Clash of the titans!

DeletedUser

Guest
Eigen belang hoger dan stambelang zeg je... En wanneer komt dat stambelang eraan te pas? inderdaad, in tijden van oorlog.

Was Astra* de allesbepelande factor in jullie val? Mogelijk niet. Heeft Astra* een rol gespeeld in jullie val? Vast en zeker. De echte pijnpunten van een stam komen pas naar boven in tijden van oorlog, en dan vooral wanneer er verliezen worden geleden. Immers: mochten jullie een oorlog hebben gevoerd die jullie wél wonnen, dan zou je wel denken van tjaah x of y doet niks, maar veel maakt het niet uit want we winnen alsnog.

Dat was nu echter niet het geval, waardoor de frustraties opliepen. Denk je dat Asra* nooit interne frustraties heeft gehad? Zeker wel. Maar dan is het aan leiding el leden om er samen wat aan te proberen te doen. Degrelijke problemen komen namelijk in élke stam voor. Dus dan kan je of zeggen: het is genoeg geweest, of je gaat er hard aan werken en probeert iedereen te motiveren om hun steentje bij te dragen.

Zeggen dat jullie niet (ten dele) door Astra* zijn gevallen is klinkklare onzin. Een beetje stam houd het gewoon vol in tijden van vrede. Pas als er oorlog of verliezen komen, wanneer iedereen hard zijn best moet doen, wordt het minder. Recent voorbeeldjes zijn o.a. Ace, Eiland, Mental...

Volgens mij begon het eigenlijk allemaal vlak na de fusie en door de aanvallen van Nilva begon men in te zien dat de helft niets deed, slechte vv gedaan werd,... Vanaf dan begon de bal aan het rollen denk ik. Er is vaak geprobeerd sinds dan om de stam beter draaiende te houden maar dat hield de stam wel samen maar maakte de groep net hechter want de zwarte schapen bleven gewoon in de stam..
Mss dat naar de oorlog toe met Astra* het eindelijk duidelijk werd dat het zo niet kon, wat volgens mij al duidelijk was vanaf dat Nilva bezig was op ons. Ik zou dus zeker niet zeggen dat het dankzij astra* is dat High5 gevallen is maar ze zullen er wel een klein deel aan meegewerkt hebben. Want het werd dan pas duidelijk hoe slecht de stam wel niet bezig was.
 

DeletedUser

Guest
Wij hebben wel iets meer dan dubble cijfers op Astra, eerder dubbel²



+ 437
- 76

= 361

Je snapt het echt nog niet hé... Of jullie nou dubbele driedubbele of tiendubbele winst halen, zolang het op accounts als DHBN en Its is, zal niemand binnen Astra* erom malen en geeft het bijgevolg ook totaal geen druk op de stam. Daarnaast halen jullie -nu er iets minder druk is op andere fronten- amper nog winst op de accounts waar gedeffen wordt, zelfs mét de extra clears die je van 40+ en FUL kreeg. Dus nee sorry, niemand binnen Astra* geeft er wat om. Niet dat jullie niet trots mogen zijn hoor, zoals GK al zei: koester die winst maar.


Volgens mij begon het eigenlijk allemaal vlak na de fusie en door de aanvallen van Nilva begon men in te zien dat de helft niets deed, slechte vv gedaan werd,... Vanaf dan begon de bal aan het rollen denk ik. Er is vaak geprobeerd sinds dan om de stam beter draaiende te houden maar dat hield de stam wel samen maar maakte de groep net hechter want de zwarte schapen bleven gewoon in de stam..
Mss dat naar de oorlog toe met Astra* het eindelijk duidelijk werd dat het zo niet kon, wat volgens mij al duidelijk was vanaf dat Nilva bezig was op ons. Ik zou dus zeker niet zeggen dat het dankzij astra* is dat High5 gevallen is maar ze zullen er wel een klein deel aan meegewerkt hebben. Want het werd dan pas duidelijk hoe slecht de stam wel niet bezig was.

