Automatisch geupdate kaartjes

DeletedUser5456

Guest
Wat is dit nu? Kaartjes weg?

Inderdaad, omdat er hier en daar wat commentaar op mijn kaartjes was stel ik ze niet langer beschikbaar op het forum. Ik zal jullie dus niet langer mijn kaartjes op elke wereld opdringen. Nu hebben de spelers op de werelden zelf de keus om te bepalen welke kaartjes ze willen zien.

Het goede nieuws is dat de kaartjes nog steeds wekelijks worden gemaakt, echter worden ze alleen online beschikbaar gesteld op http://tw.hezhi.nl. Aan de spelers van de werelden dan zelf de keus of ze deze al dan niet op het forum plaatsen.

Tevens is er een geheel nieuw script geschreven om de kaartjes te updaten en zijn er enkele vernieuwingen aangebracht:

De vernieuwingen die zijn aangebracht zijn:

* geen afhankelijkheid meer van twplus voor de oda stats
* een strakker/schoner en vooral smaller design
* vernieuwingen in de code
* nieuwe kaartjes:
o top 10 ODD stammen
o groei top 10 stammen
o top 15 ODD spelers
o speler dominantie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5456

Guest
Hou er trouwens rekening mee dat omdat de wereld nog erg jong is sommige kaartjes weinig informatie zullen vertonen. Na verloop van tijd dat de wereld groeit zullen deze kaartjes vanzelf meer informatie gaan bevatten.
 

DeletedUser

Guest
hmm.. leuk :D. Erg handig ook!

Paar dingen die me opvallen:

De achtergrond geeft de illusie dat er al dorpjes zijn in de continenten 01 10 en 11... Dit klopt alleen niet :p. continent 33 heeft nog maar net een klein hoekje waar spelers liggen.

Waarom ^0.90? Dat heeft niet echt nut?

En dit snap ik niet:
- meer dorpen dan sqrt(hoogst aantal dorpen van een speler) x 5
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
kan er geen zoom ingesteld worden?
het duurt namelijk nog heel erg lang vooraleer de wereld zo groot wordt
en de kaartjes zijn nu dus nog heel onduidelijk.

alvast bedankt!
 

DeletedUser5456

Guest
kan er geen zoom ingesteld worden?
het duurt namelijk nog heel erg lang vooraleer de wereld zo groot wordt
en de kaartjes zijn nu dus nog heel onduidelijk.

alvast bedankt!

Nope, kaartjes zijn generiek voor elke wereld. Je bent natuurlijk vrij om je eigen kaartjes te maken ;-)
 

DeletedUser13688

Guest
Heel handig! Heb hetzelfde gezien op .net gemaakt door Tango, die kaartjes updaten zichzelf elke nacht tussen 1 en 4, misschien wel interessant, er kan in een week zoveel gebeuren dat 't een beetje pointless is om slechts een wekelijks verschil te zien i.p.v. dagelijks verschil
 

DeletedUser5456

Guest
hmm.. leuk :D. Erg handig ook!

Paar dingen die me opvallen:

De achtergrond geeft de illusie dat er al dorpjes zijn in de continenten 01 10 en 11... Dit klopt alleen niet :p. continent 33 heeft nog maar net een klein hoekje waar spelers liggen.

Klopt inderdaad, ik had de achtergrond van wereld 5 nog hardcoded in mijn code staan. Is aangepast. Een volgende update zullen alle kaartjes hierop aangepast worden.

Waarom ^0.90? Dat heeft niet echt nut?

Voor grotere spelers is het door moraal vaak moeilijker om een hogere ODA ranking te halen. Door deze factor mee te nemen worden ze enigszins tegemoet gekomen.

En dit snap ik niet:
- meer dorpen dan sqrt(hoogst aantal dorpen van een speler) x 5

Zie het als een soort minimale eis waaraan je moet voldoen om kans te maken om op het kaartje te verschijnen. Dit filtert een boel spelers eruit die opnieuw zijn begonnen, geinternd worden, etc.
 

DeletedUser5456

Guest
Heel handig! Heb hetzelfde gezien op .net gemaakt door Tango, die kaartjes updaten zichzelf elke nacht tussen 1 en 4, misschien wel interessant, er kan in een week zoveel gebeuren dat 't een beetje pointless is om slechts een wekelijks verschil te zien i.p.v. dagelijks verschil

Hangt enigszins af van de beschikbare bandbreedte die ik heb. Als ik ruimte zie om dagelijkse updates te doen zal dat in de toekomst ook gaan plaatsvinden.
 

DeletedUser

Guest
#Ex!le staat nu al 4de :D

We zijn gewoon super goed en gaan K55/45 overnemen :p
 
Bovenaan