Classic #8 instellingenwijziging:

Welke instellingen

  • Stamlimiet 10, Goedkoop herbouwen van edels ACTIEF

    Stemmen: 36 12,9%
  • Stamlimiet 10, Goedkoop herbouwen van edels INACTIEF

    Stemmen: 10 3,6%
  • Stamlimiet 7, goedkoop herbouwen van edels ACTIEF

    Stemmen: 117 41,8%
  • Stamlimiet 7, goedkoop herbouwen van edels INACTIEF

    Stemmen: 117 41,8%

  • Totaal aantal stemmers
    280

DeletedUser66265

Guest
Wellicht zoals in de stam Phalanx :)D) waar menig massa met amper stamdef moest worden verdedigt. Tenzij je mogelijkheden hebt tot stackswalls en massa ondersteuning ben je vrijwel altijd in het nadeel met deffen. Een aanvaller hoeft maar 10 minuten bezig te zijn om 200 attacks te sturen terwijl de verdediger er een halve middag voor moet uittrekken.

Dusja, op zo een manier ben ik blij dat kwa aanvallen meer aandacht besteed moet worden om een speler te breken, verplaats hem dagenlang onder aanval en edelatt's te houden net zolang tot die breekt.

Oh en dan maar is een vraag. Vind jij goedkoop herbouwen werkelijk een beter alternatief? Waar elke barslechte tw'er groot kan worden door elke dag zijn edels maar beetje op en neer te gooien. Om vervolgens in de eindgame als rank 1 stam elke dag 100en edels over je heen te krijgen tot je breekt. Want tja, wat boeit een dode edel met goedkoop herbouwen.




Op een wereld waar je kon stacken een speler uitspelen met weinig verlies vindt ik vrijwel nog knapper dan een speler uitspelen op classic 8 waar boerlimiet geld. Vooral met het tegenwoordige niveau waar menig tw'er amper weet hoe deftig te deffen, grotendeels kent niks anders dan stacken.

Maja, met geen oog op creativiteit in aanvallend aspect kan ik begrijpen dat zoiets lastig te begrijpen voor je is.

Gezien ik mezelf geen bar slechte tw'er vind haak ik daar maar even op in.
Eerlijk gezegd speel ik ook liever op een wereld met goedkoop herbouwen, al is dat wel gedeeltelijk afhankelijk aan je tegenstander..
Als je er fatsoenlijke afspraken mee kan maken zou ik het liefst op een goedkoop herbouwen wereld spelen, als het een grote smerige kata oorlog word heb ik liever duur herbouwen.
Ik denk ook dat het stoppen van edels tegenwoordig zo ''makkelijk'' is dat goedkoop herbouwen juist iets extra's bied, dan komt het tenminste niet zo snel dood te liggen.

Nu heb ik de snelheid van een classic overigens niet meegenomen, dit is meer gebasseerd op een normale wereld :p
 
Reactiescore
978
Gezien ik mezelf geen bar slechte tw'er vind haak ik daar maar even op in.
Eerlijk gezegd speel ik ook liever op een wereld met goedkoop herbouwen, al is dat wel gedeeltelijk afhankelijk aan je tegenstander..
Als je er fatsoenlijke afspraken mee kan maken zou ik het liefst op een goedkoop herbouwen wereld spelen, als het een grote smerige kata oorlog word heb ik liever duur herbouwen.
Ik denk ook dat het stoppen van edels tegenwoordig zo ''makkelijk'' is dat goedkoop herbouwen juist iets extra's bied, dan komt het tenminste niet zo snel dood te liggen.

Nu heb ik de snelheid van een classic overigens niet meegenomen, dit is meer gebasseerd op een normale wereld :p

Op een normale wereld heb je een punt. Stel een aanval mislukt, dan moet je weer een lange tijd opbouwen voor je het aantal edels terug heb gespaard. Dit is met de classic niet zo, elke dag kan je genoeg edels erbij krijgen. De snelheid waarmee clears kan opbouwen (,3 a 5 dagen, per classic iets verschil,) is vrijwel niet snel genoeg door de edels die je erbij krijgt op te maken (indien een beetje tegenwerkend front). 3 dagen sparen en je kan alweer 8 treinen hebben. Classic 6 was het duur herbouwen en het front bij mij lag vrijwel letterlijk nooit stil. Sterker nog, de helft van de week deffen en andere helft van de week attacken als het niet meer was.
 

DeletedUser66265

Guest
Op een normale wereld heb je een punt. Stel een aanval mislukt, dan moet je weer een lange tijd opbouwen voor je het aantal edels terug heb gespaard. Dit is met de classic niet zo, elke dag kan je genoeg edels erbij krijgen. De snelheid waarmee clears kan opbouwen (,3 a 5 dagen, per classic iets verschil,) is vrijwel niet snel genoeg door de edels die je erbij krijgt op te maken (indien een beetje tegenwerkend front). 3 dagen sparen en je kan alweer 8 treinen hebben. Classic 6 was het duur herbouwen en het front bij mij lag vrijwel letterlijk nooit stil. Sterker nog, de helft van de week deffen en andere helft van de week attacken als het niet meer was.

Even voor mijn beeld, hoeveel edels kun je op een classic per dag +- maken?
 
Reactiescore
978
Even voor mijn beeld, hoeveel edels kun je op een classic per dag +- maken?

Dagje op pakketjes richten, met 0 grondstoffen in je opslag begin van de dag en zonder te farmen. 9 edels in iets late game. Geloof dat dat in na start/mid game rond de 4 tot 7 zit. Na de halvering is het in ieder geval 18 edels per dag, heb ik nog berekend.

Classic 6 had ik met duur herbouwen 11 dagen na de start 10 dorpen, gaat snel genoeg.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Optie 3 gestemd, goedkoop nabouwen van edels maar wel kleinere stammen.

Goedkoop nabouwen kan iets voor noobs worden gezien en ik snap dat oogpunt ook wel aan de ene kant. Je kan namelijk non stop edels verkwisten met amper verliezen.
Echter vind ik dat niet een doorslaggevende factor op TW, dode edels. Meer dode frontclears etc waardoor je niet meer kan massa'en.

Als je een tegenstander hebt met veel edels maar met evenveel aanvalstroepen is het in principe even makkelijk om edels te doden als je bijhoudt wanneer hij voor t laatst een off dorp is doodgelopen. Na verloop van tijd kan hij je niet meer pakken met fakes en weinig troepen met edels mee (of je moet ombouwen maar dat kan ook weer duren en 90% is daar te lui voor).

Kortweg gezegd: In mijn optiek is goedkoop nabouwen van edels geen essentiële doorslaggevende factor in het spel maar gewoon het spelletje van volhouden, frontclears en tactisch edels plaatsen en faken.

Al snap ik de andere argumenten hiertegen ook prima.

Dat is er sowieso al na de startfase, meeste strooien maar edels want hé je kan het toch goedkoop herbouwen. Dat terwijl recappen van de verdediger maar in zeer beperkte mate aanwezig kan zijn tegenover meerdere edelaars. Elke stam die de 25% haalt of dreigt te halen krijgt in veel gevallen de hele wereld tegen zich, dat samenhangend met goedkoop herbouwen is bij een beetje georganiseerde aanval amper vol te houden.

Bij goedkoop herbouwen is kwantiteit een dodelijk iets terwijl bij duur herbouwen juist kwaliteit meer naar boven komt. Elke speler heeft overigens last van duur herbouwen. Hoe vervelend soms het ook is met de toestemming (die naar mijn mening gewoon 25 per edel had moeten zijn), elke speler heeft er evenveel last van op papier en enkel kwaliteit onderscheid de betere van de slechtere. Terwijl bij goedkoop herbouwen kwaliteit uiteindelijk verslagen kan worden door kwantiteit door bijvoorbeeld elke dag 100en edels te zenden op hetzelfde target.

Bij de vorige classic goudmunten was er trouwens bijna in elk geval wel een edeloverschot, per dag kon je rond de 10 edels erbij krijgen in een iets later stadium. Na de halvering kon je met dagje pure munten rond de 20 edels per dag erbij krijgen. Beter dat er dan is wat dood gaan verplaats dat vele accounts aan het einde van de classic nog rond de 100 edels konden produceren. Edeltekort is zeldzaam op een classic, zo duur herbouwen zijn invloed is enkel zodanig dat er geen te grote overschotten edels komen (als er tenminste niet zinloos met edels wordt gesmeten).

Ff vraagje. Je hebt het over dat mensen met talloze edels smijten zonder idee het van topspelers kunnen winnen. Echter kan je dat dan toch ook andersom terug doen? Of zit ik nou verkeerd. Je schetst het beeld van 1 kant vaak terwijl je volgens mij ook een 2e kant hebt :)
 

DeletedUser

Guest
Lol goedkoop herbouwen uit lijkt mij niet meer dan gewoon op een wereld met een snelheid als deze.. Duidelijk dat hier enkel starters ertegen zijn. Een wereld moet nog altijd het gehele verloop in balans zijn. ;)

Ik ben tegen en geen starter. Kan dat namelijk niet. Ra ra wat klopt niet :D

Maar opzich zou ik wel eens een keer willen proberen zonder goedkoop nabouwen. Nog nooit zo echt gespeeld (nee ook niet op 39). Al geef ik aan goedkoop nabouwen liever mijn voorkeur. Reden zie hierboven.
 

DeletedUser

Guest
[*]De toestemmingsverlaging voor deze wereld is tussen 20-30, dit betekent dat je 4-5 edels nodig hebt om een dorp over te nemen!
[/list]

Oh, dat lijkt te veel op werk, tot zover mijn comeback:D
 
Reactiescore
978
Ff vraagje. Je hebt het over dat mensen met talloze edels smijten zonder idee het van topspelers kunnen winnen. Echter kan je dat dan toch ook andersom terug doen? Of zit ik nou verkeerd. Je schetst het beeld van 1 kant vaak terwijl je volgens mij ook een 2e kant hebt :)

...Want bij 25% op het einde hebben die 11 leden zeker evenveel edels dan de overige 75% met tientallen accounts. Er staat daar een woordje, kwantiteit. Wellicht even googlen wat dat woord precies inhoudt. Nog niet te spreken over de verscheidene stammen van die 75% waardoor concentratie op één speler wellicht niet eens mogelijk is voor de op dat moment winnende stam.

Voor die 25% zitten de meeste stammen ook al vol met lafaards die maar al te snel bg met elkaar aan gaan. Goedkoop herbouwen is simpelweg de instelling die kwantiteit aanmoedigt, en met de komst van kwantiteit gaat dat vrijwel altijd ten koste van de kwaliteit. Iets waar elk beetje tw speler tegen hoort te zijn.

En toppers die het in vroege game ook met edels smijten zoals vrijwel elke speler vrijwel doet met zulk soort instellingen, is toch alleen maar zonde met zulk soort niveau.

Oh, dat lijkt te veel op werk, tot zover mijn comeback:D

hm :D
 

DeletedUser

Guest
Heb je wel eens een wereld met goedkoop nabouwen op hoge speed gespeeld dan?

Nope dat niet.

...Want bij 25% op het einde hebben die 11 leden zeker evenveel edels dan de overige 75% met tientallen accounts. Er staat daar een woordje, kwantiteit. Wellicht even googlen wat dat woord precies inhoudt. Nog niet te spreken over de verscheidene stammen van die 75% waardoor concentratie op één speler wellicht niet eens mogelijk is voor de op dat moment winnende stam.

Voor die 25% zitten de meeste stammen ook al vol met lafaards die maar al te snel bg met elkaar aan gaan. Goedkoop herbouwen is simpelweg de instelling die kwantiteit aanmoedigt, en met de komst van kwantiteit gaat dat vrijwel altijd ten koste van de kwaliteit. Iets waar elk beetje tw speler tegen hoort te zijn.

En toppers die het in vroege game ook met edels smijten zoals vrijwel elke speler vrijwel doet met zulk soort instellingen, is toch alleen maar zonde met zulk soort niveau.

Naja ik snap je punt wel hoor en deel ook de mening dat kwantiteit de kwaliteit zal verminderen (ja ik weet wat die woorden inhouden). Maar het is maar net waar je de kick uit haalt. Ik haal meer kick uit massaal edels slachten dan een kleinere maar wel georganiseerdere aanval afslaan.
 
Reactiescore
978
Naja ik snap je punt wel hoor en deel ook de mening dat kwantiteit de kwaliteit zal verminderen (ja ik weet wat die woorden inhouden). Maar het is maar net waar je de kick uit haalt. Ik haal meer kick uit massaal edels slachten dan een kleinere maar wel georganiseerdere aanval afslaan.

Ooit 100en edel att's op de teller gehad met een 2 mil account?
 
Reactiescore
978
100x4 dus 100 treinen?
Of gewoon 100 edels wat plus/min 25 treinen inhoud.

Iets meer dan 100 treinen, 200+ edels dus op classic 5. Accounts op die classic waren enkel vrij klein vergeleken classic 6/7.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser66265

Guest
Iets meer dan 100 treinen, 200+ edels dus op classic 5. Accounts op die classic waren enkel vrij klein vergeleken classic 6/7.

Ik vind dat aantal edels op 1 dag niet eens zo heel veel. 5 redelijke massa's in 3 maanden en je hebt die adelslachter al. Het is alleen kut dat het elkaar zo snel opvolgt, maar dit is dan ook een classic en geen normale wereld.

Wat overigens niks aan je resultaat af doet hoor, maar denk dat ook jij het met me eens vent dat het niet bijster veel is :)
Dat alle verhalen dan redelijk overdreven zijn.
 

DeletedUser

Guest
Wellicht zoals in de stam Phalanx :)D) waar menig massa met amper stamdef moest worden verdedigt. Tenzij je mogelijkheden hebt tot stackswalls en massa ondersteuning ben je vrijwel altijd in het nadeel met deffen. Een aanvaller hoeft maar 10 minuten bezig te zijn om 200 attacks te sturen terwijl de verdediger er een halve middag voor moet uittrekken.

Dusja, op zo een manier ben ik blij dat kwa aanvallen meer aandacht besteed moet worden om een speler te breken, verplaats hem dagenlang onder aanval en edelatt's te houden net zolang tot die breekt.

Zoals ik al zei, met een front dat op orde staat met eventuele 'stackwalls' of hoe jij het ook noemt. Als je front op orde staat weet ik niet hoe jij er een halve middag voor uit moet trekken om 200 incs te behandelen maargoed.

Oh en dan maar is een vraag. Vind jij goedkoop herbouwen werkelijk een beter alternatief? Waar elke barslechte tw'er groot kan worden door elke dag zijn edels maar beetje op en neer te gooien. Om vervolgens in de eindgame als rank 1 stam elke dag 100en edels over je heen te krijgen tot je breekt. Want tja, wat boeit een dode edel met goedkoop herbouwen.

Ik heb niks tegen goedkoop herbouwen sterker nog, ik vind duur herbouwen juist leuker en uitdagender. Mijn mening is echter dat een wereld met duur herbouwen altijd een seconde wereld moet zijn.


Op een wereld waar je kon stacken een speler uitspelen met weinig verlies vindt ik vrijwel nog knapper dan een speler uitspelen op classic 8 waar boerlimiet geld. Vooral met het tegenwoordige niveau waar menig tw'er amper weet hoe deftig te deffen, grotendeels kent niks anders dan stacken.

Maja, met geen oog op creativiteit in aanvallend aspect kan ik begrijpen dat zoiets lastig te begrijpen voor je is.

Je vergelijkt 2 dingen met elkaar die totaal verschillend zijn. Als deffer op een wereld met duur herbouwen zou zich zoveel mogelijk moeten richten op de tegenstander zijn edels in het begin. Als je in een wat latere fase bent en edels spelen niet meer zo'n grote rol is het wat anders maar in het begin def je totaal verschillend dan dat je op een andere wereld doet.

En hou die arrogante opmerkingen bij je. Je weet niks van me, ik heb nooit ook maar iets met je te maken gehad dus please Howlin. :)
 
Reactiescore
978
Ik vind dat aantal edels op 1 dag niet eens zo heel veel. 5 redelijke massa's in 3 maanden en je hebt die adelslachter al. Het is alleen kut dat het elkaar zo snel opvolgt, maar dit is dan ook een classic en geen normale wereld.

Wat overigens niks aan je resultaat af doet hoor, maar denk dat ook jij het met me eens vent dat het niet bijster veel is :)
Dat alle verhalen dan redelijk overdreven zijn.

Op de helft van al je dorpen een trein krijgen valt erg mee ja als je al dagenlang daarvoor onder vuur te hebt gelegen.

Zoals ik al zei, met een front dat op orde staat met eventuele 'stackwalls' of hoe jij het ook noemt. Als je front op orde staat weet ik niet hoe jij er een halve middag voor uit moet trekken om 200 incs te behandelen maargoed.

Wellicht een verschil in ervaringen, ik heb nochtans vooral actief gespeeld in stammen met een zwaar deftekort en niet even alle incomings stacken en op uitloggen drukken. ;) Standaard grotendeels dodgen gezien de hoeveelheid def er gewoon niet is, dan is offline zijn tijdens aanvallen erg handig ja.


Ik heb niks tegen goedkoop herbouwen sterker nog, ik vind duur herbouwen juist leuker en uitdagender. Mijn mening is echter dat een wereld met duur herbouwen altijd een seconde wereld moet zijn.

Ik vind secondes leuker, nochtans vind ik milli nu geen nadelige effecten heeft met duur herbouwen op een snelle classic. Wellicht voor degene die niet deftig kunnen aanvallen kan ik menig ongenoegen over dit goed begrijpen.


Je vergelijkt 2 dingen met elkaar die totaal verschillend zijn. Als deffer op een wereld met duur herbouwen zou zich zoveel mogelijk moeten richten op de tegenstander zijn edels in het begin. Als je in een wat latere fase bent en edels spelen niet meer zo'n grote rol is het wat anders maar in het begin def je totaal verschillend dan dat je op een andere wereld doet.

En hou die arrogante opmerkingen bij je. Je weet niks van me, ik heb nooit ook maar iets met je te maken gehad dus please Howlin. :)

Het was 10 a 20 dorpen periode.

En je kan geen aanvalsplan bedenken om een tegenstander te slim af te zijn bij aanvallen in de start? Toch leuk om te zien dat de enige manier van aanvallen voor sommige standaard gewoon wat attacks sturen is zonder enige tactiek erachter. Een tegenstander zo uitspelen dat die amper kans heeft om succesvol te snipen is schijnbaar iets dat je totaal onbekend is.

Weinig arrogants aan, je bent niet bekend met een beetje aanvallende skillz blijkbaar, anders had je nooit zulke posten gemaakt.
 

DeletedUser66265

Guest
Zoals ik al zei, met een front dat op orde staat met eventuele 'stackwalls' of hoe jij het ook noemt. Als je front op orde staat weet ik niet hoe jij er een halve middag voor uit moet trekken om 200 incs te behandelen maargoed.



Ik heb niks tegen goedkoop herbouwen sterker nog, ik vind duur herbouwen juist leuker en uitdagender. Mijn mening is echter dat een wereld met duur herbouwen altijd een seconde wereld moet zijn.




Je vergelijkt 2 dingen met elkaar die totaal verschillend zijn. Als deffer op een wereld met duur herbouwen zou zich zoveel mogelijk moeten richten op de tegenstander zijn edels in het begin. Als je in een wat latere fase bent en edels spelen niet meer zo'n grote rol is het wat anders maar in het begin def je totaal verschillend dan dat je op een andere wereld doet.

En hou die arrogante opmerkingen bij je. Je weet niks van me, ik heb nooit ook maar iets met je te maken gehad dus please Howlin. :)

Wat nou als je een actieve tegenstander hebt die door blijft aanvallen, en dat je stam daarnaast niet genoeg kwantiteit heeft om stacks bij je te plaatsen?
Dan gaat het je toch echt al heel wat meer tijd kosten...

Op de helft van al je dorpen een trein krijgen valt erg mee ja als je al dagenlang daarvoor onder vuur te hebt gelegen.

ten eerste krijg je niet op de helft van je dorpen edels als je 200 edel inc hebt op een 2 mil account.
Daarnaast, ik heb eerlijk gezegt niet zo goed door of je nu sarcastisch reageert of serieus..

Het doet nogmaals niets af aan je prestatie, maar een uitzonderlijke situatie was het nu ook weer niet.
 
Bovenaan