Dan was het puur omdat die fusie niet goed genoeg was voorbereid en dus het falen van Bappos als leider. En als het dan al duidelijk werd, dan hadden jullie ruim de tijd om eraan te werken. Jullie wíten dat O² rekruteren gelijk stond met het proovoceren van zowel Astra* en Nilva (naast de Astra* accounts die jullie tijdens een NAp van Astra* hadden gerekruteerd en de accounts van Nilva die jullie al hadden aangevallen weliswaas).

Kortom, jullie hadden ruim de tijd moeten nemen om iedereen van O² goed te screenen alvorens ze in de stam op te nemen. Want jullie wisten wat je te wachten zou staan. En wat jij zegt bevestigd net mijn punt: in tijden van oorlog wordt het pas duidelijk hoe en wat en komen de echte problemen.

Nu, nuf said, hier kan duidelijk een slotje op.
 

DeletedUser

Guest
Dan was het puur omdat die fusie niet goed genoeg was voorbereid en dus het falen van Bappos als leider. En als het dan al duidelijk werd, dan hadden jullie ruim de tijd om eraan te werken. Jullie wíten dat O² rekruteren gelijk stond met het proovoceren van zowel Astra* en Nilva (naast de Astra* accounts die jullie tijdens een NAp van Astra* hadden gerekruteerd en de accounts van Nilva die jullie al hadden aangevallen weliswaas).

Kortom, jullie hadden ruim de tijd moeten nemen om iedereen van O² goed te screenen alvorens ze in de stam op te nemen. Want jullie wisten wat je te wachten zou staan. En wat jij zegt bevestigd net mijn punt: in tijden van oorlog wordt het pas duidelijk hoe en wat en komen de echte problemen.

Nu, nuf said, hier kan duidelijk een slotje op.

Ja ik zeg toch dat je voor een deel gelijk hebt? :p
En dat bappos als leider faalde was me nog niet opgevallen hoor :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Haha :p Ach ik zei van bij het begin al dat die fusie niet goed voorbereid was. En elke fusie die niet goed is voorbereid, faalt meestal ^^
 

DeletedUser

Guest
Eigen belang hoger dan stambelang zeg je... En wanneer komt dat stambelang eraan te pas? inderdaad, in tijden van oorlog.

Was Astra* de allesbepelande factor in jullie val? Mogelijk niet. Heeft Astra* een rol gespeeld in jullie val? Vast en zeker. De echte pijnpunten van een stam komen pas naar boven in tijden van oorlog, en dan vooral wanneer er verliezen worden geleden. Immers: mochten jullie een oorlog hebben gevoerd die jullie wél wonnen, dan zou je wel denken van tjaah x of y doet niks, maar veel maakt het niet uit want we winnen alsnog.

Dat was nu echter niet het geval, waardoor de frustraties opliepen. Denk je dat Asra* nooit interne frustraties heeft gehad? Zeker wel. Maar dan is het aan leiding el leden om er samen wat aan te proberen te doen. Degrelijke problemen komen namelijk in élke stam voor. Dus dan kan je of zeggen: het is genoeg geweest, of je gaat er hard aan werken en probeert iedereen te motiveren om hun steentje bij te dragen.

En wees nou eens eerlijk: die fusie, hoe goed wwas die nou eigenlijk echt voorbereid? Ik wed amper. Bappos was niet bekwaam genoeg om de stam deftig te leiden en dit hele geburen te voorkomen, en Nonkel Jos kwam terug en zag dat het niet snel genoeg lukte, dus toen wou hij in eerste instantie de stam opheffen. Dat is em niet geworden, dus startte hij een nieuwe stam.

Zeggen dat jullie niet (ten dele) door Astra* zijn gevallen is klinkklare onzin. Een beetje stam houd het gewoon vol in tijden van vrede. Pas als er oorlog of verliezen komen, wanneer iedereen hard zijn best moet doen, wordt het minder. Recent voorbeeldjes zijn o.a. Ace, Eiland, Mental...

