Classic #8 instellingenwijziging:

Welke instellingen

  • Stamlimiet 10, Goedkoop herbouwen van edels ACTIEF

    Stemmen: 36 12,9%
  • Stamlimiet 10, Goedkoop herbouwen van edels INACTIEF

    Stemmen: 10 3,6%
  • Stamlimiet 7, goedkoop herbouwen van edels ACTIEF

    Stemmen: 117 41,8%
  • Stamlimiet 7, goedkoop herbouwen van edels INACTIEF

    Stemmen: 117 41,8%

  • Totaal aantal stemmers
    280
Reactiescore
2.490
Beste Classic #8 spelers,

Uit de feedback van de wereldinstellingen kwamen 2 zaken naar voren:

A/ Te hoge stamlimiet:
Optie: 7 / 10 spelers per stam​
B/ We willen 'duur' herbouwen van edels actief.
Optie goedkoop herbouwen actief/Inactief. Actief betekent dat je, indien je een edel verliest in de aanval, hem goedkoop kan herbouwen voor 1 pakketje, inactief betekent dat je alle pakketjes opnieuw moet aanmaken.​

Denk aan de volgende zaken bij het kiezen:
  • De toestemmingsverlaging voor deze wereld is tussen 20-30, dit betekent dat je 4-5 edels nodig hebt om een dorp over te nemen!

Dit zijn verder de enige instellingen die we ter discussie stellen, alle andere instellingen blijven ongewijzigd.

Meeste stemmen wint ;)

Succes.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser70435

Guest
Laatste klopt niet, moet stamljmiet 7 zijn denk ik? Nu stem ik dus nog maar even niet :p
 
Reactiescore
2.490

DeletedUser74444

Guest
Sorry maar noemen jullie dit een Classic? Voor mij is een Classic een wereld zoals wereld 1. Dit staat er op de pagina voor je je pre-registreert:

- Boerderijlimietregel: Geactiveerd, per level van de boerderij worden 1.500 troepen in ondersteuning gesteund
- Limiet op vakantievervangingen van 20 dagen (op een periode van 40 dagen). Hierna treden de technische beperkingen automatisch in.
- Toestemmingsverlaging per edel: ​Tussen 20 en 30.
- Edels goedkoop nabouwen: Actief
- Maximum aantal edels per dorp: 3. (Dit betekent dat je in 1 dorp maar 3 edels kan produceren.)
- Gelimiteerde buit: Basis 20.000, max 20.000.000
- Percentage barbarendorpen per startende spelers: 1%

Met die edels heb ik het al moeilijk dat je al tussen de 4 en de 5 edels nodig hebt voor een treintje, maar die 1% barbarendorpen snap ik helemaal niet. Ten eerste is dit zeer slecht uitgelegd. Nieuwe instellingen dat we niet gewoon zijn, vragen ook uitleg. En ten tweede, als het is wat ik denk dat het is, dan betekend het dat er op een wereld met ongeveer 5000 spelers er maar 50 barbarendorpen gaan liggen?

Innogames, is dit een grap? Noem het dan niet Classic want dit is alles behalve klassiek.
Klassiek = oud. Oud = wereld 1, wereld 2, wereld 3, ...
Als je niet wist dat dit de instellingen van de nieuwe 'Classic' waren dan zou je denken dat ze wereld 42 hebben aangekondigd. En dan nog die mooie enquête... "We hopen dat de instellingen voor onze Klassieke wereld in de smaak vallen, gelieve geen supportaanvragen te openen of we deze instellingen willen wijzigen.", en dan toch dit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10875

Guest
Onder welke steen heb jij gelegen?
Dit is al 7 classics zo, classic 1 weet ik zo niet.
 

DeletedUser74444

Guest
Onder welke steen heb jij gelegen?
Dit is al 7 classics zo, classic 1 weet ik zo niet.

Ohja?

Ook van die edels dat je maar een maximum van 3 edels in één dorp kunt hebben? Ik speel namelijk al 7 jaar Tribalwars en heb nog geen enkele wereld geweten waar je maar max. 3 edels in één dorp kunt hebben.

Je moet niet meteen zo aanvallend zijn op mij, want ze hebben zelf gezegd dat "Classic 8 een beetje anders zal zijn", maar wat zij met "anders" verstaan, idk. Doe dan dat 4 - 5 edels voor een nieuw dorp & de 3 edels per dorp op 2 verschillende Classics, maar deze 2 kl*te opties te samen in één wereld, das geen Classic meer, das gewoon irritant.
 

DeletedUser10875

Guest
De Classic werelden zijn elke keer anders dan normale werelden.
Vorige classic hadden we ts 25-26, dat is normaal 20-35.
Stond ondersteuning buiten de stam uit, is normaal aan.

Nu is ts 20-30 en kan je max 3 edels per dorp maken.

Speel niet zou ik zeggen.

En over aanvallend. Jij bent diegene die hier zo begint. Als je daadwerkelijk zeven jaar al speelt, heb je elke classic voorbij zien komen. Had je ook kunnen weten dat de classic werelden niet zoals w1/w2/w3 zijn. Maar werelden met instellingen anders dan normaal. (Classic is wel rare naam, maar oke).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.039
De wereld is naar mijn weten origineel bedacht voor de 'klassieke spelers' die opzoek waren naar een nieuwe uitdaging. Overigens had je als je al 7 jaar speelt inderdaad al eerder op kunnen merken dat elke wereld anders was dan de reguliere spelwerelden, hetzij door de snelheid danwel door speciale instellingen.

Daarnaast als je zo'n verontwaardigde post neerzet (sorry zeggen voordat je afkraakt maakt het niet minder oid.) kun je ook een dergelijke reactie verwachten. ;)
 

DeletedUser74444

Guest
De Classic werelden zijn elke keer anders dan normale werelden.
Vorige classic hadden we ts 25-26, dat is normaal 20-35.
Stond ondersteuning buiten de stam uit, is normaal aan.

Nu is ts 20-30 en kan je max 3 edels per dorp maken.

Speel niet zou ik zeggen.

En over aanvallend. Jij bent diegene die hier zo begint. Als je daadwerkelijk zeven jaar al speelt, heb je elke classic voorbij zien komen. Had je ook kunnen weten dat de classic werelden niet zoals w1/w2/w3 zijn. Maar werelden met instellingen anders dan normaal. (Classic is wel rare naam, maar oke).

Om eerlijk te zijn heb ik van alle Classics alleen maar de 6e meegedaan, en daar was in mijn ogen toch niets speciaals aan. Maar wist eigenlijk niet dat elke Classic iets 'speciaals' had. Maar dan nog blijft mijn mening hetzelfde, deze instellingen zijn gewoon dom. Heb de 7 niet meegedaan, maar zoals je zegt was het 'speciale' daar de ts, waar niets verkeerds mee is. Als ze nu de edel-limiet naar 3 hadden gedaan en van de ts blijven, zodat het nog steeds mogelijk is om met een 'treintje' van 3 in één keer te edelen, maar neen ze verpesten de ts én zitten aan die edelman-instellingen te prutsen.

In mijn ogen is het keuzes maken tussen die 2. Verander je de ts dan wordt het moeilijker voor een dorp in één keer te pakken, maak je een edelmanlimiet, dan wordt het alsnog moeilijker. De combinatie die ze nu hebben maakt het gewoon onmogelijk, tenzij je 3 edelmannen in dorp A en dan nog 1 of 2 in dorp B, maar dan spreken we al van een véél later stadium in het spel.

"Speel niet zou ik zeggen." Jammer genoeg zal ik deze Classic inderdaad moeten overslaan. Door privé-problemen hier heb ik alleen de start van de 7e Classic kunnen meedoen endan heb ik m'n account op delete moeten gooien, en wou weer meedoen als het al te laat was om nog te joinen want toen was het al vrij duidelijk wie ging winnen, dus de moeite ook niet echt meer. Dus wacht ik nu al maanden op de nieuwe Classic, zie ik dat hij aangekondigd is maar wat een instellingen zeg.

Voor mij mag er iets speciaals zijn aan de wereld, maar overdrijf niet zou ik zeggen, maar goed, jullie hebben beide een punt.


De wereld is naar mijn weten origineel bedacht voor de 'klassieke spelers' die opzoek waren naar een nieuwe uitdaging. Overigens had je als je al 7 jaar speelt inderdaad al eerder op kunnen merken dat elke wereld anders was dan de reguliere spelwerelden, hetzij door de snelheid danwel door speciale instellingen.

Daarnaast als je zo'n verontwaardigde post neerzet (sorry zeggen voordat je afkraakt maakt het niet minder oid.) kun je ook een dergelijke reactie verwachten. ;)

Zoals hierboven vermeld heb ik alleen de 6e meegedaan (en zeer goed gespeeld, al zeg ik het zelf), en heb niets speciaals gemerkt aan die wereld waarvan ik dacht "damn, nu ga ik niet kunnen spelen zoals het hoort", wist zelfs niet dat een Classic iets speciaals had tot dat jij het me vertelde. Ik dacht dat Classic letterlijk klassiek betekende, en met klassiek dacht ik dat bedoeld werd 'oud', en met oud dacht ik de beginwerelden, zoals Tribalwars hoort te zijn imo. Maar goed, dat betekend dat mijn laatste stukje hoop, om ooit nog eens een wereld met goede instellingen te spelen, ook al vervaagd is.

Dan heb ik niets meer in dit forum te zoeken denk ik, bedankt dat jullie toch nog vriendelijk bleven, had verwacht dat er serieuze bs reacties gingen komen maar heb er uiteindelijk toch nog iets van geleerd, lijkt me. Succes beide.
 

DeletedUser48745

Guest
Om eerlijk te zijn heb ik van alle Classics alleen maar de 6e meegedaan, en daar was in mijn ogen toch niets speciaals aan. Maar wist eigenlijk niet dat elke Classic iets 'speciaals' had. Maar dan nog blijft mijn mening hetzelfde, deze instellingen zijn gewoon dom. Heb de 7 niet meegedaan, maar zoals je zegt was het 'speciale' daar de ts, waar niets verkeerds mee is. Als ze nu de edel-limiet naar 3 hadden gedaan en van de ts blijven, zodat het nog steeds mogelijk is om met een 'treintje' van 3 in één keer te edelen, maar neen ze verpesten de ts én zitten aan die edelman-instellingen te prutsen.

In mijn ogen is het keuzes maken tussen die 2. Verander je de ts dan wordt het moeilijker voor een dorp in één keer te pakken, maak je een edelmanlimiet, dan wordt het alsnog moeilijker. De combinatie die ze nu hebben maakt het gewoon onmogelijk, tenzij je 3 edelmannen in dorp A en dan nog 1 of 2 in dorp B, maar dan spreken we al van een véél later stadium in het spel.

"Speel niet zou ik zeggen." Jammer genoeg zal ik deze Classic inderdaad moeten overslaan. Door privé-problemen hier heb ik alleen de start van de 7e Classic kunnen meedoen endan heb ik m'n account op delete moeten gooien, en wou weer meedoen als het al te laat was om nog te joinen want toen was het al vrij duidelijk wie ging winnen, dus de moeite ook niet echt meer. Dus wacht ik nu al maanden op de nieuwe Classic, zie ik dat hij aangekondigd is maar wat een instellingen zeg.

Voor mij mag er iets speciaals zijn aan de wereld, maar overdrijf niet zou ik zeggen, maar goed, jullie hebben beide een punt.




Zoals hierboven vermeld heb ik alleen de 6e meegedaan (en zeer goed gespeeld, al zeg ik het zelf), en heb niets speciaals gemerkt aan die wereld waarvan ik dacht "damn, nu ga ik niet kunnen spelen zoals het hoort", wist zelfs niet dat een Classic iets speciaals had tot dat jij het me vertelde. Ik dacht dat Classic letterlijk klassiek betekende, en met klassiek dacht ik dat bedoeld werd 'oud', en met oud dacht ik de beginwerelden, zoals Tribalwars hoort te zijn imo. Maar goed, dat betekend dat mijn laatste stukje hoop, om ooit nog eens een wereld met goede instellingen te spelen, ook al vervaagd is.

Dan heb ik niets meer in dit forum te zoeken denk ik, bedankt dat jullie toch nog vriendelijk bleven, had verwacht dat er serieuze bs reacties gingen komen maar heb er uiteindelijk toch nog iets van geleerd, lijkt me. Succes beide.

In de 6e classic was toestemming 30-45 dacht ik, en was er ook bijvoorbeeld al sprake van limited haul. Dit zijn ook instellingen die niet bepaald klassiek zijn. Al je argumenten gaan eigenlijk uit van de visie dat je alleen speelt, terwijl de instellingen van deze classic juist gebaseerd zijn op teamplay. Als stam moet je dan combineren qua edels om zo samen te kunnen edelen, daar is de classic ook voor bedoeld, om wat verder te gaan dan de 24/7 farmteams die dan zsm een trein met boer 28/29/30 farmen en dan maar dorp na dorp blijven treinen omdat er toch niemand in de buurt mee opkomt met hun groei. Nu moet je meer tactiek en inzicht tonen. Het jammere is nu dat windrichting kiezen is uitgeschakeld, dan wordt dat wel erg moeilijk om met je stam bij elkaar te liggen. Wat de weinige barbs betreft, dat zorgt er juist voor dat er niet zoveel mensen zijn die enkel barbs noblen en zo toch overleven zonder een flikker uit te voeren.

Wie was je trouwens op Classic 6? Nu ben ik wel benieuwd.
 
Reactiescore
0
Ohja?

Ook van die edels dat je maar een maximum van 3 edels in één dorp kunt hebben? Ik speel namelijk al 7 jaar Tribalwars en heb nog geen enkele wereld geweten waar je maar max. 3 edels in één dorp kunt hebben.

Deze instelling is afkomstig van de Duitse werelden , en stond ook actief op de vorige .net beta ( wereld 1 / Standard ).
Het enige nadeel hieraan is dat je geen treintjes kan maken vanuit 1 dorp ( beperking van de 3 edels ).
Dus als je een dorp wil veroveren in 1x moet je de edels vanuit 2 dorpen sturen ( en timen? ).

Het hangt ook van de instelling van de wereld af , maar op de .net versie kan je maar 3 dorpen veroveren per dorp.
Dus als je dan als speler kleine barbaren edelt zit je na 3 dorpen volledig geblokkeerd en moet je die eerst uitbouwen voor je nog kan edelen. Als jij dan het "grote" edelt van die speler , blijven die 3 slots bezet door die 3 kleine barbaren dorpen.

De regels zijn dus eigenlijk niet zo simpel , en nergens vind je een exacte beschrijving van hoe het juist werkt.
 
Reactiescore
661
Gestemd op nummer 4. Bedankt Duckje dat je dit wil aanpassen. Goed voorbeeld van goed beleid.
 

DeletedUser70476

Guest
Gestemd op 3, vind 4 niet echt goed want met 3 edels, en ts 20-30 moet je 2 keer edels sturen. Dus de kans is groter dat je doodloopt. Dan is goedkoop herbouwen juist fijner, vooral in de start.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.148
Sorry maar noemen jullie dit een Classic? Voor mij is een Classic een wereld zoals wereld 1. Dit staat er op de pagina voor je je pre-registreert:

- Boerderijlimietregel: Geactiveerd, per level van de boerderij worden 1.500 troepen in ondersteuning gesteund
- Limiet op vakantievervangingen van 20 dagen (op een periode van 40 dagen). Hierna treden de technische beperkingen automatisch in.
- Toestemmingsverlaging per edel: ​Tussen 20 en 30.
- Edels goedkoop nabouwen: Actief
- Maximum aantal edels per dorp: 3. (Dit betekent dat je in 1 dorp maar 3 edels kan produceren.)
- Gelimiteerde buit: Basis 20.000, max 20.000.000
- Percentage barbarendorpen per startende spelers: 1%

Met die edels heb ik het al moeilijk dat je al tussen de 4 en de 5 edels nodig hebt voor een treintje, maar die 1% barbarendorpen snap ik helemaal niet. Ten eerste is dit zeer slecht uitgelegd. Nieuwe instellingen dat we niet gewoon zijn, vragen ook uitleg. En ten tweede, als het is wat ik denk dat het is, dan betekend het dat er op een wereld met ongeveer 5000 spelers er maar 50 barbarendorpen gaan liggen?

Innogames, is dit een grap? Noem het dan niet Classic want dit is alles behalve klassiek.
Klassiek = oud. Oud = wereld 1, wereld 2, wereld 3, ...
Als je niet wist dat dit de instellingen van de nieuwe 'Classic' waren dan zou je denken dat ze wereld 42 hebben aangekondigd. En dan nog die mooie enquête... "We hopen dat de instellingen voor onze Klassieke wereld in de smaak vallen, gelieve geen supportaanvragen te openen of we deze instellingen willen wijzigen.", en dan toch dit?

w1,2&3 hadden nieteens een boerlimiet? Als je een wereld zoals die wil spelen, speel dan w36 ofzo..
 

DeletedUser68252

Guest
Goed initiatief dat Duckje nu eens luistert naar de community, echter zou men dit beter van te voren kunnen doen. Nu zijn er misschien al wel mensen die hebben afgesproken een premade te maken met 10 accounts, en moeten ze er straks 3 teleur stellen omdat ze dan niet meer mee kunnen doen door de wijziging van de instellingen. Het lijkt me beter dat er gewoon niks meer verandert aan de huidige instellingen ondanks de poll, en er voortaan gewoon van te voren eens geluisterd word naar de wil van de community, dat voorkomt van alle kanten frustratie, zowel voor de mensen die nu mensen moeten teleur stellen door een mogelijke wijziging als door de mensen die niet tevreden zijn met de instellingen omdat er niet geluisterd word naar hun mening hier op het forum.

Hoe word de uitslag van de poll eigenlijk opgemaakt? Gaat het per optie qua stemmen, of worden straks de 10 stam stemmen, en de 7 stamstemmen bij elkaar opgeteld, waardoor je een totaal krijgt wat beslist of het 7 of 10 word? Zelfde geld voor goedkoop herbouwen.

Overigens lijkt me een poll als deze sowieso niet echt ojectief, de gene die de meeste vriendjes heeft die op zijn keuze willen stemmen zal de poll winnen.
 
Bovenaan