DeletedUser74005
Guest
Nee maar het is wel handig als je een uitleg klaar hebt staan, waarnaar je kunt verwijzen. En zo heb ik tenminste iets nuttigs te doen in mn vakantie
Nee maar het is wel handig als je een uitleg klaar hebt staan, waarnaar je kunt verwijzen. En zo heb ik tenminste iets nuttigs te doen in mn vakantie
Zoek een leven Gijsje
RIP 3 jaar, ik zal het maar eens gaan lezen. Ben benieuwd hoelang ik het vol hou!
de heks (heeft twee drankjes, een levensdrankje en een doodsdrankje. Hiermee kan zij een Lunch voorkomen en zelf een extra speler vermoorden)
Wat houd dit precies in? Als iemand ge lunch word dan kan de heks deze weer tot leven roepen of is het dan al te laat? En hoe laat ze zelf een extra speler vermoorden? Ze geeft een naam door een de spelleiding en deze persoon word dan uit het spel gezegd, word dan ook bekend gemaakt dat de heks daarvoor gezorgd heeft?
een jager (die iemand mee mag nemen in zijn dood).
Dus als de jager door de wolven eruit vliegt of door de meerderheid van de gewone stemmen dan kan hij 1 naam naar keuze mee zijn dood innemen?
‘Neutrale’ rollen = Hier vallen alle overige rollen onder. Deze rollen vormen een aparte partij en moeten op zichzelf winnen. Hierbij moet je denken aan een Cupido (deze koppelt twee personen aan elkaar en Cupido moet samen met hen winnen. Die twee spelers kunnen een goedje en een slechtje zijn en in dat geval vormt Cupido een derde partij. Wanneer het koppel allebei van dezelfde partij is, dus bijvoorbeeld bestaat uit twee goedjes, dan wint Cupido met die partij en vormt hij geen derde partij)
Hoe winnen hun op zichzelf en blijft die wolf die door cupido gepakt word nog wel in de wolvenchat? Deze kan dan toch info doorspelen aan het goedje als ze 'gekoppeld zijn' of mogen hun niet samen in een aparte chat?
Bijrollen = Bijrollen zijn rollen die je naast je normale rol kunt hebben. Een rol als Cupido kan bijvoorbeeld een bijrol zijn en in dat geval kan bijvoorbeeld een Burger ook de rol Cupido zijn, doordat dat zijn bijrol is. Zowel goedjes al slechtjes kunnen bijrollen hebben.
Je kan toch niet voor 2 verschillende partijen tegelijk werken als deze vijandig tegenover elkaar staan. Of ben je gewonnen als je met 1 van de 2 kan winnen?
Even een stukje uit Bappos zijn tekst. Het gaat mij om de 2 laatste zinnen beginnend bij de voorlaatste. Kunnen de wolven de gedode personen tot leven wekken of kan de heks de gedode personen door de wolven tot leven wekken. Valt dubbel te interpreteren ik zou denken het 2de maar de laatste zin doet mij meer twijfelen.
Het gaat toch om de heks, waarom word er niet bekend gemaakt wie er gered is door de wolven moet dat niet gered worden door de heks zijn of?
Puntje 2: Krijgt de 2 de speler de rol of krijgt de 2de speler te zien welke rol de andere speler heeft?
Hij hoort dus bij de wolven, maar als er geen wolven overblijven dan zijn ze ook al leeft hij nog toch verloren. Juist of juist?
Dus speler A is een ketterse wolf hij watert iemand wat geen effect heeft, de spelleiding post dan dat de priester iemand gewaterd heeft maar niemand weet dan toch wie de priester is of word die naam dan vrij gegeven?
Er staat ook dat de rattenval de slechte variant is voor de muizenval maar in de uitleg staat precies hetzelfde, kan iemand mij dit verschil even uitleggen dan.
Cupido wint met de geliefden? Wie zijn de geliefden?
Als iemand geluncht, is het al te laat. Het idee is dat op de dag dat de heks haar drankje in wil zetten, een bericht stuurt naar de spelleider. De lunch gaat niet door. Het hangt van de instellingen af of het bekend wordt dat de heks de lunch heeft gestopt. Meestal wordt het niet bekend gemaakt, soms wel.
En met het doodsdrankje werkt het net zoals jij het vraagt, dan zal de speler na de lunch en welpactie dood gaan, maar als de heks dan doodgaat door de lunch/welp, dan zal de actie dus niet doorgaan (want het doodsdrankje komt pas ná de lunch en welpactie). Meestal wordt het wél bekend gemaakt dat de heks het heeft gedaan, een enkele keer niet.
Ze winnen op zichzelf door een meerderheid te behalven. Bij een G/G (goed/goed) - koppel is dat wanneer alle wolven dood zijn. Bij een S/S (slecht/slecht) koppel is dat wanneer de wolven de meerderheid hebben. Bij een G/S (goed/slecht) koppel is dat zodra er nog maar 4 spelers over zijn en geen wolven meer. Als er 4 spelers zijn, en je bent met en koppel (dus met z'n 2'en), dat kan je namelijk zelf de lynch beslissen, als koppel.
Als een wolf wordt gekoppeld blijft die gewoon in de wolvenchat en kan die dus info doorspelen aan het goedje. Daarom zijn G/S koppels zo gevaarlijk. Daarom ook kan een G/S koppel niet al te erg opvallen omdat de wolven dan het G/S koppel eruit gaan werken. Voor de goedjes is een goed werkend G/S koppel die er door de wolven uit wordt gewerkt eigenlijk perfect. Als G/S is het redeijk lastig winnen, omdat zowel de goedjes (die willen de wolven eruit) als de slechtjes (met een G/S koppel kunnen de wolvne niet winnen) erop jagen.
Ik snap het niet helemaal wat je hier bedoeld?
Hier snijd je precies het punt aan waar al commentaar op is geweest Er staat dat de persoon, door de wolven gedood, weer tot leven kan worden gewekt door de heks (maar de heks moet haar actie dus al vóór ze weet wie er gaat sterven doorsturen). Maar dat is dus gewoon een onduidelijkheid in zijnb eschrijving
Ik snap hier niet helemaal wat je bedoeld?
Een priester kan ook iemand wateren, dat kan ook geen effect hebben, maar als dat op een heks/wolf is, heeft dat geen effect. Als een ketterse wolf water over iemand heen gooit, heeft het hoe dan ook geen effect.
Wat heeft de welpactie met de heks te maken? :s
Dus een G/S koppel moet er eigenlijk voor zorgen dat de goedjes en de slechtjes in evenwicht blijven zodat de kans groter is dat ze uiteindelijk zelf winnen?
Als mijn bijrol cupido is en ik ben een goedje en mijn geliefden zijn 2 slechtjes. Moet ik er dan voor zorgen dat de goedjes winnen of dat mijn geliefde winnen?
Stel alle stemmen zijn voor speler A maar de deadline is nog niet genaderd. Dan kan de heks een bericht sturen naar de leiding en zeggen dat speler A tot leven word gewekt. Dat zou dus kunnen?
Wat is het nut van de priester dan als het nooit effect heeft of zeg je het verkeerd? En wat is het nut van de ketterse wolf als het ook nooit een effect heeft.
En alvast hartelijk dank voor de moeite
Wat heeft de welpactie met de heks te maken? :s
Heksactie komt na welp en lunch, vandaar gaat heksendrankje niet door. Je hebt een bepaalde volgorde van acties, die normaal gesproken in beginpost staat voor de duidelijkheid.
Dus een G/S koppel moet er eigenlijk voor zorgen dat de goedjes en de slechtjes in evenwicht blijven zodat de kans groter is dat ze uiteindelijk zelf winnen?
In principe wel, ze moeten met 2-en de meerderheid halen en alle wolven moeten dood zijn.
Als mijn bijrol cupido is en ik ben een goedje en mijn geliefden zijn 2 slechtjes. Moet ik er dan voor zorgen dat de goedjes winnen of dat mijn geliefde winnen?
Nee is ook g/s met 3-en
Stel alle stemmen zijn voor speler A maar de deadline is nog niet genaderd. Dan kan de heks een bericht sturen naar de leiding en zeggen dat speler A tot leven word gewekt. Dat zou dus kunnen?
Nee, levensheks stopt de lunch. Enkel de heks zelf kan dan lunch zijn
Wat is het nut van de priester dan als het nooit effect heeft of zeg je het verkeerd? En wat is het nut van de ketterse wolf als het ook nooit een effect heeft.
Je kan een bewezen goedje maken of een wolf doden. Gebeurt er niks, goedje of je killt een wolf. Slechte hulpjes en ketterse wolf uitgesloten.
En alvast hartelijk dank voor de moeite
De heks gaat zichzelf nooit bekendmaken voor de DL, net omdat de welpactie voor de actie van de heks valt. Dan wordt de heks gewelpt en ben je een speciaaltje kwijt maw met een rol als heks altijd eerst je actie en dan claimen. Indien je een volledige heks bent (levensdrankje en doodsdrankje) eerst beide drankjes. Normaal eerst het levensdrankje en dan het doodsdrankje erna zodat je je nuttig hebt gemaakt met je rol. In potjes van bengels kan je ook je doodsdrankje eerst gebruiken en levensdrankje sparen (mits het doden anoniem is). Dan kan je je bekendmaken op de dag dat je de lunch wilt stoppen en hopen dat de beschermengel je bengelt.
Een koppel is zeg maar een neutrale, derde partij. Een koppel wint altijd op zichzelf als ze verschillende rollen hebben (G/S koppels, of in jouw voorbeled hier een G/S/S koppel, G/N koppels, S/N koppels, grotere koppels, zoals een 4manskoppel G/S/S/N onlangs). Een koppel wint enkel met de rest als ze beiden in hetzelfde kamp zitten. Een G/G koppel wint met de goedjes en een S/S koppel met de slechtjes. Je wint, net zoals in het gewoon spel, als je als koppel een evenwicht of overwicht (afhankelijk van de instellingen rond de BM en zijn stem) hebt op alle andere overige spelers.
De heks houdt de lunch tegen. Ze zorgt dus eigenlijk gewoon dat diegene die om 22:00 normaal de lunch is, gered wordt. Wie dat is kan je niet bepalen. Melding dat je als heks lunch wilt tegenhouden, moet uiteraard voor de DL. Tijd speelt geen rol (mag 6 uur voor, 1 minuut voor ... de deadline zijn).
Een priester kan zijn water gebruiken op iemand. Als er niks gebeurd is, weet je dat hij hoogstens de ketterse wolf kan zijn. Geeft toch al veel uitsluitsel over het slecht zijn van iemand. Het enige probleem is dat het moeilijk wordt om iemand die gewaterd is als ketterse wolf te lynchen. Voor de ketterse wolf is het een ultieme redmiddel, ook al is het maar voor even, om zichzelf als lynch uit te stellen. Soms kan 1 dag uitstel wel hulpvol zijn.