Wij hoeen het niet te horen. Hoe hard je het ook wilt ontkennen, zoals ik het hierboven beschrijf is het altijd geweest op TW en zo zal het ook altijd zijn.

Nogmaals, alle jullie willen horen dat High5 is gevallen door Astra, dan moet je jezelf dat maar wijsmaken.

Het typische Astra beeld duikt weer op. De ego, arrogantie. Ja joh, tuurlijk was het vanwege Astra, want jullie waren zo geweldig blabla. Jezus, denk je serieus dat High5 is gevallen omdat jullie toevallig goed presteerden tegen Sandam, die totaal verkeerd lag ? Sorry, maar dan had ik je blijkbaar te hoog ingeschat. Ik dacht dat je iemand met een gezond verstand was, blijkbaar zat ik daar fout.
 

DeletedUser

Guest
Victory_Sweet_Victory_02_59x59_14oz_1copy_91488.gif

^^
 

DeletedUser

Guest
Slechte verliezer, je gedraagt je als een zuurpruim :)

Lol, ik zeg toch nergens dat de oorlog nooit is verloren ? Ik zeg dat de stam niet is gevallen door de oorlog.

Zoiets noem je gewoon realisme. En jullie kunnen lullen wat jullie willen, maar ieder lid binnen High5 en New. weten dat het daar niet aan heeft gelegen.
 

DeletedUser

Guest
Zowat elke stam valt door 2dracht, en hoe word die 2dracht veroorzaakt? Juist, door tegenvallende resultaten.
 

DeletedUser

Guest
Zowat elke stam valt door 2dracht, en hoe word die 2dracht veroorzaakt? Juist, door tegenvallende resultaten.

Zowat is niet hetzelfde als iedere.
Als het aan de leden had gelegen waren we deze oorlog nog 3 jaar doorgegaan, ongeacht met winst of verlies. Echter liep het binnen de stam niet en kwamen er verschillende 'kampen'. Mensen die alleen zelf wouden groeien, mensen die alleen wouden internen. Die waren er voor de oorlog ook al, alleen komt er een moment dat je je er dusdanig aan gaat irriteren en als vervolgens er een discussie uitbreekt, over mensen die het oneens erover zijn en vervolgens mensen zoals 'Mitchel39' direct zich aangevallen voelen en mensen zoals 'Beguiling' vragen uit de stam te vertrekken, dan hoef ik niet meer dan 2 seconde te denken om hem te volgen.
 

DeletedUser

Guest
Als H5 het goed deed aan het front tegen Astra, dan zou er nooit een probleem zijn geweest.
 

DeletedUser

Guest
Als H5 het goed deed aan het front tegen Astra, dan zou er nooit een probleem zijn geweest.

Als H5 het goed deed tegen Astra, dan waren er altijd nog de egocentrische leden geweest, dus dat is incorrect. Al hadden we Astra verslagen, dan waren er altijd nog die leden geweest en precies dezelfde problemen.
Het maakt niet uit wat er met Astra gebeurde, denk je dat egocentrische leden daar iets om geven ? Tuurlijk niet, die klappen hooguit, voor de rest gaan ze dan weer verder met zoveel mogelijk de situatie voor zichzelf uit te buiten.
 

DeletedUser

Guest
Ja die problemen waren er dan nog altijd, maar jullie zouden het niet erg vinden als jullie dezelfde winsten als 40+ of Nilva zouden halen.
 

DeletedUser

Guest
Ja die problemen waren er dan nog altijd, maar jullie zouden het niet erg vinden als jullie dezelfde winsten als 40+ of Nilva zouden halen.

Wie wel ? Iedere stam zou dat niet erg vinden, maar daarmee los je geen interne problemen op.
 
Bovenaan