[Speeltopic] WvW #363

Reactiescore
1.537
ik ben heks

ik heb daarnet anthraxxol vermoord
ik heb gisteren gezorgd dat er geen lunch was

alle goedjes in mijn netwerk zijn helaas dood, maar dat waren dash, freaker play, time (voor zijn infectie) en sinds kort ook laila

volgens mij is miketijger de laatste wolf
ik ben de ziener en ik zag mijn maatje als heks. daarna wilde ik hont bekijken die had mazzel dat ik dood ging.
 

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
264
Wie heb je gebengeld?
Nacht 1 - Brunette (verwachtte een sportieve lunch)

Nacht 2 - eerste rinske (na de lunch op candiu dacht ik dat de vrouwtjes geluncht gingen worden), maar nadat Dash uitriep dat zij infectiewolf was heb ik Dash beschermd

Nacht 3 - Laila

Nacht 4 - Bloodwolf

Nacht 5 - Laila
 
Reactiescore
1.498
De wolven hebben iets minder gespeeld dit potje. Rinske maakte natuurlijk een grove fout door al op voorhand te zeggen tegen iemand dat ze die ging infecteren. Sluwe Silmad interpreteerde de rol Kapper fout. Dat waren wel 2 dure fouten.
Daarnaast vond ik het bizar dat er 2 welpen waren, maar die in 3 dagen tijd niemand gewelpt hebben. Dat zou in een netwerkpotje toch moeten lukken.
Als wolf is het wel heel moeilijk in een netwerkpotje, immers moet je dan als wolf zijnde net zoveel proberen te netwerken als je als goedje zou doen en niet alleen afwachten.

Over de rol van Dash en Time is denk ik al genoeg gezegd, maar dat maakte het potje voor mij minder leuk terwijl het denk ik nog heel leuk had kunnen worden de laatste dagen met iemand uit het goedjesnetwerk als wolf.
 
Reactiescore
406
Vannuit goed geredeneerd
Maakte het bijna onmogelijk door het extra infecteren in combinatie met inactieve spelers
Vannuit slecht geredeneerd
Met 2 kappers die weten dat de ander ook kapper is en wat ander bewezen goedjes door acties
Is niet te winnen voor slecht behalve met extra infecties
Zonder die extra infectie was het al beslist na de cowboy actie van dash
 
Reactiescore
277
Dit spel had gewoon heel anders kunnen lopen als slecht actief was gaan netwerken. Dat is in principe de enige manier waarop je in een netwerkpotje als slechtjes kan winnen. Ik speel op een andere site waar we eigenlijk standaard netwerkspellen hebben dus ik ben er aan gewend. Als je de tijd hebt moet je eigenlijk continu in gesprekken bezig zijn, juist als slechtjes. Mike was de enige die hier volgens mij wat gebruik van heeft gemaakt. In ieder geval wat ik gezien heb tijdens het spel.

De Kappers zijn best OP rollen als ze goed ingezet worden. Het is in ieder geval een super makkelijke rol om een enorm goedjesnetwerk mee op te bouwen aangezien je twee kanten op een bevestiging van de rol hebt. Het is onmogelijk om als slechtje die rol te faken, waar dit met een Ziener/Helderziende/Vos/Orakel eventueel nog wel zou kunnen.

Voor Welpen is het trouwens helemaal niet zo gemakkelijk om in een netwerkspel je actie goed in te zetten, tenzij je mensen hebt die dag 1 hun rol al gaan lopen claimen (ik kijk Freaker even aan?? :p ). Ik denk dat je je daar ook een beetje op hebt verkeken Bappos.

Verder een prima spel zou ik zeggen. Al had ik die infectiemogelijkheid wel tot max 1 behouden in plaats van onbeperkt bij meer dan 10 spelers. Ook al hadden we nu, zoals ik voorspeld had, nog lang niet maar 1 slechtje over voor die 10 spelers is dat toch iets wat goed volledige onzekerheid geeft over letterlijk elke rol. Als het bijvoorbeeld 1 infectie was geweest (wat ik zelf ook initieel dacht) was het een soort all or nothing speelstijl voor goed. Je kan dan namelijk of alle controlerende rollen voor die 10 spelers opbruiken om een enorm goedjesnetwerk te creëren en daarna gewoon proberen de juiste te vinden, of je behoud acties (kappers ofzo) tót 10 spelers en hoopt daarna dan op z'n minst 1 bewezen goedje te kunnen maken.
 
Reactiescore
406
Dit was mijn eerste netwerk potje op dit forum
Had zelf de eerste dag afwachtend gespeeld misschien te afwachtend
Maakte dat sommige op dag 3 geen antwoorden gaven op mijn vragen of vind jou verdacht dus geef ik jou geen info meer als antwoord
Vond het netwerken met dash en Mike het intressantst
Dash omdat ik wou achter komen of hij geïnfecteerd was of hij dacht dat ik slecht was of hij tactisch een burger wou doden
Was wel een vreemd gesprek door mijn argumentatie
Mike heb ik verder het meest gesproken was een van de enige die me aanspreekte heb het gehad over wie we verdacht vonden
Mike was het met mij bevinding vaak eens
 
Bovenaan