CF case Zlatan.

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ga je serieus op deze toer Joachim? Jij weet drommelsgoed om welke Whale speler dit gaat.

Nja dacht dat het om Stefjuh ging ivm dat ik stam Whale noemde en hij niet gekickt was, net als die luc.e ofzo hoezeer ik die verder ook totaal niet ken. Samenwerking met de anderen was iig gone. Wat is jouw bron dan als ik vragen mag?
 

DeletedUser78021

Guest
Nja dacht dat het om Stefjuh ging ivm dat ik stam Whale noemde en hij niet gekickt was, net als die luc.e ofzo hoezeer ik die verder ook totaal niet ken. Samenwerking met de anderen was iig gone. Wat is jouw bron dan als ik vragen mag?

Haar duim.
 

DeletedUser7072

Guest
Klinkt misschien een beetje gek, maar waarom sowieso spelers toestaan in je cluster als je er niet mee samenwerkt? Dat je bb's erkent als cf's snap ik, een bb kan je geen informatie geven over binnenkomende aanvallen, een speler wel. Als een neutrale speler in je cluster zit en de vijand valt die speler aan zie ik niet in waarom dat als illegale cf beschouwt moet worden, zeker als die speler vooral uitgebouwde dorpen heeft en boven de 100k zit. Door specifiek te zeggen dat enkel 'spelers waarmee je samenwerkt' legitieme targets voor de vijand zijn schuif je de bewijslast naar het bewijzen van samenwerking, en dat is lastig als dit niet goed gedefinieerd is.

Zo'n cf pact vraagt eigenlijk al om problemen alleen al hierom.
 
Reactiescore
853
Heel leuk topic dit he, maar Joa zijn idee was om het wat actiever te krijgen hiero, zou je dan niet gewoon even dat GA lijstje maken dat je zo'n twee werelden terug zou doen?
 
Reactiescore
1.367
Heel leuk topic dit he, maar Joa zijn idee was om het wat actiever te krijgen hiero, zou je dan niet gewoon even dat GA lijstje maken dat je zo'n twee werelden terug zou doen?

1 iemand maakt lijstje en dan is het weer dood ;)
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Heel leuk topic dit he, maar Joa zijn idee was om het wat actiever te krijgen hiero, zou je dan niet gewoon even dat GA lijstje maken dat je zo'n twee werelden terug zou doen?

Ben het niet vergeten hoor ;)
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Klinkt misschien een beetje gek, maar waarom sowieso spelers toestaan in je cluster als je er niet mee samenwerkt? Dat je bb's erkent als cf's snap ik, een bb kan je geen informatie geven over binnenkomende aanvallen, een speler wel. Als een neutrale speler in je cluster zit en de vijand valt die speler aan zie ik niet in waarom dat als illegale cf beschouwt moet worden, zeker als die speler vooral uitgebouwde dorpen heeft en boven de 100k zit. Door specifiek te zeggen dat enkel 'spelers waarmee je samenwerkt' legitieme targets voor de vijand zijn schuif je de bewijslast naar het bewijzen van samenwerking, en dat is lastig als dit niet goed gedefinieerd is.

Zo'n cf pact vraagt eigenlijk al om problemen alleen al hierom.

Liggen altijd wel addertjes onder het gras he. Stel een random speler besluit BBs te edelen in je cluster, kan de vijand ervan profiteren. En niet iedereen heeft gewoon z'n cluster opgeruimd / krijgt die opgeruimd.

Dat van spelers vermeld wordt dat ze BG zijn of MB is puur op basis van vertrouwen nu.
 

DeletedUser61134

Guest
Ik ga ook spelen, dan als iemand delete gaat edel ik het dorp het dichts tegen de vijand en dan kunnen ze geen enkele BB meer edelen want dan komen ze in mijn cluster.
Is immers achter mijn dorp.
Daarna rustig alle dorpen weg edelen terwijl de vijand eerst dat ene dorp moet zien over te nemen voor ze mogen meesnoepen
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik ga ook spelen, dan als iemand delete gaat edel ik het dorp het dichts tegen de vijand en dan kunnen ze geen enkele BB meer edelen want dan komen ze in mijn cluster.
Is immers achter mijn dorp.
Daarna rustig alle dorpen weg edelen terwijl de vijand eerst dat ene dorp moet zien over te nemen voor ze mogen meesnoepen

Nou ja dat ene dorp, als de vijand daar omheen edelt mag je nog wel CFs naast jouw dorp pakken :eek:.
 

DeletedUser7072

Guest
Liggen altijd wel addertjes onder het gras he. Stel een random speler besluit BBs te edelen in je cluster, kan de vijand ervan profiteren. En niet iedereen heeft gewoon z'n cluster opgeruimd / krijgt die opgeruimd.

Dat van spelers vermeld wordt dat ze BG zijn of MB is puur op basis van vertrouwen nu.

