Classic #8 instellingenwijziging:

Welke instellingen

  • Stamlimiet 10, Goedkoop herbouwen van edels ACTIEF

    Stemmen: 36 12,9%
  • Stamlimiet 10, Goedkoop herbouwen van edels INACTIEF

    Stemmen: 10 3,6%
  • Stamlimiet 7, goedkoop herbouwen van edels ACTIEF

    Stemmen: 117 41,8%
  • Stamlimiet 7, goedkoop herbouwen van edels INACTIEF

    Stemmen: 117 41,8%

  • Totaal aantal stemmers
    280

DeletedUser

Guest
Tactisch uitspelen of extreem goed leren timen? Ten eerste is er geen enkele mogelijkheid die ik kan bedenken om de deftactiek die ik al benoemde te outplayen aangezien je altijd de edels zult zien en als je efficient dodged, je altijd genoeg snipepogingen zou moeten hebben.

Daarbij is het bijna (voor de bijdehandjes) onmogelijk om zo goed te 'leren' (als je zo precies wilt timen valt dat niet eens aan te leren) timen dat het niet meer snipebaar is. Er zal altijd een gap van 50/100ms tussen de edels zitten, behalve als je er clears tussen zet maar de kans dat er een trein naar je toe komt waar er een clear voor elke edel binnen de 10 ms komt is best verwaarloosbaar.

Recaps kosten nog altijd minder dan de 4 edels die de aanvaller verliest.

Wat je wel kan doen is bij elk treintje steeds in alle edeldorpen van de tegenstander de verzamelplaats naar beneden kata'en maar ook daar wens ik je veel succes mee om dat bij elk treintje steeds precies op tijd te doen.

Aan edelclears gedacht? Het is toch max 3 edels per vill, dus lijkt mij meest effectief dan?
 
Reactiescore
981
Anderzijds zit er in de eindfase met goedkoop herbouwen ook een versimpelde ('op goed geluk') manier van spelen ivm de enorme aantal edels waar men over bezit.

Dat is er sowieso al na de startfase, meeste strooien maar edels want hé je kan het toch goedkoop herbouwen. Dat terwijl recappen van de verdediger maar in zeer beperkte mate aanwezig kan zijn tegenover meerdere edelaars. Elke stam die de 25% haalt of dreigt te halen krijgt in veel gevallen de hele wereld tegen zich, dat samenhangend met goedkoop herbouwen is bij een beetje georganiseerde aanval amper vol te houden.

Bij goedkoop herbouwen is kwantiteit een dodelijk iets terwijl bij duur herbouwen juist kwaliteit meer naar boven komt. Elke speler heeft overigens last van duur herbouwen. Hoe vervelend soms het ook is met de toestemming (die naar mijn mening gewoon 25 per edel had moeten zijn), elke speler heeft er evenveel last van op papier en enkel kwaliteit onderscheid de betere van de slechtere. Terwijl bij goedkoop herbouwen kwaliteit uiteindelijk verslagen kan worden door kwantiteit door bijvoorbeeld elke dag 100en edels te zenden op hetzelfde target.

Bij de vorige classic goudmunten was er trouwens bijna in elk geval wel een edeloverschot, per dag kon je rond de 10 edels erbij krijgen in een iets later stadium. Na de halvering kon je met dagje pure munten rond de 20 edels per dag erbij krijgen. Beter dat er dan is wat dood gaan verplaats dat vele accounts aan het einde van de classic nog rond de 100 edels konden produceren. Edeltekort is zeldzaam op een classic, zo duur herbouwen zijn invloed is enkel zodanig dat er geen te grote overschotten edels komen (als er tenminste niet zinloos met edels wordt gesmeten).
 
Reactiescore
981

DeletedUser48745

Guest
Tactisch uitspelen of extreem goed leren timen? Ten eerste is er geen enkele mogelijkheid die ik kan bedenken om de deftactiek die ik al benoemde te outplayen aangezien je altijd de edels zult zien en als je efficient dodged, je altijd genoeg snipepogingen zou moeten hebben.

Daarbij is het bijna (voor de bijdehandjes) onmogelijk om zo goed te 'leren' (als je zo precies wilt timen valt dat niet eens aan te leren) timen dat het niet meer snipebaar is. Er zal altijd een gap van 50/100ms tussen de edels zitten, behalve als je er clears tussen zet maar de kans dat er een trein naar je toe komt waar er een clear voor elke edel binnen de 10 ms komt is best verwaarloosbaar.

Recaps kosten nog altijd minder dan de 4 edels die de aanvaller verliest.

Wat je wel kan doen is bij elk treintje steeds in alle edeldorpen van de tegenstander de verzamelplaats naar beneden kata'en maar ook daar wens ik je veel succes mee om dat bij elk treintje steeds precies op tijd te doen.

Het is al erg kortzichtig dat je hier continu over treintjes praat. Het eerste dat je al moet gaan doen bijna, is juist niet met treinen werken. Edelclears lijken mij hier veel eerder de sleutel tot succes. Om bij ieder treintje de vp te kata'en is veel werk ja, maar als je niet eens veel werk overhebt om een classic te winnen dan wijs ik je graag de deur naar de normale werelden. Als je jouw eerdergenoemde deftactiek noemt, kan je makkelijk zijn def burnen door close edels te sturen en ze bijvoorbeeld binnen 10 minuten nog terug te trekken (ik geef maar een simpel voorbeeld). De kans is groot dat je (als er 2k+ aanvallen binnenkomen, die allemaal dichtbij aankomen) het overzicht verliest als iemand je goed aanvalt, en dan zit dat edel(clear)s er uitpikken niet zo makkelijk in, en werkt je deftactiek voor geen meter.
 

DeletedUser

Guest
Het is al erg kortzichtig dat je hier continu over treintjes praat. Het eerste dat je al moet gaan doen bijna, is juist niet met treinen werken. Edelclears lijken mij hier veel eerder de sleutel tot succes. Om bij ieder treintje de vp te kata'en is veel werk ja, maar als je niet eens veel werk overhebt om een classic te winnen dan wijs ik je graag de deur naar de normale werelden. Als je jouw eerdergenoemde deftactiek noemt, kan je makkelijk zijn def burnen door close edels te sturen en ze bijvoorbeeld binnen 10 minuten nog terug te trekken (ik geef maar een simpel voorbeeld). De kans is groot dat je (als er 2k+ aanvallen binnenkomen, die allemaal dichtbij aankomen) het overzicht verliest als iemand je goed aanvalt, en dan zit dat edel(clear)s er uitpikken niet zo makkelijk in, en werkt je deftactiek voor geen meter.

Je hebt zeker een punt alleen dan ga je er echter vanuit dat je laten we zeggen meer dan 1K incs krijgt en dat je enkel werkt met de methode die ik benoemde zonder je front al gestacked te hebben waardoor je het probleem met close edels oplost. Ik praat hier overigens meer over het starten tot ongeveer 3 mil of iets dergelijks aangezien het natuurlijk onrealistisch is om bv. 40 treintjes succesvol te snipen die binnen 2 uur aankomen.

De vp kata'en is zeker veel werk maar is het realistisch? Dan zou je ten eerste al alle edeldorpen moeten weten + ervan uitgaan dat de vijand intussen geen edels in andere dorpen heeft gemaakt en je moet erop rekenen dat al je kata's er doorheen komen.

Edelclears kan je doen ja alleen dat valt te counteren.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt zeker een punt alleen dan ga je er echter vanuit dat je laten we zeggen meer dan 1K incs krijgt en dat je enkel werkt met de methode die ik benoemde zonder je front al gestacked te hebben waardoor je het probleem met close edels oplost. Ik praat hier overigens meer over het starten tot ongeveer 3 mil of iets dergelijks aangezien het natuurlijk onrealistisch is om bv. 40 treintjes succesvol te snipen die binnen 2 uur aankomen.

De vp kata'en is zeker veel werk maar is het realistisch? Dan zou je ten eerste al alle edeldorpen moeten weten + ervan uitgaan dat de vijand intussen geen edels in andere dorpen heeft gemaakt en je moet erop rekenen dat al je kata's er doorheen komen.

Edelclears kan je doen ja alleen dat valt te counteren.

Met de lage boerderijlimiet lijkt er mij vrij weinig aan te doen ;)
 
Reactiescore
981
Gelukkig had ik het niet tegen jou mijn vriend

Zeg dan niet dat ik hem moet lezen.

en gelukkig weet je vrij weinig over mijn 'matige' aanvalsskills. :)
Height ~ La Propria Belleza

En buiten dat, je zit hier te verkondigen dat niemand een beetje deffer kan breken door deze instellingen. Nochtans is elke speler altijd te breken zolang je aanvallend maar beter bent dan diegene verdedigend. Je beweert dat je bij elke aanval op een vijand eerst al je edels verliest en ze direct moet rebuilden om een tegenstander te breken, dan raad ik deze classic inderdaad af voor je. Desondanks zijn er genoeg spelers die aanvallend wel kwalitatief goed genoeg zijn om openingen te creëren bij het aanvallen zonder dat ze elke aanval massaal edels dood lopen.

Toestemming is kut ja, maar voor elke speler, als in verdediging en aanvallend hebben daar last van. Wellicht wat meer voordeel voor de verdediger, nochtans is het met boerlimiet dat de verdediger normaal altijd in het nadeel is tegenover een aanvaller. Dat vele door de veelal makkelijke instellingen zijn vergeten zijn hoe je echt deftig aanvalt is uiteraard een treurige zaak. Zo doe ik zelf ook vaak maar weinig moeite in aanvallen door alle voordelen tegenover verdedigers. Worden die voordelen een beetje ingekort is volgens een aantal opeens onmogelijk om te een goeie tegenstander te edelen.. Zou juist weer is tijd worden dat menig tw'er meer aandacht besteed aan het deftig aanvallen verplaats alles yolo erop gooien.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Zeg dan niet dat ik hem moet lezen.

Had het tegen die vent boven je voor als dat je nog niet duidelijk was. Daarbij, wat weet jij van mij op LPB? Leuk dat je m'n aanvalsskills basseert op een wereld waar ik jou niet eens ben tegen gekomen IG.


En buiten dat, je zit hier te verkondigen dat niemand een beetje deffer kan breken door deze instellingen. Nochtans is elke speler altijd te breken zolang je aanvallend maar beter bent dan diegene verdedigend. Je beweert dat je bij elke aanval op een vijand eerst al je edels verliest en ze direct moet rebuilden om een tegenstander te breken, dan raad ik deze classic inderdaad af voor je. Desondanks zijn er genoeg spelers die aanvallend wel kwalitatief goed genoeg zijn om openingen te creëren bij het aanvallen zonder dat ze elke aanval massaal edels dood te lopen.

Het was aardig overdreven dat niemand een beetje deffer kan breken ofc. Mijn punt alleen is dat de verdediger aan het begin van deze wereld volledig in het voordeel is aangezien je weinig edels zult hebben en omdat je continu gesniped kan worden etc. raken je edels al gauw op en is je massa in duigen. Later zal dat ook zijn maar dan heb je meer verschillende mogelijkheden om aan te vallen wat het dan weer in balans brengt.
 
Reactiescore
981
Had het tegen die vent boven je voor als dat je nog niet duidelijk was. Daarbij, wat weet jij van mij op LPB? Leuk dat je m'n aanvalsskills basseert op een wereld waar ik jou niet eens ben tegen gekomen IG.

Ik was je buur. Maar boeit weinig, ging dan ook om je kortzichtige gedachte dat aanvallers amper wat kunnen tegenover een goeie deffer.


Het was aardig overdreven dat niemand een beetje deffer kan breken ofc. Mijn punt alleen is dat de verdediger aan het begin van deze wereld volledig in het voordeel is aangezien je weinig edels zult hebben en omdat je continu gesniped kan worden etc. raken je edels al gauw op en is je massa in duigen. Later zal dat ook zijn maar dan heb je meer verschillende mogelijkheden om aan te vallen wat het dan weer in balans brengt.

En dus moet je zeer gecoördineerd en tactisch aanvallen verplaats yolo aan te vallen. Vrijwel elke wereld is de verdediger zwaar in het nadeel tegenover de aanvaller, dat het nu wat meer rechtgetrokken wordt dat niet enkel de deffer creatief moet Tw'en maar de aanvaller ook... Tja, ik verwelkom het enkel maar.

Heb genoeg werelden gezien waar spelers uiterst gecoördineerd te werk gingen en precies wisten hoe ze hun tegenstander konden breken zonder een edel te verliezen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik was je buur. Maar boeit weinig, ging dan ook om je kortzichtige gedachte dat aanvallers amper wat kunnen tegenover een goeie deffer.

Ik was gestopt op LPB vanaf 4,5 mil vanwege een aantal omstandigheden dus ik heb je helaas niet mogen meemaken als buur. Get your facts right.

En dus moet je zeer gecoördineerd en tactisch aanvallen verplaats yolo aan te vallen. Vrijwel elke wereld is de verdediger zwaar in het nadeel tegenover de aanvaller, dat het nu wat meer rechtgetrokken wordt dat niet enkel de deffer creatief moet Tw'en maar de aanvaller ook... Tja, ik verwelkom het enkel maar.

Ik heb nog nooit yolo aangevallen op wat uitzonderingen na aan het begin maargoed. In mijn opinie is een verdediger met een phalanx cluster en een front totaal niet zwaar in het nadeel maar dat zal wel aan mij liggen.;)


Heb genoeg werelden gezien waar spelers uiterst gecoördineerd te werk gingen en precies wisten hoe ze hun tegenstander konden breken zonder een edel te verliezen.
Was dat ook op een wereld met miliseconde en duur herbouwen?
 

DeletedUser

Guest
Ik was gestopt op LPB vanaf 4,5 mil vanwege een aantal omstandigheden dus ik heb je helaas niet mogen meemaken als buur. Get your facts right.



Ik heb nog nooit yolo aangevallen op wat uitzonderingen na aan het begin maargoed. In mijn opinie is een verdediger met een phalanx cluster en een front totaal niet zwaar in het nadeel maar dat zal wel aan mij liggen.;)



Was dat ook op een wereld met miliseconde en duur herbouwen?

LPB grensde haast aan Howlin toen ik stopte op TGD, kan me niet inbeelden dat jullie geen front hadden met elkaar?
 
Reactiescore
981
Ik was gestopt op LPB vanaf 4,5 mil vanwege een aantal omstandigheden dus ik heb je helaas niet mogen meemaken als buur. Get your facts right.

Of je handtekening aanpassen naar tot 4.5 mil, halfbakken ervaring dan.

Ik heb nog nooit yolo aangevallen op wat uitzonderingen na aan het begin maargoed. In mijn opinie is een verdediger met een phalanx cluster en een front totaal niet zwaar in het nadeel maar dat zal wel aan mij liggen.;)

Oh ik vind het nogal apart dat bij een instelling waar aanvallend wat meer gevraagd vrijwel als onmogelijke en oneerlijke instelling wordt gezien. Een vrij degelijke aanvaller zal geen problemen hebben met duur herbouwen tegen de meeste spelers op de classic. Daarentegen als je standaard altijd hetzelfde achtig aanvalt is de kans wel vrij groot dat je edels gaat doodlopen. Onderscheid in kwaliteit wordt dan inderdaad zeer zichtbaar.

Was dat ook op een wereld met miliseconde en duur herbouwen?

Stackwereld, milli. Duur herbouwen trouwens irrelevant gezien er geen edel dood ging. Oh en buiten dat, zo een big deal als er wat edels dood gaan op een classic is het niet. Vorige classic hadden de meeste accounts rond de 100 edels over zoals al eerder gezegd en vrijwel geen enkel account had echt een zwaar edelgebrek. Elke dag kon je er genoeg bij krijgen met deze snelheid. Early game idem.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
LPB grensde haast aan Howlin toen ik stopte op TGD, kan me niet inbeelden dat jullie geen front hadden met elkaar?
Zelfs als ik wat front had met hem wat ik me niet meer kan herrineren, heb ik er nooit wat mee kunnen doen aangezien ik toen stopte.


Of je handtekening aanpassen naar tot 4.5 mil, halfbakken ervaring dan.

Had het ook graag anders gewilt. Genoeg mensen hier op het AF hebben in hun handtekening gezet waar ze gespeeld hebben terwijl ze er niet eens de hele wereld op hebben gespeeld zonder erbij te hebben geschreven tot hoever. Maar speciaal voor jou zal ik er in het vervolg bij nadenken.

Oh ik vind het nogal apart dat bij een instelling waar aanvallend wat meer gevraagd vrijwel als onmogelijke en oneerlijke instelling wordt gezien. Een vrij degelijke aanvaller zal geen problemen hebben met duur herbouwen tegen de meeste spelers op de classic, als je standaard altijd hetzelfde achtig aanvalt is de kans wel vrij groot dat je edels gaat doodlopen. Onderscheid in kwaliteit wordt dan inderdaad zeer zichtbaar.

Zaols ik al zei was het nogal overdreven. Maar hoe is een aanvaller in de meeste werelden zwaar in het voordeel tegen spelers die in een goed phalanx cluster liggen met een front dat op orde staat? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.

Stackwereld, milli. Duur herbouwen trouwens irrelevant gezien er geen edel dood ging. Oh en buiten dat, zo een big deal als er wat edels dood gaan op een classic is het niet. Vorige classic hadden de meeste accounts rond de 100 edels over zoals al eerder gezegd en vrijwel geen enkel account had echt een zwaar edelgebrek. Elke dag kon je er genoeg bij krijgen met deze snelheid. Early game idem.

Duur herbouwen irrelevant? Misschien dat je ook nogal anders gaat deffen op een wereld met duur herbouwen, is het niet? Dan is het slimmer om je meer op de edels te richten. Dus het is beide totaal onrelevant. Zoals ik al zei heb ik het hier meer over het begin dan aan het einde aangezien je zoals je al zegt, minder gebrek hebt aan edels.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
als je je eigen gebied niet kan herinneren zegt het genoeg hoe actief je was he:eek:
 

DeletedUser

Guest
als je je eigen gebied niet kan herinneren zegt het genoeg hoe actief je was he:eek:

Waar slaat dit nou weer op. Het is al ruim 7 maanden geleden dus het zal vast wat over m'n activiteit zeggen als ik toevallig niet meer weet of ik een aantal dorpjes front had met wie dan ook of niet.
 
Reactiescore
981
Zaols ik al zei was het nogal overdreven. Maar hoe is een aanvaller in de meeste werelden zwaar in het voordeel tegen spelers die in een goed phalanx cluster liggen met een front dat op orde staat? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.

Wellicht zoals in de stam Phalanx :)D) waar menig massa met amper stamdef moest worden verdedigt. Tenzij je mogelijkheden hebt tot stackswalls en massa ondersteuning ben je vrijwel altijd in het nadeel met deffen. Een aanvaller hoeft maar 10 minuten bezig te zijn om 200 attacks te sturen terwijl de verdediger er een halve middag voor moet uittrekken.

Dusja, op zo een manier ben ik blij dat kwa aanvallen meer aandacht besteed moet worden om een speler te breken, verplaats hem dagenlang onder aanval en edelatt's te houden net zolang tot die breekt.

Oh en dan maar is een vraag. Vind jij goedkoop herbouwen werkelijk een beter alternatief? Waar elke barslechte tw'er groot kan worden door elke dag zijn edels maar beetje op en neer te gooien. Om vervolgens in de eindgame als rank 1 stam elke dag 100en edels over je heen te krijgen tot je breekt. Want tja, wat boeit een dode edel met goedkoop herbouwen.


Duur herbouwen irrelevant? Misschien dat je ook nogal anders gaat deffen op een wereld met duur herbouwen, is het niet? Dan is het slimmer om je meer op de edels te richten. Dus het is beide totaal onrelevant. Zoals ik al zei heb ik het hier meer over het begin dan aan het einde aangezien je zoals je al zegt, minder gebrek hebt aan edels.

Op een wereld waar je kon stacken een speler uitspelen met weinig verlies vindt ik vrijwel nog knapper dan een speler uitspelen op classic 8 waar boerlimiet geld. Vooral met het tegenwoordige niveau waar menig tw'er amper weet hoe deftig te deffen, grotendeels kent niks anders dan stacken.

Maja, met geen oog op creativiteit in aanvallend aspect kan ik begrijpen dat zoiets lastig te begrijpen voor je is.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.039
Lol goedkoop herbouwen uit lijkt mij niet meer dan gewoon op een wereld met een snelheid als deze.. Duidelijk dat hier enkel starters ertegen zijn. Een wereld moet nog altijd het gehele verloop in balans zijn. ;)
 
Bovenaan