Wereld 42 discussietopic

DeletedUser

Guest
Niemand gebruikt deze functie nog op w39, al het gezaag over de premiun functie gs handelen komt dan ook wrs van mensen die niet beter weten.

Ik weet niet of jij al op veel werelden deftig gestart bent, maar dit GS kopen met PP zorgt wel degelijk voor een al vlug grote achterstand. In de start is dit van groot belang omdat het vaak een wedstrijd is: 'Wie haalt het snelst zijn nuke en trein', en die wedstrijd verlies je gewoon tegen een PPabuser, omdat dit vrijwel altijd gecombineerd wordt met het halveren van bouwtijden. Mid en Late Game maakt het GS kopen inderdaad weinig verschil, maar dan keert het probleem van het halveren van bouwtijden wel terug bij massa's waarbij de muur in een mum van tijd terug opgebouwd is. Het kopen van GS zorgt ervoor dat er zich meer PP gaat bevinden op accounts van 'goede' spelers, doordat dit misbruikt wordt met het PPfarmen, waardoor het halveren van de bouwtijden steeds meer gebruikt wordt, wat ik persoonlijk jammer vind.
 

DeletedUser69459

Guest
Neen, ik haat starten. Maar men moet niet gaan overdramatiseren. Het levert een voordeel op, maar uiteindelijk kom je er ook zonder pp abusen en zijn de pp abusers al weg.
 

DeletedUser65242

Guest
Niemand gebruikt deze functie nog op w39, al het gezaag over de premiun functie gs handelen komt dan ook wrs van mensen die niet beter weten.

Dan nog, kan je er in de beginfase wel een hoop profijt uithalen t.o.v. mensen die de functie niet gebruiken...
 
Reactiescore
978

DeletedUser69459

Guest
Oftewel moet je het mazzel hebben niet naast een redelijke speler te liggen die massaal ppabused in de start.

OP w39 stond Maakjenietdruk eerste zonder pp te abusen voor een aantal maanden, vanaf het begin. Het is dus zelfs mogelijk om eerste te staan, top 100 is dus nog steeds relatief gemakkelijk voor een goede starter.
 

DeletedUser68973

Guest
Vreemd genoeg word ik ook niet weggespeeld bij de start:cool:
 

DeletedUser71618

Guest
Niemand gebruikt deze functie nog op w39, al het gezaag over de premiun functie gs handelen komt dan ook wrs van mensen die niet beter weten.

Komt van degene die nooit geleerd heeft te starten en daardoor ook echt wat erover kan zeggen :p

OP w39 stond Maakjenietdruk eerste zonder pp te abusen voor een aantal maanden, vanaf het begin. Het is dus zelfs mogelijk om eerste te staan, top 100 is dus nog steeds relatief gemakkelijk voor een goede starter.

Mooie veralgemenisatie. Maar ja, gelukkig is dat nog wel mogelijk ja, gezien er gewoon een klein aantal spelers rondloopt. En er maar een beperkt aantal accounts per wereld is dat massaal abused én de start overleeft. Dus dan kom je idd nog uiteindelijk wat hoger in de rankings.

Denk echter dat er nu meer en meer redelijke tot betere spelers komen die een aantal werelden massaal PP gefarmd hebben en dit nu tot over den top gaan besteden op nieuwe werelden. En dán krijg je pas echt scheve verhoudingen.
 

DeletedUser69459

Guest
Dan moet je het pp farmen aanpakken. Dat is de enige oplossing om dit te vermijden.

En elke keer dat ik startte en ik deed het pas sinds begin w35 op een echt net nieuwe wereld, had ik geen tijd meer door een andere wereld.
 
Reactiescore
978
OP w39 stond Maakjenietdruk eerste zonder pp te abusen voor een aantal maanden, vanaf het begin. Het is dus zelfs mogelijk om eerste te staan, top 100 is dus nog steeds relatief gemakkelijk voor een goede starter.

En dat wilt zeggen dat een redelijke speler niet weggespeelt kan worden door slechtere spelers die PA abusen? Het buy to win is sowieso tot een zekere lengte aanwezig en dat juist voor vele de fun van tw eruithaalt ongeacht of ze kunnen overleven of niet.

Ken zo ook een speler die meerdere wereld easy de top haalde en nu weggespeelt werd door 2 zware pa abusers.

Denk echter dat er nu meer en meer redelijke tot betere spelers komen die een aantal werelden massaal PP gefarmd hebben en dit nu tot over den top gaan besteden op nieuwe werelden. En dán krijg je pas echt scheve verhoudingen.


Juh, dat voorspelde ik al toen die functie er net was.
 

DeletedUser

Guest
Nee, er word een verkeerde tactiek gehanteerd imo.
Door het invoeren door die functies zijn al veel spelers vertrokken en nu ook nog eens blijkt dat er toch niet naar de community wordt geluisterd op vrijwel de meeste vlakken dan krijg je nog meer leeg loop. Vroeger betaalde ik voor dit spel, maar met die nieuwe functies (GS ->PP) is dat niet eens meer nodig, waardoor de inkomsten worden gegenereerd door een kleiner clubje dan eerst. Tribalwars heeft zichzelf de afgrond in geholpen.

Dit!!!! :rolleyes:

Leer luisteren naar je klanten Inno, tot daaraan toe als jullie bepaalde steun nodig hebben om de servers te kunnen laten draaien enzo maar hoeveel spelers zijn intussen al niet gestopt hierdoor, de laatste wereld die ik gespeeld heb zag ik al helemaal niet meer zitten na een flop-evenement dat de hele wereld volledig beinvloedde...


Laat vlaggen eruit, maak gewoon nooit of nooit een vlaggenwereld aan, zo wel, reset de vlaggen dan elke wereld, veel eerlijker dan dat je ze gewoon meeneemt, en maak het onmogelijk hiervoor te betalen, enkel vlaggen verdienen.


Aan FA en PA verdienen jullie toch wel genoeg om een server te draaien zeker?
Optioneel die 25% extra inkomsten tot daaraan toe, wat maakt dat nou een moer uit, maar hoor nu dat je inmiddels zelfs al grondstoffen kan kopen ofzo? wat is het volgende? Kunnen we binnenkort ook troepen gaan kopen? :eek:

Inno hier is al zo vaak over gezeurd, nooit wat aan gedaan, zijn jullie nog niet genoeg spelers kwijt intussen, voelen jullie het nog steeds niet? Of gaan jullie op weg naar travian nadoen? das ook al zo'n pay-2-win game waarbij je gestoord veel voordeel haalt als betaler :D

Je kan het spel niet meer verpesten dan door steeds meer functies te gaan geven, vraag evt gewoon iets meer voor de PA en FA als je hier niet mee toe komt om je servers te financieren, veel meer spelers zullen terug gaan spelen hoeveel spelers spelen er gemiddeld nog op een wereld? 7k? op w 12 waren het er nog 17k ofzo beoordeel zelf maar of je hier nu echt zoveel profijt uit draait, integendeel... :eek:
 

DeletedUser

Guest
Dit!!!! :rolleyes:

Leer luisteren naar je klanten Inno, tot daaraan toe als jullie bepaalde steun nodig hebben om de servers te kunnen laten draaien enzo maar hoeveel spelers zijn intussen al niet gestopt hierdoor, de laatste wereld die ik gespeeld heb zag ik al helemaal niet meer zitten na een flop-evenement dat de hele wereld volledig beinvloedde...


Laat vlaggen eruit, maak gewoon nooit of nooit een vlaggenwereld aan, zo wel, reset de vlaggen dan elke wereld, veel eerlijker dan dat je ze gewoon meeneemt, en maak het onmogelijk hiervoor te betalen, enkel vlaggen verdienen.


Aan FA en PA verdienen jullie toch wel genoeg om een server te draaien zeker?
Optioneel die 25% extra inkomsten tot daaraan toe, wat maakt dat nou een moer uit, maar hoor nu dat je inmiddels zelfs al grondstoffen kan kopen ofzo? wat is het volgende? Kunnen we binnenkort ook troepen gaan kopen? :eek:

Inno hier is al zo vaak over gezeurd, nooit wat aan gedaan, zijn jullie nog niet genoeg spelers kwijt intussen, voelen jullie het nog steeds niet? Of gaan jullie op weg naar travian nadoen? das ook al zo'n pay-2-win game waarbij je gestoord veel voordeel haalt als betaler :D

Je kan het spel niet meer verpesten dan door steeds meer functies te gaan geven, vraag evt gewoon iets meer voor de PA en FA als je hier niet mee toe komt om je servers te financieren, veel meer spelers zullen terug gaan spelen hoeveel spelers spelen er gemiddeld nog op een wereld? 7k? op w 12 waren het er nog 17k ofzo beoordeel zelf maar of je hier nu echt zoveel profijt uit draait, integendeel... :eek:

Amen to that!
 

DeletedUser73696

Guest
OP w39 stond Maakjenietdruk eerste zonder pp te abusen voor een aantal maanden, vanaf het begin. Het is dus zelfs mogelijk om eerste te staan, top 100 is dus nog steeds relatief gemakkelijk voor een goede starter.

MJND heeft wel PP gebruikt, alleen in mindere mate ;)
 

DeletedUser

Guest
MJND heeft wel PP gebruikt, alleen in mindere mate ;)

PP is er wel nog om te gebruiken, zolang je het niet abused




PP-abusen: Het overmatig gebruiken van een betalende feature die je een voorsprong geeft die ENORM moeilijk in te halen valt.



Zo is er dus een verschil tussen iemand die zo nu en dan de kosten en bouwtijden van zijn mijntjes reduceert tot een level waarbij die kan beginnen aan zijn stal-rush voor lc en iemand die simpelweg heel zijn dorp-opbouw lang bezig is met reduceren en halveren.



De meesten hier zullen (ondanks sommigen het niet toegeven) wel hier en daar mijntjes reduceren en de benodigdheden voor de stal, en stoppen nadien vanaf ze aan hun lc-rush kunnen beginnen.



Een pp-abuser gaat hier nog verder in en blijft dit enorm lang gebruiken (sommigen doen dit zelfs om hun eerste of zelfs nog tweede dorp volledig uit te bouwen)



Dit zorgt er dan voor dat de voorsprong die je gemaakt hebt niet meer zomaar een makkelijk inhaalbare voorsprong is op je buurt, maar je eerder een voorsprong verkrijgt die voor iemand die meer ervaring heeft en actiever is dan de pp-abuser nog steeds een hele tijd gaat duren voor die deze speler in kan halen.


Uiteraard geldt dit vooral voor de pp-abuser die ook weet wat die doet en ook wel wat actief is en farmed uiteraard, niemand zal gaan klagen om een noob die zijn kosten reduceert en de bouwtijden halveert om zijn mijnen te uppen, maar niet aan troepen denkt en niet of amper farmed gezien dat gewoon een vette farm is die ik ook wel naast me wil hebben :)




En klopt het nu eigenlijk dat je tegenwoordig gs kan kopen met pp of heb ik dat mis verstaan? :eek:
 
Bovenaan