clustercontest casual 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.508
ruj7ezqgwd7ur.png

Beste casual3-forumlezers,

Hierbij presenteer ik met trots de casual 3 Clustercontest! Wie heeft het meest functionele en best gelegen cluster of presenteer zijn cluster het beste? Wie mag zichzelf na deze contest uitroepen tot de eigenaar van de beste cluster van héél casual 3? We zullen het in de komende weken gaan zien!

De voorwaarde voor deelname

Voor een succesvolle deelname dien je een kaartje te maken waarop jouw cluster goed zichtbaar is. Dit kaartje moet aan enkele eisen voldoen;

- Het moet gemaakt worden via deze site(klik)
- Op het kaartje moet je eigen cluster (in het geel), de cluster van je eigen stam (in het blauw) en je (directe) vijandelijke stam (in het rood) weergeven. Het markeren van andere spelers/stammen is toegestaan, maar niet verplicht!
- Je dient het 'inzoom niveau' op 200% te zetten en daarbij moet je ervoor zorgen dat je eigen cluster in zijn geheel zichtbaar is.
- Je dient de optie 'Alleen gemarkeerde' aan te vinken en de daarbij horende achtergrondkleur op zwart te houden.
- Je accountnaam dient vermeld te staan in je inzending.
- Naast de originele tekening(presentatie onderdeel in de beoordeling) van jouw cluster, verwachten wij ook een screenshot in een spoiler van jullie cluster(zonder tekening).

Wanneer je dit kaartje gemaakt hebt, dient deze in dit topic gepost te worden. Het is altijd leuk om hierbij een toelichting te geven bij je cluster (waar je je cluster op vindt lijken, of je tevreden bent over je cluster, enzovoort...), maar dit is niet verplicht. Al wordt originaliteit natuurlijk wel beloond!

De Prijzen

De prijzen zullen voorlopig als volgt zijn:
- 1e prijs: 600 premium punten!
- 2e prijs: 400 premium punten!
- 3e prijs: 250 premium punten!

-4e prijs: 150 premium punten!
-5e prijs: 100 premium punten!​

- Originaliteitsprijs: 200 premium punten!
- Toekomst perspectief: 100 premium punten!
- Vorm/ligging: 100 premium punten!
- Troostprijs: 100 premium punten!​

De Jury

De jury zal bestaan uit circa 5 spelers, die niet actief zijn op casual 3. Lees je dit nu toevallig en ben je geen casual 3 speler, maar vind je het wel leuk om iets bij te dragen aan deze contest? Stuur dan even een PM naar mij (The Minion). De jury krijgt van mij het bestand in de bijlage opgestuurd om deze in te kunnen vullen.

De inhoud van dit bestand geeft tevens de beoordeling critica weer van deze contest.

Jurylid 1: The Minion
Jurylid 2: Poo.
Jurylid 3: dragonfriend723
Jurylid 4:
Jurylid 5:
tu4auqrxmcvl7.jpg

Sponsoring

Vind je dit een leuk initiatief en wil je graag ook jouw steentje bijdragen? Dan kun je dit doen in de vorm van een donatie! Je kunt een zelfgekozen aantal premium punten overmaken naar het account The Minion (mijn account, waarmee ik uiteindelijk de prijzen uit zal reiken) en dan zal ik daarmee de prijzen verhogen.

Ik hoop dat er genoeg donaties gedaan komen, zodat de prijzenpot verhoogd en misschien zelfs uitgebreid kan worden.

Huidige sponsoren:

TWNL: 500 premium punten
Johan: 700 premium punten
The Minion: 300 premium punten
Amancho: 500 premium punten

Bedankt voor de bijdrages!

Tot Slot

Ik hoop dat er voldoende animo voor deze contest is. Niet iedereen leest dit topic en ik zou jullie daarom ook willen verzoeken om jullie stamgenoten in te lichten over deze wedstrijd. Zo schrijven zich misschien nog meer mensen in en dat maakt het allemaal alleen maar leuker! Inspiratie kan in dit topic(klik) topic opgedaan worden.

Uiterlijke Inzendingsdatum: Dinsdag 5 september 23:59 (14 dagen van nu)
Uitslagen volgen daarna zo spoedig mogelijk.​

Alvast bedankt voor jullie deelname en succes met het winnen van deze wedstrijd!
 

Bijlagen

  • Manier van beoordelen cc.JPG
    Manier van beoordelen cc.JPG
    176,1 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.508
Uitslag:

Het is zover de uitslag van de clustercontest is bekend. De jury is tot een besluit gekomen. De uitslag(Excel-bestand) is terug te vinden in de bijlage. De jury heeft besloten om op voorhand geen onderbouwing voor hun gegeven cijfers te geven. Dit kan echter wel worden opgevraagd in dit topic.

De volgende deelnemers hebben prijzen gewonnen:

- 1e prijs: Ay Caramba (600 premium punten!)
- 2e prijs: Phuture Noize (400 premium punten!)
- 3e prijs: Slaapkop (250 premium punten!)

-4e prijs: Fierce. (150 premium punten!)
-5e prijs: DivineRhythm (100 premium punten!)

- Originaliteitsprijs: pumamasterr (200 premium punten!)
- Toekomst perspectief: Ay Caramba (100 premium punten!)
- Vorm/ligging: Ay Caramba (100 premium punten!)
- Troostprijs: pumamasterr (100 premium punten!)

Ik wil de jury hartelijk bedanken voor hun bijdragen aan deze contest.

ibkng7gtswzib.jpg

Dit topic zal voor ongeveer een week openblijven, om relateerde zaken te bespreken. Ik wil de winnaars feliciteren en hoop dat casual 3 nog lang een leuke en boeiende wereld zal blijven! De prijzen zullen morgen worden uitgereikt!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
328
Even een paar opmerkingen: farmruimte, is dat relevant voor deze wereld? aangezien alle bb's ongeveer geedeld zijn, waardoor daar in mijn ogen niemand op deze wereld een voldoende kan scoren. En is het toegestaan je cluster te roteren? :D Maar ik zal een dezer dagen wel een inzending doen :)
 
Reactiescore
2.508
Even een paar opmerkingen: farmruimte(1), is dat relevant voor deze wereld? aangezien alle bb's ongeveer geedeld zijn, waardoor daar in mijn ogen niemand op deze wereld een voldoende kan scoren. En is het toegestaan je cluster te roteren(2)? :D Maar ik zal een dezer dagen wel een inzending doen :)

1. Uhm, als iedereen ongeveer hetzelfde heeft zal dit geen impact hebben op de eindscore toch? Het is een clustercontest van casual 3.
2. Ja, dat mag, zolang er ook maar een originele afbeelding(zonder bewerkingen) bij de post/presentatie verschijnt.
 
Reactiescore
127
upload_2017-8-25_16-37-36.png




Mag ik aan jullie voorstellen het prachtige account Phuture Noize.

Ik begin even met wat cijfers zodat jullie een indruk krijgen van het account.

Account Rang: 4
Stam Rang: 1
ODA: Met 90,32 Miljoen staat Phuture Noize op rang 1 oda.
ODD: Met 8,45 Miljoen verslagen tegenstanders als verdediger staan we Rang 44 als verdediger.
Ondersteuning: Door de 11,94 Miljoen verslagen tegenstanders als ondersteuner staan we daarmee op rang 13.

Totaal: 110,70 Miljoen verslagen tegenstander en dat maakt rang 5.

Phuture Noize word bespeeld door mij(Wouter).
Wij zijn onderdeel van de nummer 1 stam Hippo!
Door de mooie ligging in het westen is Phuture Noize een van de best groeiende accounts van casual 3.
Met genoeg front en doorzetting vermogen kan Phuture Noize binnen de top 3 eindigen.

Op dit moment ben ik zeer tevreden met mijn cluster.
Ik heb een mooie safe zone met mijn stam, maar ook een groot genoeg front om lekker te kunnen groeien.

Met Insane en One aan mijn front hoop ik nog een aantal leuke aanvallen te kunnen plannen zodat we rang 1 blijven met oda.

Bij deze mijn inzending, ik hoop er snel meer te zien van andere mensen anders hoeft de jury niet eens meer te stemmen.:D
 

Bijlagen

  • upload_2017-8-25_16-35-20.png
    upload_2017-8-25_16-35-20.png
    481,3 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Reactiescore
127
Nou volgens mij ga ik geen concurrentie krijgen....
 
Reactiescore
21
b2de5c7a763efec67c0fcd84bee8e909.png

Normaal gesproken ben ik niet zo'n poster, maar Wouter verdient in ieder geval een strijd.
Om die reden presenteer ik met trots het account Fierce.

Om een korte impressie van het account te geven:
Account Rang: 24 (7,1 mio)
Stam Rang: 1
ODA: 57 mio (rang 10)
ODD: 11 mio (rang 43)
Ondersteuning: 3 mio (rang 49)

Totaal: 71 mio en dat resulteert in een plek op rang 14

Het account Fierce. wordt enkel bespeeld door mij (Lau) en maakt onderdeel uit van de nr. 1 stam Hippo!
Ondanks dat het een casualwereld is heb ik mij voorgenomen zo min mogelijk BB's te edelen. Uit de verslagen tegenstanders blijkt dat ik menig maal de strijd heb gevoerd met andere spelers. Dit heeft geresulteerd in een redelijk compact cluster.
Uiteraard heb je doordat het een redelijk trage wereld is voldoende tijd om van je cluster iets artistieks te maken. Onderstaand plaatje heeft model gestaan voor de totstandkoming van mijn cluster en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik qua vorm daar al redelijk in geslaagd ben.
da4a2995cdcbd4aba65bfd9a13ca5421.png


