Hey Steef, gezien je hier bijna actief post - als je een plekje wilt - je bent altijd welkom hè.
Welja op het vix-v forum wordt bij de fakemolens wel gezet 'laten we de tegenstander eens even demotiveren met een constante laag aanvallen', ipv 'we verslaan de tegenstander dmv een gewiekst geplande massa'. Fakes zijn zeker noodzakelijk, maar ik ga het mijn tegenstander niet aandoen om hem elke dag ladingen fakes te sturen zonder daadwerkelijk van plan te zijn te clearen en edelen die dag. Fakemolens in het algemeen vind ik in hetzelfde rijtje van spelbederf als kata's.
Nee, want een fakemassa zet je (meestal) in als afleiding op je echte massatarget, tijdens een massa. Een fakemolen betekent gewoon dat je constant aanvallen aanhoudt op je tegenstander met als doel demotiveren (en wellicht onoplettendheid kweken, maar ik denk dat dat samenhangt met demotivatie), en niet als doel om def weg te trekken terwijl je eigenlijk een ander target echt aanvalt.
Precies wat Global al aangeeft; je mist het eigenlijke doel (wat wel degelijk op het forum staat aangegeven) van een fakemolen. Namelijk; dat frontspelers clears verstoppen tussen de lading fakes op de niet gestackte linies van het slachtoffer. Bij onze eerste fakemassa op Mr. Victorious heb ik in dertig verschillende dorpen mobiele def gesloopt. Zijn front met mij staat stacked maar als ik edelclears ga strooien heeft hij nooit genoeg def om het te blocken, gezien hij al zijn mobiele def verpest heeft aan het 'lui' zijn of veronderstellen dat het ''toch allemaal fakes waren''. Tuurlijk hoort een beetje uitputting erbij, pak anders de vv van Fluffydog eens op, die ligt nu al vier weken non stop onder aanval van katapulten - een fakemolen stelt dan geen reet voor.
En nogmaals, een bekwaam speler weet prima hoe je een fakemolen een stuk minder arbeidsintensief maakt. Neem Seau - Vitae, Vitae gooide een gigantisch offensief op Il burattinaio met 8000 incommings per dag. Dit was een overkill voor mijn teampje maar op mijn initiatief werd er een evengroot tegenoffensief opgezet waar heel Seau aan deelnam. Seau trok aan het langste eind en bleek dus simpel gezegd meer één geheel, gemotiveerder en over het algemeen actiever. Vitae daarentegen was beter qua spelers. Voor de w42'ers, ik weet dat ik de situatie hier veel te gemakkelijk beschrijf gezien er talloze andere grote factoren in het spel waren.
Tot slot zeg je dat katapulten evengoed spelbederf zijn als katapulten. Dit terwijl katapulteren het verdedigen zeer zeker bemoeilijkt en zelfs al snel onmogelijk maakt. Dit omdat je elk verloren troepje niet terug kunt rekruteren op dorpen die niet stacked zijn. Een fakemolen doet dit helemaal niet, een fakemolen richt geen enkele schade aan zolang je fatsoenlijk dodged. En als je een beetje inzicht hebt; prik je zo door zelfs de best georganiseerde fakemolens heen waardoor je grootschalig kunt dodgen. Massa plannen is een hele kunst, of het nou om clears en fakes gaat. Maar op het moment dat je ze zelf vaak maakt, ga je ook de structuur zien van inkomende massa's.
Met andere woorden; een fakemolen is véél gemakkelijker om te stoppen dan een eenzijdige katapultaanval verdedigen. Natuurlijk kun je gewoon terug katapulteren met je stam, waardoor die stam weer gaat katapulteren, en de bg van die stam, en je moraalbrekers en de buren van je moraalbrekers. Et voila je hebt een katapultoorlog waarin iedereen elkaars spel verneukt. Iets wat bij een fakemolen ook niet kan gebeuren, simpelweg omdat het gros van de spelers motief, activiteit en kunde mist.