Wereldafspraken

DeletedUser73204

Guest
Hier ben ik het volkomen mee eens. Het is echter schrikbarend hoe weinig mensen deze visie delen.

klopt. Ik deel die visie ook niet. Gebruik kata's waarvoor ze bedoeld zijn. Het slopen van je vijand. Niets meer of minder dan dat. Als er spelers zijn die onderling afspraken maken over het gebruik ervan is prima. Maar zijn dat dan "deftige" spelers? Ze beperken zichzelf alleen maar. Ieder zijn mening maar als de mening anders is ben je volgens mij niet gelijk een Noob.........maar dat is mijn mening
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
De bedoeling is het veroveren van je vijand, niet het slopen. Althans dat is hoe ik het altijd heb geïnterpreteerd. Ik heb geen idee waar het ergens is foutgelopen maar tegenwoordig zijn er inderdaad meer die het zijn als 'slopen'. Zij die kiezen niet te slopen tonen een vorm van respect tegenover hun tegenstander, iets wat alleen maar kan toegejuicht worden. Zulke spelers vind ik persoonlijk beter dan een speler die hetzelfde doel bereikt door zijn vijand te katapulteren. Is de term noob gerechtvaardigd, in principe niet maar niemand gaat het je in dank afnemen.

Ik ben nu natuurlijk een speler van die uitstervende soort die meer geeft om het respect en de mooie strijd tussen vriend en vijand dan dat ik geef om mijn rang. De heersende klasse spelers die arrogant sarcastisch op de morele codes van Tw reageert is het hier natuurlijk niet mee eens. Meningen zijn nu eenmaal meningen maar ik beschouw mezelf een betere speler dan iemand die katapulten, clusterfucks en andere tweederangs-tactieken nodig heeft om zijn doel te bereiken.

En laten we heel eerlijk zijn, W55 zit weer vol noobs.
 
Reactiescore
1.454
klopt. Ik deel die visie ook niet. Gebruik kata's waarvoor ze bedoeld zijn. Het slopen van je vijand. Niets meer of minder dan dat. Als er spelers zijn die onderling afspraken maken over het gebruik ervan is prima. Maar zijn dat dan "deftige" spelers? Ze beperken zichzelf alleen maar. Ieder zijn mening maar als de mening anders is ben je volgens mij niet gelijk een Noob.........maar dat is mijn mening

En dit is dus de reden waarom velen je niet beschouwd als deftige speler...

@tim010 ik had het niet beter kunnen zeggen :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser73204

Guest
En dit is dus de reden waarom velen je niet beschouwd als deftige speler...

Tja sorry. Ik ben nu eenmaal niet een generaal, zoals jullie, die een vyand aanvalt zonder artillerie omdat het zo zielig is voor de vyand. Ik vind kata gebruik ook geen 2e rangs tactiek en hoort ook niet bij CF of Stabs. Ze horen gewoon bij het spel. Als jullie besluiten om het niet te gebruiken omdat je bang bent om het terug te krijgen is dat uw keus. Respect voor de vyand? je gaat hem uiteindelijk edelen...........is dat dan wel respect? Deftige spelers? My ass.! Je vind het gewoon vervelend omdat je tactiek anders verloopt omdat je opeens je dorp moet opbouwen wat niet in de planning lag. Goh wat sneu voor je. Kata's zijn er nu eenmaal. Deal with it! ik respecteer ieder zijn keus over hoe je de kata's gebruikt. Jammer dat het andersom niet is. Je bent dan blijkbaar een mindere speler (die wel weet waarvoor ze bedoelt zijn). Heerlijk om die "deftige" spelers te irriteren door kata gebruik. Moeten ze ook eens gaan doen ipv te miauwen over kata's
 

DeletedUser73162

Guest
Tja sorry. Ik ben nu eenmaal niet een generaal, zoals jullie, die een vyand aanvalt zonder artillerie omdat het zo zielig is voor de vyand. Ik vind kata gebruik ook geen 2e rangs tactiek en hoort ook niet bij CF of Stabs. Ze horen gewoon bij het spel. Als jullie besluiten om het niet te gebruiken omdat je bang bent om het terug te krijgen is dat uw keus. Respect voor de vyand? je gaat hem uiteindelijk edelen...........is dat dan wel respect? Deftige spelers? My ass.! Je vind het gewoon vervelend omdat je tactiek anders verloopt omdat je opeens je dorp moet opbouwen wat niet in de planning lag. Goh wat sneu voor je. Kata's zijn er nu eenmaal. Deal with it! ik respecteer ieder zijn keus over hoe je de kata's gebruikt. Jammer dat het andersom niet is. Je bent dan blijkbaar een mindere speler (die wel weet waarvoor ze bedoelt zijn). Heerlijk om die "deftige" spelers te irriteren door kata gebruik. Moeten ze ook eens gaan doen ipv te miauwen over kata's

Volgens mij is hier een misverstand om het woord deftig (Chic, Beschaafd, Nobel).

Een speler kan er uiteraard voor kiezen om de katapult te gebruiken op andere gebouwen dan de muur, verzamelplaats, of wat dan ook. Dit is uiteraard geen vals spelen, het zit zoals je terecht zegt, niet voor niets in de game. Echter is er wel een verschil tussen spelen mét veel katapult gebruik, en zonder veel gebruik. Het direct noob noemen van iemand die mijn boerderij of smid omlaag gooit, zal ik misschien niet direct doen, maar het duidt er wel op dat deze speler 'extra' middelen gebruikt om aan te vallen (naast de bijlstrijder, paarden en ram).

Zoals anderen hierboven terecht melden, is het minimale gebruik van katapulten wel degelijk deftig. Je laat zien dat je ook zonder deze extreme middelen aan durft te vallen, en zodra het succes oplevert, is dat ook gedaan door middel van de basismiddelen. Wanneer je katapulten op je dak krijgt, kan je (misschien wel terecht) reageren met hetzelfde middel, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je gedrag niet aan te passen en gewoon met de non kata clear te werk te gaan, dit kan je een nadeel opleveren, maar het levert voor mij, en voor een aantal anderen, wel meer voldoening op.
 
Reactiescore
1.454
Tja sorry. Ik ben nu eenmaal niet een generaal, zoals jullie, die een vyand aanvalt zonder artillerie omdat het zo zielig is voor de vyand. Ik vind kata gebruik ook geen 2e rangs tactiek en hoort ook niet bij CF of Stabs. Ze horen gewoon bij het spel. Als jullie besluiten om het niet te gebruiken omdat je bang bent om het terug te krijgen is dat uw keus. Respect voor de vyand? je gaat hem uiteindelijk edelen...........is dat dan wel respect? Deftige spelers? My ass.! Je vind het gewoon vervelend omdat je tactiek anders verloopt omdat je opeens je dorp moet opbouwen wat niet in de planning lag. Goh wat sneu voor je. Kata's zijn er nu eenmaal. Deal with it! ik respecteer ieder zijn keus over hoe je de kata's gebruikt. Jammer dat het andersom niet is. Je bent dan blijkbaar een mindere speler (die wel weet waarvoor ze bedoelt zijn). Heerlijk om die "deftige" spelers te irriteren door kata gebruik. Moeten ze ook eens gaan doen ipv te miauwen over kata's

Ten eerste het is vijand, niet vyand. Als je dan toch de moeite doet om een betoog uit je duim te zuichen om jouw beperkte kwaliteit te verbloemen, doe dan tenminste de moeite om serieus over te komen.

Ten tweede, kata'en is inderdaad een tactiek. Een tactiek die vrij zielig is. Je gebruikt het wanneer je je tegenstander gewoon niet kapot kan spelen op een geaccepteerde manier. Dit is het zelfde als cf'en en stabben, omdat dit ook tactieken zijn die je toepast wanneer je het niet op een andere manier kan winnen.

Ten derde, je moet altijd respect hebben voor je tegenstander. Wanneer je dit niet hebt zonder goede reden, ben je ronduit een zielig persoon. Kijk nou naar de champions leauge finale. Sergio Ramos was een eikel eerste klas, maar Buffon gaf hem na de tijd wel een hand en maakte een praatje. Waarom? Omdat je respect kan en moet hebben voor je tegenstander!

Ten vierde, ik vind jouw absoluut geen deftige speler! Je kan het gebruik gewoon niet goedkeuren imo, dus mijn mening is daarover al genomen. Daarnaast helpt jouw taalgebruik ook niet in deze kwestie.

Tuurlijk moet je zelf weten of je gaat kata'en. Ga je gang joh. Verwacht alleen niet dat de community je ervoor zal bedanken, in tegenstelling tot mensen die niet kata'en.

Verder 'miauwen' we niet. Wij proberen alleen de standaard op de werelden hoog te houden. Het is jammer dat er types zoals jij zijn die zo tegen de morele standaard aanschoppen en dan verwachten dat we je allemaal op de knietjes gaan bedanken :)
 

DeletedUser73204

Guest
Ten eerste het is vijand, niet vyand. Als je dan toch de moeite doet om een betoog uit je duim te zuichen om jouw beperkte kwaliteit te verbloemen, doe dan tenminste de moeite om serieus over te komen.

Ten tweede, kata'en is inderdaad een tactiek. Een tactiek die vrij zielig is. Je gebruikt het wanneer je je tegenstander gewoon niet kapot kan spelen op een geaccepteerde manier. Dit is het zelfde als cf'en en stabben, omdat dit ook tactieken zijn die je toepast wanneer je het niet op een andere manier kan winnen.

en het is zuigen.......als je dan het toch goed wilt doen..............en beperkte kwaliteiten omdat iemand het niet met je eens is? Volgens mij is dat een beperkte kwaliteit.

Je gebruikt het wanneer je je tegenstander gewoon niet kapot kan spelen op een geaccepteerde manier.

Dat is jou mening en niet door iedereen een geaccepteerde mening

Ten vierde, ik vind jouw absoluut geen deftige speler! Je kan het gebruik gewoon niet goedkeuren imo, dus mijn mening is daarover al genomen. Daarnaast helpt jouw taalgebruik ook niet in deze kwestie.
Mijn taalgebruik heeft niets te maken met het spel ( zie je eigen spellingsfout) en over het gebruik van kata's heeft gewoon iedereen een mening. En ik geen deftige speler? Wie weet. Ik speel TW op mijn manier en respecteer mijn vIJand mits hij het zelf ook heeft verdiend.

"Verder 'miauwen' we niet. Wij proberen alleen de standaard op de werelden hoog te houden. Het is jammer dat er types zoals jij zijn die zo tegen de morele standaard aanschoppen en dan verwachten dat we je allemaal op de knietjes gaan bedanken :) "

Je probeert iedereen een speelwijze op te leggen. Het is gewoon jammer dat types zoals jij gewoon die standaard zien als een "morele standaard" Iedereen speelt TW op zijn/haar manier en als dat niet overeenkomt met jullie manier is dat blijkbaar minderwaardig.(en dan ben ik beperkt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.454
en het is zuigen.......als je dan het toch goed wilt doen..............en beperkte kwaliteiten omdat iemand het niet met je eens is? Volgens mij is dat een beperkte kwaliteit.



Dat is jou mening en niet door iedereen een geaccepteerde mening


Mijn taalgebruik heeft niets te maken met het spel ( zie je eigen spellingsfout) en over het gebruik van kata's heeft gewoon iedereen een mening. En ik geen deftige speler? Wie weet. Ik speel TW op mijn manier en respecteer mijn vIJand mits hij het zelf ook heeft verdiend.

Je grijpt naar kata's wanneer je het niet op een andere manier kan winnen. Anders zou je de eer aan je zelf houden. Ten tweede wordt kata gebruik niet goed gekeurd door de betere spelers. Daar baseer ik dit ook op. Jouw taalgebruik heeft inderdaad niks te maken met je skills. Ik zeg alleen dat een deftige speler de moeite zou nemen om daar op te letten en dat dit een extra factor is waarom ik je geen deftige speler vind :)
 

DeletedUser73204

Guest
Ik grijp naar kata's als ik idd een grotere speler aanval. En moeite nemen voor mijn spelling? ik doe niet anders omdat nederlands niet mijn 1e taal is. Gelukkig respecteren anderen mij daar wel om omdat ik mijn best doe om het goed te schrijven ook al lukt dat niet altijd.
Maar als spelling een voorwaarde is om de deftige speler te zijn, zal ik dus nooit een deftige speler worden.(Net als jij met je "zuichen":D)
 
Reactiescore
1.454
Als je een grotere speler aanvalt is het dus een wanhoopspoging! Op dat soort moment zou je vooral de eer aan je zelf moeten houden imo.

Ik wil mijn excuus even aanbieden over het taalgebruik. Onderhand ben ik er ook achter gekomen dat jij niet van origine nederlands spreekt en uit Zuid Afrika komt, aldus Inge en Sander. Dus daarvoor mijn excuses :) Maar ik heb je er nu opgewezen en hopelijk schrijf je het in de toekomst goed. Dat voorkomt dan weer deze nutteloze discussies. Verder is het gewoon keurig geschreven hoor ;)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser73204

Guest
excuus hoeft niet hoor.Ik moet gewoon goed nederlands schrijven. Maar als je iemand aanvalt op schrijffouten zorg dan dat je ze zelf dan niet maakt in hetzelfde bericht. Dat staat zo slordig.(diacussies)
Een wanhoopspoging? Ja misschien wel. Ik zie het meer als van me afbijten. Misschien moet die grote speler wel zijn "eer" nakomen om geen kleine spelers aan te vallen maar iemand van minimaal zijn eigen groote. Maar ja, zo krijg je discussie op discussie
 
Reactiescore
1.454
excuus hoeft niet hoor.Ik moet gewoon goed nederlands schrijven. Maar als je iemand aanvalt op schrijffouten zorg dan dat je ze zelf dan niet maakt in hetzelfde bericht. Dat staat zo slordig.(diacussies)
Een wanhoopspoging? Ja misschien wel. Ik zie het meer als van me afbijten. Misschien moet die grote speler wel zijn "eer" nakomen om geen kleine spelers aan te vallen maar iemand van minimaal zijn eigen groote. Maar ja, zo krijg je discussie op discussie

Heb het veranderd :)

En van je afbijten kan je ook op een andere manier. Dit kan je door tactisch gebruik te maken van de middelen die je hebt. Dat je aanhaalt dat de grote speler dan de kleine niet moet aanvallen is gewoon te belachelijk voor woorden. Dat is het doel van het spel, andere mensen overnemen en een goed account neerzetten. Je doel is om jezelf of je stam omhoog te helpen, niet om iemand anders kapot te maken.
 
Reactiescore
3.586
De helft in AMB heeft ook pp zitten gebruiken dat is ook oneerlijk t.o.v de kleinere spelers. Ik snap de gedachtegang van korp beer wel en vind de kritiek op hem ook te overdreven. Hij blijft toch braaf en vriendelijk in zijn verwoording dus het mag ook wat vriendelijker terug richting hem.

Al ben ik het niet met hem eens overigens, mijn standpunt is wel al bekend.
 
Reactiescore
1.454
@jokersbrain *haar :p
Verder kan ik niks zeggen over de andere leden in AMB, maar wij hebben in ieder geval niet veel PP gebruikt :)
 

DeletedUser75946

Guest
Als je pro bent ga je de dorpen die in de toekomst de jouwe worden niet afbreken. Ik kan inkomen op enkele tactische kata's zoals AH of verzamelplaats, die dingen bestaan maar uit 1 level en dat valt dan nog mee voor uit te bouwen. Zodat het binnen de perken blijft en je dorp niet naar 26p wordt gekata'd worden er best duidelijke regels/limieten gelegd.

" De helft in AMB heeft ook pp zitten gebruiken dat is ook oneerlijk t.o.v de kleinere spelers. "

Zeker waar, maar regels maken over pp gebruik? Nee, onmogelijk te controleren (zonder vv). Kata's, cf's wel, kan je gwn je rapportje ff op t AF smijten en de afgesproken sanctie laten gelden. Kleinere spelers/stammen doen trouwens maar wat ze niet laten kunnen, is in de ogen van AMB irrelevant zoals in de 1ste post werd gezegd, en terecht.
 

DeletedUser75946

Guest
Iets dat niet te controleren valt, tenzij je het ff vriendelijk vraagt aan je vijand of je zijn vv mag om punten protocol te checken, lijkt me nutteloos om afspraken over te maken.
 

DeletedUser73204

Guest
Dit kan je door tactisch gebruik te maken van de middelen die je hebt
zoals kata's :)

En het is een Dame nog erger dat jullie je zo gedragen!
Dat maak toch niet iets uit? Discussie is discussie en mening is mening en gedragen moet je je tegen iedereen. Man/vrouw/moroon/noob . In TW zijn er wel ergere dingen tegen me gezegd dan in deze "verhitte" discussie

Je doel is om jezelf of je stam omhoog te helpen, niet om iemand anders kapot te maken.
Dat is wel wel het doel:D Overnemen is ook beetje bij beetje kapot maken.
Maar idd, een dorpje naar 26p te slopen heeft geen zin. Maar om iemand te vertragen bij zijn herbouw van troepen om bv zijn Boerderij of GS of ander gebouw te verlagen om zo meer tijd te krijgen voor hij weer aanvalt, is dat voor de verdediger volgens mij wel tactisch. Maar nogmaals. Ieder zijn mening.
En als het niet de bedoeling is om kata's te gebruiken tegen gebouwen, waarom is er dan een award gebouwlevel slopen?

Maar als er onderling afspraken worden gemaakt, moet je die wel gewoon naleven en respecteren. Daar is ik mee eens
Maar om op een wereld zelf richtlijnen te gaan bepalen en eisen dat iedereen het volgt anders ben je een noob of respectloos, vind ik wat ver gaan
 
Bovenaan