Classic #8 instellingenwijziging:

Welke instellingen

  • Stamlimiet 10, Goedkoop herbouwen van edels ACTIEF

    Stemmen: 36 12,9%
  • Stamlimiet 10, Goedkoop herbouwen van edels INACTIEF

    Stemmen: 10 3,6%
  • Stamlimiet 7, goedkoop herbouwen van edels ACTIEF

    Stemmen: 117 41,8%
  • Stamlimiet 7, goedkoop herbouwen van edels INACTIEF

    Stemmen: 117 41,8%

  • Totaal aantal stemmers
    280

DeletedUser66265

Guest
Nah, was niet de fout van aus en howlin, meer van inactieve buren waardoor hun target werden.
Als je zelf als eerste in het offensief gaat, ben je altijd beter af als dat je moet counteren.

Met 2 adels voor een dorp en 20 apen die maar lukraak adels overal op stuurden, en vooral te noob waren om iets anders dan barbaren te adeln, is het voor iedereen op een geven moment wel mooi geweest.

En nee ik heb geen tijd over, en al zeker niet voor TW, hoe jammer dan ook soms :p



Ik heb er altijd al 2 gehad maar goed....

Ik snap eerlijk gezegt niet hoe je dat doet, moet een flinke zelfbeheersing zijn :p
Als ik geen tw wil spelen moet ik ook zeker niet op het af komen, anders ga ik vanzelf weer spelen:(
 
Reactiescore
2.490
Resultat = optie #4.

Goedkoop herbouwen inactief; max ledenlimiet stam = 7.

Denk eraan dat dit niet betekent dat alle huidige stammen naar 7 gebracht worden. Dit zijn zaken die we manueel dienen te verhelpen!

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 

DeletedUser68252

Guest
Resultat = optie #4.

Goedkoop herbouwen inactief; max ledenlimiet stam = 7.

Denk eraan dat dit niet betekent dat alle huidige stammen naar 7 gebracht worden. Dit zijn zaken die we manueel dienen te verhelpen!

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Waarom word er voor inactief herbouwen gekozen als ik vragen mag? Er word met deze enquête namelijk gekeken naar de mening van de community over bepaalde instellingen op de classic. Als ik de poll die er was er dan even bij pak zie ik dat er 4 opties totaal zijn, verdeeld in verdere klasses van het aantal stamleden en de verdeeldheid over actief of inactief herbouwen.

Als we dan de stemmen erbij pakken zijn er 37 stemmen uitgebracht op de instelling 10 leden stam tegenover 124 van de 7 leden stam, vrij duidelijk dus. De gehele community is het ermee eens dat er stammen moeten komen van 7 leden, echter brengt dit me bij het volgende punt. Laten we eens kijken naar Actief of inactief van goedkoop herbouwen, we kijken hierbij naar de mening van het grootste deel van de community waarvoor deze enquete ook bedoeld was. Dan zie je dat er totaal 110 stemmen + 27 stemmen voor Actief herbouwen zijn geweest. Dit maakt een totaal van 137 stemmen voor actief herbouwen. Als we dan kijken naar inactief herbouwen zijn dit 114 stemmen + 10 stemmen, dit maakt samen 124 stemmen. Dan lijkt het me, als we naar het doel van deze enquête kijken: 'De mening van de community laten spreken bij de instellingen van de classic.' Dat goedkoop herbouwen actief moet zijn, gezien het grotendeel van de community graag wilt dat goedkoop herbouwen actief is. Vrij raar dat er nu voor inactief word gekozen naar aanleiding van een bepaald antwoord op de enquete, terwijl de meerderheid van de community toch vrij duidelijk voor actief goedkoop herbouwen is.

Ook word er in de beginpost een optie A, en een optie B gegeven. Hier word nu echter niet meer naar gekeken maar kiest men gewoon voor de meest gestemde optie, terwijl dit niet volgens de beginpost is, hiermee word namelijk geïnsinueerd dat alle stamstemmen en alle actief/inactief stemmen samen gaan bij deze enquete.

Duckje zei:
A/ Te hoge stamlimiet:
Optie: 7 / 10 spelers per stam
B/ We willen 'duur' herbouwen van edels actief.
Optie goedkoop herbouwen actief/Inactief. Actief betekent dat je, indien je een edel verliest in de aanval, hem goedkoop kan herbouwen voor 1 pakketje, inactief betekent dat je alle pakketjes opnieuw moet aanmaken.

5785415ed5d34c529737288060f9cd6a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71618

Guest
Je hebt gelijk, in de beginpost zijn er veel tegenstrijdigheden over de 'meeste stemmen' en de 'opties'. Hier zou toch nog eens naar gekeken moeten worden, als ik het zo zie :p
 
Reactiescore
978
Je hebt gelijk, in de beginpost zijn er veel tegenstrijdigheden over de 'meeste stemmen' en de 'opties'. Hier zou toch nog eens naar gekeken moeten worden, als ik het zo zie :p

Als je simpelweg een beetje logisch nadenken om te weten hoe het in elkaar zit tegenstrijdig vind. Liptonia is niks meer dan een slechte verliezer.
 

DeletedUser71618

Guest
Als je simpelweg een beetje logisch nadenken om te weten hoe het in elkaar zit tegenstrijdig vind. Liptonia is niks meer dan een slechte verliezer.

Duckje heeft met zijn post veel ruimte over gehouden voor andere interpretaties dan de meest gangbare (verwachte) interpretatie. Daarom is het tegenstrijdig, hoewel tegenstrijdig misschien niet het beste woord is, eigenlijk helemaal niet bedenk ik me nu, maar wellicht snap je wel wat ik bedoel.

Ondanks dat je hem een slechte verliezer mag vinden, er zijn meer mensen die gestemd hebben op 'goedkoop herbouwen' dan op 'duur herbouwen'. Als je dan -
adef2465ffcb0502a90618b1addd5583.png
- zegt kan je dit op meerdere manieren interpreteren.
 
Reactiescore
2.490
Jongens toch...

Optie A en B combineren tot 4 mogelijke opties. Uit deze opties is de uiteindelijk leidraad:

Mensen die voor 10 stammen en goedkoop herbouwen hebben gestemd willen niet per se 7 leden per stam, als je deze dus combineert dan verteken je zowiezo de resultaten.

Meeste stemmen wint!

Wat in dit geval voor optie 4 is. Klaar en duidelijk.


Wat je wel leert uit deze enquëte is dat het resultaat nog net geen 50/50 is (of je nu de opties combineert of niet), we kunnen dus op het einde van de dag niemand tevreden stellen over deze resultaten. (Hadden we voor goedkoop herbouwen, stamlimiet 7 gegaan waren die andere 114 mensen wel komen posten ;)

Sorry, eerlijk is eerlijk: 4 opties; meeste stemmen wint, optie 4 heeft het meeste stemmen dus is dat definitief besloten.


Mvg,
Duckje
 

DeletedUser68252

Guest
Jongens toch...

Optie A en B combineren tot 4 mogelijke opties. Uit deze opties is de uiteindelijk leidraad:

Als je het op deze manier doet, uitgaan van de meest gestemde optie (1-4), heb je niet het uiteindelijk doel behaald van deze enquête, het doel van deze enquête was namelijk de classic instellingen bepalen naar aanleiding van de mening van de community. De mening van de community is echter actief herbouwen, want hier zijn de meeste stemmen op gevallen, wel is waar met 2 verschillende opties die jij gebracht hebt, maar dat doet nog altijd niet af, aan het feit dat het grootste deel van de community voor actief herbouwen is en niet voor inactief.

Duckje zei:
Mensen die voor 10 stammen en goedkoop herbouwen hebben gestemd willen niet per se 7 leden per stam, als je deze dus combineert dan verteken je zowiezo de resultaten.

Hiermee maak je een denk fout, mensen die voor 10 leden stammen hebben gekozen willen inderdaad geen 7 leden per stam. Dit lijkt me meer dan duidelijk, hier geef ik je ook volkomen gelijk in, echter heb je aan de opties van de stamleden ook 2 andere opties per optie toegevoegd, namelijk het actief of inactief van goedkoop herbouwen. Ik neem aan dat mensen die gestemd hebben op 10 leden stammen met actief herbouwen dan ook daadwerkelijk actief herbouwen willen, en niet inactief, zoals nu gebeurd, terwijl het grootste deel toch echt voor actief was.

Duckje zei:
Meeste stemmen wint!

Wat in dit geval voor optie 4 is. Klaar en duidelijk.


Wat je wel leert uit deze enquëte is dat het resultaat nog net geen 50/50 is (of je nu de opties combineert of niet), we kunnen dus op het einde van de dag niemand tevreden stellen over deze resultaten. (Hadden we voor goedkoop herbouwen, stamlimiet 7 gegaan waren die andere 114 mensen wel komen posten ;)

Sorry, eerlijk is eerlijk: 4 opties; meeste stemmen wint, optie 4 heeft het meeste stemmen dus is dat definitief besloten.

Je kunt aan het einde van de dag inderdaad nooit iedereen te vrede stellen, dit is nooit mogelijk met een enquête zoals deze, gezien er altijd wel mensen zijn die een afwijkende mening hebben van de ander, doet er echter nog niet aan af dat je nu het kleinere deel van de community te vrede stelt in plaats van het grotere deel, gezien het grotere deel nu eenmaal voor actief herbouwen was.

Optie 4 heeft misschien wel de meeste stemmen, maar dat toont enkel aan dat er een meerderheid is voor deze combinatie, als jij in een begin post schrijft over een optie A, en een optie B. ledenlimiet, en actief of inactief herbouwen insinueer je hiermee dat de uiteindelijk stemmen voor de stammen, als de uiteindelijke stemmen voor actief of niet actief herbouwen bij elkaar gedaan worden, waarnaar een resultaat volgt. Als je zou kijken naar meeste stemmen wint, zal je zien dat er de meeste stemmen zijn voor 7 leden stammen, en actief goedkoop herbouwen.

Voortaan zou het misschien slimmer zijn om een enquête zoals deze duidelijk op te stellen, zonder ruimte in de uitslag, dat voorkomt een hoop gedoe. Aparte enquêtes voor zowel actief/inactief herbouwen als 7 leden / 10 leden had er in dit geval dus beter kunnen komen, gezien je met die vragen je uiteindelijk doel behaald, 'het overgrote deel van de community laten beslissen welke instellingen het worden,' en niet de meeste mensen die het in een bepaalde combinatie willen, want dan kan er een scheve uitslag zoals nu komen, waarbij het doelt niet behaalt word.

Als je simpelweg een beetje logisch nadenken om te weten hoe het in elkaar zit tegenstrijdig vind. Liptonia is niks meer dan een slechte verliezer.

De manier waarop ik nadacht is ook meer dan logisch, gezien er in de beginpost duidelijk staat vermeld, Optie A, en Optie B. Wat betreft een slechte verliezer, dat mag je vinden, echter staan mijn argumenten gewoon zwart op wit in deze enquête, er is nu eenmaal meer gestemd op actief goedkoop herbouwen. Waarmee je de enquête uitslag oneerlijk verwoord in de instellingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
978
Hiermee maak je een denk fout, mensen die voor 10 leden stammen hebben gekozen willen inderdaad geen 7 leden per stam. Dit lijkt me meer dan duidelijk, hier geef ik je ook volkomen gelijk in, echter heb je aan de opties van de stamleden ook 2 andere opties per optie toegevoegd, namelijk het actief of inactief van goedkoop herbouwen. Ik neem aan dat mensen die gestemd hebben op 10 leden stammen met actief herbouwen dan ook daadwerkelijk actief herbouwen willen, en niet inactief, zoals nu gebeurd, terwijl het grootste deel toch echt voor actief was.

Ik heb 10 leden en goedkoop herbouwen gestemd, als het niet 10 leden zou worden zou ik 7 leden en duur herbouwen stemmen. Dus je hele post is bij deze onzin en ontkracht, dus ksst.
 

DeletedUser68252

Guest
Ik heb 10 leden en goedkoop herbouwen gestemd, als het niet 10 leden zou worden zou ik 7 leden en duur herbouwen stemmen. Dus je hele post is bij deze onzin en ontkracht, dus ksst.

Liptonia zei:
Voortaan zou het misschien slimmer zijn om een enquête zoals deze duidelijk op te stellen, zonder ruimte in de uitslag, dat voorkomt een hoop gedoe. Aparte enquêtes voor zowel actief/inactief herbouwen als 7 leden / 10 leden had er in dit geval dus beter kunnen komen, gezien je met die vragen je uiteindelijk doel behaald, 'het overgrote deel van de community laten beslissen welke instellingen het worden,' en niet de meeste mensen die het in een bepaalde combinatie willen, want dan kan er een scheve uitslag zoals nu komen, waarbij het doelt niet behaalt word.

;)
 
Reactiescore
86
Voortaan zou het misschien slimmer zijn om een enquête zoals deze duidelijk op te stellen, zonder ruimte in de uitslag, dat voorkomt een hoop gedoe. Aparte enquêtes voor zowel actief/inactief herbouwen als 7 leden / 10 leden had er in dit geval dus beter kunnen komen, gezien je met die vragen je uiteindelijk doel behaald, 'het overgrote deel van de community laten beslissen welke instellingen het worden,' en niet de meeste mensen die het in een bepaalde combinatie willen, want dan kan er een scheve uitslag zoals nu komen, waarbij het doelt niet behaalt word.

Nee dus niet. Zoals Howlin al zei zullen er genoeg mensen zijn die afhankelijk van het stamledenlimiet, een andere keuze maken over het goedkoop herbouwen of niet.

Aparte enquetes maken zou zo al helemaal een vertekenend beeld creeren.
 

DeletedUser

Guest
De winnende combinatie is die met de meeste stemmen, Liptonia. Met de nadruk op combinatie.
 
Reactiescore
661
Het leuke is, diegene die zo hard hun best gedaan hebben voor 4 starten niet. Maar dat is de kracht van een community he.

Zalig dit.
 

DeletedUser68252

Guest
Het leuke is, diegene die zo hard hun best gedaan hebben voor 4 starten niet. Maar dat is de kracht van een community he.

Zalig dit.

Dat is bij 3 ook hetzelfde hoor, enorm veel mensen gestemd die niet eens zijn gestart, van plan zijn te gaan starten.
 

DeletedUser60615

Guest
Vind het wel vreemd dat ik stammen met 10 leden ertussen zie zitten op classic maar als ik dan meer dan 7 wil uitnodigen dat er komt te staan limiet van 7 leden is bereikt
 

DeletedUser68252

Guest
Vind het wel vreemd dat ik stammen met 10 leden ertussen zie zitten op classic maar als ik dan meer dan 7 wil uitnodigen dat er komt te staan limiet van 7 leden is bereikt

Duckje zei:
Resultat = optie #4.

Goedkoop herbouwen inactief; max ledenlimiet stam = 7.

Denk eraan dat dit niet betekent dat alle huidige stammen naar 7 gebracht worden. Dit zijn zaken die we manueel dienen te verhelpen!

Met vriendelijke groeten,
Duckje

:)
 
Bovenaan