Stelling van de dag

DeletedUser77452

Guest
of gewoon snipen met 1 zwaard voor de looptijd, met 100zc of 300 speer
ik ben gek op ZC/speer, maar als de tijd en ruimte ervoor is wil ik nog wel eens een sloom defdorpje bouwen
 

DeletedUser77014

Guest
Stelling: zwaard is een overbodige eenheid in het spel, en kan net zo goed verwijderd worden (of moet grondig aangepast worden in looptijd / defwaarde / kosten etc etc)
Helemaal mee eens.

Zwaard is een trage eenheid wat op w49 een reistijd heeft van afgerond naar boven 18 minuten. Als vervangende eenheid is er de zware cavalerie dat een looptijd heeft van afgerond naar boven 9 minuten, in principe 2x zo snel al gaat het gepaard met een speervechter dat een looptijd heeft van 14/15 minuten. Alleen is een sp/zw dorp sterker dan een sp/zwc dorp en zal dat dit ook extra kosten met zich meebrengen omdat zwc nu eenmaal veel ijzer kost. Daar en tegen is een zwc dorp 2x zo snel opgebouwd dan een sp/zw dorp en is het verschil van verdedigingskracht minder dan 2x. Oftewel: een sp/zwc dorp is sneller in de looptijd voor stacken en snipen, is 2x zo snel opgebouwd, maar kost iets meer GS en heeft minder verdedigingskracht. Als je dit met elkaar afweegt is een sp/zwc het dorp dat je moet gebruiken om te verdedigen mits je goed farmt om deze kosten bij te houden
 

DeletedUser75778

Guest
Helemaal mee eens.

Zwaard is een trage eenheid wat op w49 een reistijd heeft van afgerond naar boven 18 minuten. Als vervangende eenheid is er de zware cavalerie dat een looptijd heeft van afgerond naar boven 9 minuten, in principe 2x zo snel al gaat het gepaard met een speervechter dat een looptijd heeft van 14/15 minuten. Alleen is een sp/zw dorp sterker dan een sp/zwc dorp en zal dat dit ook extra kosten met zich meebrengen omdat zwc nu eenmaal veel ijzer kost. Daar en tegen is een zwc dorp 2x zo snel opgebouwd dan een sp/zw dorp en is het verschil van verdedigingskracht minder dan 2x. Oftewel: een sp/zwc dorp is sneller in de looptijd voor stacken en snipen, is 2x zo snel opgebouwd, maar kost iets meer GS en heeft minder verdedigingskracht. Als je dit met elkaar afweegt is een sp/zwc het dorp dat je moet gebruiken om te verdedigen mits je goed farmt om deze kosten bij te houden

Moeten? Waarom zou je überhaupt kiezen tussen de twee. Aan het front bouw je zc, in je safe zwaard. Veel simpeler kan het niet, efficiënter ook niet.
 

DeletedUser64081

Guest
Natuurlijk is het een combi van beide defvormen. Zelf heb ik wel een beetje een voorliefde voor speer/zc, omdat je met de zc ook kan farmen.
 

DeletedUser77452

Guest
Moeten? Waarom zou je überhaupt kiezen tussen de twee. Aan het front bouw je zc, in je safe zwaard. Veel simpeler kan het niet, efficiënter ook niet.

Nou daar ben ik het dus niet mee eens :p

Ten eerste; ja als je alle ruimte en tijd hebt om het 'perfecte' def dorp op te bouwen (its in die richting van 10k/10k) dan zou ik dat natuurlijk doen. Echter zitten er 2 grote nadelen aan slow deff in je safe bouwen: het ligt meestal op grote afstand van je front, en dus zijn de looptijden soms zo debiel lang, dat ik liever voor speer/zc ga.
Daarnaast is het zo dat hoewel jij je slowdef in je safe zou bouwen, het blijft een opbouwtijd die maarliefst 2x zolang doet over een 'ietjes' sterke defwaarde (het is een verschil ja, maar niet al te groot) ). 2x (!) langer, dus geen 1 week maar 2 weken, nou dan is de keuze wat mij betreft allang gemaakt hoor :p
Vooral met frontjes ga ik zeker niet wachten op die slome zwaardjes, en vandaar de stelling
enige nadeel is inderdaad zoals al genoemd, dat je veel moet farmen vanwege de hoge ijzerkosten, maarja zc kan dan ook juist hiervoor weer gebruikt worden ;)

Leuk om te lezen dat er verschillende meningen hierover zijn :D
 

DeletedUser7072

Guest
Laten we zeggen dat de sp/zw combi ongeveer 1.5 keer zo sterk is(op basis van verdedigingskracht van eenheden) maar half zo snel opbouwt en een langzamere looptijd heeft. Het cruciale punt is dan, hoe vaak komen clears binnen en moet je je def verversen? Het is zonde om zp/zc te maken als vervolgens je def bijna niet hoeft te vechten en je ook prima in die tijd een sp/zw def dorp had kunnen maken. Als je def regelmatig aangevallen wordt zou ik echter voor sp/zc kiezen, zelfs als het uit je safe komt. Puur omdat je dan sneller kan verversen.

Mobiele def kan wel beter een sp/zc combi zijn omdat je die vaak moet verversen en in moet zetten in noodgevallen. Ook handig om te snipen natuurlijk. Terwijl je safe best lang mag bouwen, en als je netjes cross deft(1k/1k vanuit elk def dorp naar elk front dorp) dan heb je je def ook redelijk snel opgebouwd mits je front niet onder een zeer zware massa staat.
 

DeletedUser52046

Guest
Waarom zou ik direct een serieuze reactie geven op die GA, wat maakt dat nou uit? Daar is het Algemeen Forum niet voor bedoeld, haha.

Jullie nemen het AF trouwens echt veel te serieus.

Stelling van de dag:

Het AF is niet voor serieuze gesprekken maar alleen voor de gezelligheid?
 

DeletedUser77014

Guest
Heet niet voor niets: Algemeen Forum. Voor alles bedoeld dus. Haha
 

DeletedUser77710

Guest
AF kan ook worden gebruikt voor gezellighed. Maar kan dan ook voor p en p bedoeld zijn. En dan nog een lekker een discussie aangaan.

Op het AF kan je zowat alles zeggen, het is wel te zien welk topic :)
 

DeletedUser64081

Guest
Het Algemeen Forum is bedoeld om praktisch alle zin en onzin over TW en daar buiten online te plempen. Echter, voor elk iets heb je een eigen plek. In dit geval gaat de vraagstelling over het w49 Politiek en Propaganda forum, en specifiek toch niet over de praathoek als ik het goed begrijp. Dan is het hoofddoel toch het propageren van eigen stam en de discussie aan te gaan met en tegen de andere stammen, serieus dus (alhoewel vaak leuker gemaakt door humoristische elementen mee te nemen).
 

DeletedUser61134

Guest
P&P? :p
Keep dreaming!

Meeste winnen alleen discussies door een meerheid te vormen. Al hebben ze ongelijk, gewoon iets anders erbij betrekken :p
P&P heb ik eigenlijks al een jaar amper gezien ^^

Maar ik ben op AF omdat het kan. Niet echt een reden :D
 

DeletedUser7072

Guest
Beetje als in de middeleeuwen, als iedereen zegt dat de zon om de aarde draait is dat ook zo!
 
Reactiescore
2.303
Met de mensen die de dag van vandaag nog opt af zitten kan je gewoon geen P&p meer voeren. Argumenten is blijkbaar een woord vanuit de oudheid.
 
Bovenaan