Wat ligging betreft lig ik grotendeels safe en ben voornamelijk omringd door stamleden. Hierdoor ben ik uitstekend in staat mij in voldoende mate te verdedigen en biedt het zelfs mogelijkheden om stamleden welke aan het front liggen van ondersteuning te voorzien. In het zuidwesten kan ik middels een phalanxformatie richting het westen nog voldoende front pakken op de vijanden. Hierdoor blijft groei van het account Fierce. in de nabije toekomst gewaarborgd.
 

Bijlagen

  • Cluster.png
    Cluster.png
    91,8 KB · Weergaven: 4

DeletedUser11104

Guest
nlp3


Ik ben ook niet echt zo`n poster maargoed vooruit dan maar ;)

Bij deze presenter ik jullie het account : DivineRhythm

Account Rang: 26
Stam Rang: 2
ODA: 31,3 Mio. (rang 28)
ODD: 24,40 Mio. (rang 14)
Ondersteuning: 2,8 Mio. (rang 51)

Totaal: 58,4 Mio. (rang 25)


Het account word sinds dag 1 bespeeld door mij (Patrick) , en sinds eind juli is ook Erik erbij gekomen om mij te ondersteunen.
 

Bijlagen

  • cluster.jpg
    cluster.jpg
    512,1 KB · Weergaven: 3
Reactiescore
2.508
Laatste 26u is ingegaan!
 

DeletedUser56541

Guest
Heeeeey pumamasterr hier en jullie gaan over een paar regels het beste cluster ooit(!) zien.

Maar eerst wat estadísticas ( spaans tintje voor de extra punten ):


Account:
99735_large

21. pumamasterr , 7.394.316

Stam:
99699_large

1.. Hippo!, 181.753.908

ODA:
12. 53,23 Mil.

ODD:
18. 21,13 Mil.

Ondersteuning:
32. 6,43 Mil.

Totaal:
10. 80,79 Mil.

Hier dan de wereldkaart met mijn cluster in het geel:
upload_2017-9-4_23-17-12.png

Sinds het begin der tijden solo door mij bespeeld ( Manolo ;))))) )
Aanvallen doe ik wanneer ik zin en tijd heb,
aangevallen word ik puur en alleen als ik niet aanwezig ben. Hoe dat komt? Geen idee, maar toch is het zo.
Ik ga voor de underdog positie, ik leg later uit hoe en waarom.

Ik vind mijn cluster helemaal prima.
1. Goed verspreid ( leer veel leuke mensen kennen ).
2. Zoals je op de screenshot kunt zien ben ik de enige met gele dorpen, de rest heeft rode of blauwe dorpen ( volgens de oude hawaiianen een teken van zwakte o_O).
3. Als je niet zo goed kijkt, zie je op de foto hieronder dat mijn clusters exponentieel² gevormd zijn qua clustergrootte. En dat is goed want wiskunde.
upload_2017-9-4_23-13-4.png
4. De eerder genoemde underdog positie. Ik heb bewust een (hele, hele, hele) grote opening(praktisch gezien alles tussen die witte lijnen in bovenstaande foto) tussen mijn cluster gehouden, zodat ik dat later allemaal lekker mag internen onder het mom van "Ja cluster dichten ofzo jatoch". En raad eens wie er dan 1e staat? Ja, raad maar.
Ik! Pumamasterr!
5. Wie houdt er van pizza? Want mijn cluster lijkt erop:
upload_2017-9-4_23-24-2.png

Al met al, ziekelijk cluster,
Pablo sombrero taco Madrid ( <-- groetjes in het spaans)



²: Getallen die gebruikt zijn in de berekening(en) van een of meerdere genoemde cijfers in deze post kunnen wel of niet fictief zien.
 

Bijlagen

  • upload_2017-9-4_23-9-14.png
    upload_2017-9-4_23-9-14.png
    51,1 KB · Weergaven: 3
  • Screenshot_7.png
    Screenshot_7.png
    551,1 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77823

Guest
Cluster slaapkop
nlp3

Spelersrang: 40e met 5.082.019 punten.
ODA: 40,03 miljoen (20e)
ODD: 59,41 miljoen (2e)
ODS: 20,61 miljoen (4e)
Totale OD: 120,05 miljoen (4e)

