anime series

DeletedUser

Guest
hey allemaal

ik ken persoonlijk best veel mensen die dit soort series kijken, en ik denk dat er hier op dit forum ook wel wat mensen zijn die deze series volgen.
Ik richt me hierbij eigenlijk niet op de tekenfilmpjes zoals pokemon en bakugan, alhoewel die onder animatie vallen, maar meer op de wat volwassener versie van animatie.

Je weet wel, die japanse manga series ^_^ Series die je kan vinden bij animecrazy en onepieceofbleach. Series die meer diepgang kennen en op die manier meer afleveringen nodig hebben dan 1. Series die je moet volgen om ze te kunnen begrijpen, en van de eerste episode af.
Sure, sommigen vinden ze emo en voor zielige mensen, but who really cares? Als je het leuk vind moet je ze kijken toch :)

Mijn lijstje

leuke anime:
Naruto
Bleach
One Piece
Fairy tail

horror achtig:

Elfen lied
Higurashi no naku koro ni
School days

En Death Note :)

als jullie er meer weten, zou ik die graag willen horen :D
 

DeletedUser

Guest
Deathnote heb ik nog even naar gekeken, heb nu geen tijd meer voor :(
 

DeletedUser52179

Guest
Dragon ball Z vind ik wel leuk, en medabots/yu gi oh vond ik vroeger epic, maar weet niet of dat echte anime is.
 

DeletedUser

Guest
Dragon ball Z vind ik wel leuk, en medabots/yu gi oh vond ik vroeger epic, maar weet niet of dat echte anime is.

medabots moet ik afkeuren (ook al is dat inderdaad een goede serie :) )
dragon ball en yu-gi-oh zou ik eignlijk niet echt weten.
 

DeletedUser

Guest
medabots moet ik afkeuren (ook al is dat inderdaad een goede serie :) )
dragon ball en yu-gi-oh zou ik eignlijk niet echt weten.

Eum, het zijn bij mijn weten allemaal animeseries ;)

Ik kan je al een paar aanraders doen. Je moet ook eens zeggen welke genres je graag ziet, kan je van veel wel wat aanraden :p
Hellsing Ultimate (OVA die nog niet afgelopen is, maar véél beter dan de gewone serie)
Berserk
Monster
Love Hina (geniale komische serie)
 

DeletedUser

Guest
comedy, fantasy en magic please :)

De vier die ik heb opgenoemd moet je dan zeker kijken ;)

Verder heb je nog Claymore, Hunter x Hunter, Wolf's Rain, Mushishi, Cowboy Bebop en Fullmetal Alchemist (gewone serie en Brotherhood zijn beide uitstekend, en hebben een ander plot).
 

DeletedUser

Guest
claymore en mushishi vond ik niet zo. Wel goed, maar toch niet super
die andere zal ik zeker gaan kijken
 

DeletedUser

Guest
claymore en mushishi vond ik niet zo. Wel goed, maar toch niet super
die andere zal ik zeker gaan kijken

Claymore vond ik anders een sterke serie, en Mushishi tot nu toe ook. Enkel was het einde van Claymore niet zo goed.

Iets wat ik je op het hart moet drukken om te kijken is de animefilm "Grave of the Fireflies". Naar mijn mening mogelijk een van de beste films ooit gemaakt. Zeer poëtisch, een zeer sterke anti-oorlogsboodschap (hoewel dit zeker niet als de enige drijfveer voor het verhaal gezien mag worden), maar het is totaal geen film zoals Saving Private Ryan ofzo. Enorm droevig verhaal wel, maar je gaat er lessen uit trekken.
 

DeletedUser

Guest
ik zal het een tweede kans geven (ik was erg jong toen ik die keek, en weet neit eens meer of ik over de juiste serie praat)
 

DeletedUser

Guest
is goed. moet alleen nog wat afleveringen ophalen van fairy tail, dus daar ben ik eerst mee bezig.
 

DeletedUser

Guest
Bump. Omdat ik een topic zag van Naruto dacht ik dat het wel kon :)

@Benedictum. Ik heb grave of fireflies bijna af, moet nog niet bekeken XD Was het compleet vergeten te doen. Maar aangezien de vakantie er bijna aankomt :rolleyes:
 
Reactiescore
770
http://www.youtube.com/watch?v=rICAYE-bztU

Dragonball.jpg.jpeg
 

DeletedUser58575

Guest
Waarom wist ik toch direct toen ik dit topic zag dat Stalov zich spoedig present zou melden.

On topic: Ik heb onlangs de eerste 2 seizoenen van Digimon teruggekeken. Was toch wel een bazenserie hoor :)
 

DeletedUser

Guest
Word alleen een beetje hetzelfde elke aflevering. Elke keer evalueert er 1 digimon, en beleven ze weer 1 vijand.
Heb ik liever de vijanden waarbij je toch 50 episodes moet afkijken wil je het werkelijke gevecht zien, en die duurt dan ook nog 2 a 5 episodes :D
 

DeletedUser58575

Guest
Word alleen een beetje hetzelfde elke aflevering. Elke keer evalueert er 1 digimon, en beleven ze weer 1 vijand.
Heb ik liever de vijanden waarbij je toch 50 episodes moet afkijken wil je het werkelijke gevecht zien, en die duurt dan ook nog 2 a 5 episodes :D

De eerste 9 afleveringen klopt het idd wel wat je zegt. De resterende 95 die ik heb gekeken toch echt niet, sorry.
En bijvoorbeeld het eindgevecht van seizoen 1 duurde 6 episodes, just saying.

Maar wat ik bij Digimon vooral toch leuk vind is het uitwerken van de personages, en de onderlinge banden. De enige andere anime die me zo heeft geboeid qua personages is Dragonball (en vervolgseries), maar wat me daar op een gegeven ogenblik ging storen was het eeuwig uitrekken van alles. Dan had je drie episodes gekeken, en wat had je dan gezien? Ja er was iemand getransformeerd in de zoveelste vorm van een super saiyan. Nee sorry, dat was het niet voor mij.

Hoeveel Saiyans zijn er nodig om een lamp te verwisselen?

Een saiyan, 7 transformaties, en 22 afleveringen.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt ook wel gelijk hoor, (al dacht ik toch dat het meer dan 9 afleveringen waren), maar ik heb toch een iets meer diepgaand verhaal nodig wil ik geamuseerd blijven. Het blijft een beetje het oude liedje vind ik, net als bj Dragon Ball. Toch had ik ze vroeger met plezier gekeken, omdat ik toen nog erg veel aan herhaling vastzat.
 
Bovenaan