[Inschrijftopic] WvW Speed #25 zondag 14 mei rond 20:00/21:00 uur

DeletedUser74005

Guest
Weerwolven van Wakkerdam (Jubileum editie!!)
(door: DemocratischeZwijmelaars)

Inleiding

Dit is alweer de 25ste editie! Dat betekent dat er iets te vieren valt! Deze ronde zullen de instellingen significant afwijken van de afgelopen 24 rondes. Hoe dit zal gebeuren? Ik zal het alvast een klein beetje verraden: BEROEPEN! Voor de rest basic instellingen met niet al te veel ingewikkelde rollen. Het mooiste zou zijn als er rond de 15 spelers zijn deze ronde, dus daarom kondig ik deze nu alvast aan.

Géén idee wat beroepen zijn? Bekijk dan even de uitleg in dit topic:

https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/wvw-226-het-dorp-van-wakkerdam.190358/

Het principe: gelijkenissen en veranderingen

Bijna alle reguliere regels worden gehandhaafd: zo is er dus 'gewoon' sprake van verschillende chats buiten het topic om: eentje voor de wolven en ééntje voor de geliefden, mochten die aanwezig zijn. Er is slechts één uitzondering:

- De deadlines zullen, aangezien het een speed-potje is, veel eerder dan gebruikelijk zijn. Er zal namelijk iedere 20 minuten een deadline zijn. Zo is er voldoende tijd om met elkaar te overleggen, maar niet te veel, waardoor er toch een soort van tijdsdruk achter staat en je niet eindeloos de tijd hebt om de wolven op te sporen.

Instellingen

Aantal spelers: zoveel mogelijk, minimaal 10
Klaagmuur: Nee.
Deadlines: Iedere 20 minuten, nieuwe deadline wordt na iedere Lynch aangekondigd.
Enzovoort. Deze deadlines worden aangehouden, zolang er geen grote vertraging is wat betreft de uitslag van een Lynch. De spelleiding zal expliciet vermelden wanneer het tijdstip van een deadline veranderd wordt.

Speciale Rollen naar: DZ (in een privebericht op skype)
Lunch naar: DZ (in privebericht op skype)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars

Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan

Mogelijke Rollen

Goedjes

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Ziener:

- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Priester:

- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Welp, Infectiewolf, Sjamaan, Pyromaan is of een (Dwaze) Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Raaf:
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.


Slechtjes

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.


Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd.

Infectiewolf:
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is niet in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Sjamaan:

- Tegenhanger van de Ziener: kan ook iedere dag een rol opvragen.
- Kan geen bijrollen zien.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Sjamaan een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Sjamaan is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Pyromaan:
- Mag iedere nacht een gebouw proberen in de fik te steken.
- Echter wanneer een gebouw door zijn actief afbrandt, mag de pyromaan de nacht erna niet in actie treden.
- Wanneer een gebouw afbrandt, kan het beroep niet meer uitgevoerd worden. De bewoner van het gebouw wordt een zwerver.
- De pyromaan zit vanaf het begin van het spel in de wolvenchat en mag ook de lunch insturen. (is dus een volwaardig slechtje)
- De kazerne en het veilinghuis kunnen niet in de fik gestoken worden. Alle andere gebouwen dus wel.

Slechte raaf:
- De Slechte raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
- De extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler sterft door de lynch.
- De Slechte raaf telt mee voor de slechtjes! Hij weet alleen aan het begin zelf niet wie de wolven zijn en de wolven kennen hem ook niet.’
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.



Bijrollen

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Burgemeester:
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:

Dwaze Heks (weggeven drankjes)
Beul
Cupido
Priester
Lynch/(Slechte) Raaf

Nacht:

Lunch/Beschermengel
Welp
Heksendrankjes
Infectie
Pyromaan/Brandweer


Jager: wanneer hij sterft.
Cupido: voor de eerste lynch.

Extra deze ronde:

- Beroepen!

Overige Informatie:

- De ronde zal zondag 14 mei om 20:00/21:00 uur van start gaan!, de ronde zal één à twee uur in beslag nemen. De rollen zullen 10 minuten van tevoren verdeeld worden, zorg dus dat je iets eerder aanwezig bent.
- Het spel wordt op het forum gespeeld.
- De goedjes winnen wanneer alle slechtjes dood zijn. Een G/S koppel als ze alleen overblijven en de slechtjes winnen bij een gelijk aantal goedjes/slechtjes of bij een meerderheid!
- Inschrijven volgens de gebruikelijke methode, dus..:


1.....
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Enzovoort..


Ik hoop dat hier weer voldoende animo voor is! Bij minimaal 10 inschrijvingen zal het doorgaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Beroepen

Een beroep is een soort rol, naast je originele rol, bijvoorbeeld Dorpsoudste. Een beroep is open en iedereen weet jouw beroep en wat je ermee kan. Een beroep brengt buiten een speciale gave, ook nog een gebouw met zich mee. Een gebouw is in deze versie belangrijk. Je krijgt met je beroep een gebouw mee en als je geen beroep hebt, heb je geen gebouw (of is je gebouw afgebrand), ben je dus zwerver. Hieronder even een lijst met de beroepen.

Inwoner (vanaf 10 deelnemers)
Gebouw: Huis 

De inwoners zijn erg belangrijk. Er zijn meerdere inwoners en die hebben elk een gebouw binnen de stad. Deze inwoners zitten allemaal binnen de raad van de stad en hebben dus alleenrecht om een burgemeester te kiezen. De burgemeester kan enkel een inwoner zijn. Als de burgemeester dood gaat, dan wijst deze een nieuwe burgemeester aan. Deze moet ook een Inwoner zijn. 

Biechtvader (vanaf 10 deelnemers)
Gebouw: Kerk 

De biechtvader is de vertrouwenspersoon van het dorp. Mensen komen naar hem toe met hun ellende en problemen en de Biechtvader hoort alles aan. Daar tegenover staat dat de biechtvader eenmalig in het openbaar een rol van iemand mag opvragen. Iedereen ziet dat hij dit deed, echter is de biechtvader de enige die de rol te weten krijgt. De biechtvader mag dit eenmalig doen. 

De schooljuf (vanaf 10 deelnemers)
Gebouw: School 

De schooljuf heeft, ook al heeft iedereen school afgemaakt, zoveel aanzien dat zij twee mensen op de vingers mag tikken die dan niet mogen stemmen. Dit mag ze om de dag doen en moet ze voor het einde van de nacht voor de volgende stemming bepalen. Dit betekent dus dat de schooljuf op dag 1 moet bepalen wie er dag 2 niet mag stemmen. Bij de lynchuitslag komt te staan dat de stemmen 'ongeldig' waren. De schooljuf stuurt de spelersnamen privé door aan de spelleiding en de namen van de spelers die niet mogen stemmen, worden niet door de spelleiding bekend gemaakt. De schooljuf heeft echter op de extra stemmen van de raaf geen invloed. EDIT: Als er minder dan 5 spelers over zijn, kan de schooljuf haar actie niet meer gebruiken.

De barbier (vanaf 10 deelnemers)
Gebouw: Kapperszaak 

De barbier scheert en knipt iedereen van het dorp met genoegen. Echter heeft hij er soms genoeg van alle ellende en besluit het recht in eigen handen te nemen. Hij pakt zijn scheermes en snijdt een keel open van degene die hij niet meer wilt hebben. Echter wordt hij daarna uit zijn functie ontzet en mag hij nooit meer een mes aanraken. Dit is dus een eenmalige daad, maar dan gaat er wel iemand dood naar zijn keuze. 

De veilingmeester (vanaf 12 deelnemers)
Gebouw: Veilinghuis 

De veilingmeester beslist, wanneer er een gebouw vrijkomt, wie erin mag wonen. Het moet een zwerver zijn die erin gaat trekken. Een gebouw komt leeg te staan wanneer de eigenaar dood gaat. Wanneer de veilingmeester doodgaat zal er willekeurig een nieuwe gekozen worden door de spelleiding.

Zwerver (vanaf 12 deelnemers)
Gebouw: geen 

Een zwerver heeft geen gebouw en moet dus wachten tot de veilingmeester ze een nieuw huis geeft. De zwervers zijn echter immuun voor de beroepen en gaves van de barbier, de raaf en de schooljuf.

De barman  (vanaf 15 deelnemers)
Gebouw: De bar

De barman is de favoriete dorpeling van het dorp, omdat deze het bier schenkt na een avondje stemmen. Omdat hij zo favoriet is, kan hij dan ook niet in één keer gelyncht worden. Wanneer hij de lynch is, zal zijn rol bekend gemaakt worden. Echter zal hij de lynch eenmalig overleven. Hierna kan hij gewoon weer gelyncht worden.

Brandweer (vanaf 15 deelnemers)
Gebouw: Kazerne

De brandweer is er om branden te blussen. Hij kan iedere nacht 2 gebouwen beschermen tegen de pyromaan. Hij mag maximaal tweemaal achter elkaar hetzelfde gebouw beschermen. De kazerne zelf en het veilinghuis zijn immuun voor de pyromaan en hoeven dus ook niet beschermd te worden. Er zal ook bekend gemaakt worden, wanneer de brandweer erin geslaagd is een woning te beschermen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74597

Guest
Wil mee doen maar zal moeten skippen ...ben ik 7jaar ge....:) dus ff klein feestje
 

DeletedUser64575

Guest
Misschien dat ik meespeel. Ik heb maandag een presentatie en die wil ik zondag nog voorbereiden (alles op het laatste moment), maar als ik nog tijd heb kan ik wel meedoen.
 

DeletedUser74005

Guest
Ik spam iedereen zondag nog wel een keertje.

1. Hopeful
2. Tigor
3. WatBlaasJeInMijnOor?
4. Capricorno
 

DeletedUser74005

Guest
De beroepen voor deze ronde zijn toegevoegd! Lees ze aandachtig door, aangezien deze belangrijk zullen zijn tijdens de komende speed. De rollenlijst is daarnaast ook geüpdatet en is terug te vinden in de beginpost.

Beroepen

Een beroep is een soort rol, naast je originele rol, bijvoorbeeld Dorpsoudste. Een beroep is open en iedereen weet jouw beroep en wat je ermee kan. Een beroep brengt buiten een speciale gave, ook nog een gebouw met zich mee. Een gebouw is in deze versie belangrijk. Je krijgt met je beroep een gebouw mee en als je geen beroep hebt, heb je geen gebouw (of is je gebouw afgebrand), ben je dus zwerver. Hieronder even een lijst met de beroepen.

Inwoner (vanaf 10 deelnemers)
Gebouw: Huis 

De inwoners zijn erg belangrijk. Er zijn meerdere inwoners en die hebben elk een gebouw binnen de stad. Deze inwoners zitten allemaal binnen de raad van de stad en hebben dus alleenrecht om een burgemeester te kiezen. De burgemeester kan enkel een inwoner zijn. Als de burgemeester dood gaat, dan wijst deze een nieuwe burgemeester aan. Deze moet ook een Inwoner zijn. 

Biechtvader (vanaf 10 deelnemers)
Gebouw: Kerk 

De biechtvader is de vertrouwenspersoon van het dorp. Mensen komen naar hem toe met hun ellende en problemen en de Biechtvader hoort alles aan. Daar tegenover staat dat de biechtvader eenmalig in het openbaar een rol van iemand mag opvragen. Iedereen ziet dat hij dit deed, echter is de biechtvader de enige die de rol te weten krijgt. De biechtvader mag dit eenmalig doen. 

De schooljuf (vanaf 10 deelnemers)
Gebouw: School 

De schooljuf heeft, ook al heeft iedereen school afgemaakt, zoveel aanzien dat zij twee mensen op de vingers mag tikken die dan niet mogen stemmen. Dit mag ze om de dag doen en moet ze voor het einde van de nacht voor de volgende stemming bepalen. Dit betekent dus dat de schooljuf op dag 1 moet bepalen wie er dag 2 niet mag stemmen. Bij de lynchuitslag komt te staan dat de stemmen 'ongeldig' waren. De schooljuf stuurt de spelersnamen privé door aan de spelleiding en de namen van de spelers die niet mogen stemmen, worden niet door de spelleiding bekend gemaakt. De schooljuf heeft echter op de extra stemmen van de raaf geen invloed. 

De barbier (vanaf 10 deelnemers)
Gebouw: Kapperszaak 

De barbier scheert en knipt iedereen van het dorp met genoegen. Echter heeft hij er soms genoeg van alle ellende en besluit het recht in eigen handen te nemen. Hij pakt zijn scheermes en snijdt een keel open van degene die hij niet meer wilt hebben. Echter wordt hij daarna uit zijn functie ontzet en mag hij nooit meer een mes aanraken. Dit is dus een eenmalige daad, maar dan gaat er wel iemand dood naar zijn keuze. 

De veilingmeester (vanaf 12 deelnemers)
Gebouw: Veilinghuis 

De veilingmeester beslist, wanneer er een gebouw vrijkomt, wie erin mag wonen. Het moet een zwerver zijn die erin gaat trekken. Een gebouw komt leeg te staan wanneer de eigenaar dood gaat. Wanneer de veilingmeester doodgaat zal er willekeurig een nieuwe gekozen worden door de spelleiding.

Zwerver (vanaf 12 deelnemers)
Gebouw: geen 

Een zwerver heeft geen gebouw en moet dus wachten tot de veilingmeester ze een nieuw huis geeft. De zwervers zijn echter immuun voor de beroepen en gaves van de barbier, de raaf en de schooljuf.

De barman  (vanaf 15 deelnemers)
Gebouw: De bar

De barman is de favoriete dorpeling van het dorp, omdat deze het bier schenkt na een avondje stemmen. Omdat hij zo favoriet is, kan hij dan ook niet in één keer gelyncht worden. Wanneer hij de lynch is, zal zijn rol bekend gemaakt worden. Echter zal hij de lynch eenmalig overleven. Hierna kan hij gewoon weer gelyncht worden.

Brandweer (vanaf 15 deelnemers)
Gebouw: Kazerne

De brandweer is er om branden te blussen. Hij kan iedere nacht 2 gebouwen beschermen tegen de pyromaan. Hij mag maximaal tweemaal achter elkaar hetzelfde gebouw beschermen. De kazerne zelf en het veilinghuis zijn immuun voor de pyromaan en hoeven dus ook niet beschermd te worden. Er zal ook bekend gemaakt worden, wanneer de brandweer erin geslaagd is een woning te beschermen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
656
1. Hopeful
2. Tigor
3. WatBlaasJeInMijnOor?
4. Capricorno
5. Wolfalist
 
Bovenaan