De absolute winnaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
er word bedacht wanneer een wereld gaan sluiten wanneer er minder als 1000 actieve spelers zijn. dan word een einddatum vastgesteld, en word dan pas een wereld gesloten. Het eindgoal is de meeste punten.

Dus, tenzij ik helemaal slecht in wiskunde geworden ben, is een stam die +50% van de dorpen (heel correct: meer dan 50% van het totaal aantal punten) bezit gewonnen want dan is het mathematisch onmogelijk om eer te hebben.

Ik ben er wel nog van overtuigd dat een groep spelers zo dominant kan worden op een wereld dat er voor de anderen er geen zak maar aan is. Ik heb voor mezelf ook een datum vastgesteld dat ik zal stoppen (nog geen feestje houden, duurt nog een eindje) maar ik denk ook dat het tegen dan mogelijk is om w3 zo te domineren dat iedereen ervan overtuigd is: dit is de winnaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dus, tenzij ik helemaal slecht in wiskunde geworden ben, is een stam die +50% van de dorpen (heel correct: meer dan 50% van het totaal aantal punten) bezit gewonnen want dan is het mathematisch onmogelijk om eer te hebben.

Ik ben er wel nog van overtuigd dat een groep spelers zo dominant kan worden op een wereld dat er voor de anderen er geen zak maar aan is. Ik heb voor mezelf ook een datum vastgesteld dat ik zal stoppen (nog geen feestje houden, duurt nog een eindje) maar ik denk ook dat het tegen dan mogelijk is om w3 zo te domineren dat iedereen ervan overtuigd is: dit is de winnaar.

ergens in 2012, dan vergaat de wereld en heeft het verder ook geen zin om dit spel verder te spelen..:D
 

DeletedUser3621

Guest
Ja kijk W2 is zelfs nog niet aan zijn einde.. Een wereld stopt pas als er ECHT niets meer te beleven valt.

Als je even omrekent hoe lang jullie achterlopen op W2, zal je zien dat je nog wel lange tijd kan spelen ;)

Of je zou met zen allen op delete drukken, dat zijn natuurlijk wel andere factoren

dus het spel kan eindeloos gerekt worden zolang er 2 mensen in het spel zijn die nog inloggen en die in andere stammen zitten.

no way dat ik dan doorspeel.
 
Reactiescore
28
Ja kijk W2 is zelfs nog niet aan zijn einde.. Een wereld stopt pas als er ECHT niets meer te beleven valt.

Als je even omrekent hoe lang jullie achterlopen op W2, zal je zien dat je nog wel lange tijd kan spelen ;)

Of je zou met zen allen op delete drukken, dat zijn natuurlijk wel andere factoren

maar wat is het NUT nou van een wereld zo eindeloos lang te rekken?
Ik bedoel, het is best gezellig hoor, maar op wereldniveau worden de veranderingen steeds kleiner. waarom worden er geen concrete doelen gemaakt, een concrete datum.
en gedaan is gedaan, er zijn tegen dan toch al 117 andere .nl werelden aan dit tempo. ik snap gewoon niet waarom elke world per se moet duren tot ik al lang in een bejaardentehuis zit...
 

DeletedUser3166

Guest
maar wat is het NUT nou van een wereld zo eindeloos lang te rekken?
Ik bedoel, het is best gezellig hoor, maar op wereldniveau worden de veranderingen steeds kleiner. waarom worden er geen concrete doelen gemaakt, een concrete datum.
en gedaan is gedaan, er zijn tegen dan toch al 117 andere .nl werelden aan dit tempo. ik snap gewoon niet waarom elke world per se moet duren tot ik al lang in een bejaardentehuis zit...

Stop er dan mee ;)
 

DeletedUser3621

Guest
n8waker, ben jij dus serieus van plan om dit spel nog 10 jaar te spelen?
 

DeletedUser

Guest
n8waker, ben jij dus serieus van plan om dit spel nog 10 jaar te spelen?

10 jaar ??

Ik weet het zelf niet eens ik hoop het eerlijk gezegt niet :) Maar zoals het er nu uit ziet ben ik nog lang niet klaar met Firm :D
 

DeletedUser571

Guest
10 jaar ??

Ik weet het zelf niet eens ik hoop het eerlijk gezegt niet :) Maar zoals het er nu uit ziet ben ik nog lang niet klaar met Firm :D

Belachelijk vooruitzicht. Nog tenminste 10 jaar van hetzelfde.

En waar hebben we het over? Laatst een stuk of 10 dorpjes gepakt van Ricoluci omdat het account onbemand was. Die verloren dorpen leveren Ricoluci edelmannen op die hij kan gebruiken om te internen........

Dat men toe wil naar een winnaar op een wereld is terecht, maar zorg dan dat de spelregels kloppen. In dit geval is het niet zo. Op voorhand weet je dat deze wereld op deze snelheid en met de bestaande regels niet eindig is.

> je kunt maximaal 1 tot 2 dorpjes per dag veroveren
> verloren dorpen geven de tegenstander recht op een edelman (rare beloning......)

TW-leiding: leer alsjeblieft van deze tekortkoming in TW en probeer in de toekomst tot een wereldsysteem te komen dat op redelijke termijn (2 jaar?) een winnaar oplevert.

Groet, Tool
 

DeletedUser

Guest
Correct! Misschien een idee op oneven dagen de snelheid te verhogen naar 2? :p
 
Reactiescore
28
Correct! Misschien een idee op oneven dagen de snelheid te verhogen naar 2? :p

ALS de snelheid ooit verhoogt zou kunnen worden, zal het op constante basis zijn, niet af en toe. dat lijkt mij toch

Tool zei:
> verloren dorpen geven de tegenstander recht op een edelman (rare beloning......)

da's inderdaad absurd
de grote spelers hoeven zich niet eens zorgen te maken om dorpen verlies, want ze hebben toch een chronisch edeltekort...
 

DeletedUser3621

Guest
hmm, is me nooit opgevallen, maar dt klopt idd ja.. vandaar dat mensen vinden dat werelden met snelheid 1 een pakketjessysteem moet hebben..
 
Reactiescore
28
er is een verschil tussen "ik heb nog wel een tijdje zin in dit leuke spelletje" en "oh ja, geen probleem, nog 8 jaar hetzelfde? Fantastisch! Dat ik geen edels heb? dat los ik toch zo op, geef gewoon wat dorpen aan de vijand! Nee jo, dikke fun hier"
(en beeld je je er maar een opa bij die achter de pc zit, dorpjes uit te bouwen tot 12.154 ptn omdat dat het leukste is wat er op dat moment nog te doen is)
 

DeletedUser

Guest
vind het ook wat absurd er een forceerd einde achter te zetten van zoveel dorpjes of zoveel punten.

Die doelen moeten bij het begin vast gesteld worden niet zomaar als de wereld al 2 jaar loopt er even tussen in gooien.

@ tool

je hebt wel gelijk dat als je dorpjes verliest je nieuwe edels krijgt maar als je de vijand ver genoeg terug dringt naar de zijkant dat ze niks meer kunnen edelen hebben ze er ook niks aan :D ( Duurt een tijdje maar oké )

Ik vind nog steeds dat de snelheid gewoon om de zoveeltijd wat sneller gemaakt worden. bijv. nu naar 1.5 dan half jaar verder naar 2.0 en dan een half jaar verder naar 2.5 dan foceer je wel een einde van de wereld

Meneer maar niet beweren Firm te onderschatten ... :rolleyes:

Edels zijn het probleem. :(
 

DeletedUser3166

Guest
Overigens als deze wereld eindigt ga ik alle happy mensen hier op dit forum moeten missen (toch het grootste gedeelte) :D

We hebben elkaar nu al ongeveer 2 jaar lang liggen de huid volschelden op het forum, als dat ineens wegvalt... zou niet goed aanvoelen :eek:
 

DeletedUser

Guest
Wordt er uberhaupt weleens een keer een wereld gesloten??? Ik vind TW veel te commercieel worden, er worden maar lukraak nieuwe werelden geopend, waarvan sommige binnen notime weer met de gebruikelijke inactiviteit te maken krijgen. Ingame wordt het er niet leuker op, ik krijg het idee dat men alleen maar centen wil vangen. Hoe meer werelden, hoe meer inkomsten middels Premium accounts.
Ik merk nu al dat in W3 bij de grote stammen ca. 1/3 van de accounts onder vv staat weg te rotten. Volgens mij is de winnaar gewoon simpelweg degene die het het langst volhoudt. Er zijn al veel goede spelers gestopt omdat ze er geen bal meer aan vinden met al die barbaren en inactieve accounts.
Op zich erg jammer, maar aan de andere kant de enige manier om tot een overwinning te komen. Op een gegeven moment verzadigd het en heb je een paar krachtige stammen met veel dorpen. Dan kun je wekelijks wat voorsprong halen, maar tienduizende dorpen wegnemen zal niet lukken.

Mijn conclusie: Het spel leent zich niet voor een einde. Feitelijk is het een fictieve wereld, die oneindig door zou kunnen gaan, maar wel op zeker moment stabiliseert/verzadigd. De enige manier is op ingrijpen van de spelleiding, maar dat zal tot veel dicussie kunnen leiden en is commercieel niet interessant. Kortom, ik vraag me af hoeveel mensen een einde gaan meemaken. Misschien niemand van ons...

Oneens. Waar dit op lijkt is een snelle conclusie uit een korte blik. Je noemt de nieuwe werelden uit commercieel oogpunt interessant, maar kijk dan ook eens bij andere forum onderdelen. De tribalwars spelers hadden zelf de vraag naar nieuwe leden, en beginnen soms al maanden voor de start van een nieuwe wereld te vragen wanneer het zover is en wat de instellingen kunnen zijn. De nieuwe werelden zijn dus naar mijn mening geenszins geopend uit commercieel oogpunt, maar gewoon omdat de leden het willen!

Daarnaast stel je dat een wereld eindeloos zou kunnen duren, wat ik dus ook weer als incorrect beschouw. Langzaam brokkelen de topstammen een beetje af. Waar we eerst met z'n alle spraken over Cervix, DTW, CdM, Irb, Borg en FIRM, zijn op dit moment alleen Cervix, DTW, Borg en Firm nog over. Ik zie het dus als een kwestie van tijd tot ook andere stammen ermee stoppen en er maar 1 of 2 stammen overblijven en de wereld daarmee aan een 'natuurlijk' einde komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan