Voorstellen instellingen Classic 13

DeletedUser75725

Guest
Ik sluit me aan bij sseg dat de instellingen van CL 12 ons bevielen.

Minder barbarendorpen zou ik idealer vinden.
Zelf zouden we iets meer gs willen maar het moet niet boven de 15k/h komen. Dit komt, omdat onze mening is dat er een keuze gemaakt moet worden tussen veel gebouwen bouwen en troepen recruteren.

Limited Haul heeft de voorkeur. Dit sluit waarschijnlijk ook aan bij het standpunt van TW, omdat er nu een LH wereld is afgesloten.

Seconden icm. duur herbouwen van edels heeft onze voorkeur. Goedkoop herbouwen zorgt voor edelspam dat willen we zoiezo niet dus daarom ook geen miliseconden icm. goedkoop herbouwen.

Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 500% (4,5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200%
- Productiefactor: (80*40*5*1= 16k p/u)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Inactief
- Bonusdorpen: Inactief
- Kerk en geloof: Inactief
- Burgerwacht: Inactief
- Prestaties: Geactiveerd
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 2000 punten
- Edelmanproductie: Pakketjes: Duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 27 - 32
- Technologieën: 3 level systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief
- Moraal: Gedeactiveerd

Instellingen:
- Nachtmodus: van 01:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Inactief
- Aanvalstiming: Seconden
- Minimum troepen per aanval: 2% van de dorpspunten
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie de stam die de 30% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 30 dagen wint.
- Ledenlimiet Stam:7
- Vlaggen: Inactief
- Boerderijlimiet: Geactiveerd,1800 troepen per boerderij level.
- Limited Haul: (Geactiveerd Basis 30.000, max 30.000.000)
- Barbarendorpen: 30% van bb dorpen van CL12

Extra:

- Tribelock: actief vanaf 22 % dominantie
- Ondersteuning buiten de stam: Inactief

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Inactief
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser75725

Guest
En ik zou graag zien dat je defence achter je edels kan zetten anders blijf je eeuwig recappen.
Maar het niet versturen van defence buiten je stam is opzich wel een goede instelling. Alleen zou ik bovenstaande ook willen kunnen.
 
Reactiescore
661
Ik sluit me aan bij sseg dat de instellingen van CL 12 ons bevielen.

Minder barbarendorpen zou ik idealer vinden.
Zelf zouden we iets meer gs willen maar het moet niet boven de 15k/h komen. Dit komt, omdat onze mening is dat er een keuze gemaakt moet worden tussen veel gebouwen bouwen en troepen recruteren.

Het gaat niet over gebouwen bouwen. Het gaat over edels maken en troepen maken. Sseg is niet iemand die opbouwt hoor.

haha
 
Reactiescore
1.094
En ik zou graag zien dat je defence achter je edels kan zetten anders blijf je eeuwig recappen.
Maar het niet versturen van defence buiten je stam is opzich wel een goede instelling. Alleen zou ik bovenstaande ook willen kunnen.

Een paar dingen, allereerst je berekening klopt niet. Je hebt in je berekening snelheid 5 gebruikt, terwijl je snelheid 4,5 wilt in jou instellingen lijstje. Gevolg is dus dat de productie dan 14.4k wordt ipv 16k.

OS buiten de stam inactief, maar dan wel defence achter je edels willen timen klinkt een beetje onmogelijk. Behalve dat het niet realistisch is, zou het ook nog een ontzettend groot voordeel voor de aanvaller geven. En aangezien je niet een productie hoger wilt dan 16k, benadeel je mensen die onder aanval liggen nog meer.
Want Robbeke geeft de juiste voorzet, een van de redenen voor een hogere productie is om voornamelijk mensen onder aanval ook eerlijk te laten groeien. Gezien lage producties (CL11 en CL12) de kosten van troepen maken niet dekken, hebben mensen die constant onder aanval liggen niet genoeg gs om en troepen en gebouwen en edels te maken. En jij wilt ze dus nog extra beperken, met en lage productie, en seconden en met die os buiten de stam inactief-maar wel os achter treintjes instelling :p. Leuk, maar totaal unbalanced.

Wie slaapt er nu ook tot na 7u? :p
0 tot 8 dan?

Gezien looptijden op een classic heb ik ook liever tot 8 uur. Dat werkt net even wat makkelijker. Kan je ook vertellen dat dat goed is bevallen op eerdere classics.
 

DeletedUser75725

Guest
Je hebt gelijk van mn berekening. Heb niet goed opgelet.
Dan is 5(00%) inderdaad prima en zijn we het met elkaar eens, behalve dat ik productiefactor 40 zou pakken.

OS buiten de stam icm. wel defence achter je edels zetten klinkt idd onrealistisch als je kijkt naar de mogelijkheden binnen TW maar je weet nooit. Ik zou het ook prima vinden als ze qua defence sturen weer hetzelfde doen als bij CL12, maar ik vroeg me af of het mogelijk was..

Verder ben ik wel voorstander van seconden. Ik weet niet of dit elke classic zo is geweest, maar de classics die ik heb gespeeld wel, dus het lijkt me dat dit niet aangepast gaat worden.

Kort samengevat, we willen allebei 500%. Defence sturen binnen de stam alleen is prima, LH en zijn we allebei voorstander voor LH (toch?)
 

DeletedUser77743

Guest
Met de nachtbonus van 0 tot 8 ben ik dan ook akkoord :)
Al zou ik graag nog eens een no haul wereld zien
 

DeletedUser75892

Guest
Ik zou niet tribelock actief vanaf 20% dominatie, en tegelijk dat ook als eindvoorwaarde houden. Dan ben je er al. Met Tribelock wil ik juist verhinderen dat constante gerecruit van (in het verleden) stammen als Soul enzo.
Dan zou ik of de dominantie naar 25% trekken of de tribelock op 15% zetten: klinkt heel early maar uiteindelijk ledenlimiet van 5 dus als je met die 5 aan 15% geraakt lijkt het mij al heel lastig voor andere om nog te counteren met een recruit to win actie.

(Ik zat trouwens ook met ledenlimiet 4 in gedachten, om het niveau eventueel iets meer te verdelen ipv dat je weer 2 kampen krijgt meerdere kampen).

PS: @Poo. indien je een keuze hebt gemaakt voor de instellingen is het misschien een idee om dat alles nog een extra keer na te bespreken met ons? Dan kunnen we er zeker van zijn dat alles vlot zal verlopen etc :)
 

DeletedUser77743

Guest
Even off topic, maar is er al een richtdatum om te starten met deze classic?
 

DeletedUser78096

Guest
Ik ben het eens met de instellingen van segg. Mijn voorkeur gaat uit naar no haul.
 

DeletedUser74552

Guest
Ik heb nog nooit met secondes gespeeld dus ik weet niet zo goed wat ik daar van kan verwachten. Verder vind is MS altijd leuk maar wel met max 50ms dan tussen edels. Zou ik persoonlijk het leukst vinden maar dat kan ook onwetenheid zijn.
 
Reactiescore
1.075
en minder barbs :x
 
Reactiescore
298
Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 300% (3)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0,66)
- Productiefactor: (80*60*3*1= 14,4k p/u)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Inactief
- Bonusdorpen: Inactief
- Kerk en geloof: Inactief
- Burgerwacht: Inactief
- Prestaties: Geactiveerd
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 2000 punten
- Edelmanproductie: Pakketjes: Duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 35-40 (dus treinen met 3 edels)
- Technologieën: 3-level systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief
- Moraal: Gedeactiveerd

Instellingen:
- Nachtmodus: van 01:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Inactief
- Aanvalstiming: Seconden
- Minimum troepen per aanval: 2% van de dorpspunten
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Extra (Anders dan anders):
- Elke speler start met 2 à 3 dorpen (deels uitgebouwd)
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 25% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 30 dagen wint.
- Ledenlimiet Stam: 5
- Vlaggen: Inactief
- Boerderijlimiet: Geactiveerd, 2500 troepen per boerderij level.
- No Haul
- Barbarendorpen: niet te veel, niet te weinig, heb daar weinig zicht op.

Extra:

- Tribelock: actief vanaf 15 % dominantie
- Ondersteuning buiten de stam: Inactief

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Inactief
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

Beetje wat anders. Door 2/3 startdorpen wordt de startfase veel korter, vandaar de snelheid (3) wat lager dan doorgaans.

Relatief hoge boerlimiet om de verdediger wat meer speling te geven, hele seconden en treintjes van 3 edels om dat weer wat te compenseren voor de aanvaller.

T is ook nog wel een idee om in plaats van dominantievoorwaarden een timer (3/4/5 maanden) te doen, gezien er 3x zoveel (spelers)dorpen zullen zijn, waardoor dan dominantie i.c.m. ledenlimiet 5 en snelheid 3 misschien te lang gaat duren. Daarnaast weet je met een vooraf vastgestelde einddatum dan wel waar je aan begint als classicspeler.


Misschien dat er her en der nog wat verbeteringen zijn om het wat meer gebalanceerd te maken, maar het leek mij wel eens leuk om een classic met wat anders dan normaal te hebben. Misschien ook dat wat andere instellingen wat meer mensen (die niet altijd evenveel tijd hebben) naar de classics toe kan lokken.
 
Reactiescore
1.094
Dit zijn opzich ook leuke instellingen. Als 2 a 3 dorpen start niet mogelijk is zou ik wel voor hogere productie kiezen, want no haul snelheid 3 14,4k is niet veel.
 

DeletedUser77549

Guest
Btw, ik neem aan dat op de classick de wachttoren uitstaat? Zoniet, dan moeten we dit ook meenemen in de opties eh
 

DeletedUser77549

Guest
Meh, was serieus bedoelt. Omdat je ook een optie kerk hebt wel of niet aan, dacht ik dat dit dus ook een optie kon zijn.
 
Bovenaan