Kata-afspraken

Kata Afspraken?


  • Totaal aantal stemmers
    67
Reactiescore
1.478
Behalve dat het misschien een beetje achter de rug van bepaalde mensen om is gegaan, is het allemaal netjes verlopen, respect daarvoor. Ik kan de hervorming ook wel begrijpen, al blijf ik het jammer vinden dat het zo moest lopen.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
ze hebben gelijk

zij werden gebackstabt van jullie dus vindt ik meer dan normaal dit
en ik ben fan om tw te spelen op niveau en daar horen kata bij op boerderijen
anders veel te veel stacks bij jullie

Wij leaven stam, wij hebben hen gestabd? Is dat nu de logica waar jij mee aan komt zetten? Wij hebben ze een nette PM gestuurd waarin een NAP werd aangeboden, ons netjes aan die NAP gehouden en vallen nu aan.

Volgens mij ben jij degene die uit woede Pages heeft verlaten, zonder enige NAP aan te bieden, heb jij dan ook gestabt? Daarnaast zijn de enige spelers die de NAP gebroken hebben Pages en Vinage leden en hebben wij ons netjes aan de afgesproken NAP gehouden.

TW spelen op niveau? Stacks bij ons? Laat ik beginnen met zeggen dat TW spelen op niveau niets te maken heeft met het gebruik van kata's. Het verband in deze stelling zie ik gewoon totaal niet; hoezo zou jij een betere speler zijn dan ik omdat jij domweg wat kata's op de boer loopt te smijten? Mijns inziens duidt dit juist op onkunde vanuit jou. En de stacks bij ons? Ik heb een aantal dagen geleden hier een berekening gemaakt van de twee overgebleven partijen op deze wereld, die grofweg kunnen worden opgedeeld in 1) Vix-V en 2) Geen Vix-V. De argumenten van verscheidene andere stammen op deze wereld dat ze niet zouden samenwerken met Vix-V lijken mij vrij ongegrond als je kijkt naar de bewijzen die wij hebben weten te verkrijgen door de aanvallen op Vinage. Ik zal ze even duidelijk op een rijtje zetten voor je:

Statement 1: 'Vinage heeft geen samenwerking met Vogel'
Al een paar dagen terug, toen het dorpsverlies bij Vinage begon (Flipping Pages om precies te zijn) werd duidelijk dat er wél een samenwerking met Vogel moest zijn, anders is het volgende rapportje namelijk een beetje onlogisch:
2779bd3413f78154a5986d4fae01e714.png

Van het bovenstaande rapportje heb ik er nog wel een paar voor de geinteresseerden, maar ik mag toch hopen dat dit voor eenieder hier genoeg zegt.

Statement 2: 'Vinage heeft geen samenwerking met GI'
Ten eerste: GI is een paar dagen terug in de oorlog tussen Vinage en Vix-V gestopt. Ten tweede: er loopt een zooi defence vanuit GI naar Flipping Pages die al dagen geleden is verstuurd.
Ik zal de lijst kort houden omdat dit toch al een lange post is, maar dit is een beetje het idee wanneer je een dorp van Flipping pakt:
8196738ce329b119aff2aa67cbef8eb6.png


Dit waren nogmaals twee statements om mijn eerdere punt een beetje kracht bij te zetten: Vix-V heeft geen kwantitatieve overmacht op deze wereld. Dit betekent dus ook dat wij niet meer defence beschikbaar hebben dan het andere kamp op deze wereld, dus dat is een vrij loze bewering vanuit jouw kant :)
 

DeletedUser69389

Guest
ze hebben gelijk

zij werden gebackstabt van jullie dus vindt ik meer dan normaal dit
en ik ben fan om tw te spelen op niveau en daar horen kata bij op boerderijen
anders veel te veel stacks bij jullie
Dit soort posts voor een speler die pretendeert ervaren te zijn. Boerderijen neerknallen heeft op een niet boerlimiet wereld (vrijwel) geen effect op het hebben van stacks.
 

DeletedUser77348

Guest
Lol waar zie je staan dat ik zeg dat ik beter ben dan jij
Vrees dat je een beetje gefrustreet bent
Ik vindt gewoon kata gebruiken op boerderij het spel moeilijker maakt en tachtise gespeeld moet worden dus in mij ogen gaat van iedereen zijn niveau naar omhoog!
En dat is toch de bedoeling om een spel te spelen anders is het maar saai om gewoon off tr maken en op stack lopen iedere keer als je nu op stacks loopt en je safe dorpen kunnengeen troepen meer maken is dat een heel andere manier van spelen

Dus niveau gaat van idreeen naar omhoog in mij ogen maar natuurlijk ik ben een van de enigste die dat wilt zien Dat heeft niks persoonlijk te maken wie de beste is en wie niet
Iedereen is even goed in mij ogen

Tw is online zijn

Die os staat er verzekerd nog van in de tijd van vinage
Geen recente os is dat


Ja ik ben kwaad vertrokken uit jullie
Ja ik heb geen nap gesloten waarom zou ik dat doen?
En ik ben niet direct wees gaan aanvallen op jullie heeft tijdje geduurd
Heb op whale aangevallen maar die zat nog niet bij jullie
Dacht dat dit een neutraale speler was maar achteraf bekeken is hij vrienden van gi en van jullie gebleken da was gene slimme move van mij Zoals vele
Maar de stam verlaten was de beste move was van al diene zever van af van jullie
Al die dreigementen en opgelegde regels die ik altijd heb opgevolgd kan je mij nooit ergens van beschuldigen

Ja jullie vallen Gi aan via fluffy dat is toch normaal dat die stam zich verdedigd
Op gelijk welke manier of mag dat ergens weer niet, heb ik ergens weer een opgelegde regel misgelopen


Ik ben nooit van plan om vinage spelers aantevallen
Het is niet omdat ik,met iets niet akkoord ben dat ik hen gaan aanvallen
Ben eruit gestapt voor iedereen die miserie te besparen

Wa wist ik dat er zo veel rommelde bij jullie achteraf zijn jullie gesplit toch of ben ik mis

Want ik vergeet soms veel omdat dit voor mij maar een spelletje is puur ontspanning

Er zijn al genoeg regels in het dagelijkse leven laat staan dat ik al die opgelegde regels wil volgen waar ik van in het begin niet van afweet


Maar persoonlijke bg en nap gedoe hou ik mijn woordt aan vast
 

DeletedUser77348

Guest
Dit soort posts voor een speler die pretendeert ervaren te zijn. Boerderijen neerknallen heeft op een niet boerlimiet wereld (vrijwel) geen effect op het hebben van stacks.
♂️♂️

Als je 5of meer clears op die stackt doet en van waar die troepen komen die boerderij kapot gooit of beschadigd duurt het een tijdje voor je weer hersteld bent

Of ben ik nu zo dom ‍♂️

Wacht laat maar ik weet je antwoord al
 

DeletedUser69389

Guest
Lol waar zie je staan dat ik zeg dat ik beter ben dan jij
Vrees dat je een beetje gefrustreet bent
Ik vindt gewoon kata gebruiken op boerderij het spel moeilijker maakt en tachtise gespeeld moet worden dus in mij ogen gaat van iedereen zijn niveau naar omhoog!
En dat is toch de bedoeling om een spel te spelen anders is het maar saai om gewoon off tr maken en op stack lopen iedere keer als je nu op stacks loopt en je safe dorpen kunnengeen troepen meer maken is dat een heel andere manier van spelen

Dus niveau gaat van idreeen naar omhoog in mij ogen maar natuurlijk ik ben een van de enigste die dat wilt zien Dat heeft niks persoonlijk te maken wie de beste is en wie niet
Iedereen is even goed in mij ogen

Tw is online zijn

Die os staat er verzekerd nog van in de tijd van vinage
Geen recente os is dat


Ja ik ben kwaad vertrokken uit jullie
Ja ik heb geen nap gesloten waarom zou ik dat doen?
En ik ben niet direct wees gaan aanvallen op jullie heeft tijdje geduurd
Heb op whale aangevallen maar die zat nog niet bij jullie
Dacht dat dit een neutraale speler was maar achteraf bekeken is hij vrienden van gi en van jullie gebleken da was gene slimme move van mij Zoals vele
Maar de stam verlaten was de beste move was van al diene zever van af van jullie
Al die dreigementen en opgelegde regels die ik altijd heb opgevolgd kan je mij nooit ergens van beschuldigen

Ja jullie vallen Gi aan via fluffy dat is toch normaal dat die stam zich verdedigd
Op gelijk welke manier of mag dat ergens weer niet, heb ik ergens weer een opgelegde regel misgelopen


Ik ben nooit van plan om vinage spelers aantevallen
Het is niet omdat ik,met iets niet akkoord ben dat ik hen gaan aanvallen
Ben eruit gestapt voor iedereen die miserie te besparen

Wa wist ik dat er zo veel rommelde bij jullie achteraf zijn jullie gesplit toch of ben ik mis

Want ik vergeet soms veel omdat dit voor mij maar een spelletje is puur ontspanning

Er zijn al genoeg regels in het dagelijkse leven laat staan dat ik al die opgelegde regels wil volgen waar ik van in het begin niet van afweet


Maar persoonlijke bg en nap gedoe hou ik mijn woordt aan vast
Meneertje gefrustreerd moet weer eens doen voorkomen alsof die niet gefrustreerd is. Je lijdt aan een enorm gebrek van spelinzicht als je denkt dat het gebruiken van katapulten en het reageren daarop voor een kwaliteitstoename zou zorgen.

Het gebruik van katapulten maakt het spel misschien voor de noobs wat moeilijker. Maar het maakt het eerder onplezieriger dan moeilijker voor de doorsnee spelers. Het is, alweer, veelzeggend dat jij tw afdoet als clears smijten en op stack doodlopen. Dat is misschien het spel wat noobs zoals jij en Mr. Victorious doen ja. Maar wees gerust knul. Er leiden meerdere wegen naar Rome.


♂️♂️

Als je 5of meer clears op die stackt doet en van waar die troepen komen die boerderij kapot gooit of beschadigd duurt het een tijdje voor je weer hersteld bent

Of ben ik nu zo dom ‍♂️

Wacht laat maar ik weet je antwoord al
Ja, want de stacks worden ook echt door de frontaccounts zelf neergezet. Weer een toonbeeld van je incapabele skills en het ontbreken van essentiële kennis die het verschil kunnen bepalen tussen triomferen en roemloos tenonder gaan.
 

DeletedUser77348

Guest
Alsjeblieft zorg dat je posten er verzorgt uitzien en lekker doorlezen. Ik wil al te vraag een discussie met je voeren, maar ik kom er echt niet doorheen.

sorry

alles in de vlucht getypt op de tel
met mijn dikke vingers tussen het spuitplamuur door
 

DeletedUser77348

Guest
Meneertje gefrustreerd moet weer eens doen voorkomen alsof die niet gefrustreerd is. Je lijdt aan een enorm gebrek van spelinzicht als je denkt dat het gebruiken van katapulten en het reageren daarop voor een kwaliteitstoename zou zorgen.

Het gebruik van katapulten maakt het spel misschien voor de noobs wat moeilijker. Maar het maakt het eerder onplezieriger dan moeilijker voor de doorsnee spelers. Het is, alweer, veelzeggend dat jij tw afdoet als clears smijten en op stack doodlopen. Dat is misschien het spel wat noobs zoals jij en Mr. Victorious doen ja. Maar wees gerust knul. Er leiden meerdere wegen naar Rome.



Ja, want de stacks worden ook echt door de frontaccounts zelf neergezet. Weer een toonbeeld van je incapabele skills en het ontbreken van essentiële kennis die het verschil kunnen bepalen tussen triomferen en roemloos tenonder gaan.


ik ga er zelf niet op reageren want jij hebt echt een hekel aan mij
gaat zelf niet meer over het spel zelf

we kunnen het zo houden ik ga mijn gedacht niet veranderen over mijn kata op boerderij
ben ik nu noob dom achterlijk je mag zeggen wat je wilt
ik wil gewoon een spelletje spelen en mij amuseren en met respect voor iedereen die ook respect heeft voor mijn menig zoals ik respect hebt voor andere hun mening

ik versta die discusie met kata

maar er moet ook een gulden midden weg kunnen zijn en daar hoort boerderijen erbij vindt ik
en de rest mag niet kan ik mee leven

en dat is mijn mening en zal ook zo blijven en ik gebruik dat nu ook niet iedereen keer het is te zien tegen wie
als het een gevaarlijke speler is zal ik dat altijd gebruiken, is het een speler dat ik meester kan en weet dat hij geen stam achter hem heeft met os ga ik dat niet doen



maar wees geen hater underground kweetnie wat ik jouw persoonlijk misdaan heb
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Ik vindt gewoon kata gebruiken op boerderij het spel moeilijker maakt en tachtise gespeeld moet worden dus in mij ogen gaat van iedereen zijn niveau naar omhoog!
En dat is toch de bedoeling om een spel te spelen anders is het maar saai om gewoon off tr maken en op stack lopen iedere keer als je nu op stacks loopt en je safe dorpen kunnengeen troepen meer maken is dat een heel andere manier van spelen

Meh niet moeilijker, enkel iets meer werk en wat meer tijd die erin gaat zitten. veel extra taktiek komt er niet bij kijken. kata-fakes vang je af met fakeblocks (zoals wij hier al 3 dagen doen gezien ene solidbaptism mijn smederijen niet zo leuk vind). voor de rest maak je een extra groep met boer < 30 en die hou je handmatig bij met bouwen.

Troepen trainen gaat perfect, je spendeert je boerlimiet op het moment dat je begint te trainen, dus massa-rekruut is hier een leuke optie, tijdens dat je langdurig gekatad wordt zijn kazerne tijden van 300+ uur niet ongewoon. Voor de rest is het goed stacken, beetje schuiven met de stacks om bepaalde (groepen) dorpen te kunnen laten opbouwen om die kazerne rij in te zetten. En gebrek aan muur valt op zich ook best mee, edels def je over het algemeen toch al op lage/geen muur als de aanvaller enigzins capabel is.
 

DeletedUser77348

Guest
Meh niet moeilijker, enkel iets meer werk en wat meer tijd die erin gaat zitten. veel extra taktiek komt er niet bij kijken. kata-fakes vang je af met fakeblocks (zoals wij hier al 3 dagen doen gezien ene solidbaptism mijn smederijen niet zo leuk vind). voor de rest maak je een extra groep met boer < 30 en die hou je handmatig bij met bouwen.

Troepen trainen gaat perfect, je spendeert je boerlimiet op het moment dat je begint te trainen, dus massa-rekruut is hier een leuke optie, tijdens dat je langdurig gekatad wordt zijn kazerne tijden van 300+ uur niet ongewoon. Voor de rest is het goed stacken, beetje schuiven met de stacks om bepaalde (groepen) dorpen te kunnen laten opbouwen om die kazerne rij in te zetten. En gebrek aan muur valt op zich ook best mee, edels def je over het algemeen toch al op lage/geen muur als de aanvaller enigzins capabel is.


Dus zou boerderijen gerust aanvaard kunnen worden, het sucks maar het is doenbaar om jezelf te verdedigen zo heb je iets te doen, en de aannemers moeten toch ook werk hebben anders slecht voor de bouw ‍♂️
Smederijen dat is al een stapje verder als deze plat ligt ben je wel gekloot vindt ik, ben daar zelf geen fan van maar als het gebeurt op mij ga ik er ook niet wakker van liggen, heropbouwen dan maar maar ik ga het zelf niet gebruiken
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Het punt waarop meer mensen tegen zijn, is dat het zo grijs is. Wat is nu wel precies acceptabel en wat niet. Wat is taktiek en wat is puur slopen, boer want je kan geen troepen meer bouwen, AH en smid kan tactisch zijn, want geen edels meer maken. Hoofgebouw, ook geen edels meer en je muur/boer/smid bouwen langzamer op, Leem groeve kan een taktiek zijn omdat je die gs veel nodig hebt voor boeren en muur te bouwen, edels te maken en munten te slaan, Kazerne en stal kunnen taktisch zijn omdat de tegenpartij zijn troepen langzamer herbouwt, opslagplaats omdat je toch flinke hoeveelheid gs nodig hebt voor alle gebouwen te herbouwen en dat gaat nu langzamer. Het is vrij makkelijk om taktisch een stapje verder te gaan en nog makkelijk om een stapje te ver te gaan. En er zijn er genoeg die helemaal geen katas willen zien op hun dorpen. Daarom is men over het algemeen tot de conclusie gekomen om het maar helemaal niet te doen om problemen en meningsverschillen te voorkomen.

Ook hier zijn nog uitzonderingen, op w48 vond in ieder geval 1 stam het heel normaal alles te katapulteren, al werd het later beperkt tot puur de boer, en zo was op w49 het katapulteren van de adelhoeve toegestaan in de afspraken, en gebeurde dus ook standaard.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Aanvulling op Maretan; Boerderijen slopen op 80 uur looptijd van spelers waar jij, je vrienden en je stam totaal niet aan grenzen, dat is vanuit geen enkel oogpunt meer tactisch - dat is simpelweg spelbederf.

Behalve dat het misschien een beetje achter de rug van bepaalde mensen om is gegaan, is het allemaal netjes verlopen, respect daarvoor. Ik kan de hervorming ook wel begrijpen, al blijf ik het jammer vinden dat het zo moest lopen.

Mwa daar ben ik het niet mee eens. Iedereen die ook maar enigszins actief het forum of de chats heeft gevolgd was méér dan goed op de hoogte. Maar je hebt gelijk; flipping pages en Mr. V boeide het allemaal geen reet; ook gelijk een reden om ze niet mee te nemen - het forum lezen was voor Mr.V vanaf dag één al teveel gevraagd. Bewijs waarom het niet achter de rug om is gebeurd? Bas van Perfection wist maar al te goed dat zijn aftreding als leider ''zodat wij onze zin kregen'' een laatste redmiddel kon zijn. Alsook dat hij gelijk al een plan B aan het regelen was, vooraleer ook maar was medegedeeld dat het verlaten zou plaats vinden. Misschien heb je zelf onder een steen gelegen. Martijn heeft 20 augustus volgens mij al op het Vinage forum gezet dat we de stam zouden verlaten. 1 september werd dat waarheid en 14 september verliep de nap pas. Een dag of 25 om te anticiperen, dat is meer dan redelijk - dat moet je met mij eens zijn. Het laatste ben ik met je eens.
 

DeletedUser77348

Guest
Het punt waarop meer mensen tegen zijn, is dat het zo grijs is. Wat is nu wel precies acceptabel en wat niet. Wat is taktiek en wat is puur slopen, boer want je kan geen troepen meer bouwen, AH en smid kan tactisch zijn, want geen edels meer maken. Hoofgebouw, ook geen edels meer en je muur/boer/smid bouwen langzamer op, Leem groeve kan een taktiek zijn omdat je die gs veel nodig hebt voor boeren en muur te bouwen, edels te maken en munten te slaan, Kazerne en stal kunnen taktisch zijn omdat de tegenpartij zijn troepen langzamer herbouwt, opslagplaats omdat je toch flinke hoeveelheid gs nodig hebt voor alle gebouwen te herbouwen en dat gaat nu langzamer. Het is vrij makkelijk om taktisch een stapje verder te gaan en nog makkelijk om een stapje te ver te gaan. En er zijn er genoeg die helemaal geen katas willen zien op hun dorpen. Daarom is men over het algemeen tot de conclusie gekomen om het maar helemaal niet te doen om problemen en meningsverschillen te voorkomen.

Ook hier zijn nog uitzonderingen, op w48 vond in ieder geval 1 stam het heel normaal alles te katapulteren, al werd het later beperkt tot puur de boer, en zo was op w49 het katapulteren van de adelhoeve toegestaan in de afspraken, en gebeurde dus ook standaard.


waarom wordt er dan niet naar tw zelf gevraagd om dit te doen beperken
een soort limiet dat je niet onder bepaalde level kan laten kaput katapulteren
maar ze verbannen kan je toch niet maken moe nog een beetje leuk blijven ook :)
en ik vindt dat nu een keer leuk en ik zie er voordelen uit voor die boerderijen


over het algemeen tot conclusie gekomen klopt niet helemaal ik hoor er toch veel morren dat dit gebeurt
je kan de mensen niet doen verplichten omdat de grote spelers in het begin die regel hebben uitgevonden
ik wist het zelf niet tot ik de eerste maal ze gebruikt hebt dat ik een halt werd toegeroepen en dat heb ik dan aanvaard tegen mijn zijn en mijn mening gezegt dat ik ze niet meer ging gebruiken zonder toelating

maar er is daar zo een heisa van gemaakt en zo aanvallend geweest in pm naar mij toe dat ik dit niet snel vergeet natuurlijk een van die account is toevallig fluffy kweet niet meer hoe veel dorpen ik ging moeten afgeven voor mijn kata intussen tijd dat er mij niks verteld is geweest ik was maar een kleine noob speler een onebkende noob ;-)

de fout lig bij jullie grote deel dit niet openlijk naar iedereen te sturen klein of groot maar gewoon in kleine kring van zogezegde topspelers


zowiezo ging ik wel nee gestemt hebben en dat boerderijen erbij moeste zitten



dit is een moeilijke discusie ik begrijp hem wel maar kan hem niet vatten voor een spelletje

tw schrijven en daar discuseren en de rest een beetje onderling overeenkomen en op een beleefde manier dat helpt ook al veel

er moeten er veel leren omgaan met andere mensen ze behandelen zoals ze zelf willen behandeld worden
dan ga je niet in deze discusie zitten en is er meer bespreekbaar

respect is zo belangrijk als je iets wilt op gang steken
en iedereen de kans geven om ver te geraken in een wereld beetje minder samen hokken de grotere spelers en meer tw spelen
dan zou er veel gemakkelijker iets kunnen afspreken en organiseren onderling

maar dat is bijna onmogelijke zaak

ik weet niet dat het een beetje leesbaar is heb mijn best gedaan
ik heb zware problemen met typen en begrijpend lezen soms
ze hebben daar een naam voor zelf mensen die respect hebben voor andere mensen weten wel wat ik bedoel

niemand is perfect ;-)
 

DeletedUser72576

Guest
Aanvulling op Maretan; Boerderijen slopen op 80 uur looptijd van spelers waar jij, je vrienden en je stam totaal niet aan grenzen, dat is vanuit geen enkel oogpunt meer tactisch - dat is simpelweg spelbederf.

Een fakemolen is toch net zo goed spelbederf?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Een fakemolen is toch net zo goed spelbederf?

Nee dat vind ik niet, het is de manier om je daadwerkelijke clearoffensief een beetje te verbergen voor de tegenstander. Zeker op het moment dat je tegenstander een enorm def-buffer heeft. Daarnaast is een fakemolen echt extreem makkelijk te deffen, alleen zijn er maar weinig spelers capabel om dit nou echt te snappen. Daarbij gaan de fakemolens op deze wereld echt helemaal nergens over. Op wereld 42 mocht ik met mijn team deffen tegen zo een 8000 incommings per dag, en dat was een accountje van 3 miljoen, niet van 5-6. Zelfs dat was een tijdje vol te houden, met minimale stacks en zonder vv-hulp.

Men moet gewoon zorgen dat frontaccounts goed bemand zijn, je groepenindeling optimaal (in principe zou je je hele safe def zone gewoon leeg kunnen houden en alle clears/fakes daarop direct op dodge ok kunnen zetten bijvoorbeeld) maken en voldoende vv'ers hebben. Voldoende vv'ers hebben is ook weer een stukje vrienden maken / communicatie. Als jij actief voor anderen kunt vv'en, zullen andere het ook voor jou doen. Ben jij een egoist zoals Mr. V, die geen clears wilde doneren omdat hij zijn rang 1 positie mogelijk aan perfection zou verliezen, daar zou ik in ieder geval nooit voor hebben gedeffed ten tijde van Vinage. Mijn def en clears staan tot zijn beschikking maar vv diensten zijn intensiever, meer moeite en op het moment dat je zeker weet dat hij het niet terugdoet (en je er zelf geen direct voordeel bij haalt, zoals fluffy) zou ik het niet (langdurig) doen en vele met mij.
 

DeletedUser72576

Guest
Nee dat vind ik niet, het is de manier om je daadwerkelijke clearoffensief een beetje te verbergen voor de tegenstander. Zeker op het moment dat je tegenstander een enorm def-buffer heeft. Daarnaast is een fakemolen echt extreem makkelijk te deffen, alleen zijn er maar weinig spelers capabel om dit nou echt te snappen. Daarbij gaan de fakemolens op deze wereld echt helemaal nergens over. Op wereld 42 mocht ik met mijn team deffen tegen zo een 8000 incommings per dag, en dat was een accountje van 3 miljoen, niet van 5-6. Zelfs dat was een tijdje vol te houden, met minimale stacks en zonder vv-hulp.

Men moet gewoon zorgen dat frontaccounts goed bemand zijn, je groepenindeling optimaal (in principe zou je je hele safe def zone gewoon leeg kunnen houden en alle clears/fakes daarop direct op dodge ok kunnen zetten bijvoorbeeld) maken en voldoende vv'ers hebben. Voldoende vv'ers hebben is ook weer een stukje vrienden maken / communicatie. Als jij actief voor anderen kunt vv'en, zullen andere het ook voor jou doen. Ben jij een egoist zoals Mr. V, die geen clears wilde doneren omdat hij zijn rang 1 positie mogelijk aan perfection zou verliezen, daar zou ik in ieder geval nooit voor hebben gedeffed ten tijde van Vinage. Mijn def en clears staan tot zijn beschikking maar vv diensten zijn intensiever, meer moeite en op het moment dat je zeker weet dat hij het niet terugdoet (en je er zelf geen direct voordeel bij haalt, zoals fluffy) zou ik het niet (langdurig) doen en vele met mij.
Welja op het vix-v forum wordt bij de fakemolens wel gezet 'laten we de tegenstander eens even demotiveren met een constante laag aanvallen', ipv 'we verslaan de tegenstander dmv een gewiekst geplande massa'. Fakes zijn zeker noodzakelijk, maar ik ga het mijn tegenstander niet aandoen om hem elke dag ladingen fakes te sturen zonder daadwerkelijk van plan te zijn te clearen en edelen die dag. Fakemolens in het algemeen vind ik in hetzelfde rijtje van spelbederf als kata's.
 
Bovenaan