[Speeltopic] WVW Speeltopic 353

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Aantal spelers: 23
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Eindtijd stemmen: 22.00
Speciale Rollen naar: Calamus Discord of DM mag beide.
Lunch naar: Calamus Discord of DM mag beide.
Lynch: Rood en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
Burgemeester; Blauw en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Nee

Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:

Beul
Ketter/Priester
Cupido (dag 1)

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Beschermengel
Slet
Lunch
Levensdrankje
Infectiewolf
Welpactie
Doodsdrankje
Alle zieneracties
Welp (na 3e nacht) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.

Overige Informatie:

- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk

(Disclaimer, mogelijk staan niet alle rollen in dag- en nachtvolgorde, rollen die er wel i nstaan zitten er mogelijk niet in)
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Mogelijke Rollen:


Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.
Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts 2 keer gesteld worden en vóór nacht 3. (nacht 1 is na eerste lynch stemming mvg)

Levens of DoodsHeks:
- Heeft een levensdrankje of een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven. Wanneer de DO sterft verliest de BE zijn krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de Do sterft, zal de bengel zijn krachten verliezen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Lycantroop:
- Als de ziener de rol opvraagt van een speler die lycantroop is, zal de ziener (onterecht) de rol van weerwolf te zien krijgen.
- Sterft als Lycantroop.


Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Sjamaan:
- Tegenhanger van de Ziener: kan ook iedere dag een rol opvragen.
- Kan geen bijrollen zien.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Sjamaan een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Sjamaan is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen met elkaar netwerken.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Deelnemerslijst

1.Rinske
2.Dash
Lunch Dag 2 ?
3.Bappos Lynch dag 2 ?
4.Spieder Inactief bengel
5.Candiu
6.jan1996
7.rob

8.MOH
9 Xena
10 Jokersbrain Priesterwater Wolf
11 Smieco
12. Sultan Serhat
Dood Lynch 1 - Wijze burger
13. Kapoentje Lycantroop
14. Combimbo
15. Nonkel
16. Ctrl Alt Delete Lynch Dag 3 Wijze Burger
17. Time
18. BloodWolf Dag 2 ? ?
19. Anthraxxol
20. Wbjimo
21. vvhaaren

22. chmegers
23. Blond
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Graag pas posten als ik het zeg wanneer ik mogelijke rollen er in heb gezet en uitgedeeld mvg.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Lees de rollen nog even goed door! Maar er mag gepost worden!


BM stemming deadline morgen 22:00
Eerste lynch en lunch Woensdag 22:00

mvg mvg
 
Reactiescore
1.014
Top! Iedereen veel plezier dit potje met heerlijk aantal mensen. Dat belooft wat voor het aantal pagina’s. :)
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Aanpassing gemaakt in een rol.
 
Reactiescore
1.804
goedenavond stem goeie ouwe smieco als BM!
ik geef mijn stem alvast aan spieder blauw vet
 
Reactiescore
1.804
het goedjesnetwerk begint overigens stevig vorm te krijgen dus indien je toegang wil tot het netwerk let me know
 
Reactiescore
1.286
Goedenavond.
DE man van het vorige potje meldt zich. Ik verwacht de nodige blauwe stemmen.
tevens al de eerste verdachte gezien.

Netwerken/Claimen: Nee/Nee
het goedjesnetwerk begint overigens stevig vorm te krijgen dus indien je toegang wil tot het netwerk let me know

Probeer jij hier mensen erin te luizen vuilak?

goedenavond stem goeie ouwe smieco als BM!
ik geef mijn stem alvast aan spieder blauw vet
en hier een trol stem. ik zie hier iemand die niet ten goederen trouw handelt. VERDACHT.
 
Reactiescore
1.804
Er is duidelijk niets veranderd dash is nog steeds waardeloos in dit spel?
 
Reactiescore
1.014
Bloodwof traditie in stand houden

Blaas
Ik ken meer tradities rondom jou.. ;)

Er is duidelijk niets veranderd dash is nog steeds waardeloos in dit spel?
Die mensen heb je ook nodig in t potje, ook al is het jouw mening en wordt die niet altijd gedeeld.

Dat gezegd hebben..
Goedenavond.
DE man van het vorige potje meldt zich. Ik verwacht de nodige blauwe stemmen.
tevens al de eerste verdachte gezien.




Probeer jij hier mensen erin te luizen vuilak?


en hier een trol stem. ik zie hier iemand die niet ten goederen trouw handelt. VERDACHT.

dash blauw
 
Bovenaan