Mijn huidige cluster is niet meer wat het ooit is geweest door een massa op mij waarbij er te veel dorpen zijn verloren aangezien ik midden in mijn examenperiode zat, wat toch zeker belangrijker is voor mij dan een spelletje. Hierdoor is er een hoge ODD behaald. Mijn ODS komt voornamelijk van het ondersteunen van andere spelers en niet van het ondersteunen van barbarendorpen zoals de meeste spelers hebben. Er komt wel een klein beetje van barbarendorpen maar dat is pakweg 10%. De ODA is denk ik wel voornamelijk op barbarendorpen behaald, al heb ik de laatste tijd zo veel mogelijk op spelers gefocust wat voorheen niet kon. Het is alleen jammer dat al mijn fronten gigantisch gestacked staan waardoor er eigenlijk weinig mogelijkheid is om echt iets te doen. Een simpele scoutronde wijst uit dat de minst gestackde dorpen zo'n 5 defdorpen bevatten en dat loopt op tot 10 a 11 defdorpen als prestack.

De toekomst van deze wereld zal niet heel bijzonder meer zijn verwacht ik. Hippo heeft een overmacht van 100m, dus ik verwacht dat zij niet al te veel moeite hoeven te doen om de overige 24% dominantie te behalen en behouden. Ik zal er zelf wel alles aan doen om dat te voorkomen, voor zover ik de middelen daarvoor heb.

Hieronder is de vorm van mijn cluster nog eens te zien (kaart een kwart slag gedraaid). Ik moet zeggen dat het best wel een beetje op een vijandelijke hippo lijkt :eek:

upload_2017-9-5_17-4-50.png

Ik duik mijn bed weer in, ciao!​
 

DeletedUser76198

Guest
Cluster Ay Caramba,

Een clustercontest op een casual :^) de wereld als je mooie clusters wilt vinden. Ay caramba is mogelijk een uitzondering, en dat is niet te danken aan mij (roel) maar aan de echte account topper (Jens :D). Nu ga je je als jury misschien afvragen wat een speler als Jens kan wat confirmed toppers als Wouter niet kunnen? Antwoord komt later.

Cluster Ay Caramba:


Geel: Ay Caramba
Rood: Insane (noobs duhhh)
Blauw: Hippo! (bewezen pro's)
Kaartjuh.png

In ons cluster laten
wij in tegenstelling tot wat veel andere accounts doen bb's liggen en proberen zelfs afspraken te maken om nieuwe bb's niet te edelen. (helaas worden afspraken niet nageleefd)

Ons cluster heeft ook duidelijk de vorm van een nijlpaard. benieuwd naar welke? klikje

Dan terug naar waarom Jens verreweg de beste clusters maakt. Hij heeft er deze wereld niet 1, maar 2 gemaakt!

Dit is het 2e cluster dat Jens gemaakt heeft:

Tada

Natuurlijk is het niet realistisch om spelers op de kaart rood te markeren. Vijanden heeft Hippo niet, het is massa na massa na massa (vanuit een kant). er is een reden dat we nr 1 oda staan en maar nr 3 odd (bedenk je dat Hippo een van de nieuwere stammen is).

Nog wat account feitjes:

Oda: nr. 6 : 65,57 Mil.
Odd: nr. 42 : 10,91 Mil. (Kijk hoeveelheid front en rang odd, mijn topco maakt de tegenstanders bang :D)
Ods: nr. 3 : 23,27 Mil.


Lieve jury, respecteer het werk van mijn veel te goede co die zowel de fundamenten van de nr.2 van de wereld heeft gelegd als het hele account dat op plek 3 staat heeft gemaakt.

Verreweg het leukste account om te spelen omdat we alle kanten op kunnen en 0 tegenstand krijgen.

Mijn huidige cluster is niet meer wat het ooit is geweest door een massa op mij waarbij er te veel dorpen zijn verloren aangezien ik midden in mijn examenperiode zat, wat toch zeker belangrijker is voor mij dan een spelletje.

Gelukkig dat die lieverds van Ay Caramba meteen gestopt zijn toen ze dat hoorden <3

Het is alleen jammer dat al mijn fronten gigantisch gestacked staan waardoor er eigenlijk weinig mogelijkheid is om echt iets te doen. Een simpele scoutronde wijst uit dat de minst gestackde dorpen zo'n 5 defdorpen bevatten en dat loopt op tot 10 a 11 defdorpen als prestack

Het is en blijft een geluk dat al die tijd dat we onze eigen def allemaal aan jou front hadden staan (rest van de fronten leeg) niemand iets heeft uitgevoerd :D. Nu kunnen we lekker achterover zitten en wachten tot onze clears vol zijn. (denk aan Gydo die een scoutronde deed en geen def zag omdat die er niet was :p)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.508
En de inschrijving is voorbij de jury zal in beraad gaan en vnn pas ik de deelnemerslijst aan. De prijzenpot van 2k pp's zal verdeeld worden aan de al deelnemende deelnemers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan