[Speeltopic] WvW #306 - Mijn Kampverhalen uit de Ardennen

Reactiescore
1.537
Zoals ik aangaf Dash had ik gister echt maar een paar minuten. Over Lyonn ben ik niks tegengekomen en heb snel mn stem uit moeten brengen, heb alleen wat over Sule en Meister gezien en dus ook m'n keuze uit één van die twee ;-).

ik heb daar eerder een post aan gewijd. helaas heb je die niet gelezen omdat het niet in je straatje past? want dan haal je direct deze post onderuit :p
Dat is echt gelul? Valt me op dat je gewoon heel veel wolven vindt. Ik heb gelezen dat zijn bm-stem-verhaal-gelul ervoor zorgt dat jij hem wolfje vindt. En je ontwijkt m'n vraag weer en countert hem, ik zou graag antwoord willen waarom je niet verder gaat op Chmegers vandaag. Viel me in vorige potje namelijk erg op dat wolven vaak iemand (of voornamelijk een mede-wolf) verdacht willen maken maar daar dan niet verder op doorgaan... Dit is alles van je:

1593439651289.png
 
Reactiescore
421
Anthraxxis.

Voornamelijk wegens een atypische speelwijze, ik zal dat toelichten. De posts van anthraxxis zijn grofweg in te delen in twee categorieën.

1. Totale onzin.
2. Quasi-betrokken posts gehuld in onzin.

De eerste categorie is niet zo interessant gezien Anthraxxis dat letterlijk altijd doet. Het zijn de posts in de tweede categorie die van belang zijn. Hier zit namelijk een focus op chmegers, en dat is interessant. Eerder deze ronde merkte ik al op dat het als wolf altijd gunstig is om uit te stralen dat je niemand verdenkt ("ik vertrouw jullie, dus vertrouw mij ook") maar tegelijkertijd wel aanwezig te zijn. Verdenkingen leiden immers vaker wel dan niet tot counterverdenkingen, dus het meest gunstige is om een relatief inactieve speler te nemen die zich nauwelijks zal verdedigen, en waarmee je tegelijkertijd je onschuld richting de rest op kunt houden. Je geraakt namelijk niet in conflict.
 
Reactiescore
723
Dit kunnen twee dingen zijn. Ofwel je bericht klopt gewoon zoals je het zegt, wat mij het meest logisch lijkt. Ik sluit het ook niet uit dat Meister (perrongeluk) zijn rol aan jou vertelt. Welp is een aparte rol en ik kan me goed voorstellen dat je als nieuweling niet zo goed weet wat je ermee aan moet. Het zou kunnen dat hij jou om tips heeft gevraagd en jij toevallig ook wolf bleek. In dat geval zou het natuurlijk goed uitkomen.
Ik verschoot ook dat hij een welp was. Ik vind het nog altijd spijtig dat hij dood is.

Even gecheckt, iedereen heeft gestemd behalve Miccie, die zich nu ook dood meldt.

de stem van MikeTijger viel mij daarbij op. Geen reden voor verbetering van het spel en vinden van wolven, maar een stem vanwege het sneu vinden voor Meister (wat zijn rol ook is) als hij er uit moet.
Ik vond het ook geen mooie argumenten op Meister, noch sule, noch lyonn. Op wie stem je dan? Met mijn stem op sule kon ik hem dan misschien redden. Een reddingsactie joehoe. Helaas gefaald.

Naar mijn mening zijn al die verdachtmakingen richting Sule gisteren veel te kort door de bocht en waren er veel gewoon aan het volgen omdat je op die manier met Sule een vrij gemakkelijk target had. Bovendien heeft hij vorige potje als wolf redelijk wat fouten gemaakt en lijkt het mij sterk dat hij dan om te beginnen in dit potje direct een ironische BM-stem neer gaat planten en opmerkingen maken als "vv haaren is eerste bewezen goedje". Het is zeker niet slim geweest van hem om dit op de eerste dag te gaan doen, maar het maakt hem daarom niet per se een wolf.

Ik volg echter wel dat AB er wel heel gemakkelijk in meeging. Verder vind ik Candiu's argument van miketijger ook wel ergens op slaan, speelt een beetje typisch zoals een wolfje op de eerste dag.
Ik weet dat ik niet echt zoek op dag 1. Ik vind dat stomme dagen. Ik niet eens een idee hoe ik mij gewoon verdragen. Het is niet dat ik al wolf ben geweest om het verschil te merken voor een eerste dag als wolf of een eerste dag als burger te spelen.
Als je me nu een typisch wolfje vind op dag 1, dan vind ik dat jammer, maar misschien kan ik daaruit leren.

Vond die post van miketijger niet per sé verdacht. Wel kinderlijk dom, maar dan ben je niet direct wolf.
Dank. Sluit je juist een middelbaar af en wordt meteen terug als kind geplaatst. hehe

@miketijger waarom Sule en niet lyonn?
Ik had meer stemmen op sule verwacht dan lyonn.

Leuk een tweetje tussen de wolven hier?
Graag Mike zichzelf laten verdedigen, voorlopig laat hij het afweten en dat vind ik hoogst verdacht.
Het is niet omdat er anderen zijn dat wvw'en op hun werk dat ik asociaal ga doen op school. Het was vandaag mijn allerlaatste middelbare schooldag. Hapje, drankje, broodje, ijsje, traantjes...
 
Reactiescore
1.537
Anthraxxis.

Voornamelijk wegens een atypische speelwijze, ik zal dat toelichten. De posts van anthraxxis zijn grofweg in te delen in twee categorieën.

1. Totale onzin.
2. Quasi-betrokken posts gehuld in onzin.

De eerste categorie is niet zo interessant gezien Anthraxxis dat letterlijk altijd doet. Het zijn de posts in de tweede categorie die van belang zijn. Hier zit namelijk een focus op chmegers, en dat is interessant. Eerder deze ronde merkte ik al op dat het als wolf altijd gunstig is om uit te stralen dat je niemand verdenkt ("ik vertrouw jullie, dus vertrouw mij ook") maar tegelijkertijd wel aanwezig te zijn. Verdenkingen leiden immers vaker wel dan niet tot counterverdenkingen, dus het meest gunstige is om een relatief inactieve speler te nemen die zich nauwelijks zal verdedigen, en waarmee je tegelijkertijd je onschuld richting de rest op kunt houden. Je geraakt namelijk niet in conflict.
Enigszins een reactie waar ik op uit was in mijn post iets boven de jouwe. Hoe denk jij daar over? @anthraxxol wat is hierop uw antwoord i.c.m. mijn post?
 
Reactiescore
976
Sorry Sule silmad

Ik zou het sneu vinden dat Meister eruit gaat. Ik heb hem aangezet om hier te komen spelen. Verder kan ik Meister bevestigen dat hij tussen TW en studeren switcht omdat ik hem al iets langer ken

Een slechtje lynchen is niet sneu. Een beginnend goedje lynchen is wel sneu.

Raar dat je er zo zeker van was dat de lynch voor Meister sneu ging uitdraaien.

Voor een goed begrip: had je het ook sneu gevonden moest Meister een (echt) wolfje gebleken zijn?
Wat vinden @materlotti en @Westkip hier o.a van?

Ik vond dat Glenn op de eerste dag een felle start had gemaakt. Het vorige potje maakte Glenn ook een felle start. Zo'n spelers vind ik eigenlijk aangenaam, want deze bekennen vaak sneller kleur op basis waarvan je je oordeel kan vellen én deze brengen ook bruikbare info naar boven. Mede daarom heb ik dan ook dit potje mijn BM stem op hem geplaatst.

Misschien inderdaad wat raar dat hij er in eerste instantie twee spelers uithaalt die door andere spelers niet werden verdacht (toch?), maar dat vind ik op zich weer in de lijn van zijn persoonlijkheid liggen. Pientere gast, die zijn eigen weg probeert te bewandelen.

Glenn staat niet op mijn verdachtenlijstje. Ik type deze post wel zonder zijn posts te hebben herlezen.
Ik ben ook zoekende en aan het werk. Ik lees alles wel om de paar uur bij maar een uitgebreide post is voor mij nog heel moeilijk aangezien ik in back-to-back meetings zit. Ook is er nog maar heel weinig gebeurd waar we iets mee zijn. Het feit dat de welp eruit gelynched werd lijkt mij een gelukstreffer voor de goedjes, aangezien het voor de wolven niet mogelijk was om dit te sturen, dus daar zijn we heel weinig mee. Voor de wolven is dit dan weer gecompenseerd door de toevalstreffer op ziener Laila.

