[Speeltopic] WvW #341 Chess: White vs Black

Reactiescore
1.014
ik vind jan gewoon een mooie naam en 1996 is mn geboortejaar. bovendien koppel ik de naam jan aan een betrouwbaar persoon. zoek er verder niet te veel achter.
Aan mij bedoel je?
 
Reactiescore
277
Top je instelling hoor.

Maar die laatste alinea, daar raak ik je even kwijt. Gaan we het nu serieus een nr 1 important ding maken dat de BM gezien MOET worden. En als dat mis gaat? Dan ziet de ziener die niet oplet (?) eventueel een goedje? Wat is daar zo erg aan?

Alsof we iemand (ziener) gaan geloven op dag 2 dat een bepaald persoon (bm) slecht is? We zitten weer in een no-claim potje toch?

Ik vind het met 29 man best een uitdaging om er gelijkspel van te maken de eerste dagen.
Ik zeg nergens dat het moet, maar volgens mij worden BM's toch vaak relatief snel gecheckt. Of jouw ervaring daarmee hier moet anders zijn. Maargoed, ik bedoel dus te zeggen dat als slecht een wolfje op die positie wil drukken ze dat met een enorm versplinterde stemming makkelijker kunnen doen. En dan is de kans groter dat die wolf nacht 1 niet gecheckt wordt als dit last-minute gebeurt. Het hoogst aantal stemmen op 1 persoon nu is 4 met daarna 2x 3 en 4x 2 stemmen. Oftewel: Basically iedereen kan nog BM worden.

@Sime leuke theorie, maar volgens mij kunnen beide uitspraken prima samen gaan. 1. Op 29 spelers is de BM niet erg belangrijk (want weinig kans op een gelijkspel) -> kan ik me in vinden.
2. Wolfjes willen geen BM worden want vaak snel gezienerd. -> kan ik me ook in vinden. En wolven die geen BM willen terwijl de BM niet van veel invloed is kan zeker samen.
 
Reactiescore
1.804
overigens is het onzin dat de BM niet erg belangrijk is. naarmate er minder spelers zijn is er steeds meer kans op een gelijkspel??
 
Reactiescore
332
Ik kan me niet heugen wanneer de BM voor het laatst nu écht iets heeft toegevoegd in een potje, buiten wanneer er een Wethouder is die er nu niet is. Ik blijf me dus verbazen over de waarde die mensen aan zo'n functie hechten.

Edit: We kunnen ook allemaal stemmen op iemand die we willen laten zien zoals Bappos zegt? Dat lijkt me nog de beste optie om wat waarde aan deze stemming te hechten.
 
Reactiescore
1.503
Ik zeg nergens dat het moet, maar volgens mij worden BM's toch vaak relatief snel gecheckt. Of jouw ervaring daarmee hier moet anders zijn. Maargoed, ik bedoel dus te zeggen dat als slecht een wolfje op die positie wil drukken ze dat met een enorm versplinterde stemming makkelijker kunnen doen. En dan is de kans groter dat die wolf nacht 1 niet gecheckt wordt als dit last-minute gebeurt. Het hoogst aantal stemmen op 1 persoon nu is 4 met daarna 2x 3 en 4x 2 stemmen. Oftewel: Basically iedereen kan nog BM worden.

@Sime leuke theorie, maar volgens mij kunnen beide uitspraken prima samen gaan. 1. Op 29 spelers is de BM niet erg belangrijk (want weinig kans op een gelijkspel) -> kan ik me in vinden.
2. Wolfjes willen geen BM worden want vaak snel gezienerd. -> kan ik me ook in vinden. En wolven die geen BM willen terwijl de BM niet van veel invloed is kan zeker samen.
Je hebt gelijk, na nacht 1 is het gedaan met de ziener?

Hele gekke theorie dit. Voor mijn gevoel doe je momenteel teveel je best BM te worden en teveel je best om goedje te spelen.

Voor nu Bloodwolf
 
Reactiescore
1.804
Ik kan me niet heugen wanneer de BM voor het laatst nu écht iets heeft toegevoegd in een potje, buiten wanneer er een Wethouder is die er nu niet is. Ik blijf me dus verbazen over de waarde die mensen aan zo'n functie hechten.

Edit: We kunnen ook allemaal stemmen op iemand die we willen laten zien zoals Bappos zegt? Dat lijkt me nog de beste optie om wat waarde aan deze stemming te hechten.
als wolf is het veel makkelijker als je weet dat je met een gelijkspel genoeg hebt om een goedje eruit te lynchen?
 
Reactiescore
277
Je hebt gelijk, na nacht 1 is het gedaan met de ziener?

Hele gekke theorie dit. Voor mijn gevoel doe je momenteel teveel je best BM te worden en teveel je best om goedje te spelen.

Voor nu Bloodwolf
Hoe is dat anders dan vorige spellen waar ik goedje was. Behalve dat ik nu m'n best doe BM te worden aangezien ik er gewoon kans op heb?
 
Reactiescore
277
Vraagje aan iedereen: Verwachten jullie dat wolven op elkaar stemmen voor BM?
 
Reactiescore
332
als wolf is het veel makkelijker als je weet dat je met een gelijkspel genoeg hebt om een goedje eruit te lynchen?
Ahja zo hebben wij toen inderdaad onze wolvenwinst gehaald :p Maar dat was alsnog nadat je herkozen was door de oude BM. Blijft dat op dag 1 discussieren dat de BM mogelijk wolf kan zijn nogal een open deur is en dat mensen die die discussie voeren vaak óf proberen actief te lijken zonder iets nuttigs te zeggen óf een wit voetje proberen te halen bij de andere spelers.
Vraagje aan iedereen: Verwachten jullie dat wolven op elkaar stemmen voor BM?
Zeker, reverse psychology
 
Reactiescore
1.014
Ik zeg nergens dat het moet, maar volgens mij worden BM's toch vaak relatief snel gecheckt. Of jouw ervaring daarmee hier moet anders zijn. Maargoed, ik bedoel dus te zeggen dat als slecht een wolfje op die positie wil drukken ze dat met een enorm versplinterde stemming makkelijker kunnen doen. En dan is de kans groter dat die wolf nacht 1 niet gecheckt wordt als dit last-minute gebeurt. Het hoogst aantal stemmen op 1 persoon nu is 4 met daarna 2x 3 en 4x 2 stemmen. Oftewel: Basically iedereen kan nog BM worden.

@Sime leuke theorie, maar volgens mij kunnen beide uitspraken prima samen gaan. 1. Op 29 spelers is de BM niet erg belangrijk (want weinig kans op een gelijkspel) -> kan ik me in vinden.
2. Wolfjes willen geen BM worden want vaak snel gezienerd. -> kan ik me ook in vinden. En wolven die geen BM willen terwijl de BM niet van veel invloed is kan zeker samen.
Lees wat ik zeg ;-)

De afgelopen potjes kan er vrij weinig tot niks gedaan worden met zienerolleninfo.

Dus een slechtje op BM en die gezien wordt, en dan?

Ik verwacht alles van de wolven. Ze stemmen elkaar zelfs weg. Dus ze zullen vast ook wel BM stem aan elkaar geven.
 
Reactiescore
2.386
Ik kan me niet heugen wanneer de BM voor het laatst nu écht iets heeft toegevoegd in een potje, buiten wanneer er een Wethouder is die er nu niet is. Ik blijf me dus verbazen over de waarde die mensen aan zo'n functie hechten.

Edit: We kunnen ook allemaal stemmen op iemand die we willen laten zien zoals Bappos zegt? Dat lijkt me nog de beste optie om wat waarde aan deze stemming te hechten.
Kies mij kies mij!!!

Ik gedraag me trouwens meer op de voorgrond nu omdat ik anders als wolf ga bestempeld worden, omdat ik gewoon door de stemmingen glip, maar eigenlijk heb ik niks te melden. Lynch dag 1 is in mijn ogen altijd natte vingerwerk.
 
Reactiescore
1.804
ik kan jullie alvast meegeven dat er een eerste goedjesnetwerk is opgezet met enkele bewezen goedjes

later meer
 
Reactiescore
1.014
ik kan jullie alvast meegeven dat er een eerste goedjesnetwerk is opgezet met enkele bewezen goedjes

later meer
@anthraxxol bedoel je?

Die is met zn burgerrol al weer met de noorderzon vertrokken
 
Reactiescore
397
Ik wil graag even medegedeeld hebben dat we een lynch hebben vandaag. Ik zie leuk allemaal BM-stemmen maar verder weinig input nog voor die rode stemmen.

Ik heb uit vorig potje geleerd dat wolfjes zich relatief op de achtergrond houden dus ik verwacht dan ook veel wolfjes te vinden bij spelers die zich nog niet tot nauwelijks hebben laten horen nu.

Bappos is nu al actiever en kritischer dan vorig spel als wolfje. Dat is positief opvallend.

De BM-stemming verder is enorm versplinterd wat ik ergens apart vind. Dat zou betekenen dat slecht last-minute nog invloed kan uitoefenen op wie BM wordt en zo een wolfje in die rol schuiven voordat zienende rollen kans hebben om hun actie aan te passen. Daarom roep ik ieder op om jullie stem toch op mij te zetten :)
Wat voor input verwacht je voor rode stemmen als er alleen nog BM-stemmen zijn geweest? Ik heb het gevoel dat je je teveel probeert te bewijzen dat je aan het zoeken bent aangezien je complimenten krijgt over je spel voorgaande potten. Ben verder wel voorstander van informatie proberen te krijgen door mensen aan te vallen en zo reacties en stemgedrag te gaan aflezen.

Overigens zeggen mensen vaak dat ze stemmen op spelers die voorgaande pot(ten) goed speelden. Zonder het persoonlijk op te vatten, vond ik jou vaker mis dan juist zitten. Wellicht dat ze jouw speelstijl, enthousiasme en inzet prettig vinden, maar als we puur kijken naar of iemand wolven vangt dan zijn er naar mijns inziens mensen geschikter. Maar dit alles terzijde.

Vraagje aan iedereen: Verwachten jullie dat wolven op elkaar stemmen voor BM?
BM stemmen kun je niet zoveel van aflezen. Ik ben van mening dat een wolf hetzelfde zou stemmen op burgemeester als wanneer hij goedje is in een spel zoals deze. Veel spelers en geen wethouder en dus weinig impact voor de BM voor nu. De meesten hier weten voor de pot wie ze stemmen als BM als goedje en als slechtje zullen ze in deze trant hetzelfde stemmen.

@Candiu Afgelopen pot zijn wat betreft zienende rollen niet representatief aangezien voorgaande potten er zienende rollen zoals de dorpsgek en de vos inzaten en niet een ziener. Met een ziener kun je altijd veel met de informatie en heb je niet meerdere dagen informatie nodig.

Floofypanda voor nu.
 
Reactiescore
13
Wat voor input verwacht je voor rode stemmen als er alleen nog BM-stemmen zijn geweest? Ik heb het gevoel dat je je teveel probeert te bewijzen dat je aan het zoeken bent aangezien je complimenten krijgt over je spel voorgaande potten. Ben verder wel voorstander van informatie proberen te krijgen door mensen aan te vallen en zo reacties en stemgedrag te gaan aflezen.

Overigens zeggen mensen vaak dat ze stemmen op spelers die voorgaande pot(ten) goed speelden. Zonder het persoonlijk op te vatten, vond ik jou vaker mis dan juist zitten. Wellicht dat ze jouw speelstijl, enthousiasme en inzet prettig vinden, maar als we puur kijken naar of iemand wolven vangt dan zijn er naar mijns inziens mensen geschikter. Maar dit alles terzijde.


BM stemmen kun je niet zoveel van aflezen. Ik ben van mening dat een wolf hetzelfde zou stemmen op burgemeester als wanneer hij goedje is in een spel zoals deze. Veel spelers en geen wethouder en dus weinig impact voor de BM voor nu. De meesten hier weten voor de pot wie ze stemmen als BM als goedje en als slechtje zullen ze in deze trant hetzelfde stemmen.

@Candiu Afgelopen pot zijn wat betreft zienende rollen niet representatief aangezien voorgaande potten er zienende rollen zoals de dorpsgek en de vos inzaten en niet een ziener. Met een ziener kun je altijd veel met de informatie en heb je niet meerdere dagen informatie nodig.

Floofypanda voor nu.
En wat is nou je reden da je op mij stemt? Want ik kom letterlijk niet voor in je verhaal.
 
Reactiescore
397
En wat is nou je reden da je op mij stemt? Want ik kom letterlijk niet voor in je verhaal.
Pittig snelle reactie. Goed dat je het vraagt. Heb even gekeken wie ik wel een aantal posts heb zien maken maar die wel post maken die mensen niet onthouden. Veilig en op de achtergrond. Jij was daar één van. Waarom reageer je zodra je naam wordt genoemd maar heb je je verder niet in de discussie gemengd?
 
Bovenaan