[Speeltopic] WvW #323

Reactiescore
338
Vandaar dat ik overtuigd was van mike... Ik had zijn orakel post gezien... Veel succes goedjes!
 
Reactiescore
397
ik heb een orakel gekregen en die persoon is slet

aangezien wolp en welp eruit zijn kan ik wel open zijn. ik ben overigens gebroeder met milow (rip)
Wat een verrassing. Goed je hier te hebben blond.

Edit: Het feit dat Mike nog leeft, bewijst overigens dat er geen wolp/welp meer inzit. Van mijn part starten we met claimen.
 
Reactiescore
3.584
De vraag is, wie heeft Mike ingezonden. Al is het mogelijk beter om dat geheim te houden?
 
Reactiescore
397
Doordat ILT als eerste op jojor ging, begin ik toch wat te twijfelen. Het is jammer dat zowel bappos als simeco tot nu toe vrij afwezig zijn geweest, vooral omdat ik nu niet echt een inschatting kan maken wat voor rol ze hebben. Zie jullie beide wel graag claimen eigenlijk.
 
Reactiescore
358
ik heb een orakel gekregen en die persoon is slet

aangezien wolp en welp eruit zijn kan ik wel open zijn. ik ben overigens gebroeder met milow (rip)

Ik ben niet de slet (zoals ik al aangaf sliep de slet nacht 1 bij mij). Ik denk dat dit voor de meesten wel duidelijk maakt wie er gezien is door het orakel.

Wat een verrassing. Goed je hier te hebben blond.

Edit: Het feit dat Mike nog leeft, bewijst overigens dat er geen wolp/welp meer inzit. Van mijn part starten we met claimen.

Eerlijk? Als ik een 2e welp of wolp was, zou ik vandaag geskipt hebben om dit uit te lokken. Het feit dat je dit per direct wil uitsluiten is wat kort door de bocht, vind ik.

Hier vind ik ook bizar dat je niet lead by example. Zeker omdat de wetgever er mogelijk inzit is jouw rol net zeer interessant.

De vraag is, wie heeft Mike ingezonden. Al is het mogelijk beter om dat geheim te houden?

Als we gaan claimen, heeft de slet op zich weinig te vrezen, tenzij er een 2e welp of wolp in zou zitten. Zeker als hij of zij in sync zou kunnen geraken met een beschermende rol.

Doordat ILT als eerste op jojor ging, begin ik toch wat te twijfelen. Het is jammer dat zowel bappos als simeco tot nu toe vrij afwezig zijn geweest, vooral omdat ik nu niet echt een inschatting kan maken wat voor rol ze hebben. Zie jullie beide wel graag claimen eigenlijk.

Ik had van jou trouwens wel verwacht dat je ondertussen wel zou weten welke rollen Joker en ikzelf hebben. Het feit dat je hier nogmaals oproept tot publiek te claimen zonder het zelf te doen, vind ik bizar.

Maar ik vrees dat wij 3 in een cyclus van wantrouwen zitten naar elkaar toe, terwijl er gewoon een grote kans is dat we alle 3 goedje zijn die het voortouw nemen. Ik ga morgen eens een de andere spelers met minder posts onder de loep nemen, zeker omdat ik iedere dag bij 1 bepaalde naam blijf uitkomen.
 
Reactiescore
358
Ik wil deze post beginnen met te zeggen dat ik hoop dat de personen die tot nu toe minder actief waren, oprecht zijn in hun belofte om dit vanaf vandaag te veranderen. Ik maak deze analyse om al schrijvend mijn eigen gedachten op een rijtje te zetten, maar ook om de terugkerende personen een makkelijkere entry te geven. Dus wie zoals de vorige keer dat ik dit deed een opmerking wilt maken dat dit een veel te lange post gaat zijn, kan voor mij de hoogste boom in.

Te beginnen met een lijstje met korte analyses, in-depth volgt later:

ILT ik ken mijn rol. Heb er ook al naar gehint. Ik ben een goedje.
Miketijger Na wat er gisteren gebeurd is tussen Mike en Jojor, is Mike absoluut bewezen orakel.

Blond Qua activiteit nog niet echt impactvol, maar een gebroeder claim als wolf maken is gewoon te riskant, zeker als er nog maar 1 gebroeder dood is. Zo goed als bewezen imo.
Jokersbrain Een semi-claim, die nu zo goed als bevestigd is. Speelt goed, actief en zoekend. Voorlopig misschien wat vast in een tunnel, maar alsnog heb ik vertrouwen in hem.
KS is onze BM. Veruit de meest actieve speler tot nu toe en ik voel dat hij zeer natuurlijk speelt en vaak op de zelfde golflengte lijkt te zitten als ikzelf. Dit kan bias van mij uit zijn, maar ik ben voorlopig geneigd hem te vertrouwen. Al wil ik opnieuw het orakel oproepen om hem te bekijken. Het feit dat er een wethouder in kan zitten maakt het zien van de BM des te meer belangrijk.

Bappos kruipt wat mij betreft te veel in de achtergrond. Wel actief BM willen worden, maar verder geen echte bijdragen leveren, wat we ondertussen toch al lang van hem gewoon zijn. Zijn eerste post was zijn kandidaatstelling voor BM, wat verder volgde waren enkel posts waarin hij ofwel aan het trollen is, ofwel zich excuseert voor zijn activiteit, of aan anderen vraagt om een samenvatting voor hem te maken. Alsof hij toch geen BM wil worden. Want ja, een BM wordt doorgaans bekeken door de zienende rollen. Verder is zijn "deadline is deadline ja" post wat zuur, nu we de uitkomst weten van die lynch.

Candiu is echter de naam waar ik iedere dag toch terug bij kom. Vanaf dag 1 zie ik al zaken die niet helemaal kloppen met haar. Ik heb haar daar ook al tweemaal mee geconfronteerd - echter kwam er in beide gevallen geen reactie. Als je als wolf gepakt wordt door slechts 1 persoon is dat vaak ook de correcte strategie, gewoon negeren. Maar dan zou je best toch wel wat bijbrengen, wat Candiu niet doet.

Ik wil hier ook nog de kanttekening maken dat dit mijn oordeel is over de personen waar ik een oordeel over kan vellen. Ik schat de kans groot in dat er ook nog slechtjes zitten tussen de inactievelingen. Ik wil daarom een oproep doen aan de volgende personen, om actief mee te zoeken als ze een goedje zijn, maar ook om mee te spelen als een eervol slechtje:
@pr0blieeb @simeco @Cryptic @Tigor93 ik verwacht echt meer van jullie.

Meer in detail to come.
 
Reactiescore
358
Ik ga met spoilers werken zodat deze post wat leesbaarder is, omdat ik ook enkele obvious zaken ga meenemen zodat spelers die niet het hele topic willen bijlezen, toch ook up to date zijn.

ILT:
Ik ga mijn eigen posts en hints niet quoten - dat zou een te harde bias zijn. Wel wil ik verduidelijken dat ik de eerste was die claimde het orakel te kennen en meteen Mike volgde in zijn stem op Jojor toen hij nog maar half hintte. Dat zou wel heel snel je medewolf onder de bus gooien zijn, als ik een slechtje was.

Miketijger:
Ik ben het orakel, ik wou niet claimen en nog proberen de wolven te verwarren met onderstaande post om toch nog wat langer te kunnen blijven leven.



Het was dash (de welp) die me de woorden in de mond dat ik zei dat Milow geen wolf is als in totaal niet, maar voor een eerste dag vond ik Milow gewoon hetzelfde spelen als vorig potje. Een nieuwe speler heeft het veel lastiger om dit te doen dan een andere speler die al langer speelt.



cherubijn kan mij dus beschermen of een dagje wachten. psychologisch spelletje met de wolven spelen.


Dus
jojor wolp
jokersbrain slechtje (of koppel).

De enige post die gequote dient te worden. Bewezen orakel nu Jojor inderdaad wolp bleek te zijn.

Blond
ik heb een orakel gekregen en die persoon is slet

aangezien wolp en welp eruit zijn kan ik wel open zijn. ik ben overigens gebroeder met milow (rip)

1 van zijn 3 posts, maar het maakt hem wel meteen een quasi bewezen goedje. Het feit dat niemand deze claim tegenspreekt zegt genoeg.

JokersBrain
Milow heeft er duidelijk zin in om zijn rol als wolf actief te vervullen. Actief, veel en/of nodeloze vragen stellen, zijn aanwezigheid gaat niet onopgemerkt voorbij.

De eerste Milow stem.

Lijkt me overigens duidelijk dat ILT de wolp is.

De eerste keer dat hij mij echt viseert.

Ik heb gewoon last van uitstelgedrag. En ik zeg niets anders, ik heb nergens gezegd ik er meteen mee zou afkomen 'na de DL' en nergens gezegd het 'veel' of nuttigs ging zijn.

Gewoon dat ik enkele theorieën heb, die deels de vuilbak in konden door het welp gebeuren en door de rol van de lynch waardoor mijn eerdere gedachtes niet meer van toepassing waren. Maar heb atm alweer wat anders waarmee ik iets kan. Vind je kritiek gewoon goedkoop, ja waar is je theorie??? Je speelt verdacht???? Kom dan zelf ook met iets he. Situaties veranderen nu eenmaal en als je overal een mening op hebt en deze dan ook weer veranderd naar gelang de situatie veranderd dan kom je zoals mij inderdaad wat wisselvallig over. Wil gerust nogmaals het houden bij 2 post's per dag zo save en risicoloos mogelijk gebracht.

Mijn tekst komt mss wat harder over dan hij bedoelt is overigens ^^ Maar you get the point. Even Standard-Anderlecht kijken, daarna zien of ik zin heb een post te maken lieve Candiu!

Ik ben oprecht geïnteresseerd naar jouw theorieën. Het is altijd interessanter om te weten wat anderen dachten, voor de resultaten bekend waren. "Als Milow goedje blijkt, dan denk ik dat X slechtje is, maar als Milow slechtje blijkt, denk ik dat Y slechtje is" geeft ons meer info dan "Wacht tot de resultaten binnen zijn, dan zal ik met iets komen". However...

Stuur de rol van iemand maar gewoon door naar mij ik word toch geen lunch en niet omdat ik een wolf ben voor alle duidelijkheid.
De vraag is, wie heeft Mike ingezonden. Al is het mogelijk beter om dat geheim te houden?

Deze 2 posts, en de posts van jou hier rond, doen me geloven dat je een goedje bent, en hier ben ik eigenlijk zeer van overtuigd. Waardoor je semi-tunnel richting mij eerder een zaak van activiteit danwel echte substantie lijkt. Zoals ik eerder zei, gaan jij, KS en ik elkaar vooral verdenken omdat wij gewoon de actiefste spelers zijn op dit moment.

KS
Wat ik initieel niet opmerkte is dat je meer start als een troll. Je merkte mijn taalgebruik op in dag 1, maar ook jij startte met een heel andere stijl dan anders. Tot...

Enige post die ik mis dit potje is een post van simeco waarin hij zegt (of doet alsof) dat hij BM wil worden. Het gerucht gaat dat simeco alleen geen burgemeester wil worden als hij wolf is. Heb je het druk? @simeco

Dit is niet alleen factueel, maar ook heel scherp en vroeg in het potje.

Thanks, nu toevallig net tijd gevonden? Waarom reageer je hier vanmiddag niet gewoon op en wacht je tot het een 2e keer wordt gevraagd? Overigens hele logische BM stem van Milow.

Wederom scherp. Hier ben je na mij de tweede persoon die Candiu op de korrel neemt. Over haar meer later in deze post. Maar hier zit je al op de zelfde golflijn als mijn, waardoor ik je eerder als goedje inschat.

Prima dag. Veel informatie uit de lynch en welp kwijt.

Edit: Orakel in het spel. De rol van de speler die je hebt gestuurd, is wolp.
Edit 2: @Orakel Je kan wat mij betreft claimen. Dan krijgen we de wolp er in elk geval uit en de kans dat er meer dan een welp + wolp inzitten is bijzonder klein. Mocht het iemand zijn die al op lynchen komt te staan vandaag dan mag je ook best anoniem blijven, maar mocht het orakeltarget niet op lynch staan dan is claimen het wel waard denk ik. De kans dat er nog een welp/wolp inzit is miniem en bengel/cherubijntje kan je beschermen voor lunch (cherubijntje kan jouw rol immers gebruiken om te beschermen).

Prima post als je een orakelvisioen toegestuurd krijgt. Het zegt niets over jouw rol, want als slechtje liegen over een visioen is uiteraard zelfmoord. Echter is het plannetje dat je hier opzet een zeer goede actie. Het lokt de gewenste reacties uit, en leidt uiteindelijk tot de juiste lynch.

Dit is een goed punt. Jojor of I Like Trains. zouden ook mijn verdachten zijn voor een orakel. Dit zou verklaren waarom hij naar mij gaat.

Edit: Candiu heb ik nog benoemd en bappos is een mogelijk. Bovenstaande lijken mij het meest logisch.

En hier ben je natuurlijk volledig correct in je analyse, waar je mee Jojor's einde bezegelt.

Oke, heb wat tijd voor het eten.

Tot vanmiddag had ik de rol gebroeder bij Mike staan. Tot de volgende post:

Dit is een post die ik zelf nooit zou maken, want tot vlak voor de post denk ik dat de meesten Mike als een Gebroeder hadden staan. Blijkbaar dacht Mike echter dat mensen hem als orakel zagen en probeert hij zichzelf als een gebroeder neer te zeggen. Dit doet hij natuurlijk omdat hij bang is dat de wolven hem lunchen als hij orakel is. Dit is één van de reden dat ik hier Mike over jojor vertrouw.

Vorig potje ook gevraagd. Wolven kennen wolp ook.

In principe akkoord voor mij, maar niet nodig. Laten we kijken of we uit de nachtacties nog wat informatie krijgen.

Bengel/Cherubijntje ik hoop dat je oplet. Morgen beulen lijkt me verstandig zodat een eventueel cherubijntje 2/3 acties (of misschien zelfs 3/3 acties) goed heeft.

Wederom zelfde golflengte als mij, je bent hier volgens mij de tweede die Mike als orakel ziet, en uiteindelijk mee jojor's claim een gefaalde poging maakt.

Dit alles laat me denken dat je een goedje bent. Maar er zitten ook posts tussen waar ik een minder goed gevoel van krijg. Ook het lunchen van Dash is zoiets - de laatste keer dat ik een vroege (mijn insziens onsportieve) lunch was als Dash, was jij er bij betrokken.

Wat een verrassing. Goed je hier te hebben blond.

Edit: Het feit dat Mike nog leeft, bewijst overigens dat er geen wolp/welp meer inzit. Van mijn part starten we met claimen.

Dit is zo'n voorbeeld van wat mij zo'n wrang gevoel geeft van jou. Maar ik besef dat dit waarschijnlijk komt doordat je zo actief bent.

Maar ik wil echt dat je bekeken wordt door het orakel. Zeker met een mogelijke wethouder in het spel. Het geeft ons de meeste zekerheden.

Bappos
Goedemiddag allemaal,

Bappos lijkt mij een goede keus voor BM! Ik ga zelf nog even nadenken.

Goed, je wil BM worden. Dan ga je natuurlijk actief meezoeken en die rol verdienen, zeker?

Iemand een samenvatting?
Ik heb helaas geen tijd meer.
Stem voor nu op Jojor

... Toch niet. Je komt niet verder dan dit. Alhoewel...

Deadline is deadline ja

Dit is je meest inhoudelijke post van het potje. Eentje waar je de lynch op iemand die uiteindelijk een goedje bleek te zijn absoluut wou laten doorgaan. Dat voor iemand die BM wil zijn is niet alleen bijzonder zwak, maar ook borderline verdacht.


Candiu
Goede morgen.

De uitleg van joker is inderdaad nergens op gebaseerd @Milow Maar is jouw BM keuze dat dan wel?

je stelt een degelijke vraag aan allen en na “denken” kies je voor de eerste die heeft gereageerd.

"Nergens op gebaseerd". Ik blijf terugkomen bij deze posts. In eerste instantie verweet ik je van te kort door de bocht te gaan. Maar nu riekt het veel meer naar voorkennis. Joker's eerste theorie was zwak, maar wel het sterkste dat er tot dan toe was. Dit meteen met finaal woordgebruik afbreken...

Maar goed, ik sprak je hier toen over aan. Uiteraard gaf je me toen antwoord, right?

Goedemorgen. Ik kon door omstandigheden niet rond de DL aanwezig zijn. Wat wel mn bedoeling was.

ik zag ergens een citaat van mij. En heen en weer “gestem” rondom Milow en Joker.

Ik hoop dat vandaag meer brengt, want op de 1e 5 pagina’s is niet iets duidelijks te vinden. En vallen we elkaar nu alleen aan op woordgebruik.

Nope. Geen antwoord. Maar wel toevallig exuses om niet aanwezig te hoeven zijn. Ook commentaar dat er weinig informatie is, terwijl je zelf directe vragen aan jouw adres ontwijkt.

Nou inderdaad. Vandaag brengt niks nieuws helaas.

en nee @simeco ik heb geen ontmaskering gevonden.

Opnieuw. Je benadrukt dat er geen info is, terwijl je zelf vragen ontwijkt en ook zelf niets bijbrengt. Hieruit volgt een tweede post van mij richting jou.

Laten we dat dan maar zeker doen.

Het ging mij meer om t feit, dat ik de vraag en vervolgactie van @Milow raar vondt. En dat dan @JokersBrain de verklaring klaar heeft dat milow dan wel wolf kan zijn. Dus tja. Kort door de bocht of nergens op gebaseerd.. Het kwam op het zelfde neer.

Ik zie milow en joker nu eerder samen slechtje, dan samen goedje.

Hier verklaar je absoluut niets over hoe je aan het spelen bent, je draait je eigen kar. Je woordgebruik ontkent echter wederom niet dat je voorkennis zou hebben, maar het is safer om te zeggen dat Milow & Joker slechtje zouden zijn. Dan valt het niet zo op dat je nogal overtuigd was van Milow's goedje zijn.

Dit kan onwetenheid zijn hoor. Maar een orakel laten claimen na 1 actie is toch niet wat we willen? Zeker niet als je het baseert op het eventueel aanwezig zijn van een cherubijntje/bengel.
Een actie van een orakel is een zekerheid. Vertrouwen op een geslaagde van cheru/bengel niet. Ik wil dan ook zeker aanraden om het Orakel anoniem te laten blijven!

Op dit punt was Jojor al zo goed als dood. Ik had Mike al herkend als orakel en KS zou snel volgen. Er was ook al gehint dat er een beschermende rol in het potje zat. Maar jij roept op dat het orakel niet claimt. Hierdoor krijgt Jojor de kans als eerste orakel te claimen en het voordeel van de twijfel te krijgen. Als Mike niet eerder gehint had naar die rol, of dit niet opgepikt werd door KS en mij, was Mike vandaag dood geweest en had jij hier de opzet voor gegeven.
[/QUOTE]

Verder zijn je posts vooral vulsel. Weinig inbreng.


Ik hoop hier coherent genoeg geweest te zijn. Stel zeker vragen als je die hebt, ik wil zeker mijn gedachtengang verduidelijken. Ik wil ook mijn oproep aan @pr0blieeb @simeco @Cryptic @Tigor93 herhalen om meer inbreng te hebben. Die activiteit kunnen we zeker gebruiken.

Mijn lynch stem staat alvast op Candiu.
 
Reactiescore
1.014
@I like trains. Thanks voor je uitgebreide beschrijving. Ik vind het ook jammer dat niet iedereen nog echt heeft meegedaan. Ik hoop ook zeker dat die vandaag zich meer zullen laten horen en zien in t topic.

Allereerst vind ik het jammer dat je mijn neutrale posts van de eerste dagen gebruikt. Ik ben daar nooit sterk, de eerste dagen. Zeker nu niet gezien mijn rol.

Gisteren ben ik wel degelijk betrokken geweest bij het verloop van het spel. Daar was jij niet bij. Dan had je misschien een ander oordeel kunnen maken.

Je stem op mij is dus gebaseerd op mijn eerste activiteit. Maar ik vraag je dit nogmaals te herzien. Gezien ik echt een goedje ben. Vandaar ook mij wisselen van BM stem naar KS.
 
Bovenaan