Rapportjes topic

Reactiescore
1.893
Tja ik denk daar wel iets anders over eigenlijk. Tw blijft ook gewoon een kansspel. Ik geloof oprecht dat dit bijna iedere speler had kunnen overkomen, ook ons. Het was bij ons een mazzeltje dat er een beetje def thuis was (door eigenlijk foutieve RT) om de klap van prima timed onverwachte backtime op te vangen. Daarna speelde we het op safe door het 'beste' dorp in de kerkrange te pakken. Buiten het startstadium neemt de factor 'geluk' af en kan een goede speler met meer zekerheid goed presteren. Persoonlijk speel ik het dan ook liever op safe. Ik weet ook dat ik als speler early game kwetsbaar ben maar mid/endgame nog nooit gepakt ben.

De gene met het hoogste risico heeft ook de hoogst mogelijke winst, op zich tof dat mensen daar gewoon voor gaan. Echter is de slagingskans ook kleiner, dat blijkt bij NTD. Vind het dan ook wel sneu dat het ze is overkomen en dat ook door een nobody met 160 lc. Anderzijds; buitengewoon hard laten weten dat je een baas bent, in dit stadium, is ook gewoon niet handig.
Ik zou die aanval zelf ook niet hebben verstuurd met de wetenschap van het aantal LC hij bezat en op het betreffende tijdstip. Ik ben er voorstander van om flink risico te nemen (high risk, high reward), maar dan moet dit wel een gecalculeerde risk zijn. Dit was bij het voorbeeld van NIETTEDOEN waarover ik sprak niet het geval. Als hij de dagelijkse ranglijst 'meest verzamelde GS' had bekeken, konden ze hebben gezien dat hun target hier vier dagen geleden al 110k GS hadden verzameld met rooftochten. Hierdoor kon je er vanuit gaan dat ze een flink aantal deftroepen hadden staan, aangezien ze die dag tevens 50k hadden gefarmd en ze dus niet hun rooftochten uitvoerden met offensieve troepen. Daarnaast zou ik bij het kiezen voor een blinde edelpoging kijken naar de dorpsakte. Hierin is te zien dat hun kazerne vijf dagen geleden al level 18 was, wat de voorgaande speculatie enkel bevestigd. Dan zou ik er nooit voor kiezen om blind proberen te edelen. Zoals Emile al zei zou ik dan eerder proberen te scouten in de nacht om daarna een keuze te maken op basis van de verkregen intel uit dat scoutrapportje. Dus nee, dit zou mij niet zijn overkomen.
 
Reactiescore
24
Tja ik denk daar wel iets anders over eigenlijk. Tw blijft ook gewoon een kansspel. Je hoeft maar één keer niet op te letten of te denken dat je co's het wel doen et voila het is voorbij - in de startfase. Ik geloof oprecht dat dit iedere speler had kunnen overkomen, ook ons. Het was in ons een geval mazzeltje dat er een beetje def thuis was (door eigenlijk foutieve RT) om de klap van een prima getimed (onverwachte) backtime op te vangen. Daarna speelde we het op safe door het 'beste' dorp in de kerkrange te pakken. Buiten het startstadium neemt de factor 'geluk' af en kan een goede speler met meer zekerheid goed presteren. Persoonlijk speel ik het dan ook liever op safe. Ik weet ook dat ik als speler (dus los van het team) early game kwetsbaar ben (doordat ik niet de god ganze dag mijn telefoon in de gaten houd) maar mid/endgame nog nooit gepakt ben omdat je je dan wel een foutje kunt permitteren.

De gene met het hoogste risico heeft ook de hoogst mogelijke winst, op zich tof dat mensen daar gewoon voor gaan. Echter is de slagingskans ook kleiner, dat blijkt bij NTD. Vind het dan ook wel sneu dat het ze is overkomen en dat ook door een nobody met 160 lc. Anderzijds; buitengewoon hard laten weten dat je een baas bent, in dit stadium, is ook gewoon niet handig.
Een nobody? De speler die dat heeft gedaan timed ze lc op 50/100ms? En geloof me is geen nobody die heeft ze diensten op meerdere werelden bewezen, alleen speelt nu onder een andere naam, dus eigenlijk moet je zeggen dat een naam die onbekend is een noob of naab is? Dat is nu net de onzekerheid na zoveel werelden wie wel en en wie niet! Pp vindt ik echt niet leuk maar de speelstijl deze tijd veel beter.
 
Reactiescore
24
En om alles te relativeren.. ntd doet het toch en wij besloten dan maar met zoveel mogelijk verliezen voor hem, maar aan het eind heeft ie wel het dorp dus dat is gewoon goed, alleen niet in de fase van het spel, dat is nu achteruitgang.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ik zou die aanval zelf ook niet hebben verstuurd met de wetenschap van het aantal LC hij bezat en op het betreffende tijdstip. Ik ben er voorstander van om flink risico te nemen (high risk, high reward), maar dan moet dit wel een gecalculeerde risk zijn. Dit was bij het voorbeeld van NIETTEDOEN waarover ik sprak niet het geval. Als hij de dagelijkse ranglijst 'meest verzamelde GS' had bekeken, konden ze hebben gezien dat hun target hier vier dagen geleden al 110k GS hadden verzameld met rooftochten. Hierdoor kon je er vanuit gaan dat ze een flink aantal deftroepen hadden staan, aangezien ze die dag tevens 50k hadden gefarmd en ze dus niet hun rooftochten uitvoerden met offensieve troepen. Daarnaast zou ik bij het kiezen voor een blinde edelpoging kijken naar de dorpsakte. Hierin is te zien dat hun kazerne vijf dagen geleden al level 18 was, wat de voorgaande speculatie enkel bevestigd. Dan zou ik er nooit voor kiezen om blind proberen te edelen. Zoals Emile al zei zou ik dan eerder proberen te scouten in de nacht om daarna een keuze te maken op basis van de verkregen intel uit dat scoutrapportje. Dus nee, dit zou mij niet zijn overkomen.

Oh je ziet mij nergens beweren dat NIETTEDOEN het op offensief vlak slim aangepakt heeft. Met mijn voorzichtigheid zal het mij ook niet snel overkomen. Echter mis je een beetje waar ik naartoe wil in mijn post; namelijk de geluksfactor / kansspel. Het feit dat dit (de start) gewoon een kwetsbare periode is, fouten maken menselijk is en zo een fout gelijk fataal kan zijn voor je account of haar groei.

Een nobody? De speler die dat heeft gedaan timed ze lc op 50/100ms? En geloof me is geen nobody die heeft ze diensten op meerdere werelden bewezen, alleen speelt nu onder een andere naam, dus eigenlijk moet je zeggen dat een naam die onbekend is een noob of naab is?

Een naam die onbekend is is voor mij wel equivalent aan een nobody. Daarnaast doet een oude speler onder een nieuwe, anonieme naam mij denken aan Andy, die ging ook een keer op zijn bek en kwam onder de naam ''Kong'' opnieuw terug. Viel in no-time door de mand. Heeft zich ook nog een tijdje als chick voorgedaan. Lang verhaal kort; ik ken geen (echte) toppers die onder een andere naam gaan spelen. Meestal hebben die namelijk geen reden om dat te doen, tenzij ze echt een sociaal experimentje willen doen. Misschien heb je gelijk, time will tell. Vaak valt het wel mee.
 
Reactiescore
24
Naast het feit dat ik geen eigen huis heb, wat een random opmerking :tongue:
Tja maar alles is random hier. Probeer me te mengen in het af en maak wat foutjes.. tenminste foutjes? Gaat me er meer om dat er onderling wat meer respect komt.. ook Piet dyslexie en dove Harry moet op dit forum kunnen komen zonder gewezen te worden op schrijffouten enz..
 
Reactiescore
1.893
Oh je ziet mij nergens beweren dat NIETTEDOEN het op offensief vlak slim aangepakt heeft. Met mijn voorzichtigheid zal het mij ook niet snel overkomen. Echter mis je een beetje waar ik naartoe wil in mijn post; namelijk de geluksfactor / kansspel. Het feit dat dit (de start) gewoon een kwetsbare periode is, fouten maken menselijk is en zo een fout gelijk fataal kan zijn voor je account of haar groei.
Nu goed, je quote mijn bericht en ik heb nergens beweerd dat er geen geluksfactor in het spel zit. Ik ben echter wel van mening dat je ook dit grotendeels zelf in de hand hebt: geluk dwing je zelf af en hier kun je 8 van de 10 keer zelf op inspelen/naartoe sturen. Daarvoor is uiteraard wel strategisch inzicht vereist.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan