[Speeltopic] WvW #306 - Mijn Kampverhalen uit de Ardennen

Reactiescore
1.707
De volgende mensen hebben dan nog niet gestemd, of ik moet het over het hoofd hebben gezien

2. Speedje
5. The self-made men
12. Meister
18. miccie rip
19. miketijger
20. Materlotti
21. Candiu
22. Lyonn
23. chmegers
Klopt, ben net online gekomen weer. Ben nu alles aan het teruglezen en zal mijn stem zo nog zetten.

de tijd tussen het bericht van sule simbol en selfmademan is maximaal 2 minuut 59.

Afgelopen ronde heb ik natuurlijk mogen lijden en toen viel het me op dat de wolven vrij inactief waren aan het begin en moeite hadden om in het spel te komen. Dit is zo typerende post die voortkomt uit een medewolf die zijn inactieve wolf het topic inschopt om toch even te posten.
Lekker dat welpje eruit, maar we worden er niet veel wijzer van. Erg jammer van de ziener wel
dit is tevens een post die in dat straatje past.

ik ben benieuwd hoe the self made man het verder gaat aanpakken, want hij lijkt nu al het spoor bijster te zijn,

overigens vergeet Snmegers niet. deze man had ik gister al gevangen en heeft zich vandaag nog niet getoond. Ook typisch iets voor minder ervaren wolven.
Oei ik word verdacht. laat ik maar snel ff de inactiviteit induiken in de hoop dat hij me vergeet?
 
Reactiescore
999
Ik ben ook zoekende en aan het werk. Ik lees alles wel om de paar uur bij maar een uitgebreide post is voor mij nog heel moeilijk aangezien ik in back-to-back meetings zit. Ook is er nog maar heel weinig gebeurd waar we iets mee zijn. Het feit dat de welp eruit gelynched werd lijkt mij een gelukstreffer voor de goedjes, aangezien het voor de wolven niet mogelijk was om dit te sturen, dus daar zijn we heel weinig mee. Voor de wolven is dit dan weer gecompenseerd door de toevalstreffer op ziener Laila.

Inhoudelijk sluit ik mij aan bij Anthraxxol zijn post hierboven. Wolven gaan de eerste paar dagen vrij inactief spelen en zich verstoppen onder het alibi dat er nog niet zo veel gebeurd is en dat ze moeilijk een theorie kunnen vormen met het weinige materiaal dat er is. Als ik dit dan omgekeerd bekijk zijn spelers als Joker en Sule voor mij eerder aan de goedjeskant. Eigenlijk moeten we vooral kijken naar goede spelers die zich nu meer op de achtergrond houden. Zoals Joker al zei komen we dan uit bij een Westkip, Time, Speeder maar voor mij past rukurt bijvoorbeeld ook zeker in dat plaatje.

Ten slotte is famdecibel ook heel erg inactief in het topic, terwijl ze vorig potje extreem actief was in het begin.
 

Deleted User - 487971361

Guest
Nou heb het een en ander gevolgd en het een en ander terug moeten lezen. Het leek heel lang tussen Altijd Bezig en Sule Silmad te gaan totdat er plots een ommekeer kwam en Meister een paar stemmen kreeg in de laatste 12 minuten. Dit vind ik zeer verdacht aangezien er de hele dag niet veel gepost werd en opeens in het laatste kwartier wel.
Ik vind persoonlijk Westkip zijn argument van Meister wel degelijk. Verder kan ik mij ook vinden in wat Sule zegt over VVhaaren en om eerlijk te zijn ontglipt het mij een waarom Sule zo verdacht is. Daarom ga ik in deze situatie op Meister.
materlotti begint in die laatste 12 minuten. Geeft een goede reden aan waarom die op Meister stemt en stipt ook het verhaal over Sule Silmad aan. Dit komt op mij over als een reddingsactie voor Sule Silmad. Want wat Sule Silmad deed met zijn eerste post was uiterst verdacht. Wellicht zal VVhaaren wel een goedje zijn, maar dan meteen die voor BM stemmen gaat me te ver als je eerst zegt dat die waarschijnlijk de wolven van het vorige potje heeft verlinkt. BM lijkt me te moeten gaan naar een goede speler, niet perse naar iemand die een goedje is.

Ik vind de redenering op Sule silmad niet zo sterk, dus daar ga ik niet op mee.