Dan moet je als speler ervoor zorgen dat je die random speler zsm wegruimt, dat niet doen is verzuim en dan is het logisch als de vijand hier gebruik van maakt. Als de vijand OS geeft aan deze random speler is dit geen random speler meer en dan verbreekt de vijand zijn afspraken mbt cf's door actief een cf'er te ondersteunen. En zonder OS van de hoofd vijand moet je toch wel de capaciteit hebben om zo'n random speler op tijd op te ruimen.
 
Reactiescore
3.584
Ik heb het topic ni gevolgd en geen zin om te lezen. Maar meestal maken stammen daar afspraken over zodat de grens tussen wat wel en niet kan zo klein mogelijk gehouden word .
 
Reactiescore
3.584
Dan moet je als speler ervoor zorgen dat je die random speler zsm wegruimt, dat niet doen is verzuim en dan is het logisch als de vijand hier gebruik van maakt. Als de vijand OS geeft aan deze random speler is dit geen random speler meer en dan verbreekt de vijand zijn afspraken mbt cf's door actief een cf'er te ondersteunen. En zonder OS van de hoofd vijand moet je toch wel de capaciteit hebben om zo'n random speler op tijd op te ruimen.

Het is wel duidelijk dat jij al even geen TW speelt. Spelers dragen gewoon andere spelers op (onofficieel zoals Nyade op w51 o.a deed) om in de NB 20 bb's in iemand zijn cluster te edelen en timen er dan def achter. GL met edelen :)
 

DeletedUser7072

Guest
Het is wel duidelijk dat jij al even geen TW speelt. Spelers dragen gewoon andere spelers op om in de NB 20 bb's in iemand zijn cluster te edelen en timen er dan def achter. GL met edelen :)

Zoals ik al zeg is dat geen random speler, want in de situatie die jij schetst werkt die speler samen met de vijand en schendt de vijand duidelijk afspraken door een andere speler te gebruiken om te cf'en. Calamity had het over een random speler zonder diplomatieke banden met je vijand. Wat jij beschrijft is cf'en via proxy's.
 
Reactiescore
3.584
Zoals ik al zeg is dat geen random speler, want in de situatie die jij schetst werkt die speler samen met de vijand en schendt de vijand duidelijk afspraken door een andere speler te gebruiken om te cf'en. Calamity had het over een random speler zonder diplomatieke banden met je vijand. Wat jij beschrijft is cf'en via proxy's.

Mijn schets kan anders zijn maar alsnog werkt dat zo in de praktijk niet zoals jij het schetst. CF'n doe je gewoon niet. Tenzij er een bb zee ligt en iemand even een grens tegen je komt aan leggen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Nogmaals afspraken overmaken.
 

DeletedUser7072

Guest
CF'n doe je gewoon niet.

Daar gaat de discussie niet over, de discussie gaat over wat je wel of niet als (illegale) cf kan erkennen of niet, verder zijn de standpunten dan al gebaseerd op de premisse dat cf'en fout is, de vraag is enkel wat onder cf'en valt.

Voorbeelden:

1. Je edelt bb's in het cluster van je vijand.
2. Je edelt dorpen van spelers die niet je vijand zijn in het cluster van je vijand
3. Je edelt dorpen van spelers die samenwerken met je vijand maar geen leden zijn van de stam van je vijand in het cluster van je vijand.
4. Je edelt dorpen van leden van je vijand dieper in het cluster van je vijand dan de grens van je front.

Alle 4 zijn per definitie cf's, want je fuckt het cluster van je vijand. De vraag is waar je de grens legt met wat illegale cf's zijn. Als je die grens op 3 legt dan zeg ik dat dit een hele moeilijke situatie creert, want als 2 niet mag en 3 wel is de legitimiteit van je cf afhankelijk van de relatie tussen de speler en je vijand.

Jij kan die relatie verkeerd beoordelen, je vijand kan stiekem toch samenwerken met die speler en er kan een meningsverschil zijn tussen de stammen wat geldt als 'samenwerken'. Een andere interessante situatie krijg je inderdaad als een lid of vriend van je vijand recentelijk op delete is gegaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.584
Daar gaat de discussie niet over, de discussie gaat over wat je wel of niet als (illegale) cf kan erkennen of niet, verder zijn de standpunten dan al gebaseerd op de premisse dat cf'en fout is, de vraag is enkel wat onder cf'en valt.

Daar is praktisch gezien geen algemene regel over in te brengen wegens onmogelijk. Je kan afspraken maken die bijna uitsluitend zijn voor alle situaties, dat in combinatie met gezond verstand van spelers kan zo'n afspraak werken.

Om het heel kort vast te stellen zou ik zeggen je niet voorbij een tegenspeler zijn dorpen gaat edelen. Enige uitzondering is als spelers hele gebieden gaan afbakenen die geen goede aansluiting hebben tot hun cluster.
 
Bovenaan