Inhoudelijk sluit ik mij aan bij Anthraxxol zijn post hierboven. Wolven gaan de eerste paar dagen vrij inactief spelen en zich verstoppen onder het alibi dat er nog niet zo veel gebeurd is en dat ze moeilijk een theorie kunnen vormen met het weinige materiaal dat er is. Als ik dit dan omgekeerd bekijk zijn spelers als Joker en Sule voor mij eerder aan de goedjeskant. Eigenlijk moeten we vooral kijken naar goede spelers die zich nu meer op de achtergrond houden. Zoals Joker al zei komen we dan uit bij een Westkip, Time, Speeder maar voor mij past rukurt bijvoorbeeld ook zeker in dat plaatje.

Ten slotte is famdecibel ook heel erg inactief in het topic, terwijl ze vorig potje extreem actief was in het begin.
Dit vind ik belachelijk. Waarom plaats jij mij hier in het lijstje der inactieven die zich mogelijk bewust afzijdig proberen te houden, en dan nog nota bene op de eerste plaats? Mijn activiteit op dag 1 was méér dan prima. Ik heb met verschillende spelers interactie gehad, heb bedenkingen over spelers geuit én iedereen volgde mijn lynchstem, ook jij hebt die gevolgd. Volgens mij behoor ik eerder in het lijstje van spelers die impact op het spel hadden. Jouw redenering doortrekkend, zou ik volgens jouw visie "eerder" tot de goedjeskant behoren net zoals jij daar Joker en Sule plaatst.
Overigens Anthraxxol viel me dit gisteren op, een snelle post op een ander target maar daarna doe je er niks meer mee? Leg uit?

Misschien omdat @chmegers van de aardbol verdwenen was? Behoudens vergissing heeft hij ook niet op mijn post gereageerd. Net zoals Anthraxxis vond ik zijn BM stem bullshit.
Anthraxxis.

Voornamelijk wegens een atypische speelwijze, ik zal dat toelichten. De posts van anthraxxis zijn grofweg in te delen in twee categorieën.

1. Totale onzin.
2. Quasi-betrokken posts gehuld in onzin.

De eerste categorie is niet zo interessant gezien Anthraxxis dat letterlijk altijd doet. Het zijn de posts in de tweede categorie die van belang zijn. Hier zit namelijk een focus op chmegers, en dat is interessant. Eerder deze ronde merkte ik al op dat het als wolf altijd gunstig is om uit te stralen dat je niemand verdenkt ("ik vertrouw jullie, dus vertrouw mij ook") maar tegelijkertijd wel aanwezig te zijn. Verdenkingen leiden immers vaker wel dan niet tot counterverdenkingen, dus het meest gunstige is om een relatief inactieve speler te nemen die zich nauwelijks zal verdedigen, en waarmee je tegelijkertijd je onschuld richting de rest op kunt houden. Je geraakt namelijk niet in conflict.

Toen Anthraxxis begon te stellen dat hij in de vorm van Chmegers een wolfje had gevongen, kon hij nog niet weten dat Chmegers inactief ging zijn. Feit dat hij blijft doorduwen, past in zijn postgedrag. Elke door hem aangewezen wolf, is doorheen heel het potje 'reeds gevangen' en de rest is 'te dom' zolang deze speler er niet wordt uitgestemd.
 
Reactiescore
723
Een slechtje lynchen is niet sneu. Een beginnend goedje lynchen is wel sneu.

Raar dat je er zo zeker van was dat de lynch voor Meister sneu ging uitdraaien.

Voor een goed begrip: had je het ook sneu gevonden moest Meister een (echt) wolfje gebleken zijn?
ja. eigenlijk wel
 
Reactiescore
1.279
Dash serieus lees ff wat er in die post van 21:07 staat dat ik net thuis ben en eten moet maken. Gaat nergens meer over dit.
Oke, dat verklaart wat waarom je kortzichtig te werk bent gegaan. Wat vind je op dit moment van sule, mike en lyonn?
 
Reactiescore
1.014
Misschien tunnel ik wel, maar mijn stem blijft op AB

Ik vond zijn stem echt te makkelijk op sules. Mijn gevoel bij sules is goed, maar ik kan beiden niet uitleggen.

Ik heb wel heerlijk geslapen op dat veldbedje. Mijn slaaptracker zegt dat ik 9,3 uur heb gemaakt :)
@famdecibel blijf je bij je besluit/stem. Of zijn er gesprekken van vandaag die jou opvallen?
 
Reactiescore
976
Ik weet dat ik niet echt zoek op dag 1. Ik vind dat stomme dagen. Ik niet eens een idee hoe ik mij gewoon verdragen. Het is niet dat ik al wolf ben geweest om het verschil te merken voor een eerste dag als wolf of een eerste dag als burger te spelen.
Als je me nu een typisch wolfje vind op dag 1, dan vind ik dat jammer, maar misschien kan ik daaruit leren.

"niet eens een idee hoe ik mij gewoon [moet] [ge]dragen"
"het is niet dat ik al wolf ben geweest om het verschil te merken voor een eerste dag als wolf of een eerste dag als burger te spelen"
"als je me nu een typische wolfje vind op dag 1, dan vind ik dat jammer, maar misschien kan ik daaruit leren"

Dit is de twee verdachte post van Mike. Ik lees in het bovenstaande een impulsieve onbedoelde schuldbekentenis.

EDIT: Stem alvast op Mike.
 
Reactiescore
560
Dag allemaal, mijn excuses voor de inactiviteit, ik doe mijn best om meer tijd vrij te maken vanaf nu.
Heb alles grondig gelezen en ga straks mijn bedenkingen posten, wilde het nu al doen maar moet gaan eten.
 
Reactiescore
999
Ik denk dat ik het eerste wolfje beet heb:

Ik ben een beetje zoekende, kan niet zeggen dat zaken me sinds de lynch écht in het oog springen. Vind de afwezigheid van glenn niet zo verdacht gezien de toch relatief beperkte tijd die verstreken is in combinatie met het werkend leven.

Blijft een beetje op de achtergrond en komt alweer niet met enige argumentatie richting iemand. Door veel mensen aanzien als een super wolvenvanger maar er springt niets in het oog en de enige speler die hij vermeldt is Glenn, iemand die hij nota bene als goedje aanduidt. Deze post maakte hij toen zijn mening voor het eerst gevraagd werd.

Inhoudelijk sluit ik mij aan bij Anthraxxol zijn post hierboven. Wolven gaan de eerste paar dagen vrij inactief spelen en zich verstoppen onder het alibi dat er nog niet zo veel gebeurd is en dat ze moeilijk een theorie kunnen vormen met het weinige materiaal dat er is. Als ik dit dan omgekeerd bekijk zijn spelers als Joker en Sule voor mij eerder aan de goedjeskant. Eigenlijk moeten we vooral kijken naar goede spelers die zich nu meer op de achtergrond houden. Zoals Joker al zei komen we dan uit bij een Westkip, Time, Speeder maar voor mij past rukurt bijvoorbeeld ook zeker in dat plaatje.

Ten slotte is famdecibel ook heel erg inactief in het topic, terwijl ze vorig potje extreem actief was in het begin.

De reden dat ik van de namen die ik genoemd heb verder ga op rukurt is de volgende:

Ik vind het wel dicht bij het niveau komen dat het er te dik bovenop zou liggen om een dergelijke actie op poten te zetten. Als Sule Silmad het op dag 1 op die manier zou verneuken zou ik als medewolf meegeven dat hij het zelf uit mag zoeken. Ik zou onder geen beding ook mijn positie in gevaar brengen in deze fase van het spel. Maar goed we weten dat dat gegeven ook aanleiding kan zijn om het juist wel te doen.
Anthraxxis.

Voornamelijk wegens een atypische speelwijze, ik zal dat toelichten. De posts van anthraxxis zijn grofweg in te delen in twee categorieën.

1. Totale onzin.
2. Quasi-betrokken posts gehuld in onzin.

De eerste categorie is niet zo interessant gezien Anthraxxis dat letterlijk altijd doet. Het zijn de posts in de tweede categorie die van belang zijn. Hier zit namelijk een focus op chmegers, en dat is interessant. Eerder deze ronde merkte ik al op dat het als wolf altijd gunstig is om uit te stralen dat je niemand verdenkt ("ik vertrouw jullie, dus vertrouw mij ook") maar tegelijkertijd wel aanwezig te zijn. Verdenkingen leiden immers vaker wel dan niet tot counterverdenkingen, dus het meest gunstige is om een relatief inactieve speler te nemen die zich nauwelijks zal verdedigen, en waarmee je tegelijkertijd je onschuld richting de rest op kunt houden. Je geraakt namelijk niet in conflict.

Deze lynchstem op Anthraxxol springt er voor mij heel hard uit. Anthraxxol was tot hiertoe nog absoluut niet verdacht, dus is het wel makkelijk om even een simpele argumentatie richting hem te gaan maken. Jullie zouden dit ook over mijn post kunnen zeggen, MAAR, het verschil is dat ik wel een poot heb om op te staan. Je tweede puntje is iets wat ik jou op dit moment zie doen. Anthraxxol is best wel actief, maar iedereen weet dat hij hier nooit met een gigantische uiteenzetting zal gaan komen om zich te gaan verdedigen. Ook zal hij absoluut niet zijn best doen om te verantwoorden dat hij geen wolf is. Easy target dus en het perfecte doelwit voor een doordachte wolf zoals rukurt.

Daarom dus: Rukurt
 
Reactiescore
1.707
Zoals ik aangaf Dash had ik gister echt maar een paar minuten. Over Lyonn ben ik niks tegengekomen en heb snel mn stem uit moeten brengen, heb alleen wat over Sule en Meister gezien en dus ook m'n keuze uit één van die twee ;-).


Dat is echt gelul? Valt me op dat je gewoon heel veel wolven vindt. Ik heb gelezen dat zijn bm-stem-verhaal-gelul ervoor zorgt dat jij hem wolfje vindt. En je ontwijkt m'n vraag weer en countert hem, ik zou graag antwoord willen waarom je niet verder gaat op Chmegers vandaag. Viel me in vorige potje namelijk erg op dat wolven vaak iemand (of voornamelijk een mede-wolf) verdacht willen maken maar daar dan niet verder op doorgaan... Dit is alles van je:

Bekijk bijlage 21760
Het spijt me oprecht dat ik niet door ben gegaan op cnegers. Er is tenslotte niet door hem gepost vandaag dus hoe kan het dan toch dat ik vandaag niks nieuws tegen hem heb :D
 
Reactiescore
1.707
Daarbij is dat peentje van je niet alles wat ik vandaag heb gepost. Wat ben jij een leugenachtig selectief wezen.
 
Reactiescore
1.707
Anthraxxis.

Voornamelijk wegens een atypische speelwijze, ik zal dat toelichten. De posts van anthraxxis zijn grofweg in te delen in twee categorieën.

1. Totale onzin.
2. Quasi-betrokken posts gehuld in onzin.

De eerste categorie is niet zo interessant gezien Anthraxxis dat letterlijk altijd doet. Het zijn de posts in de tweede categorie die van belang zijn. Hier zit namelijk een focus op chmegers, en dat is interessant. Eerder deze ronde merkte ik al op dat het als wolf altijd gunstig is om uit te stralen dat je niemand verdenkt ("ik vertrouw jullie, dus vertrouw mij ook") maar tegelijkertijd wel aanwezig te zijn. Verdenkingen leiden immers vaker wel dan niet tot counterverdenkingen, dus het meest gunstige is om een relatief inactieve speler te nemen die zich nauwelijks zal verdedigen, en waarmee je tegelijkertijd je onschuld richting de rest op kunt houden. Je geraakt namelijk niet in conflict.

ik ving deze man op dag 1. en daarna verdwijnt hij in de anonimiteit.. dus je opmerking over inactieve speler gaat niet op.
en daarbij: wat heb je te verliezen. je zegt dat hij inactief is maar je wenst hem niet te lynchen? liever lynch je een fanatieke wolvenjager?

ja lekker logisch.
 
Bovenaan