Deze theorie van Westkip kan ik echter wel wat meer volgen. Zeker met de volgende post van meister in gedachten. Meister


Westkip lijkt er erg sterk in te zitten, die krijgt ook mijn bm stem.

Timeforplanb --> Westkip
Dit was de tweede stem gisteravond op Meister. Ook deze geeft aan niets te zien in de theorie van Sule Silmad, wat mij dus weer doet denken aan een reddingspoging.

Sule acht ik eerder goedje dan slechtje, vind ‘m van het weinige dat ik tot nu toe heb kunnen lezen anders spelen dan potje waarin ie wolf was. Theorie van Meister als slechtje zie ik meer in zitten Meister . Op dit moment weet ik ‘t gewoon nog even niet zi goed heb weinig kunnen volgen...
En ook deze geeft aan achter Sule Silmad te staan. De derde achter elkaar, zeer verdacht. Weinig kunnen volgen maar toch een beslissende stem kunnen uitbrengen.

Praat hier aub verder over in discussie topic. Want dit heeft allemaal niks met dit topic te maken. Ik gaf een simpele beredenering dat je goedje kon zijn en je weet dit samen met nog een aantal zó om te toveren in dat ik een wolf ben.

AB Meister
Een stem om zijn eigen lijf te beschermen. Geeft niet aan dat hij Meister verdacht vind. Ook het feit dat hij constant de score bijhoudt is gewoon zeer verdacht.

Voor nu Sule Silmad. Ik ben er van overtuigd dat er een reddingsactie is opgezet om een wolf te redden. Die wolf moet dus Sule Silmad zijn.
 
Reactiescore
1.707
ik geloof niet dat sule wolf is. ik kan hem te goed volgen deze ronde. Vorige ronde uiteraard ook van dichtbij meegemaakt en toen maakte hij er echt een potje van :D. Nu lijkt hij wel oprecht te spelen naar eer en geweten.
 
Reactiescore
421
Ik vind het wel dicht bij het niveau komen dat het er te dik bovenop zou liggen om een dergelijke actie op poten te zetten. Als Sule Silmad het op dag 1 op die manier zou verneuken zou ik als medewolf meegeven dat hij het zelf uit mag zoeken. Ik zou onder geen beding ook mijn positie in gevaar brengen in deze fase van het spel. Maar goed we weten dat dat gegeven ook aanleiding kan zijn om het juist wel te doen.
 
Reactiescore
534
Nou heb het een en ander gevolgd en het een en ander terug moeten lezen. Het leek heel lang tussen Altijd Bezig en Sule Silmad te gaan totdat er plots een ommekeer kwam en Meister een paar stemmen kreeg in de laatste 12 minuten. Dit vind ik zeer verdacht aangezien er de hele dag niet veel gepost werd en opeens in het laatste kwartier wel.

materlotti begint in die laatste 12 minuten. Geeft een goede reden aan waarom die op Meister stemt en stipt ook het verhaal over Sule Silmad aan. Dit komt op mij over als een reddingsactie voor Sule Silmad. Want wat Sule Silmad deed met zijn eerste post was uiterst verdacht. Wellicht zal VVhaaren wel een goedje zijn, maar dan meteen die voor BM stemmen gaat me te ver als je eerst zegt dat die waarschijnlijk de wolven van het vorige potje heeft verlinkt. BM lijkt me te moeten gaan naar een goede speler, niet perse naar iemand die een goedje is.


Dit was de tweede stem gisteravond op Meister. Ook deze geeft aan niets te zien in de theorie van Sule Silmad, wat mij dus weer doet denken aan een reddingspoging.


En ook deze geeft aan achter Sule Silmad te staan. De derde achter elkaar, zeer verdacht. Weinig kunnen volgen maar toch een beslissende stem kunnen uitbrengen.


Een stem om zijn eigen lijf te beschermen. Geeft niet aan dat hij Meister verdacht vind. Ook het feit dat hij constant de score bijhoudt is gewoon zeer verdacht.

Voor nu Sule Silmad. Ik ben er van overtuigd dat er een reddingsactie is opgezet om een wolf te redden. Die wolf moet dus Sule Silmad zijn.

Dit slaat kant noch wal. Heb je post 268 wel gelezen?

Ze vonden de theorie achter mij niet kloppen. Jij vind weer dat dat een smoesje is omdat het om een reddingsactie zou gaan. Indirect vind je dus de theorie gisteren achter mij wel kloppen. Kan je dit verder uitleggen?

Verder geef je aan dat ik een stem plaats om mijn eigen lijf te beschermen. Niet geheel onlogisch lijkt me. Wat is daar precies verdacht aan? Vreemd dat je een stem plaatsen om eigen lijfsbehoud verdacht vind, maar een stem plaatsen om lijfsbehoud van een vriend je voorbij gaat. (Miketijger)

Tot slot: wat is precies verdacht aan de stand bijhouden? Kan je misschien met eerdere voorbeelden komen waaruit blijkt dat dit typisch iets voor wolven is? Met goed onderbouwde bewijzen, in plaats van enkel maar wat roepen.
 

Deleted User - 487971361

Guest
Ik vind het wel dicht bij het niveau komen dat het er te dik bovenop zou liggen om een dergelijke actie op poten te zetten. Als Sule Silmad het op dag 1 op die manier zou verneuken zou ik als medewolf meegeven dat hij het zelf uit mag zoeken. Ik zou onder geen beding ook mijn positie in gevaar brengen in deze fase van het spel. Maar goed we weten dat dat gegeven ook aanleiding kan zijn om het juist wel te doen.
Het valt enorm op inderdaad. Vind jij het dan niet vreemd dat in de laatste 12 minuten voor de stemming er 4 stemmen op Meister bijkomen zodat Sule Silmad gered wordt? Ik zeg niet dat iedereen die op Meister wolf is, maar er hoeft er maar 1 een reddingsactie op te zetten.
 
Reactiescore
1.537
Ik ben ook zoekende en aan het werk. Ik lees alles wel om de paar uur bij maar een uitgebreide post is voor mij nog heel moeilijk aangezien ik in back-to-back meetings zit. Ook is er nog maar heel weinig gebeurd waar we iets mee zijn. Het feit dat de welp eruit gelynched werd lijkt mij een gelukstreffer voor de goedjes, aangezien het voor de wolven niet mogelijk was om dit te sturen, dus daar zijn we heel weinig mee. Voor de wolven is dit dan weer gecompenseerd door de toevalstreffer op ziener Laila.

Inhoudelijk sluit ik mij aan bij Anthraxxol zijn post hierboven. Wolven gaan de eerste paar dagen vrij inactief spelen en zich verstoppen onder het alibi dat er nog niet zo veel gebeurd is en dat ze moeilijk een theorie kunnen vormen met het weinige materiaal dat er is. Als ik dit dan omgekeerd bekijk zijn spelers als Joker en Sule voor mij eerder aan de goedjeskant. Eigenlijk moeten we vooral kijken naar goede spelers die zich nu meer op de achtergrond houden. Zoals Joker al zei komen we dan uit bij een Westkip, Time, Speeder maar voor mij past rukurt bijvoorbeeld ook zeker in dat plaatje.

Ten slotte is famdecibel ook heel erg inactief in het topic, terwijl ze vorig potje extreem actief was in het begin.
Wat betreft je redenering is weinig mis maar heb al eerder aangegeven om welke reden. Heb gisteravond na de lynch/lunch weer even tijd gehad, maar vond het niet waard om een post te spenderen aan de lynch & lunch omdat we daar niks uit kunnen halen, daarom express nog niet gepost vandaag tot er wat zou gebeuren.

Ik zie nu een post van Yube voorbij komen waar direct enorm op wordt gehapt met dat het er té dik bovenop zou liggen; ik denk dat we er niet te veel achter moeten zoeken en dat Yube er gewoon zin in heeft na vervanging en lange tijd afwezigheid. Overigens nog @Yube geef ik in mijn post aan waarom ik niet op Sule stem.
 
Reactiescore
534
Het valt enorm op inderdaad. Vind jij het dan niet vreemd dat in de laatste 12 minuten voor de stemming er 4 stemmen op Meister bijkomen zodat Sule Silmad gered wordt? Ik zeg niet dat iedereen die op Meister wolf is, maar er hoeft er maar 1 een reddingsactie op te zetten.

Het is opvallend, daar heb je gelijk in. Maar vreemd? Nee. Lees nog eens goed de argumenten en beredeneringen achter de stemmen op mij, meister en lyon.
Nogmaals: jij zegt dus indirect dat ik en lyon (met de weet van toen) meer verdacht waren. Leg is uit?
 
Reactiescore
999
Reddingsactie op Sule zou er wel heel dik op liggen. Het enige dat ik gezegd heb is dat ik de verdachtmaking richting Sule heel sterk overdreven vond en daarom ben ik gevolgd op Meister. Gelukkig maar want nu ligt de Welp eruit. Zoals meermaals aangegeven hier, Sule heeft momenteel niet de allerbeste reputatie op vlak van WvW dus ik schat de kans heel laag in dat hij als wolf direct dit soort ongein uithaalt. Moest hij wolf zijn gok ik dat hij eerder de eerste dagen afwachtend gaat spelen om het zeker niet weeral allemaal te gaan verpesten.
 
Reactiescore
1.537
ik ga voor cnegers. zoals ik al aan heb gekaart was zijn BM stem verhaal een beetje overdreven. een fout die beginnende wolven vaak maken.
dank me maar als hij hangt?
Overigens Anthraxxol viel me dit gisteren op, een snelle post op een ander target maar daarna doe je er niks meer mee? Leg uit?
 

Deleted User - 487971361

Guest
Dit slaat kant noch wal. Heb je post 268 wel gelezen?

Ze vonden de theorie achter mij niet kloppen. Jij vind weer dat dat een smoesje is omdat het om een reddingsactie zou gaan. Indirect vind je dus de theorie gisteren achter mij wel kloppen. Kan je dit verder uitleggen?

Verder geef je aan dat ik een stem plaats om mijn eigen lijf te beschermen. Niet geheel onlogisch lijkt me. Wat is daar precies verdacht aan? Vreemd dat je een stem plaatsen om eigen lijfsbehoud verdacht vind, maar een stem plaatsen om lijfsbehoud van een vriend je voorbij gaat. (Miketijger)

Tot slot: wat is precies verdacht aan de stand bijhouden? Kan je misschien met eerdere voorbeelden komen waaruit blijkt dat dit typisch iets voor wolven is? Met goed onderbouwde bewijzen, in plaats van enkel maar wat roepen.
Jouw post met je BM stem was zeer slecht. Je gaf zelf toe dat je daar trollde en niet serieus was. Had je dat ook gezegd als niemand je er op had gewezen?
Ik gaf enkel de stemmen op Meister in de laatste 12 minuten aan. Stem om jezelf te redden is niet verdacht, dat zou iedereen doen. Maar als ik elke stem citeer moet ik ook een reden geven waarom die stem geplaatst is. Daarbij zeg ik nogmaals, niet iedereen die op Meister gestemd heeft is wolf. Maar dit kwam precies zo uit dat er iemand gered werd dus dat is zeer verdacht.
En tot slot :) Natuurlijk is het verdacht om in het topic de stand bij te houden, zeker na het sluiten van de deadline. Je bereikt er namelijk niks mee. En eerdere voorbeelden? Zullen er genoeg zijn.
 
Reactiescore
1.707
Overigens Anthraxxol viel me dit gisteren op, een snelle post op een ander target maar daarna doe je er niks meer mee? Leg uit?
ik heb daar eerder een post aan gewijd. helaas heb je die niet gelezen omdat het niet in je straatje past? want dan haal je direct deze post onderuit :p
 
Reactiescore
534
Natuurlijk is het verdacht om in het topic de stand bij te houden, zeker na het sluiten van de deadline. Je bereikt er namelijk niks mee.

Je bereikt er niks mee, oke. Maar wat maakt het dan zo verdacht? Het is niet zo dat je er als wolf ineens meer mee bereikt.
 

Deleted User - 487971361

Guest
Ik wil toch nog even terugkomen op mijn uitspraken gisteren en de gevolgen daarvan. Ik wil mijn uitspraken toelichten en de reacties van een aantal spelers hierop onder de loep nemen.

Mijn oorspronkelijke bericht:

Dit bericht zal wellicht de meeste toelichting nodig hebben. Ik dacht dat het vrij duidelijk en obvious was dat vvhaaren de wolvenlijst gelekt zou hebben vorig potje. Mocht dit daadwerkelijk het geval zijn geweest dan ben ik ervan overtuigd dat de spelleiding hem niet opnieuw wolf had gemaakt. Dat lijkt me een korte en simpele gedachtegang. De meningen kunnen hierover verschillen, maar ik heb vrij weinig begrip voor de mensen die mij om deze reden tot de wolvengroep achten. Ik vind de manier waarop Altijd Bezig van deze mug een olifant probeerde te maken dan ook verdacht. Evenals een aantal mensen die hier te makkelijk in mee gingen.



Over deze post kunnen we kort of lang zijn, maar dit was overduidelijk geen serieuze BM-stemming. Gelukkig hadden de meeste door dat dit niet serieus was.



Zijn eerste bericht op mijn 2 originele berichten. Ik vind dit een ontzettend makkelijke lynchstem die al erg vroeg geplaatst is. Als je op het einde makkelijk stemt de eerste dag kan ik me er in vinden, maar hier lijkt meer achter te zitten. Ik zou graag nogmaals een duidelijke uitleg ontvangen van jou over waarom het precies zo verdacht is wat ik aankaartte over vvhaaren.


Je geeft later een aantal keer aan dat je de stem vroeg hebt geplaatst om te kijken hoe men ermee omgaat en wat de reacties erop zijn. Ik ben dus zeer benieuwd naar je conclusies die vandaag gaan komen. Ik mag tenminste hopen dat die komen. Of was het gewoon een smoesje?


Deze post van Vvhaaren vind ik ook zeer verdacht. Reden één dat ik van target wissel is niet van toepassing. Ik heb voor deze post niet van target gewisseld, zelfs niet van verdachte. Dit heb ik gisteren ook gezegd maar hier geen reactie op gehad. Wat heb je te verbergen? De tweede reden kan ik me in vinden, alleen was dit al een stuk eerder op de dag. Als dit je enige valide reden was voor een stem op mij, had je hem ook eerder kunnen plaatsen. Hiervoor heb je mij geen enkele keer benoemd of op mij gereageerd. Een makkelijke stem uit het niks nadat AB eerst op mij stemde.


Dikgedrukte lijkt me een terechte reden. Desalniettemin weer een makkelijke stem. Ik hoop dat je de volgende lynchstemmingen iets meer inzet toont in plaats van een belangrijke stem te plaatsen op basis van deze redenen.


Dit kunnen twee dingen zijn. Ofwel je bericht klopt gewoon zoals je het zegt, wat mij het meest logisch lijkt. Ik sluit het ook niet uit dat Meister (perrongeluk) zijn rol aan jou vertelt. Welp is een aparte rol en ik kan me goed voorstellen dat je als nieuweling niet zo goed weet wat je ermee aan moet. Het zou kunnen dat hij jou om tips heeft gevraagd en jij toevallig ook wolf bleek. In dat geval zou het natuurlijk goed uitkomen.
Overigens, je geeft eerst zelf aan dat Vvhaaren een bewezen goedje moet zijn en toch vind je hem zeer verdacht. Beetje apart niet?
 
Reactiescore
534
Overigens, je geeft eerst zelf aan dat Vvhaaren een bewezen goedje moet zijn en toch vind je hem zeer verdacht. Beetje apart niet?

Voor als je het nóg niet snapt: de eerste post richting Vvhaaren was met een knipoog omdat ik ervan overtuigd was dat hij vorig potje de wolven had gelekt. Inmiddels geloof ik hem dat hij dit niet gedaan heeft. Mijn eerste bericht is daarmee dus niet meer van toepassing
 

Deleted User - 487971361

Guest
Je bereikt er niks mee, oke. Maar wat maakt het dan zo verdacht? Het is niet zo dat je er als wolf ineens meer mee bereikt.
Gezien er een infectiewolf in kan zitten die op ieder ogenblik iemand kan infecteren is het bijhouden van de stand als wolf wel handig. Als goedje dan weer niet.
 
Reactiescore
534
Gezien er een infectiewolf in kan zitten die op ieder ogenblik iemand kan infecteren is het bijhouden van de stand als wolf wel handig. Als goedje dan weer niet.

Als goedje die er bijna uitligt is de stand bij houden ook handig. Dan weet je namelijk of je er uit ligt al dan niet. Je zoekt hier wel erg naar dingen die er niet zijn.

Goed dat je direct op jacht gaat, maar ik denk dat je je pijlen beter ergens anders op kunt richten voordat je in een tunnel beland en er niet meer uitkomt.
 
Bovenaan