"heidense" elementen in het christendom

DeletedUser7072

Guest
Ik heb het gelezen, Het zijn vooral taalkundige zaken die beschreven staan. Maar dat is logisch wetenschappers en alle daagse mensen gebruiken ook termen uit andere landen/culturen.(Chauffeur,restaurant-Frans/Computer,baby-Engels, En ook nog wat woorden uit het latijn ;))

Maar ik denk dat de meeste Christenen best weten dat woorden uit hun geloof uit andere culturen komen. Zien zij dat dan ook als 'heidens'.

Stel:

Wij zeggen dat de Engelse maatschappij heidens en slecht is. We zeggen dat hun politiek verkeerd is, Hun denkwijze, Hun geloof etc.

De Engelsen geloven in god A en wij in god B. Als wij dan zeggen dat zij heidens zijn omdat zij in god A geloven, Zijn taalkundige feiten dan nog relevant. Dat vraag ik me toch sterk af. Want wij weten in zo'n geval dat wij het woord 'computer' van de Engelsen hebben maar zouden wij hierdoor anders gaan denken over de Engelsen en zouden wij gaan denken van 'Oh ze zijn toch geen heidenen'.

Ik vraag me dat sterk af.
 

DeletedUser

Guest
Jup, hij spijkerde ons wat bij in het geloof. :)

Aub, laat zulke post in het vervolg achterwege.

Aangezien je het zelf ook nogal irritant vindt:

DONDER EEN EIND OP!!! Ik loop klik hier iedere keer dit forum aan om naar jouwn shit zooi te bekijken, ga ergens anders het forum vol spammen!!! :mad::mad::mad:

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Volgens mij was Jezus eerst ook timmerman hoor.

Sowieso was Jozef, de vader van Jezus, timmerman. Maar ik heb de eerste paar hoofdstukken van Mattheüs en Lucas erop nagelezen, ik kon niks vinden over het beroep van Jezus. Doet dat er toe?

Ik heb het gelezen, Het zijn vooral taalkundige zaken die beschreven staan. Maar dat is logisch wetenschappers en alle daagse mensen gebruiken ook termen uit andere landen/culturen.(Chauffeur,restaurant-Frans/Computer,baby-Engels, En ook nog wat woorden uit het latijn ;))

Maar ik denk dat de meeste Christenen best weten dat woorden uit hun geloof uit andere culturen komen. Zien zij dat dan ook als 'heidens'.

Stel:

Wij zeggen dat de Engelse maatschappij heidens en slecht is. We zeggen dat hun politiek verkeerd is, Hun denkwijze, Hun geloof etc.

De Engelsen geloven in god A en wij in god B. Als wij dan zeggen dat zij heidens zijn omdat zij in god A geloven, Zijn taalkundige feiten dan nog relevant. Dat vraag ik me toch sterk af. Want wij weten in zo'n geval dat wij het woord 'computer' van de Engelsen hebben maar zouden wij hierdoor anders gaan denken over de Engelsen en zouden wij gaan denken van 'Oh ze zijn toch geen heidenen'.

Ik vraag me dat sterk af.

Ik snap je punt niet echt. Wat heeft taalkunde te maken met religie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ps. nog iets voor de wetenschappers onder ons...

kijk eens goed naar de belangrijkste kerkelijke feestdagen en check dan de heidense geloven eens op hun religieuze feesten... (vooral dan de germanen en de kelten...)

wedden dat jullie iets leuks gaan vinden? :p
 

DeletedUser13801

Guest
ps. nog iets voor de wetenschappers onder ons...

kijk eens goed naar de belangrijkste kerkelijke feestdagen en check dan de heidense geloven eens op hun religieuze feesten... (vooral dan de germanen en de kelten...)

wedden dat jullie iets leuks gaan vinden? :p

Nou je het zegt... :D
 

DeletedUser

Guest
Sowieso was Jozef, de vader van Jezus, timmerman. Maar ik heb de eerste paar hoofdstukken van Mattheüs en Lucas erop nagelezen, ik kon niks vinden over het beroep van Jezus. Doet dat er toe?

Nee, maar zirco (volgens mij) zei dat Jezus een visser was.
 

DeletedUser

Guest
De meeste discipelen van Jezus waren vissers, althans Simon (Petrus), Jakobus en Johannes.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb in Lukas alleen een stuk gevonden over die drie, maar er waren er meer visser, klopt.
 

DeletedUser2929

Guest
Simpel, Jezus Christus was een Rabbi dus natuurlijk kende hij de Koran. Ieder gelovige maakt voor zichzelf uit waar hij/zij de speerpunten van het geloof legt.
.

Islam was er pas rond de 6de eeuw na christus en volgens mij was christus toen al dood en z'n wederopstanding dateert volgens mij ook niet echt uit die tijd:rolleyes:

ps. nog iets voor de wetenschappers onder ons...

kijk eens goed naar de belangrijkste kerkelijke feestdagen en check dan de heidense geloven eens op hun religieuze feesten... (vooral dan de germanen en de kelten...)

wedden dat jullie iets leuks gaan vinden? :p

antwoordje op PS: lang leve de kerstboom:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nou de Koran is toch nog altijd het boekje van de islam en jij zegt:
Jezus was een Rabbi en kende de Koran...

Dat klopt dan toch niet:confused:

De Koran zegt dat Jezus gewoon een profeet was. En daar ligt een groot probleem. Want voor Christenen is Jezus de Weg naar het eeuwige leven!
 
Bovenaan