- Reactiescore
- 720
Aantal spelers: zoveel mogelijk
Start: Verdeling rollen zaterdag in de vroege uurtjes,
zondag 22u BM,
zondag op maandag eerste nacht met acties (wolven, drankjes, beschermingen)
Extra: maandag & woensdag worden er geen acties doorgevoerd tussen 19u en 22u. (e.g. beul/priester)
Van zodra ik ze zie, +/- 22u voer ik ze uit en wordt de DL uitgesteld naar 23u, geen actie = geen uitstel.
Cupido koppelt zichzelf met een ander
Burgemeesterstem telt dubbel
Klaagmuur: Nee
Verhaaltje: Nee
Hints: nee
Eindtijd stemmen: 22:00, 22u01 is te laat
Speciale rollen naar: miketijger
Weerwolven moord naar: miketijger, laatste ingestuurde telt
Lynch: rood en dikgedrukt in topic
Burgemeester: blauw en dikgedrukt in topic
Netwerken/Claimen: uit/aan
Extra instellingen: het zijn mogelijke rollen, ze zitten er dus niet persé allemaal in.
Mogelijke rollen:
Goedjes
Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.
Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Verliest zijn krachten als de dorpsoudste sterft
Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.
- Eens de beul zijn actie heeft gebruikt, kan deze niet meer gewelpt/gewolpt worden
Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Sterft de DO, dan verliest de Beschermengel zijn krachten
Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.
Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, al er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)
Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan et begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!
Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten.
- Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.
Neutraal
Cupido: (hoofdrol)
- Koppelt zichzelf met een andere persoon.
- Het koppel mag met elkaar overleggen en kennen elkaars rol!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
Burgemeester (BM, bijrol):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.
Slechtjes
Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Infectiewolf:
- Mag tijdens nacht 3 één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.
Wijze wolf:
- De wijze wolf kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!
Ketterse wolf:
- De Ketterse wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketterse wolf zit, in tegenstelling tot de Ketters, wel vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De ketterse wolf is een volwaardig slechtje
Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.
Dag/nacht volgorde
1. Lynch
2. Beschermengel
3. Lunch / infectie / slet
4. Welpactie
5. Heks met levensdrankje of doodsdrankje
6. Inbreker / oneven dorpsgek
7. Zienacties
8. Klaagmuur
Start: Verdeling rollen zaterdag in de vroege uurtjes,
zondag 22u BM,
zondag op maandag eerste nacht met acties (wolven, drankjes, beschermingen)
Extra: maandag & woensdag worden er geen acties doorgevoerd tussen 19u en 22u. (e.g. beul/priester)
Van zodra ik ze zie, +/- 22u voer ik ze uit en wordt de DL uitgesteld naar 23u, geen actie = geen uitstel.
Cupido koppelt zichzelf met een ander
Burgemeesterstem telt dubbel
Klaagmuur: Nee
Verhaaltje: Nee
Hints: nee
Eindtijd stemmen: 22:00, 22u01 is te laat
Speciale rollen naar: miketijger
Weerwolven moord naar: miketijger, laatste ingestuurde telt
Lynch: rood en dikgedrukt in topic
Burgemeester: blauw en dikgedrukt in topic
Netwerken/Claimen: uit/aan
Extra instellingen: het zijn mogelijke rollen, ze zitten er dus niet persé allemaal in.
Mogelijke rollen:
Goedjes
Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.
Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Verliest zijn krachten als de dorpsoudste sterft
Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.
- Eens de beul zijn actie heeft gebruikt, kan deze niet meer gewelpt/gewolpt worden
Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Sterft de DO, dan verliest de Beschermengel zijn krachten
Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.
Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, al er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)
Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan et begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!
Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten.
- Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.
Neutraal
Cupido: (hoofdrol)
- Koppelt zichzelf met een andere persoon.
- Het koppel mag met elkaar overleggen en kennen elkaars rol!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
Burgemeester (BM, bijrol):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.
Slechtjes
Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Infectiewolf:
- Mag tijdens nacht 3 één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.
Wijze wolf:
- De wijze wolf kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!
Ketterse wolf:
- De Ketterse wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketterse wolf zit, in tegenstelling tot de Ketters, wel vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De ketterse wolf is een volwaardig slechtje
Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.
Dag/nacht volgorde
1. Lynch
2. Beschermengel
3. Lunch / infectie / slet
4. Welpactie
5. Heks met levensdrankje of doodsdrankje
6. Inbreker / oneven dorpsgek
7. Zienacties
8. Klaagmuur