WVJV XI-topic

Deleted User - 487871837

Guest
Hopeful ken ik al wel een tijdje, ook een aantal discussies mee gehad. In de chats is hij altijd wel een grappig persoon, heeft ook een goed gevoel voor humor en kan homograppen best waarderen. Zoals Westkip zegt is hopeful wel iemand die zijn geaardheid er neusdik oplegt, maar aan de andere kant heb je ook hetero's die dat in meer of mindere mate doen(waar Sjoert het meest extreme voorbeeld is). Met discussies valt het me vooral op dat Hopeful veel weet over gender/feminisme gerelateerde zaken, en hij heeft ook waardevolle posts geplaatst in het metoo topic en dat topic van Sophie. Zijn verhouding met Sander is een beetje instabiel, maar dat ligt meer aan Sander denk ik, wel jammer dat hij nu een modje is geworden, maar aan de andere kant zal ik toch niet actief zijn op zijn forum wss ;)

Thanks Dirkie :D

Zoals ik tegen Kipje geloof ik ookal zei, dat enorm dik erop leggen dat ik van de mennekes ben is vooral gedol en lekker overdreven doen - ben wat dat betreft vrij "gewoon", of hoe je het wil noemen, buiten het AF. Tenzij er een nieuwsbericht oid voorbijkomt waar ik boos van word, dan ga ik los :D

Ik ga volgend semester gender studies als vak nemen, ben benieuwd of dat nog iets kan toevoegen aan discussies die hier weleens gevoerd worden.
Ik hoop persoonlijk dat het niet van die enorm linkse tuttebellen zijn die het vak geven, maar het met een beetje objectieve blik gegeven wordt.

Waar ik precies ga modereren hoor ik nog, maar volgens mij ben jij vooral te vinden op het VF en daar blijf ik vanaf ;)
 

DeletedUser67517

Guest
Ik ga volgend semester gender studies als vak nemen, ben benieuwd of dat nog iets kan toevoegen aan discussies die hier weleens gevoerd worden.
Ik hoop persoonlijk dat het niet van die enorm linkse tuttebellen zijn die het vak geven, maar het met een beetje objectieve blik gegeven wordt.

Ik weet nu al hoe dat gaat. Transgenders, gebrek aan rechten, minderheidsgroep, gegeneraliseerd, emancipatie. Pak je bingoboekje er maar bij want de insteek gaat zijn hoe zielig transgenders en andere minderheidsgroepen wel niet zijn.
 
Reactiescore
770
Ik ga volgend semester gender studies als vak nemen, ben benieuwd of dat nog iets kan toevoegen aan discussies die hier weleens gevoerd worden.
Ik hoop persoonlijk dat het niet van die enorm linkse tuttebellen zijn die het vak geven, maar het met een beetje objectieve blik gegeven wordt.

Met alle respect maar je gaat dan echt enorm zwaar teleurgesteld worden want die gendertroep sijpelt zelfs door tot in sociologie en het zijn echt allemaaal linkse tuttebellen die nooit aan hun trekken kwamen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Gender studies? Heb je dan een diploma om transgender te zijn?

Neuh, het gaat volgens mij meer over de rol van gender in de maatschappij (man/vrouw verdeling en dergelijke).

Wss zijn het wel enorm linkse tutterbellen.

Ik hoop van niet, want ik kan er niet zo goed tegen als professoren hun vak teveel door hun politieke opvattingen enzo laten beinvloeden, of ze nou super links of super rechts zijn.

Ik weet nu al hoe dat gaat. Transgenders, gebrek aan rechten, minderheidsgroep, gegeneraliseerd, emancipatie. Pak je bingoboekje er maar bij want de insteek gaat zijn hoe zielig transgenders en andere minderheidsgroepen wel niet zijn.

Transgenders zijn wel degelijk een minderheid, valt weinig over te discussieren ;)

Met alle respect maar je gaat dan echt enorm zwaar teleurgesteld worden want die gendertroep sijpelt zelfs door tot in sociologie en het zijn echt allemaaal linkse tuttebellen die nooit aan hun trekken kwamen.

De sociologie die ik gevolgd heb was echt heel banaal en ging eigenlijk voor 95% over globalisatie in alle aspecten van de maatschappij - was geen flikker aan.
 

DeletedUser67517

Guest
Transgenders zijn wel degelijk een minderheid, valt weinig over te discussieren ;)

Er valt filosofisch gezien zeker wel over te discussiëren, ten eerste al over de definitie van een minderheid. Ten tweede het nut van het aanduiden van minderheden door verschillen te definiëren.
 

DeletedUser7072

Guest
Definitie van minderheid: verzameling mensen met bepaalde identiteit die kleiner is dan 50% van het totaal.

Of verzameling mensen met bepaalde identiteit die kleiner is dan de grootste groep in de gegeven partitie.
 

DeletedUser67517

Guest
Definitie van minderheid: verzameling mensen met bepaalde identiteit die kleiner is dan 50% van het totaal.

Of verzameling mensen met bepaalde identiteit die kleiner is dan de grootste groep in de gegeven partitie.

Goh, dat is lekker statisch. Wat is je identiteit dan? Je bent een blanke transgender van middelbare leeftijd met een fulltime beroep. Ben je een minderheid of een meerderheid?
 

DeletedUser78769

Guest
15. Bloodwolf14

Mijn stem gaat uit naar Bloodwolf14: is het toevallig dat in zijn naam het woord wolf staat? Beste mensen wat houden wij ons toch voor de gek als we willen zoeken naar wolven in dit WvjW potje als we hier voor onze eigen menselijke neus een wolf zien rondlopen. Zijn posts staan bol van verdachte constructies, de ene bocht slaat hij rapper in dan de andere om zichzelf te lullen uit de situaties waarin mensen hem terecht verdenken en als dat dan gebeurt, die verdachtmaking, dan ontspringt in hem een soort vlammetje die hem meteen in 'defensive mode' doet gaan. Ik roep anderen op in naam van de veiligheid van Wakkerdam deze wolf te lynchen.
Swa, pas maar op dat ik vamnacht bij je langs kom. Wie weet wat er gebeurt ;)

Maarre, geen cijfer? :(
 

Deleted User - 487871837

Guest
Goh, dat is lekker statisch. Wat is je identiteit dan? Je bent een blanke transgender van middelbare leeftijd met een fulltime beroep. Ben je een minderheid of een meerderheid?

Op basis van gender ben je een minderheid, aangezien een klein deel van de bevolking zich identificeert als transgender.

Op basis van ras en leeftijd ben je dat niet.
 

DeletedUser67517

Guest
Op basis van gender ben je een minderheid, aangezien een klein deel van de bevolking zich identificeert als transgender.

Op basis van ras en leeftijd ben je dat niet.
In dat geval zijn we allemaal minderheden.
 

DeletedUser7072

Guest
In dat geval zijn we allemaal minderheden.

In principe wel, er is een categorie(geaardheid, ras, opleiding, etc) op basis waarvan jij een minderheid bent ja. Dus in die zin behoort iedereen wel tot een minderheid, en de mensen die geen minderheid zijn behoren tot de minderheid die niet tot een minderheid behoren(paradox incoming).

Ofterwijl 'minderheid' is een begrip dat een bijvoeglijk naamwoord nodig heeft om zinnig te worden.
 

DeletedUser67517

Guest
Want?

Als jij een blanke, heteroseksuele en cisgender (=niet transgender) man bent dan ben je absoluut geen minderheid.
Want minderheden zijn alleen minderheden wanneer ze een minderheid zijn op basis van ras en gender? Psychologische aandoeningen, omgevingsklimaat, opleiding, inkomen en vermogen worden allemaal buiten beschouwing gelaten? Wat ik probeer te vertellen is dat wanneer je je zelf als minderheid ziet, je je zelf automatisch in een hokje plaatst en jezelf eigenlijk al niet als onderdeel ziet van de meerderheid. Het benoemen van verschillen tussen jou als individueel en het geen wat ''normaal'' gevonden wordt in een maatschappij (meerderheid) werkt imo averechts qua emancipatie.
 

DeletedUser67517

Guest
In principe wel, er is een categorie(geaardheid, ras, opleiding, etc) op basis waarvan jij een minderheid bent ja. Dus in die zin behoort iedereen wel tot een minderheid, en de mensen waarbij dat niet het geval is behoren tot de minderheid die niet tot een minderheid behoren(paradox incoming).

Ofterwijl 'minderheid' is een begrip dat een bijvoeglijk naamwoord nodig heeft om zinnig te worden.
Fair point. Maar wanneer iedereen een minderheid is, en wanneer iedereen opkomt voor zijn/haar/het ''minderheidscatagorie'' mag je nergens meer een mening over hebben. Waar leggen we dan de grens? Op basis van economisch en financieel vlak?
 
Bovenaan