Conceived by Communism
Casanova W36
- Reactiescore
- 1.702

A man needs no Kitty
Soft kitty,
Warm kitty,
Little ball of fur.
Happy kitty,
Sleepy kitty,
Burn, burn, burn.
Soft kitty,
Warm kitty,
Little ball of fur.
Happy kitty,
Sleepy kitty,
Burn, burn, burn.
Beste wereldgenoten,
Omdat Warre toch een redelijke OCD’er blijkt te zijn en hij niet zonder een fatsoenlijk topic kan hebben de spelers van Fire! besloten samen te werken met als einddoel het schrijven van een oorlogstopic voor Wereld 47. Wij snappen dat dit slecht gaat vallen bij sommige mensen binnen Meow die een beetje last hebben van sterallures – we noemen geen namen –, maar kort door de bocht gezegd: daar hebben we schijt aan.
Bij dezen, het oorlogstopic van Fire! en Meow, volledig subjectief, met een vleugje objectiviteit te bespeuren hier en daar, geschreven door Fire! leden.
De verhalen die tussendoor de ronde doen zijn volledig zelf verzonnen en kun je net zo serieus nemen als het Eurovisie Songfestival.
De aanloop van Fire!
Hoewel de aanloop van Fire! discutabel is en er daarom ook al de nodige discussie over geweest is, wil ik jullie toch verwijzen naar deze link te klikken. Ik heb er ook mijn nodige woordjes op gezegd, maar daar wil ik dit topic schoon van houden. Enfin, de aanloop van Fire!
Terwijl ik zelf op vakantie was, waren de accounts Krondor28 en Survival of the Richest stamloos. Beide accounts met sterke spelers en een brok ervaring. Met de kick van Prins Pils werd eigenlijk al vrij snel duidelijk dat Angels aan het eind van zijn latijn zat en dus dat er nieuwe stammen moesten komen. Voor de westkant van Angels was dit Bier. Voor de oostkant van Angels en voor een groot gedeelte van Psycho zou dit een nieuwe stam worden: Fire! (Bijlage)
Er is werkelijk niets beters dan jezelf terug te trekken van het strijdveld. Als ik ten strijde ga en ik wederom stijf van de adrenaline sta zal ik daar waarschijnlijk anders over denken, maar nu zou ik voor geen goud teruggaan. De kachel, het jagen op wild. Neen, ik geniet met volle teugen. Het enige waar ik wantrouwig over ben is het gezag van het westfront aan anderen overlaten. De andere twee hoge pieten zouden capabel moeten zijn, dus ik snap eigenlijk al niet waar ik mij druk over maak?
BOEM! BOEM! BOEM! Plotseling wordt er hevig op de deur gebonkt terwijl ik een man hoor schreeuwen: “OPEN DE DEUR, NU!” Hij klinkt uitgeput, het geschreeuw komt er met lichtelijk gehijg uit. Ik bedacht mezelf dat deze persoon nooit kwaad zou willen doen: dan zou hij nooit op deze manier mij benaderen. Ik bemerkte toch kippenvel bij mezelf.. BOEM! BOEM! “Ik weet dat u daar bent, HET IS BELANGRIJK!” Mijn zwaard zag ik nog steeds naast de deur staan, dus ik liep naar de deur toe en hield hem binnen handbereik. Voordat ik de deur open zou doen brandde mij toch een vraag op mijn lippen. “Wie is daar?” “Ik ben een boodschapper van Baba Khan Nix. Ik heb een belangrijk bericht voor u!” Ik deed de deur open en voordat ik zijn gezicht kon zien, duwde hij de nog gezegelde envelop in mijn handen en draaide zich direct om, om met zijn paard weg te rijden. “De verzegeling was duidelijk van Baba”, bedacht ik bij mijzelf. Met grote schrik las ik de volgende woorden:
Prins Pils is afgelopen avond verbannen van het front. De moraal van de soldaten is nog verder gezakt. We hebben je per direct nodig.
Het eerste hoofdstuk van Fire!
De beginsituatie is naar mijn mening het beste te zien op deze kaart. Meow had een vrij stabiel corecluster gekregen waarbij de stam _TBR_ in het midden vast zat tussen Meow en Fire! in. Door een paar rekruuts van Meow hadden zij al vroeg front gekregen met de nieuwe stam Bier, die in het westen gevormd was. Terwijl Meow en Bier al zwaar in oorlog zaten, moest Fire! het helaas nog stellen met de stam _TBR_.
De stam _TBR_ stond bekend als een stam die zwaar expansiegedrag vertoonde. Veel onzinnige rekruten die hun cluster nooit ten goedde kwam. Het eerste lid dat dan ook eraan moest geloven van _TBR_ was de speler Chna-Nung, een account dat lange tijd heel hoog in de ranking stond maar samen met andere accounts zoals .Team Rocket vaker van stam wisselde dan hun plaats op de ranglijst was. Dit heeft hun dan ook uiteindelijk de kop gekost en dit soort accounts worden vergeten op Wereld 47.
Omdat de stam _TBR_ ons weinig weerstand bood hadden wij de luxepositie om ons cluster zoveel mogelijk te verbeteren. Hoewel Fire! een mooi cluster om te beginnen had waren er nog steeds verbeterpunten waar Meow duidelijk vooropliep.
Met het verder rekruteren van accounts als Der Eisbär, werkten wij ook naar een stabieler cluster. Nadat Bier gevallen (Bijlage) was hebben wij een aantal accounts gerekruteerd die onze uitgangspositie niet te zwaar zou verzwakken, maar juist onze positie als stam zou versterken. Ook Meow had wat rekruuts gemaakt en onder andere de hele stam Leg. gerekruteerd, waardoor wij tot de conclusie kwamen dat het expansiegedrag van _TBR_ duidelijk een zeer besmettelijk virus was. Nu begint het echte mannenwerk. Fire! vs Meow!
Eenmaal terug op het front was het niet de ravage die ik achter had gelaten. Het was totale chaos. Dit kon zo niet langer. Mijn maat Snorlax had er ook lucht van gekregen en meldde zich bij het front. In eerste instantie verwachtte ik om mee te helpen, maar hij had andere plannen. “Dit gaat de foute kant op. Andere partijen profiteren hiervan. Ik zie met de dag steeds meer en meer mensen de vaandel van een roos dragen. Normaal dragen ze alleen de zwarte roos als symbool, maar ik zie ook witte rozen verschijnen en zelfs tulpen. We kunnen niet langer toekijken.” Ik wist dat hij ergens gelijk had. Zelfs mijn maat Dikzak moest hem helaas in zijn gelijk stellen. Mijn andere medemensen in het zwart stonden achter hem, de Wijze Duitser en onze medespeler van achter de schermen, wie graag niet genoemd wilt worden. Ik keek Snorlax nog eens aan, nadat ik nogmaals de ravage aanschouwde. Als ik deze zou beschrijven zou het waarschijnlijk als melodramatisch beschouwd worden. Snorlax zei: “Er rest ons geen andere keus: we moeten ons melden bij de knotsgekke mannen van Rodnork. Zij hebben vast en zeker een oplossing.”
De knotsgekke mannen van Rodnork en hun stamgenoten. Ik moest er niet aan denken. Wekenlang tegen hun stamgenoten gevochten en nu zou ik met ze moeten samenwerken. Ze gaan waarschijnlijk denken dat we geen andere oplossing hebben. Maar in dit noodlot, deze toestand. Nee, zelfs water kan dit vuur niet blussen.
Katten hoefk nie.
De oorlog met Meow begon al meteen goed. Meow, dat altijd een katabeleid heeft gehad om alleen muur en VZ te katapulteren, gooide dit katabeleid toch “eventjes” om, omdat Bier een andere katabeleid hanteerdde. Verder katapulteerde een – weliswaar nieuw, maar ik acht de stamregels bekend, ook bij nieuwe leden – lid van Meow in het begin van de oorlog boerderijen neer op een lid van Fire!.
De oorlog begon dus al niet dolletjes. Na het rekruteren van de Bier leden en Der Eisbär volgde de eerste massa van Fire! echter al snel. Christie Monteiro en Expensive Brains waren targets, waar Expensive Brains goed gestacke’d stond en Christie Monteiro onverwachts zeer harde verliezen draaide. Fire! blijft de clearmolen aanhouden en een echt groot tegenoffensief van Meow blijft een beetje uit, op een paar degelijke massa’s na op Eisbär en een kleinschalige aanval op Noire. Valt dit onder de noemer zomerdip, of is na het switchen van de leiding bij Meow toch echt veel kwaliteit weggegaan? Is het aantal touwtrekkers zwaar naar beneden gevallen? Bespeur het vraagteken. Dat zijn vragen, zonder een antwoord erachter. (Fyi, dit is dus ter verduidelijking voor figuren zoals Warre).
Hoe gaat de oorlog verder? We will see. Tot nu toe draait Fire! goed.
We wensen de stam Meow veel succes! Op een mooie oorlog, en hopelijk de overwinning naar ons!
Valar morghulis
Laatst bewerkt: