Het moderne boosten. Slim of onsportief?

Wat vind jij ervan?

  • Slim

    Stemmen: 20 19,6%
  • Onsportief

    Stemmen: 58 56,9%
  • Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

    Stemmen: 24 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Reactiescore
742
Ik hoop dat ze een reactie gaan geven op je vraag, maar denk dat je het waarschijnlijker is, dat je antwoord krijgt, als je die vraag InGame aan de support stelt.

Ik vraag mij ook af of in deze situatie niet de onderstaande regel opgeld doet:

§5) Premium Punten
  1. Het is niet toegestaan om accounts, delen van accounts of externe diensten die gerelateerd zijn aan accounts te kopen, verkopen of aan te bieden in ruil voor Premium Punten of andere voordelen. De enige uitzondering zijn gameplay-elementen of functies die direct deel uitmaken van het spel en die zijn ontworpen om te interageren met de economie in het spel.
-----
Evengoed blijft het een moeilijke zaak, omdat fuserende accounts (wat ze niet doen volgens jou) deze tactiek, farmen van de account om sneller edels te produceren, vaak legitiem toepassen.

De bewijsvoering is dan vaak alleen te verkrijgen door expliciete persoonlijke berichten, waarin ze hun wanpraktijken toegeven. En deze dan door te spelen aan support. Anders is het een zo goed als verloren zaak. Als ze geconfronteerd worden met AF berichten, zullen ze deze als onderdeel van P&P (we wilde ze op een verkeerd been zetten etc) afdoen en er makkelijk onderuit kunnen komen. Gaat geen simpele zaak zijn...


je zegt nu letterlijk dat MIsbruik2punt0 betaald of andere diensten ontvangt, Dit klopt voor geen kant en zal ook niet gebeuren er worden geen PP gegeven voor het farmen of internen/fusie.


Pas vandaag lees ik trouwens iets over een Fusie, terwijl de helft nog steeds aan het typen is dat het een compensatie is van verloren GS.
In ieder geval is het dus ook geen Fusie



daarom dat jullie ook buitenstaanders zijn he.. die horen ook niet alles te weten wat er binnen Walk afspeelt ik wil ook niet eens weten wat er allemaal in One afspeelt met de prachtige recruit.,
 
Reactiescore
581
je zegt nu letterlijk dat MIsbruik2punt0 betaald of andere diensten ontvangt, Dit klopt voor geen kant en zal ook niet gebeuren er worden geen PP gegeven voor het farmen of internen/fusie.
Dat zeg ik niet... het staat wel onder de PP regels, daarmee is niet gezegd, dat het PP betreft.

De dienst = het toestaan dat de account door een derde wordt gefarmd
De aanbieding = hier farm mijn dorpen maar ter compensatie (van wat zal mij een worst wezen)
Het voordeel = een snellere groei dan spelers die dit niet mogen, meer GS/edels enz.

Het voordeel voor misbruik2punt0 zie ik niet direct, maar dat wil niet zeggen, dat deze er niet is. Hij kan wel gecompenseerd worden op een andere wereld of buiten het spel om.

In dit geval, zou ik willen weten, als support iets dergelijks constateert... (wat ik hiervoor beschrijf) speler A farmt speler B -- de troepen staan ergens anders etc. Of men het te farmen account op basis van de door mij aangehaalde regel, niet (beter) kan blokkeren (het is een long shot, I know).

Na 14 dagen is de account dan BB en niemand heeft een groot voordeel gehad. Want deze actie heeft een te grote invloed op het spel (in mijn ogen) en zo kan je dat stoppen.
 
Reactiescore
2.508
Ik moet zeggen dat ik in het verleden mijn MB's ook regelmatig PA/AM heb gegeven in het verleden. Als een soort bedankje voor de hulp. Vind het persoonlijk helemaal niet raar dat een MH dit soort dingen doet.
Omkoping of dergelijke vind ik dan weer wat anders, idontknow is dat aan de orde is?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Helemaal niet, maar alles opblazen is zoveel leuker toch
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Er is zoveel drama omtrent dit, maar het is heel simpel: Het acc laat andere accs boosten omdat het simpelweg ook voordelig is, als ik 2000% pakketten had zou ik ook mn stammies gerust edels laten boosten. Dit is volstrekt niet tegen de regels.

Als het acc puur met de intentie door zou gaan om als puur en only boost acc te dienen voor Walk om daarna weer te verdwijnen hadden ze evengoed die pp naar Abuser gestuurd hè. Dit is echt nog niet einde verhaal Misbruik2punt0.
 

DeletedUser78702

Guest
Hahaha simpele zielen daar in One :D
Willen jullie het niet snappen of kunnen jullie het gewoon niet?
Lijkt me overigens wel een mooie leuze voor onder jullie stamplaatje:
‘Willen maar niet kunnen.’
 
Reactiescore
634
Het acc laat andere accs boosten omdat het simpelweg ook voordelig is, als ik 2000% pakketten had zou ik ook mn stammies gerust edels laten boosten. Dit is volstrekt niet tegen de regels.

Kijk, wordt duidelijk en open erkent dat het een Boost is :)
 
Reactiescore
581
Ik moet zeggen dat ik in het verleden mijn MB's ook regelmatig PA/AM heb gegeven in het verleden. Als een soort bedankje voor de hulp. Vind het persoonlijk helemaal niet raar dat een MH dit soort dingen doet.
Omkoping of dergelijke vind ik dan weer wat anders, idontknow is dat aan de orde is?
Dat doe ik ook... vaak neem ik als MB een onervaren speler, veelal hebben deze geen PA. Dat geef ik ze dan. Niet zozeer als bedankje en ze hoeven er ook niet iets tegenover te stellen. Als een MB stopt met MB-en, dan help ik hem/haar verhuizen uit mijn cluster, mogen ze daar altijd een safe dorp houden en krijgen ze nog steeds PA, speel ik een beetje voor mentor. Ik heb het zelf tenslotte ook ooit moeten leren.

Met een PA kunnen ze beter aanvallen, leer ik ze timen op BB's... en indien ze aangevallen worden en ik moet ze bijspringen, dan is dat veel gemakkelijker als ze de aanval kunnen taggen en doorsturen :) Daarom krijgen ze het van mij, als ik ontdek dat ze het niet zelf hebben.

Er is zoveel drama omtrent dit, maar het is heel simpel: Het acc laat andere accs boosten omdat het simpelweg ook voordelig is, als ik 2000% pakketten had zou ik ook mn stammies gerust edels laten boosten. Dit is volstrekt niet tegen de regels.
Ik denk dat je hier een kapitale fout maakt... zou wel eens genoeg kunnen zijn om een account te blokkeren en deze praktijken een halt toe te roepen. Soms is zwijgen en niet reageren 'Goud'.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.444
Hahaha simpele zielen daar in One :D
Willen jullie het niet snappen of kunnen jullie het gewoon niet?
Lijkt me overigens wel een mooie leuze voor onder jullie stamplaatje:
‘Willen maar niet kunnen.’

Het gaat mij hier persoonlijk helemaal niet om bepaalde stammen, maar om hoe de regels gehanteerd of opgevat worden door de mods en of dit in de toekomst een viable strategie gaat worden. Er wordt een aantal pagina's terug letterlijk toegegeven dat het account gebruikt wordt om andere account's te 'pushen' (de redenen hiervoor zijn niet relevant in mijn ogen), door middel van het switchen van stammen en het laten farmen van dorpen. Het betreft hier geen moraalbreker-account of een fusie-account maar een op zichzelf staand account dat momenteel alleen gebruikt wordt om andere accounts te 'pushen'.

Gezien er geen duidelijke reactie en/of actie vanuit game-mods komt, kan er aangenomen worden dat dit dus tegenwoordig binnen de regels valt op de Nederlandse server. In het geval dat dit zo is lijkt het mij een goed idee dat de betreffende regel wordt herschreven om toekomstig gezeik te vermijden.
 
Reactiescore
1.278
Hahaha simpele zielen daar in One :D
Willen jullie het niet snappen of kunnen jullie het gewoon niet?
Lijkt me overigens wel een mooie leuze voor onder jullie stamplaatje:
‘Willen maar niet kunnen.’

Dit is niet alleen One, ik zie hier meerdere (top)stammen van w69 het ongenoegen uitten over de 'boost' praktijken van Walk. Dat zegt denk ik toch wel iets.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.414
Nu wordt het serieus lachen.
4 accounts van Walk, waaronder de leider geeft toe dat het Boosten uit de hand is gelopen.

One accounts die erop reageren via AF, zijn nu opeens de zeikerds :(

Bakken met pp pompen in een event wordt in algemene AF-termen ook genoemd als boosten, en dat liep uit de hand.

In plaats van te zeiken over boosten, waarom gaan jullie niet eens deftige fronten vormen samen? Mijn god zeg, One doet alsof ze de wereld al hebben verloren vanwege het boosten.

ze hoorden dat jij in Walk kwam dus dekken ze zich alvast in

Wat ik mij wel kan herinneren is dat er W67 een account in begin fase -50% had gekregen. Toen hij op AF gaf dat hij andere accounts mocht farmen in ruil dat zij PP mochten farmen.
Het was het eigen idee van misbruik om ons te compenseren voor verloren farminkomsten. Dit is niet illegaal en dat zal het ook nooit worden.
wat jij schetst: speler A dwingt speler B zich te laten farmen, of anders de gevolgen te onderzien. kortom afpersing.
Wat Sem schetst: Speler B zegt tegen speler A, kom maar farmen heb GS te veel. oftewel vrijwillig aangeboden.

resultaat is hetzelfde: Speler A farmt speler B. maar hoe het tot stand is gekomen is significant verschillend. Het is ook niet het resultaat wat leidde tot de -50%, maar de manier waarop die het resultaat had bereikt.
 
Reactiescore
634
wat jij schetst: speler A dwingt speler B zich te laten farmen, of anders de gevolgen te onderzien. kortom afpersing.
Wat Sem schetst: Speler B zegt tegen speler A, kom maar farmen heb GS te veel. oftewel vrijwillig aangeboden.

resultaat is hetzelfde: Speler A farmt speler B. maar hoe het tot stand is gekomen is significant verschillend. Het is ook niet het resultaat wat leidde tot de -50%, maar de manier waarop die het resultaat had bereikt.

Als je moeite zou nemen om berichten terug te lezen en niet hier komen reageren, omdat Mark hier wat heeft getypt.
Dan kan je duidelijk terug lezen dat Boost wordt erkent door verschillende spelers vanuit Walk.
Dit terwijl Misbruik geen MB/Du of een fusie ter sprake is

Zelfs een andere geeft aan dat er in compensatie van iets gefarmt wordt.
Dit kan dan weer gezien worden als afpersing.

Hoe je de zaken keert of went.

Die BB's zouden nooit zoveel GS opleveren, als dat de dorpen van Misbruik nu doen.
En Jah, het is de schuld van Walk dat Misbruik als die BB's heeft kunnen edelen.

En die 2000% gs pakketten gaan ze hopelijk nog zwaar op hun maag komen te liggen.
Zijn voldoende accounts in de omgeving, die geen berge PP te besteden hebben en nu door die Boost flink ****** worden.

*
Mocht dit allemaal toegestaan zijn, dan zou in ruil voor Nap een account farmen ook legaal moeten zijn.
Zie dan de toekomstige werelden eens voor je :(
 
Reactiescore
581
Wat Sem schetst: Speler B zegt tegen speler A, kom maar farmen heb GS te veel. oftewel vrijwillig aangeboden. ...resultaat is hetzelfde: Speler A farmt speler B. maar hoe het tot stand is gekomen is significant verschillend. Het is ook niet het resultaat wat leidde tot de -50%, maar de manier waarop die het resultaat had bereikt.
Volgens mij kan support, of het nu vrijwillig is aangeboden of niet... deze actie altijd aanmerken als een push, t.a.v. een andere account en dat pushen is echt verboden ;)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.414
Als je moeite zou nemen om berichten terug te lezen en niet hier komen reageren,omdat Mark hier wat heeft getypt.

O ik kom hier niet speciaal op jou reageren, zat gewoon een interessant topic te lezen, en had wat dingen om op te reageren, niet alles draait om jou mark, liefst zelfs helemaal niks.

Dan kan je duidelijk terug lezen dat Boost wordt erkent door verschillende spelers vanuit Walk.
Dit terwijl Misbruik geen MB/Du of een fusie ter sprake is

Zelfs een andere geeft aan dat er in compensatie van iets gefarmt wordt.
Dit kan dan weer gezien worden als afpersing.

Dus als ik jou iets vrijwillig aanbied, en jij dit aanneemt, dan heb je mij afgeperst? makkelijke manier om mensen weg iets in de schoenen te schuiven:

als je zelf terug leest zie je duidelijk dat gezegd is dat misbruik2.0 de compensatie zelf heeft aangeboden.

Hoe je de zaken keert of went.

Die BB's zouden nooit zoveel GS opleveren, als dat de dorpen van Misbruik nu doen.
En Jah, het is de schuld van Walk dat Misbruik als die BB's heeft kunnen edelen.

En die 2000% gs pakketten gaan ze hopelijk nog zwaar op hun maag komen te liggen.
Zijn voldoende accounts in de omgeving, die geen berge PP te besteden hebben en nu door die Boost flink ****** worden

staat ook al duidelijk vermeldt dat er uitgerekend is hoeveel GS er zou zijn misgelopen en dat er wordt gecompenseerd naar gelang er misgelopen zou zijn met de BB's op het formaat van overnemen.

Volgens mij kan support, of het nu vrijwillig is aangeboden of niet... deze actie altijd aanmerken als een push, t.a.v. een andere account en dat pushen is echt verboden ;)

Zeker goed punt, maar dat blijft op hetzelfde punt hangen als eerder: wat is nu specifiek een push.
 
Reactiescore
634
MB's zijn dan ook een push. Waar leg je de grens?

MB's en DU's zijn Push waar iedereen gebruik van mag maken :)
Hetgeen wat nu gebeurd staat daar dus los van.

Maar ik denk dat de situatie/gevaar die ik probeer te schetsen niet duidelijk is.
Als hetgeen wat nu met Misbruik legaal wordt bevonden.
Dan zou je in ruil voor Nap een speler ook mogen farmen.

Want je gaat dan ook iets in compensatie vragen en krijgen

als je zelf terug leest zie je duidelijk dat gezegd is dat misbruik2.0 de compensatie zelf heeft aangeboden.

Reageer dan niet op mijn post :)

Misbruik bood niks aan.
Misbruik heeft dankzij Walk zijn PP limiet flink kunnen boosten.

Achteraf toen er gezeik met Walk kwam, is Walk in Compensatie hem gaan farmen.
Dus jouw standpunt slaat hier nergens op..

Nogmaals, dit staat geheel los van het feit dat die BB/s veel minder GS zouden opleveren dan de dorpen die Misbruik nu heeft.

Spelers rondom die geen bergen aan PP hebben te besteden, zijn hierdoor benadeeld geworden.

Nogmaals, als compensatie legaal wordt, dan mag je in ruil voor Nap ook spelers farmen.
Zie dan de toekomst eens voor je.
 
Reactiescore
2.444
MB's zijn dan ook een push. Waar leg je de grens?

Nou dit geval zou voor mij vrij duidelijk de grens zijn, een volwaardig account dat momenteel gebruikt wordt om andere accounts te 'pushen'. Want als dit niet de grens is dan kan de gehele 'pushing' regel wat mij betreft geschrapt worden.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
En wat met interns dan? Die geven zelf gratis dorpen weg op de koop toe waar grondstoffen inzitten?
 
Reactiescore
3.540
MB's en DU's zijn Push waar iedereen gebruik van mag maken :)
Hetgeen wat nu gebeurd staat daar dus los van.

Maar ik denk dat de situatie/gevaar die ik probeer te schetsen niet duidelijk is.
Als hetgeen wat nu met Misbruik legaal wordt bevonden.
Dan zou je in ruil voor Nap een speler ook mogen farmen.

Want je gaat dan ook iets in compensatie vragen en krijgen

Dat voorbeeld heb je nou al 5x aangehaald en hij is er niet beter op geworden. Wij ruilen namelijk geen reet met Misbruik. Misbruik kwam op eigen initiatief zijn welverdiende euromunten uitgeven aan een event dat nergens op sloeg. Vervolgens heeft hij op eigen initatief ons farmcluster significant verminderd. Daarna kwamen excuses (wederom op eigen initiatief van Misbruik) en kregen wij gs ter compensatie van verloren farm inkomsten.

En dan kom jij zeggen dat we ze aan het afpersen zijn? Kom maar eens terug als je de situatie duidelijk hebt begrepen, want ik ga het niet nog een keer uitleggen.

Nou dit geval zou voor mij vrij duidelijk de grens zijn, een volwaardig account dat momenteel gebruikt wordt om andere accounts te 'pushen'. Want als dit niet de grens is dan kan de gehele 'pushing' regel wat mij betreft geschrapt worden.

Je gaat er nu van uit dat het account enkel pusht? Maar het valt aan met clears, het stuurt def, het pakt vv's, het is gewoon praktisch een stamgenoot. Het mag dan wel barbs edelen maar dat betekent niet dat het account verder niks anders doet.
 
Reactiescore
581
MB's zijn dan ook een push. Waar leg je de grens?
Bij een volwaardige speler... dan is de grote en de duur wat mij betreft bepalend.

Net zo goed, als het farmen van 10 volwaardige dorpen van verschillende spelers (al of niet in VV), bestraft worden omdat het pushen is. Zou 1 account met 10 dorpen, die opzettelijk zich laat farmen -niet zijnde voor een fusie- bestraft moeten worden als zijnde pushen.

En al helemaal als dat niet één keer is gebeurd, maar meerdere keren over meerdere dagen, dan is het wel duidelijk lijkt mij.

Overigens heb ik mijn MB's nog nooit 1 GS gestuurd. Als ze snel willen opbouwen, dan farmen ze maar mee. Zo worden ze niet lui en leren ze ook die repeterende taken consequent uit te voeren.

Vervolgens heeft hij op eigen initatief ons farmcluster significant verminderd. Daarna kwamen excuses (wederom op eigen initiatief van Misbruik) en kregen wij gs ter compensatie van verloren farm inkomsten.
Hij heeft dus geclusterd... volkomen legitiem en daar staat normaal geen enkele GS compensatie tegenover. Jullie zijn een stel jankerds, als je daar over geklaagd hebt en hij vervolgens zijn dorpen openstelt. Wel eens écht een potje TW gespeeld? Niet van die -wij kata'en niet- werelden... maar echte TW werelden. Ik zie je al runnen, bij tig duizend incomings :D
 
Bovenaan