[Speeltopic] WvW #341 Chess: White vs Black

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Rob vond ik dan het meest verdacht omdat het leek alsof hij bappos meer verdacht probeerde te maken.
ik ben dieper ingegaan op babbos zijn vreemde redenatie die nergens op sloeg, dat hij hier dan weer (en anderen) zo fel op reageren is mooi meegenomen

En ook komt het op mij over alsof hij van BM zijn afziet nadat er zo door bleef gaan dat ziener die waarschijnlijk zou bekijken.
het was wel duidelijk dat ik geen bm ging worden; dat de ziener mogelijks bm bekijkt is geen nieuw gegeven voor me ;d

als jij wilt dat mijn eerste 10 posts enkel smeekbedes voor bm positie zijn be my guest maar zo verlaag ik me niet

daarom waren het enkel de eerste 5
 
Reactiescore
2.386
ik wilde nagaan of er een reddingsactie gebeurde maar toen besefte ik dat de raaf de hele lynch door elkaar gegooid heeft? Spieder geef ik daarbij voorlopig het voordeel van de twijfel.
Waarom is dit je conclusie? Voor de raaf is het even goed gokken als voor anderen?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Dit is ook zo'n loze verdenking. Je bent slim genoeg om te bedenken dat dit gewoon slecht verwoord is en dat ik mocht ik slechtje zijn echt wel beter op mijn woorden let. Daarnaast ga je er verder later helemaal niet meer op in. Snapte je het echt niet, wilde je laten zien dat je goed meeleest of wil je iemand in de spotlights zetten?
tuurlijk zag ik dit jouw post niet klopte, vandaar ook mijn citaat en opmerking. Of moet iedereen gewoon slecht geformuleerde posts laten voor wat het is?

vreemd genoeg doe je met deze post waarvan je mij beschuldigd, in de spotlight zetten :d
 
Reactiescore
1.014
Quote kerouac
Waarom is dit je conclusie? Voor de raaf is het even goed gokken als voor anderen?

ja maar het was wel beslissend.

Op dag 1 is niemand zeker en zou je ook je raafstemmen veilig op ander kunnen zetten. niet op lynchtarget.

Het zorgt nu alleen maar voor onduidelijkheid.
 
Reactiescore
1.804
Waarom is dit je conclusie? Voor de raaf is het even goed gokken als voor anderen?
welke conclusie? dat de raaf de lynch in de war gegooid heeft of dat ik spieder voorlopig het voordeel van de twijfel geef?
 
Reactiescore
122

Waarom bappos? Hij stond toch als jou verdachte?

bappos lijkt me overduidelijk

Je had nog wel een BM stem op hem ik snap het niet?

Wat mij opviel aan dit setje berichten is dat Speeder hier een overduidelijke (al dan niet bewuste) fout maakt met het stemmen van Bappos als BM, wanneer hij daarvoor al meerdere keren tegen Bappos in ging.

Vervolgens zijn er drie spelers die hier direct op ingaan en alle drie erg 'verbaasd' klinken. Één hiervan was Bloodwolf, die inmiddels burger is gebleken en daarom niet is meegenomen in de quotes. (Komt mn theorie niet helemaal lekker ten goede, maargoed, tzou ook gek zijn als 3 wolven meteen op één post happen)
De andere twee die hierop ingaan zijn Tigor en Ctrl Alt Delete. Naar mijn ervaring zijn wolven vaak opzoek naar iets waardoor ze gemakkelijk mee kunnen doen in het gesprek en kijken goed naar de posts waar ze op reageren. Dit is natuurlijk een post waar het super makkelijk is om op te reageren (ze hebben namelijk een punt en het ziet er dan direct uit alsof ze hiermee een opening kweken naar een eventuele stem op Speeder) en er springen er direct een aantal op. Uit de stemming volgt later ook dat beiden op Speeder hebben gestemd. We weten niet zeker of Speeder een slechtje of een goedje is, maar door het resultaat van de stemming lijkt het er op dat Speeder in principe (als er geen raaf was geweest) meer stemmen had gehad dan Bloodwolf, waardoor het er niet op lijkt dat er van een reddingsactie op Speeder sprake is geweest. Ik denk zelf dat er met deze stemming (Bloodwolf en Speeder nek aan nek) op dag 1 toch nog wel een risico was genomen door een aantal wolven om een medewolf te redden. -> Hieruit volgt even de kleine aanname dat Speeder een goedje is, en dat maakt deze reacties van Tigor en Ctrl Alt Delete wat mij betreft verdachter.
 
Reactiescore
1.736
En laat tigor dan ook een dame zijn wat weer slaat op mijn waterdichte theorie.
 
Reactiescore
2.386
welke conclusie? dat de raaf de lynch in de war gegooid heeft of dat ik spieder voorlopig het voordeel van de twijfel geef?
Ja. De raaf zet 2 stemmen, maar de raaf is sowieso goed. Dit impliceert dan toch dat de raaf ook aan het gokken is en dus niet weet wat de rol van Speeder is? Ofwel dat de raaf en Speeder elkaar kennen (of de raaf enkel Speeder) via een koppel/gebroeder relatie.
 
Reactiescore
1.538
naar aanleiding van de vele negatieve feedback over mijn speelstijl en de vele stemmen die ik daar aan te danken had gisteren, heb ik besloten om deze aan te gaan passen.

overigens deel ik de mening in je laatste zin. ik denk niet voor de volle 100% dat bappos wolf is, waarschijnlijk spelen ze inderdaad nog volledig op de achtergrond. wel denk ik uit bappos veel info te kunnen halen, gezien hij zich stukbeet op een post en er een aantal zijn geweest die hem voorzichtig probeerden te verdedigen.

gisteren gaf ik het al aan, eigenlijk denk ik niet dat bappos wolf is, vandaag nog minder. idem dito voor bloodwolf, maar ik kon niet anders dan op hem stemmen. het was hij of ik.

de wolven hebben zich goed vermaakt gisteren, waarschijnlijk verdeeld mee zitten stemmen over bloodwolf en mij. wel denk ik dat ze weinig hebben ingebracht, en op safe hebben meegespeeld en mee hebben gelopen. wellicht ook niet eens hun stem aan gepast om zo min mogelijk op te vallen. later vandaag heb ik wat meer tijd om alles door te nemen.
 
Reactiescore
1.804
Ja. De raaf zet 2 stemmen, maar de raaf is sowieso goed. Dit impliceert dan toch dat de raaf ook aan het gokken is en dus niet weet wat de rol van Speeder is? Ofwel dat de raaf en Speeder elkaar kennen (of de raaf enkel Speeder) via een koppel/gebroeder relatie.
hoe kan je 'ja' antwoorden op mijn vraag??? :biggrin:

Ik geef speeder alleszins het voordeel van de twijfel op basis van zijn postgedrag toen hij eruit leek te gaan. De frustratie die hij wel vaker toont als hij er als goedje uit gaat op dag 1 omwille van zijn activiteit. Daarnaast is het zoals je zelf aanhaalt ook mogelijk dat de raaf spieder kent, of dat spieder zelf de raaf is.
 
Reactiescore
1.538
Wat mij opviel aan dit setje berichten is dat Speeder hier een overduidelijke (al dan niet bewuste) fout maakt met het stemmen van Bappos als BM, wanneer hij daarvoor al meerdere keren tegen Bappos in ging.

Vervolgens zijn er drie spelers die hier direct op ingaan en alle drie erg 'verbaasd' klinken. Één hiervan was Bloodwolf, die inmiddels burger is gebleken en daarom niet is meegenomen in de quotes. (Komt mn theorie niet helemaal lekker ten goede, maargoed, tzou ook gek zijn als 3 wolven meteen op één post happen)
De andere twee die hierop ingaan zijn Tigor en Ctrl Alt Delete. Naar mijn ervaring zijn wolven vaak opzoek naar iets waardoor ze gemakkelijk mee kunnen doen in het gesprek en kijken goed naar de posts waar ze op reageren. Dit is natuurlijk een post waar het super makkelijk is om op te reageren (ze hebben namelijk een punt en het ziet er dan direct uit alsof ze hiermee een opening kweken naar een eventuele stem op Speeder) en er springen er direct een aantal op. Uit de stemming volgt later ook dat beiden op Speeder hebben gestemd. We weten niet zeker of Speeder een slechtje of een goedje is, maar door het resultaat van de stemming lijkt het er op dat Speeder in principe (als er geen raaf was geweest) meer stemmen had gehad dan Bloodwolf, waardoor het er niet op lijkt dat er van een reddingsactie op Speeder sprake is geweest. Ik denk zelf dat er met deze stemming (Bloodwolf en Speeder nek aan nek) op dag 1 toch nog wel een risico was genomen door een aantal wolven om een medewolf te redden. -> Hieruit volgt even de kleine aanname dat Speeder een goedje is, en dat maakt deze reacties van Tigor en Ctrl Alt Delete wat mij betreft verdachter.
mooie analyse. het was een bewust grapje eigenlijk om op bappos te stemmen, maar de happers vielen me ook op ja. er zit denk ik zeker een kern van waarheid in!
 
Reactiescore
122
Ik heb even een aantal posts van Ctrl Alt Delete en Tigor onder de loep genomen naar aanleiding van mijn vorige constatering. Wat mij voornamelijk opvalt bij Ctrl Alt Delete is dat er meerdere van dit soort 'gemakkelijke' kritische posts te vinden zijn. Kritisch posten wordt aangemoedigd, maar dit lijkt wederom niet gericht te zijn op het vinden van wolven, maar voornamelijk op het vinden van posts die hij dan niet kan begrijpen. Zie hieronder 3 voorbeelden:
Dus je stemt op hem, maar als hij een betere onderbouwing geeft dan ben je bereid om te volgen. Lol ik snap deze logica totaal niet
Je had nog wel een BM stem op hem ik snap het niet?
Volgens mij zit Materlotti ook aan 3 stemmen dus die staat op gelijke hoogte met Blaasoor en Speeder dacht ik? Dus er zijn wel iets meer verdachten dan de verdachten die jij benoemd.
Je geeft hier drie keer aan dat je iets niet helemaal begrijpt. Nogmaals voor de mensen die mijn vorige post niet hebben gelezen: Naar mijn idee zijn dit soort posts verdacht. Dit komt omdat een relatief 'gemakkelijke fout' op deze manier rechtgezet wordt, zonder dat er direct een link wordt gelegd naar het verdachte gedrag van een slechtje. Naar mijn ervaring springen wolven graag op onlogische posts om daar een punt van te maken, zodat er iig geen risico aan hangt dat het lijkt alsof ze enkel maar 'meelopen', maar ook daadwerkelijk input hebben.

@Ctrl Alt Delete, waarom enkel benoemen? Vond je dit verdacht of wat zit erachter?

Het topic heb ik eens doorgebladerd maar ik kan er niet hoogte van krijgen. Ik zie hier en daar wat gemakkelijke lynchstemmen die ik niet kan plaatsen maar als ik daar iets van zeg dan word ik gelijk als een wolf gezien #Bloodwolf.

Hier geef je aan dat je het topic hebt doorgelezen, maar je geeft ook aan dat je niets kan zeggen over de gemakkelijke lynchstemmen. En waarom? Omdat je dan als wolf wordt gezien? Het wordt juist aangemoedigd om deze 'gemakkelijke lynchstemmen' van kritiek te voorzien. Gemakkelijk stemmen is juist een actie van een slechtje immers.
Voor nu is Bappos geen verdachte voor mij,

Dankjewel Candiu, ik was de lynchstemmen al bij elkaar aan het sprokkelen..
Het blijkt tussen Bappos, Bloodwolf en Speeder te gaan. Ik krijg dan het slechtste gevoel bij Speeder. Ik denk dat een Bloodwolf zich echt niet zo in de picture wil zetten als wolfje.
Opzich is het goed om te zien dat je je niet hebt willen onttrekken van de stemming. Kun je uitleggen waarom Bappos voor jou geen verdachte is. En kun je uitleggen waarom jij vond dat Bloodwolf zich 'zo' in de picture zette?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Reactiescore
397
Ja. De raaf zet 2 stemmen, maar de raaf is sowieso goed. Dit impliceert dan toch dat de raaf ook aan het gokken is en dus niet weet wat de rol van Speeder is? Ofwel dat de raaf en Speeder elkaar kennen (of de raaf enkel Speeder) via een koppel/gebroeder relatie.
Snap niks van deze post. Raaf is raaf en niet gebroeder. Speculeren over de raaf heeft geen nut. De raaf kiest net zo goed als alle goedjes zonder informatie dag 1 tussen Speeder. en Bloodwolf en zat blijkbaar mis.

@laila @FloofyPanda Wat denken jullie te stemmen vandaag?

Kan me vrij goed vinden in de verdenking aan CAD zijn front. Al merk ik dat ik altijd wel een lichte bias tegen hem heb en vind ik zijn speelstijl vaak verdacht. Voor nu stem ik CAD. Veel posts, allemaal vrij veilig. Daarnaast is hij op de achtergrond. Tenslotte stemde hij Speeder. toen Speeder. niet op lynch stond (uiteindelijk stond hij natuurlijk wel op lynch maar door raaf stemmen niet meer). Mocht Speeder. goedje zijn wat ik vermoed dan is het slimmer om op het goedje te stemmen die niet op lynch staat dan op een goedje die wel op lynch staat (bloodwolf in dit scenario). De stemmen op het goedje op lynch worden tenslotte regelmatig doorgespit terwijl er nog geen informatie over degene die als 2e op lynch stond is. Daarnaast heb wolven er altijd baat bij dat het tussen twee man gaat op lynch, het komt immers vaak voor dat na de één de andere dan nogmaals wordt gelyncht.

CAD bracht Speeder naar 5 stemmen terwijl Bloodwolf op 7 stond.

@Ctrl Alt Delete Wat denk jij tot noch toe van Floofy?
 
Bovenaan