wereld was moet je hem daar de credits voor geven. Jesse is misschien niet de beste speler, maar zeker een speler die veel van zichzelf heeft laten zien.

Rank 3: Savior of the North

Dit is het account wat vrijwel altijd een plekje krijgt in deze lijstjes en dat is zeker niet onverdiend. Savior was binnen Gods het account met "de drive". Toen ik actief begon met spelen in Gods was het Fabian die overduidelijk het touw trok, later gevolgd door Kenneth, Paul, Daniël en Inge die meer op de voorgrond kropen. Om deze benoeming te rechtvaardigen hoef ik enkel een verwijzing naar de ranglijsten te doen denk ik.



Wie was dé flopspeler van 2018? Wie is jou het meeste tegengevallen?

Rank 1: Mathieu - account icescreambe(?)

Ik had persoonlijk niet verwacht dat Mathieu net als op W60 spoorloos zou zijn bij incomings, het viel me dan ook vies tegen dat hij weer niet aanwezig was toen zijn account onder aanval lag.

Rank 2: Doske
Nu was de recruit van MP al merkwaardig, toch blijf ik het raar vinden hoe simpel dit account is weggespeeld. Dit had nooit zo makkelijk mogen gaan en valt zeker de spelers van Doske te verwijten.

Rank 3: *Get High* & .Repelsteeltje

Beide accounts hebben mij op dezelfde manier teleurgesteld op deze wereld. Dorpen verliezen zonder goede reden zou nooit acceptabel mogen zijn. Bij .Repel wil ik vooral de voormalige bespelers (-Jesse) hiervan de schuld geven aangezien die er "gewoon" met de pet naar gegooid hebben. Bij *Get high* vind ik het lastig iemand aan te wijzen. Ik heb Ruben gesproken en die had blijkbaar instructies achtergelaten betreft hoe GH neergezet moest worden, dit was niet gedaan hoorde ik dus ik zou het hier gooien op een waardeloze voorbereiding (?).



Verdediger van het Jaar: Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?

Rank 1: Sick Minds

Zie argumentatie speler van het jaar.

Rank 2: Aaron - TheTrainGoesChuChu

Speler die niet enkel zijn eigen account redelijk gedeft heeft, maar ook op vv-accounts regelmatig aanwezig was om het nodige defwerk te verrichten.

Let op: ik heb hier de verliezen tijdens Aaron zijn afwezigheid niet in meegenomen.

Rank 3: Sophia Palaiologina

Geen idee in hoeverre deze nominatie terecht is, maar Sophia heeft een heerlijke ODD met weinig dorpenverlies. Verder niet iets overdreven slechts aangetroffen dus het zal.



Aanvaller van het Jaar: Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?

Rank 1: Savior of the North

Rank 2: A Lone Wolf

Rank 3: Beilstreider

Meesterbrein? Wellicht niet, maar ik denk dat het eerlijk is te stellen dat deze drie accounts de stootkracht van Gods waren.



Meest Veelbelovende Speler van 2018: Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?

Rank 1: .Repelsteeltje
Met het schijnbaar stoppen/op delete gaan van MP zullen de hardste binnenkomers de mensen met veel edels zijn aka .Repel

Rank 2: Savior of the North

Vaste kracht

Rank 3: Beilstreider

Nu hopen dat de co's gemotiveerd blijven en we dit waar maken.




Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?

Rank 1: Fabian - Savior of the North

Wist niet dat die jongen zo gemotiveerd was, weinig mensen op TW die zo graag willen winnen.

Rank 2: Kenneth - Savior of the North

Een echte die-hard, niet vies van lekker een nachtje doorhalen en is iemand die er zal zijn wanneer het nodig is.

Rank 3: Gele Kanarie

Hoewel ik niet de grootste fan ben van hun AF gedrag, of uberhaupt een fan van deze spelers, moet ik zeggen dat het me wel verbaasd heeft hoe goed GK nog meedraait. Ik ben in het begin van de wereld namelijk gevraagd voor dit account door Raimo (eigenaar) en toen stond het account er in mijn ogen vrij somber voor. Denk dat de heren daar dus goed werk geleverd hebben wat dat betreft.



Forumposter van het Jaar: Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?

Rank 1: Ikzelf :D

Rank 2: @fabian93 + @Serenity
Rank 3: @Calamity.


Vind van beide heren en de dame de post-style wel chill om te lezen. Daarbij komt dat ik vind dat Joa de enige poster vanuit MP-kamp is die zich niet als een idioot heeft neergezet op het AF.



AF wannabe van het jaar: Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?

Rank 1: @firedrakan

Weinig posters hier die onzinniger zijn dan Rebecca.

Rank 2: de Kanaries @slizz @kingsdorp @Judaism
Kan me simpelweg niet vinden in hun posts en heb me er ook behoorlijk aan gestoord. Dit betekent niet dat hun posts heel slecht zijn, ik vind het persoonlijk gewoon niets.

Rank 3: @underground tacticz.
Probeerde objectief over te komen geloof ik, lukte alleen niet altijd :D




Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018?

Rank 1: Aaron - TheTrainGoesChuChu

Iemand waar ik zelf veel op kon rekenen voor de ochtend-vv van beil, in ruil deed ik dan zijn nacht vv :D

Rank 2: Fabian - Savior of the North

Motivatiebron voor velen in Gods gok ik, oppergod Fab regelde het ook wel als er wat nodig was.

Rank 3: Flaming Phoenix

Dit account heeft eigenlijk nooit voor problemen gezorgd. Je wist bij deze spelers in ieder geval waar de vv niet heen moest, ze waren er zelf namelijk ook niet al te vaak :D
(Nee geef hier maar geen punten voor)



Stumper van het Jaar: Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
Rank 1: Lars

Stab step stebiiedistab

Rank 2: Twan

Ik heb het gewoon niet op Twan

Rank 3: Mathieu

 
Laatst bewerkt:

DeletedUser78434

Guest
Rank 3: Flaming Phoenix
Dit account heeft eigenlijk nooit voor problemen gezorgd. Je wist bij deze spelers in ieder geval waar de vv niet heen moest, ze waren er zelf namelijk ook niet al te vaak :D
(Nee geef hier maar geen punten voor)

Held
 

DeletedUser71828

Guest
Ik was al bezig met het maken van een GA lijstje. Dus die heb ik maar geprobeerd te vertalen naar deze lijst, met veel te veel awards lol.

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien(ik benaderd dit op account niveau niet op losse spelers)?

1- Team savior, lijkt me duidelijk. Prestaties spreken voor zich, activiteit alom en pakken de verantwoordelijkheid die hoort bij een nummer 1 account.
2- Team ALW, Altijd gewoon hun ding gedaan. Constant druk gehouden aan hun front en door die vervelende nachtblitzes toch GH & Ice aardig in de verlegenheid kunnen brengen. In mijn ogen een account wat zijn plaats op de ranglijst zeker waard is en in Gods ook.
3- Team GK, dit zijn denk ik de enige die ik op w62 anders heb zien aanvallen dan het blind 1c gooien. Jammer genoeg heb ik ze niet meer weerstand kunnen bieden tijdens de eerste twee aanvallen, maar vooral kudo’s naar hun aanval. Ook het feit dat ze voor de stam lange tijd stil hebben gelegen en flink wat rim dorpen hebben afgestaan spreekt toch boekdelen. Veruit het beste account in MP.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Pimsie & Ruben. Het maakt me echt heel weinig uit wat er gebeurd is tussen jullie, maar het feit is wel dat jullie beide een enorm grote mond/ego hadden en er niet waren toen repel incs kreeg. Jesse solo achterlaten voor wekenlang, dat kan echt niet.
2- Theo walcott, echt een veel te grote mond voor het edelen van een account dat nagenoeg onbemand was en dan zelf zodra je incommings krijgt niets meer dodgen? Verontwaardigend te noemen.
3- Kingdonkeykong, dit wordt later in mijn post nog eens benoemd. Maar de situatie van hem omtrent APOG etc was toch hilarisch te noemen.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
Ik heb oprecht heel veel moeite met het bedenken van wie ik hier neer moet zetten. Er is door elk account dat serieuze massa’s heeft gehad flink geblunderd. Dus ik zet hier dan maar neer wie zich erna het beste herpakt hebben.
1- Sick minds.
2- Sophia
3- Repel (vooral Jesse, voor het uitzonderlijke nachtwerk)

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- GK, zoals ik al heb benoemd bij beste speler. Creatiefste manier van aanvallen.
2- Savior, slim dorpen pakken op plekken die killing zijn voor vijanden en dit maximaal uitbuiten.
3- ALW, constant druk gehouden en steeds maar snoepen, moet frustrerend zijn voor de vijand.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
Ik heb dit niet meer betrokken op puur w62.
1- Ik hoorde in de wandelgangen dat kenneth, paul en jeremy alweer iets samen van plan waren. Denk dat we daar wel voor mogen uitkijken.
2- Als ze doorgaan, denk ik dat team ALW wel leuke dingen kan doen op elke wereld waar ze opduiken.
3- Ik zou hier Savior neerzetten, maar ik weet dat die stoppen na 62 dus die zullen niet heel 2019 meemaken dan denk ik zo.

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Martijn, een ongelofelijke kwal die toch altijd overal weer blijft opduiken en zich naar binnen praat. Ergens moet je daar dan wel weer respect voor hebben.
2- Jannes, erg verrast deze wereld. Heeft de laatste weken wel echt gezorgd voor een hoop extra hulp die nodig was. Waar ik na w58 eigenlijk dacht dat ik nooit meer met je in de stam zou komen te zitten ;).
3- Roy, zo opvliegerig als de pest (als hij dit leest verlaat hij waarschijnlijk al de stamchat xD ). Maar het is een prima speler die ook zat vv uren gepakt heeft, een oprechte verrassing.


7. Wie heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat (ik trek dit buiten enkel de stam)?
1- Jeremy, Patrick, Kenneth, Daniel, Luuk en Jonas. Op de dagen dat ik er niet kon zijn hebben vooral zij zich uit de naad gewerkt het account levende te houden. Bedankt hiervoor, zonder jullie was ChuChuu nu nog veel kapotter dan het is ;).
2- Peter aka swordrage, big thumbs op hoe die zich herpakt heeft na de niet aangekondigde aanvalsparticipatie aan het begin van de wereld. De afgelopen weken heeft hij me er aardig doorheen getrokken.
3- Inge, heeft toch meermaals eens een berichtje gestuurd om te polsen hoe het ervoor stond of om gewoon ff lekker te zeuren. Dat zorgt er wel voor dat de frustratie zich niet ophoopt en denk dus ook dat dit een stille kracht van Gods geweest is.
Honourable mention voor de gasten van sick minds.

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- De inmiddels redelijk waslijst van Co spelers die allemaal niet thuisgaven wanneer ze moesten deffen. Op zowel mijn eigen accounts maar ook op al de andere accounts, in zowel MP en Gods. Waardeloze spelers, stuk voor stuk.
2- Martijn, je acties op w58 waren heel apart. Van het maken van je eigen mixtape tot het proberen zwart te maken van mij en dan toch de deksel op je neus krijgen en de zielenpiet willen zijn. (en ja w58 was ook 2018)
3- Jason, toch een benoeming voor deze man. Dit gozer zit vaker in het ziekenhuis dan thuis volgens mij, pechvogel eerste klas. Sterkte met alles omtrent je gezondheid. Dat 2019 je maar meer mag bieden dan 2018

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?

1- Fabian, alles onder controle gehad op een losse manier die ook niet voor frictie zorgde.
2 & 3. Nvt

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
Nvt.

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
Ik lees het af te weinig om hier echt iets van te vinden.

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
Ik lees het af te weinig om hier echt iets van te vinden.

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Gods, lijkt me geen spelt tussen te krijgen.
2- MP
3- LDE

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Gods, denk dat ondanks het feit dat het af en toe moeizaam ging. Denk ik dat er getoond is dat de kern van de Gods spelers zich hebben laten zien dat zij de bovenliggende partij waren en terecht ook. Dit kun je dus ook zeggen bij aanvallend en defensief dus deze twee zal ik open laten.
2- MP zuid met LDE, ik denk dat deze twee erg nauw hebben samengewerkt en zuid op een mooie manier hebben opgeruimd. Een goeie jump van UM, niet egoïstisch dorpen afstaan van GK en een rim stam die hun verantwoordelijkheid pakken.

15. Welke stam was aanvallend het beste?
Nvt.

16. Welke stam was defensief het beste?
Nvt.

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- Ik denk dat LDE de beste bondgenoot is geweest deze wereld. Als je kijkt naar hoe ze het in het zuiden hebben opgelost.
2- Het is geen stam, maar swordrage was een zeer belangrijke bondgenoot deze wereld tot nu toe.


18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Cactus, een massa delete toen het een beetje tegenzat heel vroeg in de wereld? Das toch ronduit teleurstellend te noemen..
2- Cube, wij met cube hebben uiteindelijk ook bar weinig gepresteerd, denk dat er veel meer verwacht werd (op zijn minst door de stamleden zelf). Dat heeft echter niet zo mogen zijn.

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- MP. Heeft zich toch met maten goed geweerd denk ik zo. Hebben een aantal accounts het toch bij vlagen erg lastig gemaakt.

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Lijkt done voor w62 als we kijken naar de situatie.. Als ik zou moeten kiezen dan zou het Gods zijn.

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- De actie waar KingDonkeyKong betrokken was, eerst via een stab proberen APOG weg te spelen dan vervolgens dit niet voor elkaar krijgen. Moord nog brand schreeuwen en dan zelf worden weggespeeld. Dat is toch bitter zoet.
2- De eerste actie op Doske & GH. Het was denk ik een massa die voor Gods heel belangrijk was om te slagen. En ja, we weten allemaal dat Doske geen sterspelers waren. Maar je speelt tegen wat je voorgeschoteld krijgt, je hebt dat niet zelf voor het uitkiezen.
3- De wissel van GK naar MP. Dit heeft ons perspectief gegeven om Gods te kunnen joinen en de tweestrijd echt gestart. Is een vrij bepalende actie geweest voor de wereld.

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- Niet op tijd voldoende activiteit kunnen regelen voor ChuChuu wat heeft geleid tot te veel VV-uren en helaas tot de fouten die gemaakt zijn. Vrij pijnlijk geweest.
2- De eerdergenoemde situatie met betrekking tot repel, met ruben en pim is toch ook redelijk blunderen geweest vanuit Gods kant.
3- Een recap doodlopen op eigen def was nou ook niet de beste actie van het account chuchu wat ik voorbij heb zien komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.064
Over het niet dodgen van, van de week. Ik was of bezig met vv draaien, of ik was niet thuis. Heb even een drukke week gehad. Nam die enkele clears per dag voor het lief om het niet altijd te dodgen. Ben er nou ook niet zoveel mee verloren, dus uiteindelijk maakte het me geen bal uit.

Een acc dat onbemand was? Er stond al een paar weken druk op repel, en ook toen pim en ruben er nog waren werden er dorpjes gescoord. wel veel minder natuurlijk maar goed. Je dwingt het ook af dat spelers stoppen, dus naar mijn mening is dit totaal onterecht. Misschien heb ik wel eens een grote mond, maar dit slaat nergens op.
 

DeletedUser78434

Guest
Over het niet dodgen van, van de week. Ik was of bezig met vv draaien, of ik was niet thuis. Heb even een drukke week gehad. Nam die enkele clears per dag voor het lief om het niet altijd te dodgen. Ben er nou ook niet zoveel mee verloren, dus uiteindelijk maakte het me geen bal uit.

Laten we eerlijk zijn, je hebt meer dodgefouten gemaakt, dan repel dorpen heeft.
Ik heb van enkel savior/repel al denk een dorp of 60 voorbij zien komen en ondervind vandaag ook al de hele dag dodgefouten.
 
Reactiescore
2.064
Hmm dat is waar Roy, calli is al sinds vanochtend onbemand. Heb op repel totaal geen dodge fouten gemaakt afgelopen week. Misschien een stuk of 20 op savior. Kwamen elke dag zon 700 incs aan, 5 dagen lang met misschien 20 clears per dag. Maar zoals ik al zei, het had zn redenen dat ik niet heb gedodged, moest keuzes maken en accepteren. Met de kerst stop die eraan kwam, nam ik het risico. Als er meer clears kwamen had ik ofc een andere keuze gemaakt.
 

DeletedUser78434

Guest
Hmm dat is waar Roy, calli is al sinds vanochtend onbemand. Heb op repel totaal geen dodge fouten gemaakt afgelopen week. Misschien een stuk of 20 op savior.

Ik heb al even snel door onze stamchat heen gebladerd, kom al minstens op 43 rapjes. En dan is nog niet alles gedeeld ook:)
 
Reactiescore
2.064
Reactiescore
3.457
Als secretaresse van Gods,die dagelijks alle dorpsnotities en Me bijwerkte ( bleeeh) moet ik wel ff reageren:p
Voor je aangekondigde stop heb ik van ons account al alleen er een stuk of 40 langs zien komen.
Whale daarintegen heeft nagenoeg alles keurig gedodged
 
Reactiescore
2.064
Dat is voor vandaag

Ik heb een keuze gemaakt so be it, ben echt amper fronttroepen verloren ermee. Een paar halve off dorpjes/def dorpjes.

Het vven, en mijn RL was even belangrijker van de week. Ook de dorpjes van mijn stamgenoten die een veel hogere prio hebben!
 
Reactiescore
3.584

AF wannabe van het jaar: Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?

14960538efb37ba7b03f1ff999fbae5f.png


Hypocriet :s
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Mooie lijstjes!

Rank 1: Mathieu - account icescreambe(?)
Ik had persoonlijk niet verwacht dat Mathieu net als op W60 spoorloos zou zijn bij incomings, het viel me dan ook vies tegen dat hij weer niet aanwezig was toen zijn account onder aanval lag.

Denk persoonlijk dat Mathieu hier invullen niet echt terecht is. Op Ice zijn 20 mensen gerund, maar Mathieu was de eerste op Ice waar ik na lange tijd mijn vertrouwen in had. Solo kon die natuurlijk lang niet alles vullen en Mathieu was er altijd wanneer hij er kon zijn.

Verder een mooi lijstje man ! En de andere 2 ook natuurlijk :D
 
Bovenaan