Kata-afspraken

Kata Afspraken?


  • Totaal aantal stemmers
    67

DeletedUser78825

Guest
Welja op het vix-v forum wordt bij de fakemolens wel gezet 'laten we de tegenstander eens even demotiveren met een constante laag aanvallen', ipv 'we verslaan de tegenstander dmv een gewiekst geplande massa'. Fakes zijn zeker noodzakelijk, maar ik ga het mijn tegenstander niet aandoen om hem elke dag ladingen fakes te sturen zonder daadwerkelijk van plan te zijn te clearen en edelen die dag. Fakemolens in het algemeen vind ik in hetzelfde rijtje van spelbederf als kata's.

Hoezo valt dit in het rijtje van spelbederf? Dan is een fake-massa ook spelbederf?
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.403
weten we meteen waarom inno de torens heeft ingevoerd
 

DeletedUser72576

Guest
Hoezo valt dit in het rijtje van spelbederf? Dan is een fake-massa ook spelbederf?

Nee, want een fakemassa zet je (meestal) in als afleiding op je echte massatarget, tijdens een massa. Een fakemolen betekent gewoon dat je constant aanvallen aanhoudt op je tegenstander met als doel demotiveren (en wellicht onoplettendheid kweken, maar ik denk dat dat samenhangt met demotivatie), en niet als doel om def weg te trekken terwijl je eigenlijk een ander target echt aanvalt.
 

DeletedUser78825

Guest
Nee, want een fakemassa zet je (meestal) in als afleiding op je echte massatarget, tijdens een massa. Een fakemolen betekent gewoon dat je constant aanvallen aanhoudt op je tegenstander met als doel demotiveren (en wellicht onoplettendheid kweken, maar ik denk dat dat samenhangt met demotivatie), en niet als doel om def weg te trekken terwijl je eigenlijk een ander target echt aanvalt.

Gewone massas die verschillende dagen duren hebben ook als doel de speler uitputten en demotiveren.
Een fakemassa bestaat ook niet altijd uit alleen maar fakes en er worden ook echte clears tussen geduwd om zo fouten proberen af te dwingen in de chaos die continu door blijft lopen. Plus, het geeft ook de mogelijkheid om op ieder moment een volledige massa er van te maken zonder dat hiertoe enige duidelijkheid is mits dit goed en smooth word gedaan.
 
Reactiescore
1.478
Gewone massas die verschillende dagen duren hebben ook als doel de speler uitputten en demotiveren.
Een fakemassa bestaat ook niet altijd uit alleen maar fakes en er worden ook echte clears tussen geduwd om zo fouten proberen af te dwingen in de chaos die continu door blijft lopen. Plus, het geeft ook de mogelijkheid om op ieder moment een volledige massa er van te maken zonder dat hiertoe enige duidelijkheid is mits dit goed en smooth word gedaan.
Dat is denk ik precies wat @Qoboqob. Bedoelt. Om fakes te dodgen kost gewoon heel veel tijd (terwijl je acc er niet sterker op word). Het is ergens tijdverspilling. Maar als fakes als spelbederf word gezien, start dan lekker een priveserver en ga daar zelfgroeiende bbtjes edelen. Dan gebruiken tegenstanders geen katas/cf's EN je tegenstanders gebruiken geen pp voor boosten, muren uppen, of events abusen, EN je tegenstanders sturen geen fake-massa's.

Ik vind dit best een goed idee van mezelf, ik ga mijn prive server starten, brb.
 

DeletedUser78825

Guest
Dat is denk ik precies wat @Qoboqob. Bedoelt. Om fakes te dodgen kost gewoon heel veel tijd (terwijl je acc er niet sterker op word). Het is ergens tijdverspilling. Maar als fakes als spelbederf word gezien, start dan lekker een priveserver en ga daar zelfgroeiende bbtjes edelen. Dan gebruiken tegenstanders geen katas/cf's EN je tegenstanders gebruiken geen pp voor boosten, muren uppen, of events abusen, EN je tegenstanders sturen geen fake-massa's.

Ik vind dit best een goed idee van mezelf, ik ga mijn prive server starten, brb.

Ja, maar je weet nooit zonder uitkijktoren wat "fake" is en wat niet. En zelfs op een uitkijktorenwereld kun je continu sloopfakes krijgen.
 
Reactiescore
7.931
sorry

alles in de vlucht getypt op de tel
met mijn dikke vingers tussen het spuitplamuur door

70845c956ee1d99ad3f7f10777bd801e.png


Welja op het vix-v forum wordt bij de fakemolens wel gezet 'laten we de tegenstander eens even demotiveren met een constante laag aanvallen', ipv 'we verslaan de tegenstander dmv een gewiekst geplande massa'. Fakes zijn zeker noodzakelijk, maar ik ga het mijn tegenstander niet aandoen om hem elke dag ladingen fakes te sturen zonder daadwerkelijk van plan te zijn te clearen en edelen die dag. Fakemolens in het algemeen vind ik in hetzelfde rijtje van spelbederf als kata's.

Oneens, sommige spelers krijg je gewoonweg niet klein met massa's, hoe goed je massa's ook in elkaar zitten. Door een fakemolen/clearmolen op te zetten zorg je ervoor dat de tegenstander ten alle tijden online moet zijn, hierdoor ontstaan fouten waardoor je progressie op een account kunt boeken.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.787
Hey Steef, gezien je hier bijna actief post - als je een plekje wilt - je bent altijd welkom hè.

Welja op het vix-v forum wordt bij de fakemolens wel gezet 'laten we de tegenstander eens even demotiveren met een constante laag aanvallen', ipv 'we verslaan de tegenstander dmv een gewiekst geplande massa'. Fakes zijn zeker noodzakelijk, maar ik ga het mijn tegenstander niet aandoen om hem elke dag ladingen fakes te sturen zonder daadwerkelijk van plan te zijn te clearen en edelen die dag. Fakemolens in het algemeen vind ik in hetzelfde rijtje van spelbederf als kata's.

Nee, want een fakemassa zet je (meestal) in als afleiding op je echte massatarget, tijdens een massa. Een fakemolen betekent gewoon dat je constant aanvallen aanhoudt op je tegenstander met als doel demotiveren (en wellicht onoplettendheid kweken, maar ik denk dat dat samenhangt met demotivatie), en niet als doel om def weg te trekken terwijl je eigenlijk een ander target echt aanvalt.

Precies wat Global al aangeeft; je mist het eigenlijke doel (wat wel degelijk op het forum staat aangegeven) van een fakemolen. Namelijk; dat frontspelers clears verstoppen tussen de lading fakes op de niet gestackte linies van het slachtoffer. Bij onze eerste fakemassa op Mr. Victorious heb ik in dertig verschillende dorpen mobiele def gesloopt. Zijn front met mij staat stacked maar als ik edelclears ga strooien heeft hij nooit genoeg def om het te blocken, gezien hij al zijn mobiele def verpest heeft aan het 'lui' zijn of veronderstellen dat het ''toch allemaal fakes waren''. Tuurlijk hoort een beetje uitputting erbij, pak anders de vv van Fluffydog eens op, die ligt nu al vier weken non stop onder aanval van katapulten - een fakemolen stelt dan geen reet voor.

En nogmaals, een bekwaam speler weet prima hoe je een fakemolen een stuk minder arbeidsintensief maakt. Neem Seau - Vitae, Vitae gooide een gigantisch offensief op Il burattinaio met 8000 incommings per dag. Dit was een overkill voor mijn teampje maar op mijn initiatief werd er een evengroot tegenoffensief opgezet waar heel Seau aan deelnam. Seau trok aan het langste eind en bleek dus simpel gezegd meer één geheel, gemotiveerder en over het algemeen actiever. Vitae daarentegen was beter qua spelers. Voor de w42'ers, ik weet dat ik de situatie hier veel te gemakkelijk beschrijf gezien er talloze andere grote factoren in het spel waren.

Tot slot zeg je dat katapulten evengoed spelbederf zijn als katapulten. Dit terwijl katapulteren het verdedigen zeer zeker bemoeilijkt en zelfs al snel onmogelijk maakt. Dit omdat je elk verloren troepje niet terug kunt rekruteren op dorpen die niet stacked zijn. Een fakemolen doet dit helemaal niet, een fakemolen richt geen enkele schade aan zolang je fatsoenlijk dodged. En als je een beetje inzicht hebt; prik je zo door zelfs de best georganiseerde fakemolens heen waardoor je grootschalig kunt dodgen. Massa plannen is een hele kunst, of het nou om clears en fakes gaat. Maar op het moment dat je ze zelf vaak maakt, ga je ook de structuur zien van inkomende massa's.

Met andere woorden; een fakemolen is véél gemakkelijker om te stoppen dan een eenzijdige katapultaanval verdedigen. Natuurlijk kun je gewoon terug katapulteren met je stam, waardoor die stam weer gaat katapulteren, en de bg van die stam, en je moraalbrekers en de buren van je moraalbrekers. Et voila je hebt een katapultoorlog waarin iedereen elkaars spel verneukt. Iets wat bij een fakemolen ook niet kan gebeuren, simpelweg omdat het gros van de spelers motief, activiteit en kunde mist.
 

DeletedUser77348

Guest
70845c956ee1d99ad3f7f10777bd801e.png




Oneens, sommige spelers krijg je gewoonweg niet klein met massa's, hoe goed je massa's ook in elkaar zitten. Door een fakemolen/clearmolen op te zetten zorg je ervoor dat de tegenstander ten alle tijden online moet zijn, hierdoor ontstaan fouten waardoor je progressie op een account kunt boeken.


Machtig Ik zou er aan twijvelen afbreken is sneller dan opbouwen
Dus ik zou sneller thuis zijn
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.403
Reactiescore
2.490
Ik heb er even een poll van gemaakt :)

Mochten er goede afspraken gemaakt zijn is een hall of shame voor accounts misschien een ideetje ;)
 
Reactiescore
1.478
Ik heb er even een poll van gemaakt :)

Mochten er goede afspraken gemaakt zijn is een hall of shame voor accounts misschien een ideetje ;)
Beiden vruchtenlimonade en chicago5 zaten niet in de originele stammen die de afspraken gemaakt hadden? (of chicago5 op dat moment mb was van vinage weet ik niet.) ik mis hier een optie die ik passend vind.
 

DeletedUser77348

Guest
Wat een zever
Ganz die discussie weer opnieuw

Ik was nooit MB heb nooit ja gezegt op MB zijn! Dat andere dat dachten kan ik niet aan doen

Ik wist niet van die Kata regel in het begin!

Heb de richtlijnen altijd gevolgd onder de vlag van vinage want ik niet plezant vindt

Is mijn grootste reden dat ik onafhankelijk ben van iedereen replubiek! Geloof nooit in democratie in dit geval

Ik altijd van af nu nooit akkoord met een opgelegde regels die het spel niet meer leuk maken boerderij moet er bij kunnen de rest niet kan ik aanvaarden ,wordt dit afgezaft de kata dan stop ik gewoon met tw en laat staan dat ik nog pppp kopen ervoor,
 
Bovenaan