Boostdorpen op wereld?

DeletedUser48160

Guest
als het beter word uitgewerkt ben ik voor maar als het zo blijvt ben ik tegen
 

DeletedUser

Guest
Ik dacht te lezen dat zo,n dorp 1 milj. punten zal moeten hebben..
Je zal maar degene zijn met zo,n dorp.. Krijg je tactische andere beslissingen, daarom nogmaals: LEKKER mijn Continent clearen.. wat denk je dat het moraal zal doen?

Eerst ben je 100k. Je tegenstander ook, dan edel je het boostdorp en ben je 1.1 milj, maar je hebt maar 1 dorp meer. Ja je kan mss 40 clear sneller je clears opbouwen, maar jouw punten verschil is dan zo gigantisch dat je opeens een slecht moraal hebt.

In de beginpost staat dat dit een langeretermijnplan is ;)
Voor zover ik weet staan er meer dan 10mio troops in zo'n dorp voor je het überhaupt kunt veroveren dus dat gebeurd pas boven de 10mio punten tenzij het een stamactie wordt waardoor het moraal niet zo hard zal zakken, hoor.

in welke speed werelden is dit dan al gedaan?

Eh, weet ik niet uit mijn hoofd, dan moet je bij oude speedrondes kijken ;)

Ik vind dit zeer onnodig en ook niet leuk.

A. Je hebt er niks aan qua moraal enzo, je stijgt alleen maar in de ranglijst dmv 1 dorpje.

B. Het zal het spel niet ten goede komen omdat je dan niet de goede spelers van de mindere spelers kunt afscheiden.

De mindere spelers kun je dan juist onderscheiden van de betere spelers gezien de betere spelers sneller in bezit komen en behouden van zulke dorpen dan een mindere speler .

als het beter word uitgewerkt ben ik voor maar als het zo blijvt ben ik tegen

In welke vorm heb je het over ;)?

Voor de mensen die vragen om een boerderijupgrade --> Die is onmogelijk, je kazernes zorgen al voor super snelle productie, als je het handig aan pakt kun je op één nachtje 4000 units bouwen :)
 

DeletedUser

Guest
mij lijkt het een mooi idee, je krijgt er in ieder geval meer strijd mee.
 

DeletedUser22812

Guest
Mij lijkt het geen mooi idee. Aan punten heb je helemaal niks. Het haalt alleen maar je moraal omlaag. En bovendien kan je als stam dat dorp helemaal vol gooien met os, zodat andere stammen niet eens beginnen met het clearen ervan.
 

DeletedUser

Guest
Mij lijkt het geen mooi idee. Aan punten heb je helemaal niks. Het haalt alleen maar je moraal omlaag. En bovendien kan je als stam dat dorp helemaal vol gooien met os, zodat andere stammen niet eens beginnen met het clearen ervan.

Maar je kunt wel razendsnel munten slaan + troops recruteren waarmee je omliggende dorpen van de vijand sneller kunt overnemen doordat die meer hun troepen moeten verspreiden aan de grens omdat het er naast liggen heel erg link is ;)

Daarnaast gaat je moraal vanzelf wel weer omhoog omdat er altijd gekken zijn die maar blijven komen met kata's en dan is je dorpie van 1mio zeer snel naar 26/36 punten toe en dan kun je het maar tot 12000 (en nog wat ben de totale aantallen ff kwijt) uitbouwen.
 

DeletedUser22812

Guest
Je zegt nu dus: met moraal valt wel mee, want zo'n boostdorpje wordt toch heel snel weer een normaal dorpje (12.154 punten). Dan lijkt dat me overbodig.

En waarom kan je trouwens snel goudmunten slaan, omdat de grondstoffen heel hoog zijn?
 

DeletedUser

Guest
Je zegt nu dus: met moraal valt wel mee, want zo'n boostdorpje wordt toch heel snel weer een normaal dorpje (12.154 punten). Dan lijkt dat me overbodig.

En waarom kan je trouwens snel goudmunten slaan, omdat de grondstoffen heel hoog zijn?

En boostdorpen zijn een tijdelijke oplossing om de strijd te vergroten, mocht het moraal tegen je werken dan zie je vanzelf dat mensen er met kata's op af komen.
En over de grondstoffen, die staan op level 60, dus je zult ongeveer een uurloon hebben van 160K per grondstof?
Daarnaast valt het moraal nog redelijk mee, de boostdorpen staan vanaf het begin af aan vol met troepen, voor je er door heen bent zijn de eersten al de 10 mio punten gepasseerd.
Dus het moraal valt relatief mee gezien er dan met miljoenen gesmeten wordt als iemand 10mio heeft ;)
 

DeletedUser14549

Guest
boostdorpen zijn opzich handig om je buurt voorbij te groeien bij een achterstand,

maar wat heb je eraan als je opeens een héél slecht moraal hebt,
en daarbij stijgen je clears/deffensedorpen niet :(
 

DeletedUser22812

Guest
Ja, misschien wel goed idee. Maar wat nou als de stam die het boostdorp in bezit heeft het helemaal volgooid met troepen, bijvoorbeeld: 200k speer, 200k zwaard, 200k boog en 40k zc (ongeveer 40 defdorpjes) daar kom je toch nooit doorheen met je clears?
 

DeletedUser

Guest
boostdorpen zijn opzich handig om je buurt voorbij te groeien bij een achterstand,

maar wat heb je eraan als je opeens een héél slecht moraal hebt,
en daarbij stijgen je clears/deffensedorpen niet :(

Je kunt ook sneller troepen bouwen (kazerne level 40, stal level 30, zag ik bij een speed hier ooit op .nl), dus je hebt een 2x zo groot, tot 3x zo groot leger in dezelfde tijd als je bij een normaal vol aanvalsleger hebt.
Maar je komt dan ongeveer op 4000troops uit per clear dus dat is wel een verschil, wat is belangrijker, een dorp met zeer snelle troops of een effectieve clear die veel langer duurt met bouwen ;)?
Ik zou zelf voor 4K op één nacht gaan i.p.v. een full clear met 20K (beiden snelheid 2 als wereld genomen).

Ja, misschien wel goed idee. Maar wat nou als de stam die het boostdorp in bezit heeft het helemaal volgooid met troepen, bijvoorbeeld: 200k speer, 200k zwaard, 200k boog en 40k zc (ongeveer 40 defdorpjes) daar kom je toch nooit doorheen met je clears?

Stamacties worden hechter ;)
En het is de kunst om dan de lege dorpen te zoeken hè.
Zo krijg je extra actie aan de grens :)
Het nadeel is wel dat de muur op level 40 begint (ik weet niet wat de verdedigingswaarde is maar die zal wel rond de 300 á 350% liggen, dat kan masterslayer denk ik wel zeggen die heeft het ooit ingesteld bij een speed :D)
 
Bovenaan